Здравейте колеги,
отскоро съм собсвеник на въпросния сивик с 1.6 мотор. Стария собственик ми е добър познат и каза че проблема е възникнал внезапно и не е вследствие на никакви интервенции.
Колата пали и работи чудесно, и топла и студена, и на газ и на бензин (ГИ Romano монтиран в Progas). Държи прекрасен празен ход, само докато автомобила е в покой, завъртят ли се гумите дори с минимална скорост, оборотите почват да плуват от 1700 до 800, като спра също продължават да играят, едва когато отпусна спирачката се нормализират на секунда-две до нормалните за ПХ обороти.
Какво съм предприел до момента:
-Проверка за теч на вакуум от колектора и всичко покрай него - не намерих нищо, не съм проверил единствено PCV клапана, но съдейки по нормалната работа когато е в покой не ми се струва че е дърпа паразитен въздух. Когато е свалена филтърната кутия, отворя дросела докрай и запуша с ръка, близо 30 секунди усещам че вакуума държи, при теч на вакуум не би било възможно.
-Почистване на дросел и моторчето за празен ход - нямаше кой знае колко мизерии, след почистването се наложи да бутна малко реглажния винт на дросела за да наглася оборотите. Направих и адаптацията - ресет на ЕКУто, при загрят двигател държах 3000 оборота за 5 минути, после 5 минути на празен ход. Никаква промяна. Имам съмнение, тъй като свети чека поради прекъснат подгрев на 2рата ламбда, дали адаптацията вобще се изпълнява. (Проблема е възникнал много след прекъсването, няма отношение с него)
-При изключен VSS датчик на кутията, отново проблема съществува, тези дни ще пробвам с изключен АБС за да съм сигурен че ЕКУто няма откъде да чете сигнал
-На диагностика се вижда как ЕКУто подава колебливи сигнали на моторчето за ПХ, пропорционални с играенето на оборотите.
Насочете ме накъде да продължа с разследването, утре мисля да сваля ЕГРа да видя да не би да остава отворен, но друго не ми хрумва?
Весели празници!!