sirakoff 0 #1 Публикувано 15 Април, 2007 Здравейте! Четох извадката теми за тези неща на 1net, обаче пак имам въпросителни...Питам се какво представлява тази система Cold Air Intake? ДО колкото виждам по снимки и други материали представлява метална тръба и коничен въдушен филтър дето му викат спортен! Обаче каква е разликата ако сложиш само такъв спортен филтър, вместо оригиналния и ако сложиш цяла такава система за студен въздух? И тази нейната метална тръба охлажда ли се с нещо?? Друго което ми се върти из главата е че ако тая металната тръба на Cold air intake сисетмата ако се охлажда добре дали ще има ефект... примерно да и налепя пелтие елементи 1 или 2 с радиатор за тях... дали няма да е още по-добре?! Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
lz2lps 0 #2 Отговорено 15 Април, 2007 Cold Air Intake - означава че въздуха се всмуква от място където въздуха не е толкова топъл както блозо до двигателя. Филтъра се изнася зад бронята там където в момента е кутията на разонатора на оригиналния филтър. Cold Air Intake не значи че тръбата се охлажда допълнително. Мога да ти кажа за АЕМ V2 (ето и адреса - http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=30). Пише че тръбата е от лек самолетен алуминий, с две камери т.е. тръби с два различни диаметъра, за максимален поток. Също така и тръбата е огъната така че да няма чупки и да се постигне максимален поток. Недостатъка точно на този модел V2 е че за нея няма клапа която да спира евентуалното влизане на вода ако филтъра попадне в достатъчно дълбока локва - защото се намира точно над предния splash shield - но под достатъчно дълбока локва имам в предвид филтъра напълно да се потопи. Може би не е и хубаво при сняг. Има други Cold Air Intake модели на АЕМ, при които се слага клапа в горния край на тръбата при което този проблем се отстранява. Сложил съм си такъв на Интеграта, но в Калифорния не вали много така че там няма проблем. Но според мен не подобрява кой знае колко мощността, особено при слаби мотори. Повече има ефект при мощни мотори. Е да звъка е доста плътен при напълно отворен дросел и наистина кефи - но друга разлика не намерих, като имаш в предвид че двигателя е Б18Ц1 - 170 коня. Може и да има ама аз не забелязах защото имах колата от 1 месец след като го сложих. Това от мен, може и да съм написал някоя друга глупост, но поне от личен опит това мисля че е вярно. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
charlie 0 #3 Отговорено 16 Април, 2007 lz2lps: нама да стане ако предварително не си свалил целия смукателен колектор и да го измиеш до блясък. Примерно сега в събота аз си промих всичко което се нарича intake. По принцип се маха всичко което вкарва всякакви гадости в двигателя, като EGR, картерни газове и там онази джаджа за парите от резервуара... На мястото за картерните газове се слага малко филтърче. И аз съм с спортен филтър JR, но ефекта се получи след като свърших всичко по-горе. Та даните са: Температурата на входящия въздух падна с окло 12 градуса. Таблицата ми за горивото трябваше да я намаля с близо 5% от стойностите преди и т.н. Не очаквай да ти се дигнат конете - тва е фолкрор, просто динамиката скача в ниски и средни обороти. А за повече магарета далаверата е портването... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest lz2lps #4 Отговорено 16 Април, 2007 charlie: "Не очаквай да ти се дигнат конете - тва е фолкрор, просто динамиката скача в ниски и средни обороти"Аз и не съм казал че конете са се дигнали въпреки че на сайте на AEM се опитват да те убедят в противното - с до 8 коня. Но както казах преди да сложа филтъра имах Интеграта за около месец и по малко така че не мога да правя сравнения преди и след. Пък и Б18ц1 е доста добър мотор и малко трудно ще направя каквото и да е сравнение без да имам някаква измервателна апаратура. Пък и на кой му пука колко коне вдига, важното е да ти дава кеф. Аз и съм не до толкова голям почитател на увеличаване на мощностите на двигателя - по скоро на стабилизиране на колата в завоите. Карал съм и 400 коня Крайслер CTS-V - е 400 коня но тръпката е друга в Интеграта. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
Guest 1net #5 Отговорено 16 Април, 2007 charlie: "Не очаквай да ти се дигнат конете - тва е фолкрор, просто динамиката скача в ниски и средни обороти"Защо да е фолклор? Аз пък се хващам на бас че на всяка една хонда мога да и вдигна мощността и въртящия момент с подобна система. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
sirakoff 0 #6 Отговорено 16 Април, 2007 Интейка се самоохлажда до някъде от въздуха който минава през него, но и се загрява от двигателя. Аз затова не обичам металните системи. Какато и да е.... метална или пластмасова система винаги може да се изолира от жегата на двигателя.зарежи пелтиетата..... това ще е огромен консуматор. Ще охлажда въздуха, но ефекта ще е спорен заради мощността която губиш за захранването им, или заради масата на допълнителния акумулатор. Освен това площта на тръбата не е толкоз голяма... абе, как да ти кажа, много е неясен ефекта, но определено със същия труд и/или пари можеш да изкараш повече.И все пак, ако ти се намират 10-20 пелтиета, пробвай и сподели после.Е 10-20 трудно де ама примерно 2-3 по-прилични и медна плочка дето да пасва на диаметъра на тръбата, т.е. да е плътно по нея... обаче се замислям за друго.. да кажем че успея с охлаждането на пелтиетата да не ги изгоря има го и момента че от охлаждането ако започне със стартирането на мотора, според мен ще се образува конденз..което до колото ми е известно хич не е хубаво да влиза вода в мотора...Та пластмасовите системи май излизат малко по-добри... ако успееш да докараш да си взима хладен въздух отнякъде и да се излора температурно тръбата от двигателя, което при пластмасите май не е такъв проблем... Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове