Здравейте, колеги,
Решил съм да сменям старата немска таратайка - Опел Астра Г Комби дизел - с нещо по-ново, по-здраво и по-...източно.
Понеже този път не ми се играе чак толкова руска рулетка, както когато взимах Астрата, и затова се оглеждам за кола купена и поддържана в официален сервиз, с доказана история.
Общо взето ми трябва семеен автомобил, с достатъчно екстри, между които на първо място нареждам cruise control и електрохроматично огледало в купето.
В колата трябва да могат да пътуват нормално, спокойно и без умора на дълъг път поне четирима възрастни.
Не ми трябва бегачка, не съм състезател и ми е все тая колко автомобила ще ме изпреварят по магистралата.
За мен е важно да пристигна закъдето съм тръгнал жив, здрав и възможно най-свеж.
Въпреки това предпочитам автомобил, който да има запас от сила, която да може да се използва разумно в моменти, когато се налага.
Тези дни попаднах на 2 интересни оферти, за които ми е нужен съвет и малко информация.
Офертите са:
HONDA ACCORD 2.2 Executive - 123 820 км - 19 990 лв
Точно такъв Акорд съм го карал като служебен автомобил и знам как вози, колко върви и как харчи този двигател.
Не ми е ясно само на тези километри, ако ги приемем за достоверни, какво му предстои като поддръжка.
Т.е. ако го избера какви разходи ме очакват в близко бъдеще.
Всъщност въпросните 120 000+ км много ли са за този двигател или още е в разцвета на силите си?
Колко живот има още в него?
Друго, което ми прави впечатление, е чип тунинга.
Това, че предишния собственик е решил да вдигне мощността дали непременно означава, че колата е използвана предимно в режим "Айде да се дърпаме до следващия светофар да видиш колко върви мойта"?
Такава една перспектива съвсеееем лекинко ме плаши честно казано...
Друг практичен въпрос, който ме вълнува е може ли да му се сложи лесно и евтино заден парктроник на Акорда?
От опит знам, че видимостта назад е силно ограничена и макар, че след месец-два каране вече ще съм му свикнал с габаритите, предпочитам да си спестя излишно пребоядисване...
HONDA CIVIC 1.8 SPORT - 13 813 км - 23 000 лв
Тук картинката ми е почти напълно неясна.
На първо място някой може ли да спомене какъв разход дава този 1.8 бензинов двигател.
В момента средният ми разход е около и под 7/100 дизел и съм доволен.
По-голямата част от карането ми е в града.
Ако този Сивик дава по-голям разход и ще трябва да газифицирам, поне отсега да си знам и да си го планирам.
Или наистина както каза някой по-назад в темата, ако не го настъпваш много харчи като дизел?
Това би било идеално, понеже хич не ми се ще да пипам двигателя, освен ако наистина не се налага.
Интересно ми е също така как е възможно за повече от 2 години на този втомобил да са му навъртени няма и 14 000 км...
И в същото време цената му да е наполовина от първоначалната.
А уж се твърди, че автомобилите Хонда си запазват цената.
Възможно ли е да има някоя скрита лимонка?
Виждам, че автомобилът е влизал всичко на всичко 2 пъти в сервиза за ТО, което и ме привлече в случая.
Вече не ми се занимава със сервизи всеки месец.
Затова и търся възможно по-нов и здрав автомобил, който да ми върши работа дълго време.
Нека някой, който познава и/или притежава този модел да сподели дали въпросната оферта изглежда реална и каквото още друго се сети.
Ще бъда изключително благодарен.
Както се вижда и двата автомобила са във Варна.
На служителите в Карада може ли да им се има доверие и докъде?
Ще има ли нужда да карам колите и някъде другаде, за да ги гледам или мога да разчитам на информацията, която ще получа в Карада?
Ако препоръката е да ходя и на друго място за оглед дайте ми някакви идеи къде е най-подходящо във Варна?
Освен това моля и за насока освен стандартните неща какво да гледам.
Имам предвид специфичности за Хонда, за които със сигурност няма да се сетя, а после може да ми изядат главата.
Досега не съм имал личен автомобил от тази марка и хич не ми се иска да си започваме съвместната история на ауфтакт...
Това са ми питанките и неяснотите засега .
Ще бъда изключително благодарен на всеки, който ми помогне да се ориентирам и да направя правилния избор.