Здравейте. Ще се опитам да бъда полезен евентуално за хора които се канят да си купят модела като дам малко информация и споделя впечатления.Имам НRV variomatic произведена 2000г с 5 врати 4х4. Карам я вече 8ма година и мисля да не я продавам докато има части за нея.Обслужвал съм я доста пъти.Това е автомобил който се кара буквално с едно докосване,но е за хора спокойни и определено би изнервила някой "голфаджия"Имал съм възможност да управлявам много автомобили 4х4,но класа в който е по габарити и мощност наистина няма такова "чудо " като HRV. Имам доста впечатления от автомобила и само едно от тях е негативно-возията.Трудно се свиква с подскачането. За сметка на това системата 4х4 в комбинация с плавното главно предаване през вариоматика е просто перфектна.Зимно време колата се държи като Уазка в големите снегове.Пробвал съм я на много дълбок сняг в планините извън пътя ,голям наклон и смея да твърдя че автомобила се държи перфектно. Смайвал съм доста скептици с възможностите на колатаВеднъж дори се наложи да дърпаме един Рекстън на заледен участък с наклон.Аз самият бях учуден от резултата. На утъпкан заледен сняг с висока скорост 80-110(дотолкова ми е стискало) е много стабилна и сигурна.При поднасянето в завоите се усеща как се включва задния мост по това че се стабилизира и лесно държи посоката в която завиваш. Двигателя е перфектен. Карам я само с хубави масла и за сигурност доливам при всяка смяна -подчертавам"добавка не присадка" за масло на Лики Моли с Молибденов Сулфит.Това е страхотно нещо и е като мехлем за всеки един двигател.Доказано понижава триенето и щади двигателя.Слагам го като застраховка срещу фалшиви масла на които без да искаш може да попаднеш.Когато двигателя загрее добре не се чува ни в купето,ни от минувачите и постоянно се случва да карам зад хора на една крачка и да не ме чуват за да се дръпнат. Вариоматичната кутия е нещо уникално.Създава кофорт при каране.Освен механичния лост превключвател с положения P,R,N,D,L има и електронно управление на кутията от 2 бутона на волана D-динамик,S-спорт. Колата се кара на D и само при изпреварване ако ти се наложи много екстремно изпреварване можеш да включиш S..Ефекта е че без да се променя предавателното съотношение на кутията се вдигат оборотите и от там по-голяма мощност ,въртящ момент и пъргавина. При спускане по стръмен наклон когато натискането на спирачката е нежелателно също може с бутона S плавно да убиеш скороста. Съответно най-висока скорост и икономичност се постигат когато лостът е на "директ" и бутонът на "динамик." Когато лостът е в положение L скороста пада на половина(нещо като демултипликатор) и имам чувството че тогава четворката е постоянно зацепена ,но не съм сигурен. Ако в това положение на лоста включиш от волана на спорт би трябвало да се получи максимален въртящ момент,но не ми се е налагало. Маслата на кутията и диференциала "ЗАДЪЛЖИТЕЛНО"трябва да се сменят точно на определените километри и подчертавам "не търпи никакви други масла освен оригиналните за Хонда" Всичко друго колкото и да ви го хвалят съсипва хубавата машинка. Ако при потегляне колата "притриса"- все едно двигателя работи на 3 цилиндъра и се тресе цялото купе значи че на маслото в скоростната кутия му е минало отдавна времето.Не се ли смени заминава ремъка на предавките и това е много пари.Окачването е много здраво и никога не съм сменял нищо друго освен биалетки. Монтирах и газов инжекцион на Фобос с три режима - икономичен,нормален и спорт с инжектори Кейхин" японски.Абсолютно безшумни са. Има място за 20 литрова бутилка под пода купето в една ниша зад задния мост. Не се налага да се изхвърля резервната гума ,или пък да се заема и без това малкия багажник. Мястото открих сам Оказа се че Фобосът с тези 3 режима е абсолютно непригоден за автомобила.Заради вариоматика по нищо не може да се разбере разлика между мощноста в режимите,нито пък в разхода. Компютрите на Фобос не знам колко са добри,но екипа който ги поставя в главният им офис-сервиз в Плевен определено хабер си няма от това как може да бъде монтиран газов инжекцион на автомобил с компютър Денсо! Компютърът освен двигателя управлява и режимите на скоростната кутия. Имах много проблеми с това. За това специално за този модел препоръчвам инжекциона да не е Фобос. От друга страна инжекторите на Кейхин са възможно най-доброто което може да се сложи на инжекцион. Разхода ми бензин-газ са градско :зима 11 ,лято 10 без климатик ,11 с климатик. Извънградско :1 литър надолу при скорост до 120. Шеста година лятото я карам със широки джанти и гуми 16 цола на 225 широчина отпред и 250 отзад но със стъпка 225 на протектора заради това да щадя диференциала . Гледам да няма разлика във височините и ширините на гумите на двата моста,въпреки че задния лятото е постоянно изключен и не би трябвало според мен да има проблем. С тези гуми обаче в дълбок пясък вариоматика се мъчи и за това да се избягват нощните фиести по плажовете Купето въобще не е тясно.Самият аз съм 140кг и висок 184см.Чувствам се комфортно в нея и отзад спокойно сядат 2ма възрастни.За трети обаче няма място. Купето гние на веждите на задните калници и ъглите на рамките за стъклата на задните врати горе до тавана...... Надявам се да бях изчерпателен и информацията да е полезна на бъдещите собственици на това уникално превозно средство.