Jump to content
sirakoff

Питане за Cold Air Intake

Recommended Posts

Здравейте! Четох извадката теми за тези неща на 1net, обаче пак имам въпросителни...Питам се какво представлява тази система Cold Air Intake? ДО колкото виждам по снимки и други материали представлява метална тръба и коничен въдушен филтър дето му викат спортен! Обаче каква е разликата ако сложиш само такъв спортен филтър, вместо оригиналния и ако сложиш цяла такава система за студен въздух?!!! И тази нейната метална тръба охлажда ли се с нещо?? :worthy: Друго което ми се върти из главата е че ако тая металната тръба на Cold air intake сисетмата ако се охлажда добре дали ще има ефект... примерно да и налепя пелтие елементи 1 или 2 с радиатор за тях... дали няма да е още по-добре?! :punk:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Cold Air Intake - означава че въздуха се всмуква от място където въздуха не е толкова топъл както блозо до двигателя. Филтъра се изнася зад бронята там където в момента е кутията на разонатора на оригиналния филтър. Cold Air Intake не значи че тръбата се охлажда допълнително. Мога да ти кажа за АЕМ V2 (ето и адреса - http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=30). Пише че тръбата е от лек самолетен алуминий, с две камери т.е. тръби с два различни диаметъра, за максимален поток. Също така и тръбата е огъната така че да няма чупки и да се постигне максимален поток. Недостатъка точно на този модел V2 е че за нея няма клапа която да спира евентуалното влизане на вода ако филтъра попадне в достатъчно дълбока локва - защото се намира точно над предния splash shield - но под достатъчно дълбока локва имам в предвид филтъра напълно да се потопи. Може би не е и хубаво при сняг. Има други Cold Air Intake модели на АЕМ, при които се слага клапа в горния край на тръбата при което този проблем се отстранява. Сложил съм си такъв на Интеграта, но в Калифорния не вали много така че там няма проблем. Но според мен не подобрява кой знае колко мощността, особено при слаби мотори. Повече има ефект при мощни мотори. Е да звъка е доста плътен при напълно отворен дросел и наистина кефи - но друга разлика не намерих, като имаш в предвид че двигателя е Б18Ц1 - 170 коня. Може и да има ама аз не забелязах защото имах колата от 1 месец след като го сложих. Това от мен, може и да съм написал някоя друга глупост, но поне от личен опит това мисля че е вярно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

lz2lps: нама да стане ако предварително не си свалил целия смукателен колектор и да го измиеш до блясък. Примерно сега в събота аз си промих всичко което се нарича intake. По принцип се маха всичко което вкарва всякакви гадости в двигателя, като EGR, картерни газове и там онази джаджа за парите от резервуара... На мястото за картерните газове се слага малко филтърче. И аз съм с спортен филтър JR, но ефекта се получи след като свърших всичко по-горе. Та даните са: Температурата на входящия въздух падна с окло 12 градуса. Таблицата ми за горивото трябваше да я намаля с близо 5% от стойностите преди и т.н. Не очаквай да ти се дигнат конете - тва е фолкрор, просто динамиката скача в ниски и средни обороти. А за повече магарета далаверата е портването...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest lz2lps

charlie: "Не очаквай да ти се дигнат конете - тва е фолкрор, просто динамиката скача в ниски и средни обороти"Аз и не съм казал че конете са се дигнали въпреки че на сайте на AEM се опитват да те убедят в противното - с до 8 коня. Но както казах преди да сложа филтъра имах Интеграта за около месец и по малко така че не мога да правя сравнения преди и след. Пък и Б18ц1 е доста добър мотор и малко трудно ще направя каквото и да е сравнение без да имам някаква измервателна апаратура. Пък и на кой му пука колко коне вдига, важното е да ти дава кеф. Аз и съм не до толкова голям почитател на увеличаване на мощностите на двигателя - по скоро на стабилизиране на колата в завоите. Карал съм и 400 коня Крайслер CTS-V - е 400 коня но тръпката е друга в Интеграта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

charlie: "Не очаквай да ти се дигнат конете - тва е фолкрор, просто динамиката скача в ниски и средни обороти"

Защо да е фолклор? Аз пък се хващам на бас че на всяка една хонда мога да и вдигна мощността и въртящия момент с подобна система.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интейка се самоохлажда до някъде от въздуха който минава през него, но и се загрява от двигателя. Аз затова не обичам металните системи. Какато и да е.... метална или пластмасова система винаги може да се изолира от жегата на двигателя.зарежи пелтиетата..... това ще е огромен консуматор. Ще охлажда въздуха, но ефекта ще е спорен заради мощността която губиш за захранването им, или заради масата на допълнителния акумулатор. Освен това площта на тръбата не е толкоз голяма... абе, как да ти кажа, много е неясен ефекта, но определено със същия труд и/или пари можеш да изкараш повече.И все пак, ако ти се намират 10-20 пелтиета, пробвай и сподели после.

Е 10-20 трудно де ама примерно 2-3 по-прилични и медна плочка дето да пасва на диаметъра на тръбата, т.е. да е плътно по нея... обаче се замислям за друго.. да кажем че успея с охлаждането на пелтиетата да не ги изгоря има го и момента че от охлаждането ако започне със стартирането на мотора, според мен ще се образува конденз..което до колото ми е известно хич не е хубаво да влиза вода в мотора...Та пластмасовите системи май излизат малко по-добри... ако успееш да докараш да си взима хладен въздух отнякъде и да се излора температурно тръбата от двигателя, което при пластмасите май не е такъв проблем... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...