sandyufp91
Фен-
Мнения
11 -
Присъединил/а се
-
Последно посещение
Обществена Репутация
6 NeutralОтносно sandyufp91
-
Ранг
Начинаещ
Profile Information
-
Кара
Сивик 6-та хеч D14A4
-
Пол
Мъжки
-
Място
София/Кочериново
-
Мина доста време откакто съм писал последно по темата, но тъй като имам новости ще ги споделя. Аванса който настроих преди време не беше достатъчен, въпреки че делкото беше завъртяно на макс назад. Това можеше да е само една причина - неправилно зацепен ремък. И тъй като майстора имаше съмнения, че ремъка още при монтажа не е бил читав, предприехме съответните мерки. Отворихме и какво да видим - центровката бягаше с ПОЛОВИН зъб, зъбите не влизаха добре в зъбите на шайбата и така. Ремъка беше DAYCO 94618 , което си е по каталог. Предния беше оригинален хондовски (пише HONDA UNITTA). Като написах в гугле unitta излезе gates-unitta и затова реших да взема ремък GATES 5409XS. Вярно най-скъпия (55лв) 103зъба на 24 ширина, но си бех навил вече на пръста.Сложихме новия ремък, запалихме и веднага тест. Усети се разлика във звука, също и във вървенето, но не толко осезаема. Проверихме аванса, и той вече беше повече от необходимото, тоест ремъка е бил причината за всички мои проблеми с хондела Настройхме където трябва и колата литна. Държи си 130 на магистралата ... Никакви датчици и други боклуци, само един ремък. А отделно от този проблем, колата 2ра година ме радва, вече е на 228000км има някои проблемчета за отстраняване (теч от скорости, после ново МТФ, и два тампона на задницата), но това са подробности. Поздрави, карайте си хондите и се забавлявайте
-
Здравейте колеги, тъй като в предишната ми тема никой не ми отговори (защото е стара надявам се) , реших да задам въпроса в нова тема (дано не нарушавам някое правило на форума ) Проблема е относно грешка която ми изкарва чек лампата, а и се вижда при свързване с компютър чрез к-лайн конектор. Грешката която ми изкарва е 10 - IAT - Intake Air Temperature Sensor circuit .Като гледах на компютъра ми показваше стойности за температурата, затова смятам, че сензора си работи. Но за да докажа на себеси направих и един тест. Тъй като се занимавам с електроника чрез микроконтролер свързах сензора, като направих и паралелно измерване на температърата. Има някакви разлики с графиката от сервизната книжка, но не са по-големи от 10% (на око). Оттам прецених че проблема е в окабеляването ?!? Почнах да чета тробълшуутинг на хонда, излизаше ми и на тойота. Това което пробвах е следното: при махнат сензор -> тоест отворена верига, тоест максимално съпротивление се получава минусова температура -40 при окъсяване на мястото на сензора - тоест минимално съпротивление се получава 250 и нещо. Измерих и напреженията на буксата спрямо сервизна книжка на хонда - 5V между двата кабела, и 5V между единия кабел и маса на колата. При преминаването на всички тези измервания сервизната книжка казва BAD ECM, което доста ме съмнява. Срещал ли е някой подобен проблем? И втори въпрос имам разбира се: Масата на колата обща ли е с масата на компютъра? Това го питам тъй като не ми дава верига между масата на датчика и масата на колата ПС: При рестарт на компютъра чрез бекъп бушона или откачане на акумулатора грешката остава. Поздрави колегии
-
Здравейте колеги, направих букса к-лайн, свързах с лафтопа колата чрез HOPE и Honda OBD PC Scanner. Изкара ми грешки (които бях прочел и преди с укъсяване на DLC 2p букса) - 06 и 10. 06 - ECT - Engine Coolant Temperature - сменихме го тоя сензор, тъй като сметнахме че е излязъл от параметри, но не съм проверил дали изчезна грешката 10 - IAT - Intake Air Temperature - тук правих фокуси с NTC Резистор, но грешката оставаше. Като гледах на компютъра ми показваше стойности за температурата, затова смятам, че сензора си работи. Тъй като се занимавам с електроника чрез микроконтролер свързах сензора, като паралелно със съпротивлението му измерих околната температура. Има някакви разлики с графиката от сервизната книжка, но не са по-големи от 10% (на око). Всичко това до преди малко, когато забелязах, че в сервизната книжка пише "A problem in the Intake Air Temperature Sensor circuit" . Не бях забелязал това circuit, което е проблем с веригата. Някой сблъсквал ли се е с тоя проблем ? Поздрави.
-
Като направя к-лайн към усб ще видя какво пише по датчиците и тогава ще го мислиме защо е богата сместа. На следващо зареждане ще сложа от някъде 100так да пробвам. Сега с 96 на петрол пак си смърди. Иначе е по-разбираемо на студен двигател да мирише, защото блъска повече гориво, нали се води на смукач. Но то това е само 1 минута, после на газ и ткаа...
-
Здравейте колеги, колата се оправи, да кажа все пак къде беше проблема:Колата нямаше аванс на запалването, а закъснение. И така, светнахме я със стробоскоп врътнахме и o чудо - на 5та си ускорява между селата от 60 нагоре и така.... Сега върви повече на бензин отколко на газ, обаче аз не съм спортист и ми е достатъчно вървежа. Междувременно премерих с мултицет както пише в сервизната книжка всеки от датчиците, и общо взето са читави. Но смятам да си направя от една тема във форума преходник K-line към usb и да ги измеря както трябва нещата. Разход газ го засякох с 29л бутилка 370км пълно-пълно, което е около 8л/100.Сега виждам един друг проблем(не много голям защото карам предимно на газ). Когато колата работи на бензин (без значение студена или топла)от ауспуха мирише на бензин, при каране на газ проблема го няма. Може ли някои да даде идея какво е що е ? Поздрави колеги
-
Да да прав си Хунтер, не съм се изразил правилно. Нека се коригирам "Нормално ли е на 3та да вдигне 160, при превключване на 5 на равно скоростта да намалее драстично до около 50(без значение от натиска на педала на газта) и да се наложи превключване на по-долна предавка". Тоест невъзможност за каране на 5та на равно с каквато и да е скорост Добре че вече не е толкова зле Иначе дядки и майки срещам само в населено място където карам с ограничението 50, 30 дори 20 в тесните улички. И все пак скоростта не зависи само от табелите, човек трябва да има вътрешен усет (при мен страх) за ситуацията - възможности на шофЙор, автомобил, пътна настилка, движение на околни обекти(било то бабички или деца пресичащи улицата) Като стана въпрос един път с колело щях да сгазя бабичка, отидох чак в края на лявата лента Поздрави
-
Здравейте, да наистина трябва да проверим свещите, на 7-8к са, бриск силвър. Горивния филтър е сменен (положението се подобри от него, тъй че отпада). Виж за бензина си прав, но вече се чудя къде да зареждам. Сега на една менте бензиностанция слагaм - го про, в студентски град, защото е по-евтин. Слагах на омвто, и 100 на омв слагах и оттогава мисля че е същия боклук като гопро. На лукойл незнам какво е положението, там слагам газ, тя е добра. Павлов, знам, че обикновената спира вървежа. Колата е с д14а4 мотор (т.е. с голямата гарнитура на дросела - мисля че ф50), но като сложиме плочката на газовата - ф30, двигателя дефакто става д14а3, 75 коня . И така, до сега вървеше по-добре на газ, сега е по-добре на бензин(под сега имам предвид след един преход Кочериново - София, който според мен е поотпушил средното гърне(след катализатора). Той човека като слагаше резонаторното каза, че и средното е запушено. В момента на бензин след 2500оборота се държи добре... понякога. Най-лесния екперимент е да я настъпа колко може по магистралата другата седмица да издуха(ако може). С 100 октанов дали ще бъде по-добър ефекта и ако да откъде 100 или 98 ? ... Ламбда сондата и мен ме съмнява, ще я карам някъде да я гледат на компютър тая кола, да не би да е преебана и само да се занимаваме с ненужни други ремонти. А за очакванията ми - да, не очаквам да лети малък двигател с дълги скорости, но един опел кадет 1.3 60кс като се качих да го карам ми скри шапката . Поздрави колеги, благодаря за съветите, следвам ги и оправям едно по едно
-
Здравейте, свалихме катализатора и го заменихме с резонаторно гърне. Ще опитам да приложа снимка на катализатора (за пръв път качвам изображение) . Положението се промени малко и на газ и на бензин, но не е това което очаквах. Тъй като колата с времето се влошаваше, смятам че когато я взех вървеше повече от сега. Друго едно нещо което забелязвам, е че след премахване на катализатора вървежа се подобри но само при натискане на педала някъде до средата. Проблемът който го имаше преди остава - след натискане на газта след средата нищо не се случва(само се сменя звука). Сменихме днес и въздушния филтър, но и той отпадна като причинител на проблем. Бях чел някъде по форума за разтегнато жило на педала - това възможно ли е да е проблем?
