Здравейте на всички.
Като първи пост, искам да споделя мнението за сивата 2,2 DTEC скулптура след 20 000 км по българските пътища и да дам насоки на бъдещи купувачи, които търсят мнение за автомобила.
Всичко по-долу е лично мнение. Използвам форума, за да го споделя и не ангажирам никой с него.
Външно:
Външно автомобилът е изключително красив, като отстъпва мааалко от следващата (фейслифт) версия с вградени дневни светлини във фаровете, (не знам модификацията - май пак е 9). Но пък същата (май), не се предлага с 2,2 DTEC дизел, което за мен е минус. Изпъква на фона на всички подобни от Голф класа, което си е плюс. Автомобилът е една идея по-нисък и ставам чест свидетел на шум от суркането на предния калобран по изход/вход на подземен паркинг. Плюсът - по-добре да чуеш калобрана, отколкото бронята. Светлините (или светлината) за мъгла са ниско долу, веднъж, в една гъста мъгла на магистрала Тракия, ми свириха един - два пъти (вероятно поради това). Изненадан съм колко интуитивно работи системата за превключване на дълги / къси. Само понякога разпознава някой по-голям знак и превключва къси, но това да е проблема. Отлична оценка за системата. Фаровете също са много добри.
Вътрешно:
За моя ръст от 1,7 м., автомобилът е просторен и позволява комфортно пътуване на четирима човека, дори и на дълъг път (изпробвано). Сгъването на задните седалки, е уникално (не, че съм го пробвал, ама си го има). Багажникът събира багажа за четирима възрастни. Таблото също си е дизайнерско и въпреки първоначалното ми отрицателно мнение, за цифровия километраж се оказва, че е доста удобен - дори и да не го гледаш, постоянно ти е в зрителното поле. Първите километри изпитвах трудност да си наместя седалката - да виждам километража, да съм достатъчно ниско (така ми е комфортно и съм свикнал), да виждам капака (не се вижда въобще). Малко обзора напред е зле, но това е болест на всички нови автомобили. Мисля, че парктроникът (преден и заден) е задължителен. Ако не сте свикнали да паркирате на огледала... жалко - шофирането на заден ход ще е мъчение. Камерата за заден ход си е голяма екстра и много лесно се свиква. Бързо се цапа зимата, защото е на открито, но е изключително удобно. Волан, седалки, материали, ръчна, подлакътник... всичко си е на ниво. Бутона на старт / стоп системата е на много удобно място, (изключвам я при шофиране и го включвам при престой над 30 сек по брояч на светофар). Задържането на спирачката при тръгване от наклон е готино, но го хващам, че работи и на не толкова наклонени повърхности, ама електроника (или механика)...
Пътно поведение / Окачване:
Идвам от ВАГ групата и возията ми допада. Гумите са с размер 225/45/17 - зимни и летни. Вози приятно твърдо в града, а извън града, смея да кажа - комфортно. Предната е с доста твърдо окачване, но при 9 нещата са поомекнали. При спортно шофиране на два пъти ми направи впечатление, че задницата ми става малко нестабилна, но и двата пъти натискам по-сериозна спирачка в бърз завой и мисля, че е нормално (от смяната на тежеста). По завои с нормално каране си е стабилна - нямам забележки.
Двигател:
2,2i DTEC дизел, с много плавно и постоянно разгръщане на мощността. За разлика от 1,9 ТДИ на ВАГ (Фолксваген и СЕАТ), които съм имал, Сивикът няма експлозията от мощност над 2000 об/мин, обаче си ускорява бързо и с много приятен шум. Първите две седмици я карах постоянно на Еко режим (смесен разход с голям уклон към градско 5,5 - 5,7), но си е мъчение (за мен). След една разходка, открих автомобила без Еко режим и от тогава не съм го включвал. Зимата, разходът ми в града е около 6,5 - 7 (в зависимост от прехода). Като се постопли, падна отново на около 5,5 - 6, в зависимост от извън градското. При включен темпомат на 150 км/час, в малките сутрешни часове, по маршрута София - Бургас, даде около 6. Събира 5,5 литра масло. Смяната ми струва 260 лв. (без горивен филтър).
Има светлинен индикатор за превключване на по-висока / по-ниска скорост, който те стимулира да превключваш по-горна скорост над 1500 (около 1800 об/мин за първа), което води до по-нисък разход. Не знам как се отразява това на съединителя, но предполагам няколко инженера не са спали, докато настройват това, така че си го спазвам - поне в града.
Недомислици:
Не знам дали разбрахте, че идвам от ВАГ групата и постоянно сравнявам. Това, което ме дразни, е липсата на бърз достъп до среден разход / оставащ пробег / средна скорост. Нямам книжка за автомобила, но за да ми покаже оставащия пробег с горивото, трябва да вляза в основното меню, някое си подменю и да извикам на дисплея оставащ пробег, за сметка на среден разход. При ВАГ е направено доста по-по-по интуитивно.
При несложен колан не работи старт / стоп системата. Това е в графата недомислици, защото съм балкански субект , който за 1 км не слага колан. Обаче пиукането не е толкова дразнещо, колкото при други марки - примерно БМВ и Ауди.
Другото дразнещо е смяната на радиостанциите. Има си някакви запаметени, обаче ако излезеш извън обхват или в друга страна, не можеш да хванеш нищо и иска да си актуализира списъка с радиостанциите. Вероятно има и друг начин, който до сега не съм открил (не, че съм търсил много).
Най-дразнещото (и вероятно недомислено) е шумът от резервоара. Понеже винаги пълня до горе, докато не изхарча половината от резероара, в мен се заселва чувството, че шофирам млековоз. Приех го някак си, обаче е много дисконфортно, особено по разбити малки градски улици, които се преминават на първа / втора. В международните форуми за Сивик това е ясно застъпено.
Странности:
Педалът на спирачката при първото (плавно) натискане е малко по-мек и не захапва силно. С второ натискане всичко си идва на мястото. Това ми се случва само градско, където карам по-спокойно, спирам плавно и мнооого рядко се случва да скоча рязко на спирачките. Примерно спирачката на Кията, на жената, захапва като питбул, от раз.
Няма шанс да изключиш старт / стоп системата - след всяко запалване на двигателя, тя е на позиция по подразбиране включена. Но при всички нови автомобили май е така.
Като смених летните със зимните гуми, датчикът за налягането спря, а видимо едната гума беше мека. Занулявах от борд компютъра, но не съм му чул гласчето след смяната на гумите. Сега ще слагам старите летни и ще пробвам пак.
Събира 5,5 л масло. Не знам, дали е странно (за мен явно е), но 1,9 ТДИ събира 4,5 л. На БМВ, двулитров дизел в нова четворка, също събира 5,5 л.
Обобщение:
Не знам каква нотка преминава през писанието ми, но за 20 000 км, Хондата е без забележки. Влюбен съм в ексцентричността й: външния вид и таблото, двигателят е икономичен и мощен.
Леките забележки са по-скоро мрънкане (на някой може да напомни тъпите коментари в Буукинг за някой готин хотел). За мен, автомобилът няма генерален проблем и бих си го купил отново, ако имах досегашния опит и то основно заради 2,2 дизеловия двигател, който май вече няма да бъде вграждан в по-малките модели на Хонда.
Разбира се, ако някой се интересува от нещо конкретно, може да пита. Ще му отговоря с удоволствие.