Здрасти,
първо за двигателя: за мен няма колебание - 2.4 е правилния избор. Повече мощност, по-добро ускорение, повече усещане за HONDA (не е без значение), по-малко ядове (проблемът с валовете е само при 2.0). Иска единствено читаво масло и навременна смяна - най-добре на 8000км. Регулиране на клапани на 30 000 (на 20 000 ако сложиш газ). Аз също се колебаех и предпочитах 2.0 заради разхода. Намериха се добри хора да споделят, че разликата в разхода е незначителна и няма дори да я усетиш, но разликата в усещането при шофиране е забележителна. Ръчка или автомат е въпрос на лични предпочитания. Аз избрах ръчка, заради по-прекия контрол върху динамиката. Автомата ще ти качи с една идея разхода, но не е фатално. Проблеми и с двете кутии едва ли ще имаш. Верига и съединител един ден всеки ще сменя. Едва ли някой ще си продаде колата с току-що сменени верига и съединител. Гледай да не е наложително да е спешно - личат си без да имаш особени познания.
За газифицирането: и двата двигателя нямат проблем с газта. Задължително е да се монтира качествена уредба от правилния човек. Аз лично се доверих на МАРКОНИ гр. Русе (модератор в този форум). Вероятно има и други добри майстори, но при него не се правят компромиси и получаваш качествена услуга. Аз не улавям никаква разлика в динамиката между бензин и газ. Всичките коне са си на място. Разход след 30 000 км.: извънгардско - 8.8 - 10л/100км. в зависимост колко ти е "тежък" крака, а моя не е лек :) . Градско: 14л/100км., но аз карам много малко градско. Климатикът качва до литър отгоре. Цените на ГИ са се вдигнали, но при сегашните цени на газ и бензин ще се изплати за около година или 15 -18 000 км. За 30 000 км. не съм пипнал нищо по колата. Имам проблеми единствено с ръждата тук-таме (вежди, резервоар, заварките по вратите и капака), но се очакваха, защото моята е от студените страни и не съм си отварял очите навремето, а и беше маскирана. Късмет и смело напред!