-
Здравейте отново, знам, че темата ми е стара, но се надявам да се отзове някой. Колата вече е с газ, обикновенна газова, като на газ върви повече от на бензин( за сметка на литри разбира се). Другото, което е пипано е клапаните - явно сме ги сбъркали лятото, защото бяха на 0,15 и 0,20мм, сега ги направихме като по книжката - 0,20 и 0,25. Вървежа се подобри, колата вече не забива нос. Но има едно НО. Днес карах една корейска 1.3 кошница и тя върви повече. И сега се замислям, дали да не карам колата на диагностика. Другото, което се чудя, е да не би като колегата goldbyrk да е запушен катализатора. Как може да се провери дали е запушен? И ако е запушен, може ли да се свали и изтърбуши и пак да се сложи, без това да доведе до някакви проблеми. Под проблеми имам предвид, дали има втора ламбда сонда на катализатора?
-
А някой има ли идея защо не ми върви хондата, къде да търся проблема. Вчера проверих кабелите на тъмно, няма искри. Мисля да проверя съпротивлението, защото в един мануал (Civic EJ6, EJ7, EJ8 (96-00) Service Manual) пишат, че при над 25к ома кабелите са за смяна.
-
Здравейте хондаджии, нов съм във форума, от два месеца притежател на Сивик 6 хечбек 97ма с двигател D14A4, който ми е първи автомобил и имам няколко въпроса, които ще опитам да структурирам и номерирам, но преди това малко инфо относно подръжката досега. Сменени са ремъци, ролки, помпа, масло. Горивния филтър също, но беше по-менте от стария и него върнахме(колата забиваше нос на 1ва). Въздушен филтър не е сменян щото беше чист. Сменени са свещи - бриск силвър за газ, като след смяната вървежа се подобри. Колата все още няма газ. Майстора(вуйчо) каза, че кабелите не са много читави, и тия дни мисля да ги проверя на тъмно дали святкат. Преди седмица акумулатор, защото стария умря Точен разход не мога да споделя, защото не съм зареждал пълен резервоар. А сега въпросите: 1. Това японка ли е, защото според номера излиза Japan, а ми разправят че 6та били с англииски произход? 2. Нормално ли е да върви много когато е студена, а когато загрее(стрелката е на средата) да не върви? Разбира се не очаквам много от 90 к.с. , но един сеат ибиза 1.4 върви повече. Вечер като я карам загрява бързо и натискам педала здраво. Сутрин още не загряла, като натисна първите няколко пъти и ми пили гуми на 2000 оборота докато не загрее и умре 3. Норамално ли е да вдига едвам 160 и то на 4-та? Често пътувам маршрут София-Благоевград по магистралата и на места връщам скорости, пък на места на 5та си изкачва. Мисля, че е редно и да спомена, че в момента е с 15ки. 4. Има ли колата OBD2 конектор за диагностика, търсих го в жабка, под волан и в дясно от краката на десния пътник и не го намирам, а OBD1 дву и трипинов имам (и смятам скоро да пробвам да чета чрез двупиновия и чек лампата, ако няма OBD2) . 5. Има ли лампа за гориво, и нормално ли е стрелката за гориво да не пада при изключен двигател, надявам се да се отзовете колеги, поздрави.