Jump to content

s7r3l0k

Фен
  • Мнения

    24
  • Присъединил/а се

  • Последно посещение

Обществена Репутация

25 Neutral

Относно s7r3l0k

  • Ранг
    Начинаещ

Profile Information

  • Кара
    2007 Honda Jazz GE3 1.4i-DSi L13A6
  • Пол
    Мъжки
  • Място
    Ловеч/Стара Загора

Последни посетители

Функцията за показване на последните профилни посетители в момента е изключена и не е показна пред останалите потребители.

  1. Трудно. До скоро познати търсиха автомобил от модела по сходни изисквания, без премиум озвучението, но с по-голям бюджет. Човека ми се оплаква колко надценена скрап му е минала пред очите. В крайна сметка отнесоха 8-ма генерация на доста по-висока цена, спрямо първоначалният им бюджет. Като съм чел историите на хора от форума с Акорд 7 за по 13-15 хил. лв от "сигурни" хора, занимаващи се с марката и модела, не бих очаквал добри резултати с кола до 12к. Модела поостаря и добрите екземпляри вече са бели лястовици, които малко собственици биха продали.
  2. Не. Има промени в таблиците с изисквания за Еко категориите, които повлияват върху получената категория, спрямо миналата година.
  3. Независимо дали става въпрос за Джаз, Сивик, Акорд, ЦРВ (изключвам проблемният мотор в първото ХРВ) или друг от моделите, използващи бензинови мотори, на няколко места съм получавал същият отговор - ако опреш до сегменти и се направи качествена ревизия на мотора, те чакат още стотици хиляди безпроблемни километри. Един от по-сигурните монтьори с които съм разговарял, сподели следното за Джаза от 2002-2008: Караш 300 000км, ако се наложи изобщо смяна на сегменти, сменяш и караш още 300 000км. Същото важи и за веригата. Само че и на него, както на много още хора, не му харесват двете бобини и свещи на цилиндър в i-dsi моторетката. Поне и това неудобство си има своята положителна страна - в диагностиката, мотора излиза като V8 и е повод за усмивки и весело настроение.
  4. Да му пожелаем успех - не съм сядал в по-добро компактно градско возило в класа му и от това поколение автомобили. Не случайно цената му е сходна с тази на някои германски бивши премиум кошници, от същите години, но в доста по-висок клас. За мен това е един от малкото стари автомобили, които си заслужават всякакви сериозни инвестиции при ремонт.
  5. Кросоувърите в 100% от случаите са същите смъртоносни консерви, защото са базирани на компактни градски автомобили, с големината на Honda Logo. СУВ-овете в много случаи също са базирани на градски семейни автомобили и не са по-сигурни от тях. Високо =/= сигурно. Няма нищо по-сигурно за околните, от родители, които присъстват в живота на детето си, вместо да му хвърлят ключове за 20+ годишен барутник, с който да се пребие, заради мощност/предаване/мъжкарство/каквото още се сетите. Уви, каквито родителите, такива и децата. Когато предлагаха да се ограничи мощността за младите шофьори до 100кс, пак смятах че е прекалено много. 50-75кс са идеална среда за обучение.
  6. Не е това автомобила. Този, който забелязах тогава, беше светло сив. Доста от обявите им са най-евтините или в ниският ценови диапазон за марка и модел. В такъв случай, не бих имал претенции, автомобила да е добър и бих очаквал много главоболия и неработещи възли. В моят случай обаче не беше така и затова споделих наблюденията си. С най-добри чувства съветвам, да не търсите в ниският ценови диапазон или най-евтиният автомобил в мобиле. Има защо да са им такива цените. А нашата марка си е винаги скъпа, поне при бензиновите представители.
  7. Преди няколко месеца ходих на оглед на друг автомобил там, който за почти седмица изгуби 2000лв от търсената цена. Не знам има ли смисъл да навлизам в подробности, но мога да кажа едно - беше далеч от най-евтината такава в мобиле, а за първите 5 минути на огледа открих още 1500-2000лв готови за харчене, още преди да е минала КАТ, включително съмнителни намеси. И другите им автомобили не бяха по-добре. Бях прочел няколко стари положителни мнения за къщата, с уговорката, че внасят леко ударени автомобили (броня, фар, калник, врата) и тук ги ремонтират. В мястото се помещават две автокъщи, другата е многократно по-зле. В нея имаше Сивик, който беше в плачевно състояние. За жалост, обявата е изтекла и не мога да видя дали е същият, съответно дали просто не разместват коли по двете къщи и съответно обяви, за да избягват подобни коментари.
  8. Ето я правилната таблица, защото тази по-горе е стара, неактуална и доста хора ще се подлъжат по нея, освен ако не са с автомобили, попадащи в група Еко 1: Наредба Н-32 с таблици за Еко групите Има доста причини, поради които на този етап, а и вероятно в бъдеще, АГУ няма да е причина за каквито и да е облекчения. Голяма част от тях, са свързани с невъзможността да се поставят конкретни и коректни изисквания за автомобилите, оборудвани с такава. Другата част е свързана с българският манталитет.
  9. Новата таблица не се различава особено за автомобилите, вече попадащи в Еко1 категорията, да не кажа изобщо. Това в частта за бензиновите двигатели. Най-жестоко в новата таблица са ударени групи 2 и 3. Същевременно, дизелите понасят доста големи облекчения по година на производство, но според мен, някои от облекченията могат да бъдат коварни. Не е това обаче въпросът на колегата. В момента проблема му, представляват тези 4.5% CO на празен ход с ниски обороти. Тях трябва да ги покрие. Не би трябвало да е трудно, но с въпросните модификации при него, нещата доста се усложняват. Не знам дали биха се съгласили някъде, просто да му премерят отработените газове, без реално да минава пълен технически преглед.
  10. За начало, виж дали двигателя попада в някоя от евро категориите. Ако нямаш стандарт за измерване и покриване, каквото и да покажеш, попадаш в категория Еко1, което пак значи преминат преглед. Това е естествено, стига да не покажеш много високи стойности на замърсители в отработените газове, спрямо измислените норми в наредбата за прегледите. D13B1 и D13B2 доколкото разбирам са с карбуратор, което значи, че вероятно попадат в Евро 0, тоест извън измерваните категории. Инжекционите (в D13) от това поколение попадат в Евро 2 категорията, което вече е проблем. Едит 1: Попитай и в пункт, защото на места се тълкува различно наредба Н-32! Едит 2: На единия бензинов автомобил подменяхме катализатор, препоръчаха ни такъв за модела (марка заместител, но специфичен за модела), защото "в катализатор за 100-200лв, познай колко платина и други материали, намаляващи емисиите, ще има".
  11. Не бързайте с очакванията за проблеми със стикерите, защото ВАС преди около седмица ги отмени. Министерството на транспорта щели да обжалват решението за отмяна. Та, на този етап не се знае какво изобщо ще се случи със стикерите, съответно с всичките наредби и ограничения, свързани с тях. Източник (може да си намерите и други): Цък
  12. Наредбата, влизаща в сила от 22.07 мисля, че е единствено за свързаността на пунктовете с ДАИ, като от почти 1000 пункта, не са били свързани около 70. Така че тази наредба не виждам какво толкова променя, освен ако не посещавате един от въпросните ~70 пункта, което си е измама така или иначе. Жертви на изискванията имаше още миналата година. Помня 2 случая на неодобрени за движение по пътната мрежа автомобила - Пежо 206 2004г или 2006г 1.4 бензин/газ, отказан преглед, като в последсвие са успели някак да минат. Другият случай е с едно бензиново CRV 2, като не знам развитието какво е. Нашата 23-годишна ВАГ печка си мина безпроблемно наскоро, дори получи по-висока Еко категория. Безумно, но факт. Повече опасения имах относно Джаза, отколкото за немския трактор. Инспектора дойде да ми стисне ръката, че съм бил от малкото, на които не им пушат дъртите съборетини-дизели и показанията от газ анализатора били шокиращо добри. Крайно време е, тези видимо пушещите сажди и горящите масло на сини кълбета, да се спират от движение и в даден срок, ако не е отстранен проблема, да се бракуват от КАТ. Би било хубаво, същото да се приложи за шумовото замърсяване и тези с правите тръби и бензиновите варели с надупчени гърнета, да получат същото отношение. Горните твърдения за ЛЕД крушките ме оставиха без думи. Напълно съм съгласен, че не трябва да се допускат автомобили с афтърмаркет ЛЕД системи, особено на рефлектор. Пълна трагедия е нашата реалност.
  13. Мъките се свършиха. Прозвънях минимум 50 обяви, нито една нямаше огледало. Накрая, точно преди да поръчам ново от Япония, открих последното в България, явно. Останало само дясно, различен цвят, но по чудо с всички пинове - подгрев, настройка, ел прибиране и мигача. Истинско чудо. За стъкло чакахме месец, като дойде някаква измишльотина, собственост на Pilkington: Yesglass. Според мен е боклук, но нямахме друг избор и го преглътнахме. Първото стъкло, което са получили е пристигнало спукано, та се наложи да поръчват второ, което пристигна за няколко дни. Най-големи им били мъките и чакането на стъкла за Хонда, с другите марки никакъв проблем, включително няколко доста екзотични модели, които бяха в сервиза, където го смениха. За сравнение, на ВАГ групата, включително доста дърти кошници, стъклата им пристигали с уплътнения в рамките на ден-два. Автомобила мина безпроблемно преглед (пункт на СБА, не в Стара Загора), като мнението на инспектора беше: Може да се мине с липсваща коруба на огледалото, тъй като самото огледало е на мястото си и не е счупено, а и си имате вътрешно огледало. За щетите от градушката по метала, ни сподели, че няма никога да имаме проблеми с тях, по гореизложените от мен причини - трябвало да пратят безброй коли за скрап, което е недопустимо в българската реалност. Ако сме желаели, ние да си ги оправим, но колата и така ще минава преглед, защото цялостта на купето не е нарушена. Няма щети там, където ляга стъклото, за да създават проблеми, а останалите щети, въпреки че са много по размер, са дребни. За Австрия ще започне да ме е грижа, когато тук получаваме техните заплати. И докато австриеца ще отиде и ще си купи друг Джаз, за нас това е невъзможно, както е непосилен и PDR ремонт, който ще ни струва цената на автомобила в сегашните условия.
  14. @5 GTT съгласен съм с теб в доста голяма степен, обаче ако Форда кихне и каже например дюзи/помпа, в случай, че е дизел, се споминава цялата му икономия и инвестицията, не че не може да се отремонтира. Годините и пробега си казват думата накрая, дори автомобила да е произведен качествено. При бензиновите автомобили е една идея по-добре ситуацията. Според мен става въпрос на баланс и правилен подбор на автомобил. Нито прекалено стар, нито прекалено нов, когато говорим за автомобили втора ръка. Нов не ми влиза в сметките. Въпреки това, и аз не бих оставил голяма сума за по-нови ламарини, а към премиум никога не бих посегнал - в моите очи е загуба на пари. Инвестицията в къща е безкрайно по-съблазнителна и възвръщаема. От автомобила искам просто да ме закара от т.А до т.Б и да го употребявам възможно най-дълго. Офф: Какво ХРВ имаш? Може да съм го срещал по ловешките улици, доста популярни изглеждат тук и определено виждам няколко много гледани, кеф ти прави като ги видиш.
  15. Другата седмица "надупкания" ни Джаз, ако вече се е сдобил с ново челно стъкло, ще се мъчим да го минем само със счупено дясно огледало, от което оцеля само механизма и стъклото, тоест корубите са несъществуващи, и ще дам отговор какво се случва. Счупено огледало обрича модела, молих се на всевъзможни вносители на части втора ръка от чужбина, всеки отказва. Та, ще е интересно. Ако някой ми спомене тая тъпотия "лош външен вид", ще му дам цената на автомобила, цената за части и ремонти, за да се поправи и да върви да ремонтира или да купи друг Джаз. За мен това е обричане на голяма част от автомобилите до вероятно 5000-7000лв да заминават за скрап и е неприемливо. А трябва ли на жена ми колата, на цената на един премиум смартфон, да ѝ правя каско, за да няма лош външен вид и отказ от преглед? Шегаджии.
×
×
  • Създай нов...