Guest Magnum #1 Публикувано 5 Октомври, 2004 Каква е разликата между D16A8 и D16A9?Това, което излиза от книгите, е 8 коня в полза на а9, 3 нютон-метра.А8 е със катализатор, и съответно ламбда сонда, canister и други подобни 'екологии'.Но пък А8 има по-висока компресия, 9.5:1 срещу 9.1:1 на А9. Всъщност това е степен на сгъстяване, компресията я водят еднаква, 13.5 атм.Не знам дали имат разлика в разпределителните валове, фази, главата като цяло дали е същата, някой знае ли? Според мен не би трябвало да има, иначе ще се различават по показатели в оборотите, ще се премести макс. въртящ момент и макс.мощност на други обороти.Интересно ми е, ако се махне катализатора на А8 дали ще се наваксат тези 8 коня? Все пак А8цата има и по-висока степен на сгъстяване, така че би трябвало да дава дори по-добри показатели от А9. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest gkb #2 Отговорено 5 Октомври, 2004 ами а9 е с 98 бензина8 с 95 това знам аз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO #3 Отговорено 5 Октомври, 2004 (Редактирано) Така от каде да започна... това което знам ще ти кажа без да претендирам за достоверност.Значи и да махнеш катализатора на А8 все си е тая понеже той е с ламбда сонда а А9 няма такава.При А9 анализа се прави от друг датчик на база постъпващ въздух в смокателния колектор(това съм чувал аз)двата двигателя са абсолютно еднакви(колянов вал,глава и т.н.т)Разликата в конете идва от различното газо разпределение.А тва за въртящият момент което аз знам и съм прочел е че и на двата е 140(за спавка на V-TEC-a е 144)Е тва е което аз знам.Ще се радвам ако съм ти помогнал. п.п: разликата в конете е 13 а не 8. А8 е 124, а А9 е 137 коня. Редактирано 5 Октомври, 2004 от MIYAMOTO Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda #4 Отговорено 5 Октомври, 2004 разликата в конете е 13 а не 8. А8 е 124, а А9 е 137 коня. D16A8 - 122hp (90kW)D16A9 - 130 - 131hp (96kW) D16Z5 - 124hp (92kW) Това пък знам Аз Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #5 Отговорено 5 Октомври, 2004 Попринцип от по-високата степен на сгъстяване се покачва въртящия момент в ниските обороти. Иначе предполагам и 2-та ще са горе долу на едно и също ниво... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest D16A8 #6 Отговорено 8 Октомври, 2004 Добре де, това значи ли, че ако аз съм с D16A8 и си сменя компютъра и си сложа дебитомер, колата ми ще стане 130 коня? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest Stass #7 Отговорено 8 Октомври, 2004 Добре де, това значи ли, че ако аз съм с D16A8 и си сменя компютъра и си сложа дебитомер, колата ми ще стане 130 коня? на мен пък ми е чудно, след като колата ми е с дебитомер, това означава ли че няма ламбда сонда и ако си увелича дебита на входящиа въздух( спортен филтър примерно) , ще постъпва ли и повече гориво, респективно ще ми се вдигне ли мошността на мотора ? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #8 Отговорено 8 Октомври, 2004 Добре де, това значи ли, че ако аз съм с D16A8 и си сменя компютъра и си сложа дебитомер, колата ми ще стане 130 коня? Не знам да има хондов мотор с дебитомер?!? Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest PARADOX_sf #9 Отговорено 8 Октомври, 2004 Добре де, това значи ли, че ако аз съм с D16A8 и си сменя компютъра и си сложа дебитомер, колата ми ще стане 130 коня? на мен пък ми е чудно, след като колата ми е с дебитомер, това означава ли че няма ламбда сонда и ако си увелича дебита на входящиа въздух( спортен филтър примерно) , ще постъпва ли и повече гориво, респективно ще ми се вдигне ли мошността на мотора ? Еми попринцип в твоя случай филтъра въврви комплект с дебиомер. Иначе след инсталацията на спортен филтър май ще трява да се побазика фабричния... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове