Jump to content
Guest tinki

d15z6

Recommended Posts

Guest tinki

здравейтеможе ли малко инфо за д15з6 и витека към него.какви възможности има за тунинг :confused::blink:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest 1net

Това е доста интересен въпрос и аз бих добавил към него....по спесификации, изглежда че това е нормалния едновалов втек за мощност, но все още имам притеснения че същите данни могат да бъдат изкарани и от икономичния втек. Така че, някой може ли да потвърди със сигурност че не става дума за vtek-e?иначе за тунинг имаш доста варианти.... повечето хора започват с най-безмисленото (според мен) нещо - въздушния филтър.По-смислено обаче е да се загледаш в катализатора си...... КЕФ за конете :confused: тамън са тръгнали да излизат изгорелите газове и хоп катализатор :blink: При по-старите модели, катализатора поне беше под колата, а твоя е на 30см от изхода на главата. Най-важното според мен е да си подмениш генерацията и да разкараш катализатора. само от това нещо можеш да очакваш 5-10 коня. След това си сложи възд. филтъп, ама го направи човешки: с изолация на коша и тръбите... и ако все още не ти стига, вкарай колата в бокса, свали главата, порт-вай я заедно със всмукателните колектори и вдигни компресията на 10.2 - 10.4от тая последната дивотия, заедно със изпускателната система може да качиш още 10-тина кончета. А ако си намериш и спортен вал, може и пове4е. Хубавото на тези промени ( особено по главата) е, че ще си качиш и въртящия момент. Да не говорим че вдигането на компресията ти покачва термичното КПД на двигателя, което пък намалява разхода :blink:п.с. внимавай с катализатора, че ако имаш втора ламбда може да се поузориш да излъжеш ЕЦУ-то да не те тормози че не ти е наред катализатора.УСЕХ!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

мерси 1нет.колата е сивик 6ген.като я копувах ми казаха 4е е махнат катализатора. :confused: също 4е е бил отдолу. :blink: също така ми държи 200-300 оборота тръгва да гасне вклю4ва се смука4а -нормализира се за малко и пак пада до 200-300.май е най добре да я види ОМБРЕ а.?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest Magnum

май е най добре да я види ОМБРЕ а.?!

:confused:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

някой може ли да потвърди със сигурност че не става дума за vtek-e?

<{POST_SNAPBACK}>

D15Z6 е SOHC VTEC 84kW - 114 конски сили

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

някой може ли да потвърди със сигурност че не става дума за vtek-e?

<{POST_SNAPBACK}>

D15Z6 е SOHC VTEC 84kW - 114 конски сили

<{POST_SNAPBACK}>

мерси ADH-Honda а нещо за витека?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ADH-Honda

мерси ADH-Honda а нещо за витека?

<{POST_SNAPBACK}>

В смисъл ? Коя система е или по принцип инфо за VTEC те интересува ? :rolleyes:

 

Ако е първото - SOHC VTEC се води този мотор, т.е. "обикновения" (ако въобще има такова понятие де) Витек който действа само на всмукателните клапаните. Не е "икономичния" ако това имаш предвид, който при под ~2500 оборота изключва по един всмукателен клапан на цилиндър (той се води SOHC VTEC-E или просто VTEC-E).

По втория въпрос ако е - в раздела "ОБЩИ ДИСКУСИИ", темите "закачени" отгоре и по-специално "Хонда Линкове" - от първите мнения има обяснение за VTEC различните системи. :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest tinki

линковете за витека ме блазнят от както си купих ХОНДА.но не ми ги отваря :rolleyes: мерси на вси4ки за из4ерпателните отговори.надявам се да се запознаеп на някоя от следващите срещи на клуба.p.s.ако ме приемете де :huh:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest relentless

мерси ADH-Honda а нещо за витека?

<{POST_SNAPBACK}>

В смисъл ? Коя система е или по принцип инфо за VTEC те интересува ? :thumbs1:

 

Ако е първото - SOHC VTEC се води този мотор, т.е. "обикновения" (ако въобще има такова понятие де) Витек който действа само на всмукателните клапаните. Не е "икономичния" ако това имаш предвид, който при под ~2500 оборота изключва по един всмукателен клапан на цилиндър (той се води SOHC VTEC-E или просто VTEC-E).

По втория въпрос ако е - в раздела "ОБЩИ ДИСКУСИИ", темите "закачени" отгоре и по-специално "Хонда Линкове" - от първите мнения има обяснение за VTEC различните системи. :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Аз съм с D15Z6 EK3. Сума нещо изрових в нета, докато попаднах на няколко места на инфо, че мотора е VTEC-E 114к.с. Например тук:

 

http://www.hondaclub.cz/modely.asp

 

Имам и други линкове, но са на домашното РС.

 

Освен това при мен има зелена лампа ECONO, която свети (при загрял двигател) на 3-та и 4-та предавка до 2500-2700 оборота, а на 5-та до 120км/ч и то ако педала на газта се натиска плавно. При изгасването й осезаемо се променя мощността на двигателя.

