Jump to content
Guest cls

За спирачна течност

Recommended Posts

Guest cls

Днес малко я изпитах след незначителни модификации и забелязах,че като спрях от 190 някъде(по лек наклон бях не ме вземайте на майтап :o ) и ми омекна педала на спирачката.Веднага отидох до сервизчето и след консултация ми казаха,че спирачната течност ми прави тези работи,защото като поизстина малко и се оправи.Накладките ми са на 500км,задни на 300км,хубави са.Спирачните ми дискове са на 2 месеца.Може наистина да е течност.Някъде бях чел тук за някакви спортни спирачни течности, с които колата спирала много добре и не се влияели толкова от загряването,но само беше споменато.Ако можете да ми кажете марки,цени на такива течности и нещо от което сте доволни ще съм много благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo

По принцип течността е добре, дори някои препоръчват, да се сменя на 2 г. Не знам ква ти е колата, но ако може сложи DOT-4 тя е с по-висока температура на кипене от DOT-3.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

колата е 5-ген. Д13 мотор.В момента съм с ДОТ4 нещо не се получава омеква педала и това е.

Редактирано от cls

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest greenwather

ми проблема не е в спирачната ти течност бре човек а в другоможе да не е обезваздушена добре ,мойе да е от сервото да ти изпуска и т.нт.а по принцип най-добрата спирачна течност е НОВАТА :D DOT 4 Е ИДЕАЛНА :o

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest bobo21

Към въпросната течност има само едно изискване а именно да не кипи при високо налягане. Понеже 99% от предлаганите на пазара отговавят на това изискване е почти без значение с каква ще си. Разликите са минимални.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest MIYAMOTO

Към въпросната течност има само едно изискване а именно да не кипи при високо налягане. Понеже 99% от предлаганите на пазара отговавят на това изискване е почти без значение с каква ще си.

Разликите са минимални.

<{POST_SNAPBACK}>

Доста е прав колегата, но ако ти се харчат пари аз ти препоръчвам "FERODO 5.1"

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

ми проблема не е в спирачната ти течност бре човек а в друго

може да не е обезваздушена добре ,мойе да е от сервото да ти изпуска и т.нт.

а по принцип най-добрата спирачна течност е НОВАТА  ;)

DOT 4 Е ИДЕАЛНА :D

<{POST_SNAPBACK}>

Ами незнам.Ако не е обезвъздушена нали на всички режими ще е мек педала.

Може и да греша де.

А ако изпуска сервото няма ли да губи течност от казанчето?

Проверил съм няколко пъти-не губя спирачна течност.

 

Значи казвате няма значение марката само се изръсвам повече.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

направи си профилактика на системата.... ама пълна! При мен течноста е някаква.... никой не знае кога е сменяна за последно.... пък и съм доливал малко, тоест - мешаница. По принцип спирам късно и обикновено спирането е яко и никога не ми се е случвало да ми омеква педала..... дори като се правих на ралиджия ( което не ми се отдава много :D )абе с две думи, проблемът май не е в течността

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Хм...лошо,лошо.Ще си записвам час при майсторите.Пък и течността ще сменя.С това шега не бива.Като оправя проблема ще съживя темата да кажа какво е било и как се е оправило.Благодаря на всички за отговорите. :D;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

Хондите го правят този номер, бързо палят спирачките.Но при мен проблема се усили, когато правих профилактика на апаратите, смяна на маркучетата (че старите се били запушили, и спирах само с предна лява гума), смяна на 4те накладки и шлайф на дисковете.И сега много по-бързо и по-лесно ми омеква педала на спирачката.Според мен проблема ми се дължи на 2 възможни фактора:- не е добре обезвъздушена системата- смесих спирачните течности. Преди бях с мотул дот5.1, но по спешност не можах да намеря пак мотул (а колата беше на крика) и взех някаква БОШ :D дот4 и ги смесих - може и от това да е.Скоро ще купя мотул 5.1 и ще сменя цялата течност, с хубаво обезвъздушаване - дано се оправи педала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Абе някъде бях чел,че не трябвало да слагам ДОТ5 на сивика.Някъде из някой западен форум.Има ли нещо вярно или са глупости това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo

Някъде бях чел, че DOT-5 е за автомобили произведени след 2000г. Тя е съвсем различна от DOT-3 и DOT-4 и не трябва да се смесва с тях. Не си мислете, че нещо като е най-новото и върха на технологиите е най-доброто за вашия автомобил. Ако изкопая нещо по темата ще го пусна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BAlexandrov

До колкото знам ДОТ 5 може да се ползва спокойно и евентуално да се смеси с ДОТ 3 въпреки че не е препоръчително, но ДОТ 4 е на друга основа и не трябва да се смесва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

ОК за качеството а на колко хил. или на какво време си сменяте течноста, вярно мноо досадно да изливаш и после да обездушаваш ама аз поне съм чувал че на 2-3 годинки си е желателно имало стареене.......на нещо си там

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

До колкото знам ДОТ 5 може да се ползва спокойно и евентуално да се смеси с ДОТ 3 въпреки че не е препоръчително, но ДОТ 4 е на друга основа и не трябва да се смесва.

