SixSixSix
Фен-
Мнения
7 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Обществена Репутация
0 NeutralОтносно SixSixSix
-
Ранг
Начинаещ
- Рожден ден 7.06.1987
Profile Information
-
Пол
Мъжки
-
Място
София
-
В крайна сметка взех частите от fenabg, за които много му благодаря Сглобих всичко, запалих ииии... явно не е било от тва. Пета влиза, ама само ако я напъна много силно, задна пък хич не влиза, вместо нея вкарва 4та. И понеже не ми се занимава повече обмислям различни варианти да се разделя с колата в скоро време.
-
Така, след известно забавяне пиша отново. Изгледах една купчина филмчета в ютуб за скоростните кутии, дори намерих конкретно за моя двигател, което беше доста полезно. В едното от тях дори обясняват как се прави инспекция при купуване на ползвана скоростна кутия. Едно от ключовите неща разбира се е износването на зъбите, но другото е износването на синхронизаторната пружина. Тя се явява някаква обла шайба, която стои върху самия синхронизатор и там се обясняваше каква точно функция върши и как да разберем износена ли е и тн. Общо взето при износена такава пружина скоростите влизат с хъркане. Тук може да се види за пример, най-отгоре върху месинговия синхронизатор И така, замислих се малко, защото когато колата ми беше на ремонт за скоростна преди 2 години и половина я държаха сума време защото трябвало да пристигне "някаква шайба" от Япония. Е не знам пристигна ли или не, но от както си я взех 5та влизаше само с хъркане.. Направих си изводите и слязох до колата, разглобих всичко пак и кво да видя - такава шайба (въпросната пружина) изобщо няма. Взех ключ, свалих цялата 5та скорост, огледах синхронизатора - е има очевидни следи от наличието на такава пружина някъде назад във времето, но в момента без съмнение тя липсва. Едно приятелче работи на Симеон и познава хората там, разпита за такава пружина, но не се продава никъде. Намерих аз един чичка дето продава само синхрота, без пружини за 25лв и разправя, че може и без нея (явно, след като карах 2 години така, но сигурно синхрото ми се е износило вече и за тва спря да влиза.. или недостатъчно масло, щото веднъж забравиха да ми го сипят обратно), но някак си не искам да карам така. От Бултрако се удивиха, че има Интегра от тая година и казаха, че таква част не можело да поръчат. Обясних им, че (според интернет) всички D15, D16 скоростни (1988-2000 година) са с горе долу еднакви чаркове вътре и да ми потърсят пружина от Сивик. Чух нещо към 280-300лв, благодарих и избягах Таа.. сега ми остават вариантите: 1. Направа на елемента на струг, ама нямам точни размери - помощ е добре дошла 2. Намиране на счупена скоростна по форумите или само съответната пружина евентуално със синхро - тук може би fenabg ще има нещо за мен 3. Купуване на ползвана скоростна и смяна - за сега го избягвам щото гледам да мина под 100лв @fenabg - Междуцентровото на най-горните 2 болта е 63-65мм горе долу, за съединителя нямам идея за момента. Бих си направих една разходка другата седмица, само кажи до къде. Горните причини ме карат да мисля, че не е вилката, но да ти кажа не съм я пробвал сега след като разкачих зъбните колела.
-
Здравейте колеги. Ето го резултата от днешното разглобяване. Освободихме малко място за достъп до кутията като махнахме акумулатора, стойката му и тръбите за въздушния филтър (трябва да има и кутия, но тя отдавна е махната) Първо проверихме прътовете към скоростния лост, здрави са и се движат нормално. Всичко е закачено както трябва и няма подозрителни луфтове или друго Оказа се че пробката за източване е с квадрат, размер като за средно гедоре, каквото нямахме и съответно не развихме. От една друга тема (линк) бях разбрал за малък капак само върху 5та скорост (предполагам, че това е имал предвид fenabg под външна 5та). Отвихме него и събрахме маслото, което беше добро, не беше много черно, нито с боклуци в него и тн. Ето и една снимка отгоре, където се вижда синхронизатора. В крайна сметка може би самия той е заминал, защото доста се клати и не изглежда наред. Тук е максимално вдясно На тази снимка е максимално вляво и явно се вижда колко място има. Освен движението наляво-надясно и по самата ос, също така се накланя, от което може би идва проблема. След около 20 мин ръчкане по скоростите и синхрото на отворен капак 5та влезе за пръв път. При следващите опити установихме, че при наместване на сихнрото влиза с трудност. Клипчета в края на поста. 4та също влиза трудно, но значително по-лесно от 5та, още преди да отворим капака влезе доста пъти. За задната така и не стана ясно дали влиза като хората или не. Направихме експеримент да завъртим гумата докато е във въздуха - извън скорост се върти без проблем, 1-2-3-4 естествено не се върти. Когато бутна лоста вдясно започва да се върти по-трудно. Когато натисна за пета лоста помръдва съвсем малко (това още преди да успеем да я вкараме) и спира да може да се върти. На към задна също спира да се върти, но също така не се усеща да е влязла като хората. Ето и 2 клипчета за да се види за какво става дума Още снимки http://imgur.com/a/Yljxc Въпросите ми са дали проблема е в синхронизатора и може ли да се смени само той, възможно ли е да е от маслото и какво бихте ме посъветвали да правя. В интернет не намерих синхронизатори нови или втора ръка, нито цена на услугата. Чудя се това ли ще илзезе по-евтино или направо нова кутия.
-
Здравейте, карам Honda Integra 87г. (първа генерация) D16A1. Преди време ми се повредиха нещо скоростите и от тогава 4та, 5та и задна не влизат. Лоста изобщо не може да отиде вдясно вече, сякаш има преграда. 1ва, 2ра и 3та са си наред. Случвало ли ви се е нещо подобно и това според вас проблем в скоростната кутия ли е или по-скоро е от пръта дето свързва лоста с кутията? Друго, което ме интересува е, може ли някой да ми каже какви кутии пасват на този двигател (сегашната е CG според Уикипедия). Бях в един сервиз да разпитам за цени, но нещо не ми харесаха цифрите. Очаквам съвети и благодаря предварително