Jump to content

Bilbo

Фен
  • Мнения

    13
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

0 Neutral

Относно Bilbo

  • Ранг
    Начинаещ
  • Рожден ден 10.06.1975

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Пол
    Мъжки
  • Място
    София
  1. Колега, не искам да те плаша, но "разкомплектоване" ще рече да си предадеш колата за скрап, разглобяване, и въобще всякакви такива работи. Теоретично такова удостоверение се издава от фирми, които са лицензирани (?) за такава дейност. Друг е въпросът, ако можеш да си го намериш по различен начин.
  2. Не съм гледал новините, но може би просто става дума за това, което всъщност, не е и новина.
  3. Здравей, колега. Не съм юрист, а в случая вероятно има възможност за тълкуване и в едната, и в другата посока. Както сигурно знаеш, тази материя е уредена в Закона за местните данъци и такси (ЗМДТ): Чл. 52. С данък върху превозните средства се облагат:1. (изм. - ДВ, бр. 112 от 2003 г., в сила от 01.01.2004 г.) превозните средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България;2. корабите, вписани в регистрите на българските пристанища;3. (изм. - ДВ, бр. 109 от 2001 г., в сила от 01.01.2002 г.) въздухоплавателните средства, вписани в държавния регистър на Република България за гражданските въздухоплавателни средства.Съветвам те да погледнеш и следващите членове от "Раздел IV. Данък върху превозните средства", ако вече не си го сторил. На бръснещ преглед, не успях да открия предвиден казус като твоя. От една страна, може да се приеме, че само фактът, че си собственик, е достатъчен вече да породи данъчно задължение. От друга страна обаче, законът изрично казва, че данък се дължи за "превозни средства, регистрирани за движение по пътната мрежа в Република България". За съжаление, не знам как точно трябва да се тълкува тази регистрация, но вероятно това е сламката, за която си заслужава да се хванеш: ако отрегистрираш колата си (т.е. спреш я от движение), има логика вече да не дължиш данък. Боя се, че едва ли ти казвам нещо, което и сам не си установил вече, или си могъл да намериш като информация. Но дано поне нещо ти е полезно. Успех! Edit: А, да, законът може например да се намери тук.
  4. А, значи още една точка за i-SHIFT (щото нали за нова си мисля). Благодаря!
  5. Мда... Това е така, въпреки, че например Шкода правят в момента (и у нас, и в чужбина) много големи отстъпки. А, да, за нашите търговци, нека ме прощават, но наистина имам дълбоки подозрения. Затова и предпочитам да си купя колата от немец. Може да звучи не особено патриотично, но всъщност дори е полезно за България. Не че някому и ще накривя шапката, де, пък и това ми е последната грижа. Е, да, в никакъв случай не се оплаквам, че ми се "налага" да вземам решение. Дано не е прозвучало така. Все пак, сигурно помните оная приказка за сина, дето баща му проверявал дали си е изкарал със собствен труд парите, като ги хвърлял в огъня. Та и аз затова, понеже знам с колко зор съм ги изкарал, хич не мога да се разделя лесно с тях. Да не говорим пък, че Джаз-ката, към която съм се насочил, си е де факто "кола-играчка", особено за моите години, когато вече дори за Акорд би трябвало по-скоро да мисля. Наистина, надявам се, че не съм засегнал някого.
  6. Между другото, още един въпрос ме загриза. Изглежда, колегата, с когото ще ходим, ще има пак път към Германия през пролетта. Та се чудя дали дотогава няма да паднат цените, особено предвид на финансовата криза. От друга страна обаче, вероятността точно на премиерата да намеря много добри отстъпки може би е по-голяма. Също не е за пренебрегване фактът, че точно в настоящия период се наблюдава свръхпредлагане, което неминуемо ще бъде коригирано в идните месеци, така че цената може и да се запази, а в крайна сметка дори да загубя. Ех, като се започне с тези колебания...
  7. О, чудесно, благодаря! Въобще, ако ставаше дума за "истинска" автоматична скоростна кутия, може би нямаше да съм толкова заинтригуван. Дори за CVT бих се поколебал, може би защото там пък липсата на дискретни скорости би ме шашкала. Донякъде се чудя колко ли са надеждни тези системи, които задвиждат съединителя и правят самото превключване на скоростите, но пък, като се замисля, то това ще е просто още една такава система в колата.
  8. Привет! Както бях писал в друга тема, обмислям покупката на Хонда Джаз 2009. За двигателя нямам колебание, защото между 1.2 и 1.4 i-VTEC-овете изборът е лесен. Колебая се обаче за скоростната кутия. CVT вече не се предлага, но пък за сметка на това има възможност да се избере 6-скоростен i-SHIFT вместо 5-скоростната ръчна. Четох доста противоречиви мнения за i-SHIFT, но повечето негативни изглежда са от първите години на въвеждането му в Сивиците. Останах с впечатление, че впоследствие проблемите са били, ако не решени, то поне значително смекчени. Ще се радвам да чуя впечатленията на тези, които са го ползвали или в момента го ползват. Впрочем, нека отбележа, че досега винаги съм карал коли с ръчни трансмисии, но при цялата тази електроника в днешно време, някак ми изглежда кощунствено нещо толкова важно да е извън контрола на електронните системи. Например както VSA следи колата в завой, така и i-SHIFT, доколкото знам, не би превключвала предавки, ако с това ще застраши стабилността на колата. Въпреки, че от 15 години имам книжка, честно казано карам доста рядко, и затова не се считам за особено добър шофьор, поради което и нямам проблем, ако колата (по-точно компютрите й) имат повече контрол. (Е, ясно ми е, разбира се, че на тях не трябва безрезервно да се разчита, но може би съм по-склонен да им вярвам, понеже точно това ми е работата. ) Благодаря предварително!