<{POST_SNAPBACK}>

грешка

 

DOT 5 не трябва да се смесва със никоя друга течност, понеже тя е синтетична и не разтваря вода и там има други свойства

DOT 5.1 пак е синтетична, но на друга база, пак разтваря вода, съвместима е със DOT 4/3 и може да се използва като заместител.

 

Сега не са казали, че може да се смесва, но никъде не пише и че не може. Знам, че не е добро решение, но на Симеон DOT 5.1 не намерих и взех тази БОШ DOT 4

 

Между другото намерих такава FERODO 5.1 на 7лв за половин литър - но ми се стори подозрително мястото, където я продаваха - гумаджийницата на Опълченска и Симеон.

Наистина ли е толкова добра?

За сега съм решил да си взема МОТУЛ DOT 5.1 от Ники Златков, понеже знам, че е истинска. А и има доста добра точка на кипене, суха и най-вече мокра (понеже спирачната течност е доста силно хигроскопична, и бързо се овлажнява)

Там продават и някаква състезателна МОТУЛ DOT 4, която има още по-добри показатели, а и щом отговаря на DOT 4 значи е съвместима с маркучета и гумички. Но ме притеснява дали запазва дълго време качествата си, какъв компромис е направено при нея.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Emo

В началото на годината сменях спир. течност на реното и сложих JURID, мисля, че немска беше. От тук www.kanex.bg също може да си вземете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Смени спирачната течност, ДОТ-4 ти е достатъчна, после всичко ще се оправи :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest nikicar

При мен FERODO 5.1 е 12 лв за 250 ml , 20 лв за 0,5 лтр. точка на кипване 260 С , хубава течност е и MOTUL 5.1 , и на CASTROL - SRF , само,че е доста скъпа - идва около 140 лв литъра.Ако някой проявява интерес : adventurecarbg@abv.bg

Редактирано от nikicar

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Demon

Motul Racing (300 и кусур градуса точка на кипене) при Ники Златков (ProSpeed) е около 16-18 лв. 0.5 л., другите варянти са май малко по-евтини. :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Тук някой подхвърли,че май спортната можело да сдава багажа по-бързо.Има ли такава работа?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Абе сипвай на приста ойл и си свиркай !!! Здавала багажа , ала бала , както казаха колегите повечето спирачни течности вече са с еднакви или приблизителни характеристики !!! Само не си взимай няква руска или някаква на естествена основа , защото се пресича !!! Аз от както карам хондата и от както си спомням , че е карана не съм правил никаква профилактика или нещо такова ( 3 години - 12 години ) и спирачките са си добре , нямам забележки .Верно , че на старата дето от 10 години не е правена смяна или нещо такова ( но и не са и сменяни сигурно и от над 10 години дискове ) педала е по-мек и хваща по-късно от тези на 5-та генерация. Всичко и много относително , ако не те кефи как спира колата ти , бягай прави профилактики и т.н. :fun:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BAlexandrov

До колкото знам ДОТ 5 може да се ползва спокойно и евентуално да се смеси с ДОТ 3 въпреки че не е препоръчително, но ДОТ 4 е на друга основа и не трябва да се смесва.

<{POST_SNAPBACK}>

грешка

DOT 5 не трябва да се смесва със никоя друга течност, понеже тя е синтетична и не разтваря вода и там има други свойства

DOT 5.1 пак е синтетична, но на друга база, пак разтваря вода, съвместима е със DOT 4/3 и може да се използва като заместител.

<{POST_SNAPBACK}>

Така е, извинявам се. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest dido_dimov

Абе сипвай на приста ойл и си свиркай !!!

И аз с такава карам и работи. А като конкретен отговор на въпроса "Коя е най-хубава" ... новата естествено. Прочети в книжката ... там са написали хората.Извинявам се за глупавия въпрос, но не мислите ли, че тия течности от 16 лева за 0,5 литра са за WRC. :( Редактирано от dido_dimov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

не мислите ли, че тия течности от 16 лева за 0,5 литра са за WRC.  :(

<{POST_SNAPBACK}>

не мисля. по-скоро осъзнавам защо Хонда са направили facelift на CRX-а след 90та година и са сложили дупки за охлаждане на спирачките в броните. явно и в япония са се усетили, че нещо не е наред.

 

дори и със спирачки наред, като спускам някой проход и паля спирачките, педала стига до ламарината. и това е с качествена спирачна течност, представям си с приста как ще е - търсете ме в първата канавка!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

...

дори и със спирачки наред, като спускам някой проход и паля спирачките, педала стига до ламарината. и това е с качествена спирачна течност, представям си с приста как ще е - търсете ме в първата канавка!

