GGG 46 #1 Публикувано 22 Февруари, 2008 Колеги - имам по-специален въпрос за климатични специалисти - относно филтъра - дехидратор за климатика. С две думи - купих си климатик 2-ра ръка, който е стоял доста време разглобен, а на всичко отгоре - както се досещате е произвен миналия век (преди 15-тина годинки)... Та силика гела няма как да не е навлажнен ... Тъй като от "Бултрако искат само към 370лв. за нов - търся начин да оправя стария ... Един от моите служители - бивш стар вълк по Риболовните кораби (там има огромни хладилници) ми разправя, че е рециклирал такива филтри (не автомобилни) като ги печал във фурна на 260 градуса за незнам колко си време... Моят въпрос е : Знае ли някой за тази "Технология", или поне звучи ли правдоподобно, щото аз си мисля че има някаква логика? Поне мисля че ако не помогне - поне няма да навреди... Благодаря предварително за всички мнения, но много моля да пишат предимно хора, които са запознати с "ХЛАДИЛНАТА ТЕХНИКА"... П.С. Моля да не ми се смеят климатикаджиите... Понякога най-тъпите на пръв поглед методи - всъщност работят. Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове
dj_freak 38 #2 Отговорено 17 Май, 2010 Привет,Нека разясня малко за филтър-дехидратора. Освен че изпълнява функцията на дехидратор има и механична цедка. Практически трудно се задръства от механични частици или боклуци, защото в системата не би трябвало да има такива в големи количества. Важно е при демонтаж на част от климатика да се запушат отворите, но не защото ще влезе влага а за да не влизат мърсотии. Филтъра може да се изсуши при вакуумирането или с допълнително подгряване в процеса на вакуумиране. По-важното обаче тук е когато се разхерметизира системата, да се смени маслото на компресора, дори след като поработи малко с новото масло да се смени отново, така че да си обере всяка влага. Маслото е синтетично полиоестерно с много висока степен на атхезивност. Поема много бързо влага в рамките на 15 минути, след което е негодно. Влагата в хладилната система замръзва при дроселиращият орган (ТРВ или капилярна тръба) и запушва инсталацията, което предизвиква високо налягане на кондензация, в последствие циклене на компресора от прекъсването на пресостата. При проблеми с цикленето на компресора обърнете внимание на кондензатора. Степен на замърсеност, нормална работа на вентилатора, количество на фреона (високо или ниско).Успех в ремонтите Сподели публикацията Адрес на коментара Сподели в други сайтове