Според мен това нещо с "не пускайте климатика" през зимата е малко как да кажа .... Работата на компресора, освен че товари малко двигателя (допълнителен товар на пистовия рекък), който и и при изключен компресор го има, но е 1 идея по-лек. Температурата на въздуха, който влиза в купето се регулира чрез клапи, вътре в самото купе, и самият климатик, няма нищо общо. Просто клапите регулират през кой радиатор да минава външният въздух и така. При тези с климатроник, се регулира количеството през климатика и това през радиатора на парното според темепратурата. При -10 навън дори на най-ниската температура в началото ще ни се струва топъл въздух.
Та по темата с изключването на компресора, ако го спрете за няколко месеца (през зимният период), не се учудвайте ако на пролет като пуснете климатика, той изобщо не тръгне или ще трябва да сменяте 1 или повече О пръстени по инсталацията на климатика. В който и сервиз за климатици да питате, на всякаде ще Ви кажат да не спирате компресора зимата. Това спомага за смазването на цялата инсталация (климатична), както и реално удължава живота на компресора (колкото и странно да звучи). Зацепването му е на магнитна шайба и не е на отделен ремък така или иначе.
А до това с температурата на въздуха при ползване на парно, промивка на радиатора на парното може да помогне (не 100%), но е вариант. Затлачването на тръбите вътре с "гняз" е често срещано при Акорд 8 и промивката е последната стъпка преди смяната на радиатора ако парното не духа топло.