  9. Мда, такива опасения също имах. Лошото е, че понякога високата цена не е гаранция, че не си "минат".
  10. Е, аз (засега) не съм хондаджия (само кандидат-такъв), но да ударя едно рамо на групичката от времето "когато Сивиците бяха млади".
  11. Та следващия ми въпрос е следния... Колегата, с когото ще пътувам, и на когото разчитам за помощ при евентуална покупка, наскоро си купи самият той кола от Германия (точно затова и разчитам на пресния му опит).Неговата, вярно, е Волво, и то втора употреба, но интересното беше друго. Като я закарал тук в сервиза на Мото-Пфое, майстора му казал "Ааа, тая кола е за Германия правена, наистина, я гледай как дебело е защитена отдолу".Та с тази допълнителна защита, предвидена явно за немските климатични условия, колегата ми обяснява поне частично защо еквивалентни коли в Германия са по-скъпи от тези в Италия.Интересно ми е някой знае ли нещо по въпроса. Още по-интересно ми е дали това е вярно за Хонда (независимо дали за Волво е вярно или не). И също интересно ми е, ако е вярно, то дали колите за България биват също така обработвани, или са, както обикновено, жертва на "икономии".Благодаря!
  12. Привет! Благодаря сърдечно на всички, които са отделили време да коментират моя въпрос, и ви моля да ме извините, че толкова се забавих със собствената си реакция. Благодаря, наистина! Това, всъщност, е интересен въпрос. Първото нещо, което ми прави впечатление е, че всички нови Хонда Джаз и Шкода Фабия в Германия се продават с VSA, респ. ESP. Еуратек у нас, като сравнение, предлага ESP само за определени двигатели (всъщност, единствено за 1.4 MPI, при това с Tiptronic, поне според ценовата им листа), и което е още по-важно, при съпоставими с Германия цени. За Джаз-а няма как да сравня все още, но бегъл поглед по оборудването на досегашния модел ме кара да мисля, че като цяло и Бултрако изкарват същите цени като в Германия, но с "орязани" някои неща. Не че ESP е толкова скъп, обаче пък заради това още повече ме ядосва, че го спестяват, още повече като се има предвид намерението на Европейската Комисия да го въведе като задължително оборудване от 2012 г. Хммм, че то аз ДДС нали ще си го платя още при покупката, която въобще вече е вътрешнообщностна. Наистина, четох някакви странни тълкувания, че трябвало да не плащам в Германия, ами да си го платя тук, но дори да е така (което ще проверя тези дни), разликата в момента е 1% между ставката в Германия и у нас. На 30 000 това са 300 лева, вярно, ама не е голям кахър. Аз наистина не съм сигурен дали въобще искам да им я карам на тях, освен ако не се налага. От друга страна, явно има доста доволни от обслужването хора. Иначе не мисля, че би трябвало да има толкова фундаментални разлики. А, аз явно си падам малко авантюрист, и знам, че може да съжалявам после... Но пък поне няма да е за марката на колата. Това, всъщност, е направо чудесна новина за мен, щото така или иначе вече доста се бях навил да я взимам от Германия (или околностите)! Аааа, аз определено няма да съм ви конкурент за розовото... Желая ви успех! Да, разлики определено има, и то не малки наистина. Впечатлението ми е, че в Италия са доста евтини, а в Германия са горе-долу на нашите цени (всъщност, сравнявайки стария модел), обаче при по-добро оборудване. В тази връзка е следващия ми въпрос...Още веднъж благодаря на всички отговорили!
  13. Здравейте, Въпреки че от известно време чета форума (излишно е да казвам колко е интересен), това е първата ми тема -- боя се, че е някак твърде "амбициозна" също -- затова, моля ви, не ме хапете (много). Накратко въпросът ми е: как ви звучи идеята за покупка на новата (и нова, очевидно, т.е. НЕ втора ръка) Honda Jazz 2009 от чужбина -- Германия, Австрия, Италия примерно? N.B.: Подобна тема имаше пусната и преди във форума, но за съжаление повечето хора бяха обяснили защо е добра покупката на стара кола от чужбина, а пък по отношение на нова така и нищо конкретно поне аз не можах да разбера. Затова моля да ме извините, че повдигам вече задаван въпрос. Ето и малко повече информация като фон... Реално това би ми била първата лична кола (може би крайно време на моята Христова възраст), защото до момента карам (инцидентно, всъщност) старата семейна Шкода 120L на моите родители. Причините да предпочета нова кола са основно две. Първата е именно въпросната Шкодичка, която въпреки че много обичам, вече си показва сериозно своите 22 годинки. Отраснал съм с нея, и съм свикнал да я човъркам, но напоследък започва да ми идва твърде много. Едно, че постоянно има неща да се пипат, второ че вече си иска по-майсторска ръка, а пък с майсторите знаете какво е положението -- въпреки, че уж имам познати. Т.е. без да искам да я обиждам, малко ми е дошло до гуша от стара кола -- в един момент се оказва, че повече време прекарвам под нея, отколкото в нея. (Ъмм, това прозвуча малко... Както и да е, де. ) Удоволствие е, ако имаш време, ама напоследък то също сериозно ми липсва. Втората причина е, че, както може би и мнозина от вас (нещо което доста дразни евентуални нежни половинки, май) емоционално силно се привързвам към колата, която карам, като при мен поне достига до степен, че сърце не ми дава да я продам, още по-малко пък да я дам на скрап. Така че най-вероятно бих си я карал докато не изгние или направо не се разпадне (или не я забран
×
×
  • Създай нов...