Jump to content
tgavrailov

Ремонт на системата за рециркулация на отработените газове EGR

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

Карам Civic VII D16V1.

Приключих с проточилият се 10 години ремонт на системата за рециркулация на отработените газове!

Закупих колата със светещ индикатор Check Engine - error code P1491 - EGR Valve Insufficient Lift.  Опитах се да почистя EGR клапана, но нямаше никакъв ефект. След това разбрах че трябва да се почистят и каналите във всмукателния колектор -видя ми се прекалено трудоемко и така си карах 10 години.

Напоследък  се наложи да сменя доста части: зъбен ремък, водна помпа,и ролка, компресор, кондензатор и филтър на климатика, и воден радиатор. Естествено след като спря климатика се повреди и бутона за прозорците в шофьорската врата!

Видя се че ще пада голямо разглобяване (имам на всичкото отгоре и газова уредба), така че заедно с другите части си поръчах и гарнитура за всмукателния колектор.  Зъбния ремък го смених в сервиз, а останалите неща си ги монтирах сам. Най много време ми отне свалянето и почистването на колектора.

Всички канали за EGR бяха запушени. След почистването обаче се оказа че резултата е не само нулев, но и в известна степен отрицателен - Check Engine отново светна но като допълнителна екстра в момента на отваряне на клапана колата започнна да върви на тласъци. Отново свалих и почистих клапана, проверих дали работи бобината, проверих съпротивлението на потенциометъра - всичко изглеждаше нормално. Накрая реших да разглобя самия клапан и тогава се видя че потенциометъра която се намира в горната част е повреден-съпротивителния слой липсва в горната си част и плъзгача е много износен. Освен това забелязах че самия клапан не се затваря добре - явно е износен. Затова залепих дебело алуминиеви фолио на отворите на клапана  и откачих куплунга на управлението му. Върна се състоянието преди ремонта - след известо време светва Check Engine, но няма придърпвания. Тъй като вложих много време и пари в тази операция (при демонтажа счупих PCV клапана който се оказа че струва майка си и баща си) реших да доведа нещата докрай!
Срещу още 100 лв. се сдобих с чисто нов вносен оригинален китайски клапан EGR, а за да уплътня транспорта си взех и оригинален турски заглушител от реномираната фирма ASMET.
За сега резултата е положителен EGR-а работи, оригиналния китайски климатик духа студено, заглушителя заглушава а оригиналния холандски произведен в индонезия радиатор охлажда даже прекалено добре - по магистралата при +30 градуса антифриза на моменти пада до 64 градуса - май ще трябва да се сменя и термостат....

  • Харесвам 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...