![](https://forums.hondabg.com/uploads/set_resources_10/84c1e40ea0e759e3f1505eb1788ddf3c_pattern.png)
Mat1
Новак-
Мнения
11 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Обществена Репутация
1 NeutralОтносно Mat1
-
Ранг
Начинаещ
Profile Information
-
Кара
Jazz 1.2 2005
-
Пол
Мъжки
-
Място
Varna
Последни посетители
Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.
-
Абсолютно да.
-
Еееми, тъй като все още свети чека при мене, не знам къде е проблемът, но със сигурност е добре да отделиш един час (ако няма да сваляш всмукателните тръби, но е доста желателно) и да почистиш клапанчето, за да работи както трябва за напред. Изгледай клипчето, което пратих по-горе и си прецени. Вътре подвижната част може да се задръсти в сажди до толкова, че да не може да се движи. Прикачвам снимки на плочката с канала за въздух, която стои между всмукателните тръби и двигателя - Преди и след. Длъжен съм да добавя, че не веднъж исках да се откажа докато свалям всмукателните тръби, колата е много мъничка под капака и всичко е максимално свряно едно в друго. Изисква креативност да стигнеш до всички болтове, ако си като мен без опит . Все още ми е чудно, че се случиха нещата.. но човек с малко опит под капака ще успее
-
Може ли имена/адреси?
-
Благодаря отново за помощта и информацията. За сега се очертава след ~3 месеца да мога да я дам за ремонт. До тогава казвате е най-добре е да я храня с масло, без да променям или добавям нещо? Относно ремонта - Склонен съм да се спусна към Русе, но за всеки случай да попитам ако имате други препоръки за сервиз/свестен майстор, ще се радвам да ги чуя. Иначе ще се радвам да посетя колегата Markony
-
Ясно. Благодаря много за отделеното време и полезната информация! Извинявам се за цитирането - ще го имам превид.
-
Не разбрах само тази промивка маслото което ти прати по-горе ли е или отделен продукт и след него новото маслото?
-
Ще гледам до вечерта да я погледна как стоят нещата под капачката, нямам възможност вмомента. Благодаря за съвета, определено ще го имам предвид.
-
Позна, какво не им е наред на италианците?
-
Имах предвид, че момчето е избрало марката. Относно вида масло (10w40) - е слагано такова от самото начало на колата през 2005-2006 година, не е случаен избор, че сега е сложено такова. И за това питах как стоят нещата, след като цял живот колата е била на 10 40, сега мога ли да мина на 5 30, но стана ми ясно вече, благодаря за изчерпателния отговор.
-
За почистването на EGR-а и всмукателните тръби следвах следното видео от българин: https://www.youtube.com/watch?v=KRYhCEHllug Разбира се не е на 100% всеки детайл показан, но е повече от достатъчно за всеки, който е ползвал инструмент. Видеото става за няколко двигателя, моя е L12A1, във видеото е L13A, няма особени разлики.
-
Здравейте. На скоро се сдобих с Honda Jazz 1.2 2005 на 211к км. Четох доста от темите тук свързани с моите проблеми, но останах леко объркан и реших да поискам съвет директно. Нов съм към автомобилния свят, но доста рязко влязох в матрицата. Моля да ме поправите ако някъде се изкажа неправилно . Трите проблема са в заглавието: 1. ЕГР грешка p0401 На колата и свети check engine. На предния собственик са му казали от някой си сервиз да кара така. Едно от първите неща, които направих като взех количката е да си купя евтина диагностика elm327. След проверка излиза p0401 insufficient flow. Изчистих перфектно ЕГР клапана, беше много зле. Движещото се клапанче вътре вече може да се мърда свободно (вече дали се отваря като е вързан в колата е друг въпрос, който не знам). Това не стигна и евентуално разбрах, че трябва да се свали и охлаждането под ЕГР-а и всмукателните тръби. Всичко свалих и почистих с ЕГР спрей. Планката между всмукателните тръби и двигателя беше на 100% задръстена. Единствено по всмукателните тръби оставих много тънък слой въглеродни отлагания, понеже трябваше да приключвам вече и нямах време да допочистя (реших, че няма да е проблем предвид че тръбите са широки, а отлаганията повърхностни). След целия този филм, чека светна отново след 20-30км. Единственото което си мисля в момента е самия ЕГР клапан да е заминал / MAP сензора. 2. Масло Колата гори много масло. 3/4 от щеката ги няма за около 350км. Сменено е преди въпросните 350км с масло Тотал 10w40, избор на момчето, при когото я заведох, вие ще си кажете думата дали става за нещо. След прочит на няколко коментара от опитни колеги тук в българските форуми, останах с впечатлението, че 10w40 е възможно най-лошата идея за масло на хонда джаз, като се препоръчва най-много 5w30, като на един колега даже му е спрял разхода на масло след преминаване от 10 40 към 5 30. Проблемът е там, че от самото начало на тази кола е слагано bardahl 10w40 (разполагам със сервизна история от началото на автомобила) и дори в самата книжка маслото е изложено като възможен вариант. И сега съм доста объркан какво да предприема. Ясно ми е, че е почти сигурно, че двигателя иска основен ремонт, но срещам случаи, където проблемът се е решил по друг начин и разбира се като новобранец българин, предпочитам да пробвам по-евтините варианти първо, видиш ли се оправи. Маслото не тече, оставих картон отдолу няколко дена подред. Наврях си отдолу телефона със светкавица да огледам положението и изглежда мястото около уплътнението на картера е с прясно масло, но не мисля, че тече. Двигателя има бая масло оливано по него, от страната на капачката за масло, но честно не ми изглежда прясно и няма там да е заминал почти литър масло... Някакъв син пушак има, но въобще не е да ти вади очите и не е постоянен, мисля че като запалиш само, но може и да греша. При статично положение след като е загряла, отзад не можеш да кажеш, че колата е запалена, няма нищо. 3. Разход гориво 8.8 чете компютърът градско. Не съм излизал извънградско още - да я отпуша, както препоръчват някои колеги. Четох, че регулацията на клапаните помага с разхода и ми изглежда достатъчно ясно, че да го направя сам, с правилния инструмент разбира се. Отзад от ауспуха понамирисва на бензин. -------------------- Иначе колата върви перфектно, гладко, след почистване на дросела, спря да се тресе на едно място (така наречения rough-idle). Затопля парното добре. Не мога да се оплача ако не гледах под капака и разхода на гориво.. Извинете ме за дългия пост. Благодаря предварително за съветите, ще гледам да съм активен ако има някой някакви уточнителни въпроси