Та затова мисля, че все пак е VTEC-E.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest japan

Аз съм с D15Z6 EK3. Сума нещо изрових в нета, докато попаднах на няколко места на инфо, че мотора е VTEC-E 114к.с. Например тук:

 

http://www.hondaclub.cz/modely.asp

 

Имам и други линкове, но са на домашното РС.

 

Освен това при мен има зелена лампа ECONO, която свети (при загрял двигател) на 3-та и 4-та предавка до 2500-2700 оборота, а на 5-та до 120км/ч и то ако педала на газта се натиска плавно. При изгасването й осезаемо се променя мощността на двигателя.

Та затова мисля, че все пак е VTEC-E.

<{POST_SNAPBACK}>

Официално мотора се води SOHC VTEC не VTEC-E но и аз смятам че работи като Е варианта - затваря единия входящ клапан на ниски обороти.

Бях чел някаде че разликата в мощността 90 коня (Z1, Z3) срещу 114/115 (Z6, Z8) се дължи на по големия клапан и разлика в софтуера.

 

Ако някой има повече и по точно инфо ще съм благодарен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest relentless

Ей тук има нещо, но на чешки - нищо не му разбирам, но най отдолу споменават двигателя:

 

SOHC VTEC-E

 

Z názvu by se mohlo zdát, že se jedná klasický SOHC VTEC s důrazem kladeným na ekonomický provoz, ale pozor to E sice skutečně znamená Economy o výše popsaný SOHC VTEC se však nejedná.

Rozdíl mezi SOHC VTEC a SOHC VTEC-E je ten, že k ovládání sacích ventilů u prvně jmenovaného slouží tři vahadla a tři vačky kdežto v případě toho druhého pouze vačky dvě. Pokud bychom měli tento motor charakterizovat jedním slovem pak je to určitě slovo ekonomický. Tento motor pracuje v nízkých otáčkách jako tříventilový. Jeden z každého páru sacích ventilů je prakticky vyřazen z funkce a profil vačky dovoluje maximální zdvih pouze 0,65 mm. Druhý sací ventil dosahuje plného zdvihu 8 mm. Toto řešení vyvolává ve spalovacím prostoru víření, které umožňuje spalovat velmi chudou směs (směšovací poměr dosahuje hodnot 14,7 - 23,5 : 1 !). Zároveň je tím dosaženo jejího maximálního vrstvení, což znamená soustředění nejbohatší směsi v prostoru kolem zapalovací svíčky a tím zvýšení její zápalnosti a efektivního využití. O tom, že motor pracuje v ekonomickém režimu, informuje řidiče tzv. Eco kontrolka umístěná na palubní desce. Při požadavku vyššího výkonu je propojením obou vahadel za pomocí hydraulického čepu aktivován druhý do této doby pasivní sací ventil. K zapojení druhého ventilu dochází v závislosti na zatížení motoru mezi 2700-3300 ot/min. Oba ventily pak dosahují stejného zdvihu 8 mm jenž je určen profilem vačky druhého ventilu.

Rozvodem SOHC VTEC-E byly na českém trhu vybaveny motory (D15Zx) pohánějící šestou generaci Civiku. Motor zdvihového objemu 1493 cm3 byl k dispozici ve dvou výkonových variantách 66 kW při 5500 ot/min a 84 kW při 6500 ot/min. O ekonomice tohoto motoru (D15Z6 - Civic 3D r.v. 1997) svědčí i mnou dosažená dlouhodobá spotřeba paliva jenž činila cca 6.0 l / 100 km.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest ASUSfen

Официално мотора се води SOHC VTEC не VTEC-E но и аз смятам че работи като Е варианта - затваря единия входящ клапан на ниски обороти.

Бях чел някаде че разликата в мощността 90 коня (Z1, Z3) срещу 114/115 (Z6, Z8) се дължи на по големия клапан и разлика в софтуера.

<{POST_SNAPBACK}>

Икономичния витек на к моторите има 2 гърбици на цилиндър , по 1 за клапан

Там преди да включи витека единия клапан се отваря от голямата гърбица , а 2-рия от малката . Като включи витека и 2-та се отварят от големия

Това е на най-новите мотори К серия , мисля че и на старите икономичния витек е така

 

На моя двигател (профила) има по 3 гърбици на цилиндър - 3 за 2 клапана

Преди витека клапаните се отварят от 2-те малки гърбици , като включи витека и 2-та се отварят от голямата

 

Първото съм го чел 2004 в американско списание , даже още е наоколо

А второто го гледах преди 15-тина дена на моята си кола

 

Ако може някой да каже със сигурност на какъв принцип работи витек-е ще може да сравним

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Guest relentless

Баш по темата в друг форум :thumbs1: :http://www.clubcivic.com/board/showthread.php?threadid=4291Обаче по-надолу в постингите се споменава 3-stage VTEC, което малко ме обърква..... :lol: Има ли начин външно да се познае какъв е VTEC-а? За някакъв соленоид до капака на клапаните бях срещал нещо някъде :lol: ............

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...