<{POST_SNAPBACK}>

Вярно е това на мен само от едно спиране от висока скорост омеква яко педала представете си да карате с интензивно използване на спирачките.

След 20-тина дена трябва да съм решил проблема.

Ще пусна причини-резултати с нормална и "маркова" спирачна течност,ще прежаля

парите само да го направя тоя експеримент.

 

Аз лично от тази тема научих доста полезни неща.

Благодаря на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

Вие сте голями душмани бе :D кво ги правите толкова тея спирачки , не знам :) Аз като се изкачвах нагоре към юндула гонейки се и за момент не ми омекна педала на спирачката или нещо подобно или пък като съм ходил към морето до бургас :) Спирачната ми течност не знам каква е , нито съм я сменял нито профилактики , от както съм я купил ( от италия както е дошла ) до сега нищо , един път добавих ПристаОйл и тя системата я изхвърли щото май не трябваше да наливам :) Ще се пробвам аз като си оправя спирачните апарати новите дискове и накладки да видим дали ще ми омекне педала :P ( д*ба и педалите :D:D )

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Tino

А я да питам друго :P , значи натискам първия път спирачката и е мек и хваща долу , натискам повторно и хваща по-горе и то осезаемо по-горе :P Къде се крие проблема :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

Прилича на въздух в спирачната система.Пробвай при изгасен двигател да напомпиш педала-трябва да стане много твърд и да хваща още отгоре.Ако има по-голям ход при това положение май 100% е въздух.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobsyn

Прилича на въздух в спирачната система.Пробвай при изгасен двигател да напомпиш педала-трябва да стане много твърд и да хваща още отгоре.Ако има по-голям ход при това положение май 100% е въздух.

На мойта Хонда педала на спирачката омеква само при един единствен случай, а именно, стоя си на светофара и си държа крака на спирачката, и след примерно 30-40 сец, педала потъва с около 5 мм и си остава така, след като отпусна педала и го натисна пак си е както преди потъването. Тази особеност е съпътствана с промяна на шума на двигателя. все едно колата влиза в друг по-лек режим на работа.<осъзнавам че най вероятно не е така а просто имам въздух в спирачната система> Когато съм в движение никога не ми е потъвал педала и си спира добре, като изключим че колата вибрира и ми скърцат спирачките. Та смятам да си проверя абсолютно цялата спирачна система, да сменям течности и т.н. сега като си сменям гумите със зимни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vex

Това не е ли от това че все пак е серво, и за да нагнетява помпата използва двигателя, и при падане на оборотите (след като загрее и смукача пада) съответо и на помпичката на сервото. и от там да идва лекото потъване на спирачния педал. поне аз така си го обяснявам :shock:

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobsyn

Принципно, аз си мисля че е напълно нормално това което се случва:dry: >, не разбирам от двигатели и т.н., обаче знам какво е да не е обезвъздушена системата, просто няма спиране :D Единствено ме притеснява да не би предчувствията ми да са неверни.Това което повече ме притеснява е че при спиране много тресе, усещам доза нестабилност при спиране, и не спира както бих искал.

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest BlackSun

Колега направи си цялостна профилактика на спирачната система и отиди до Канекс и си купи 1л спирачна течност Bendix dot 4 и наливай смело.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Dobsyn

Като се знам със сигурност ще направя пълна профилактика, нова течност накладки и т.н.Като стана въпрос за накладки, кои можете да препоръчате, че и те най вероятно ще бъдат сменени.

Редактирано от Izanagi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest cls

...След 20-тина дена трябва да съм решил проблема.Ще пусна причини-резултати с нормална и "маркова" спирачна течност,ще прежаля парите само да го направя тоя експеримент.Аз лично от тази тема научих доста полезни неща.Благодаря на всички.

Аз така и забравих да пусна т.нар. резултати.Получи се следното:сменихме течността с някаква полска ДОТ-4 в едни сиви тубички и спирам от 160 с постоянно темпо до покой на колата-не омеква педала,пускам още 1 път(с разлика примерно 2 минути),взе да потъва повече.Източваме и наливаме Мотул ДОТ-4,правя същото упражнение и пак същото-след второто спиране вече трябва да се натиска повече педала.И накрая си смених накладките и това беше.Обаче определено имаше разлика като сменихме старата спирачна течност.Това е :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest slus4o

Обаче определено имаше разлика като сменихме старата спирачна течност.

Аз като си я смених не усетих разлика, но профилактиката за мен е на първо място!!!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest vex

Това което повече ме притеснява е че при спиране много тресе, усещам доза нестабилност при спиране, и не спира както бих искал.

дали не е от криви дискове/барабани? наскоро смених спирачни дискове... ей родих се, допреди това ме беше страх да намалям рязко при по висока скорост от 90кm/ч :unsure:

И накрая си смених накладките и това беше.

явно накладките ти като прегреят и не държат добре. Последно си сложих накладки Lucas, за тях знам, че колкото загряват, толкова по добре спират :unsure:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...