Jump to content
GGG

Филтър - дехидратор климатик

Recommended Posts

Колеги - имам по-специален въпрос за климатични специалисти - относно филтъра - дехидратор за климатика.

С две думи - купих си климатик 2-ра ръка, който е стоял доста време разглобен, а на всичко отгоре - както се досещате е произвен миналия век (преди 15-тина годинки)... ;)

Та силика гела няма как да не е навлажнен ...

Тъй като от "Бултрако искат само към 370лв. за нов - търся начин да оправя стария ...

 

Един от моите служители - бивш стар вълк по Риболовните кораби (там има огромни хладилници) ми разправя, че е рециклирал такива филтри (не автомобилни) като ги печал във фурна на 260 градуса за незнам колко си време...

 

Моят въпрос е : Знае ли някой за тази "Технология", или поне звучи ли правдоподобно, щото аз си мисля че има някаква логика? Поне мисля че ако не помогне - поне няма да навреди...

 

Благодаря предварително за всички мнения, но много моля да пишат предимно хора, които са запознати с "ХЛАДИЛНАТА ТЕХНИКА"...

 

П.С. Моля да не ми се смеят климатикаджиите... Понякога най-тъпите на пръв поглед методи - всъщност работят. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет,Нека разясня малко за филтър-дехидратора. Освен че изпълнява функцията на дехидратор има и механична цедка. Практически трудно се задръства от механични частици или боклуци, защото в системата не би трябвало да има такива в големи количества. Важно е при демонтаж на част от климатика да се запушат отворите, но не защото ще влезе влага а за да не влизат мърсотии. Филтъра може да се изсуши при вакуумирането или с допълнително подгряване в процеса на вакуумиране. По-важното обаче тук е когато се разхерметизира системата, да се смени маслото на компресора, дори след като поработи малко с новото масло да се смени отново, така че да си обере всяка влага. Маслото е синтетично полиоестерно с много висока степен на атхезивност. Поема много бързо влага в рамките на 15 минути, след което е негодно. Влагата в хладилната система замръзва при дроселиращият орган (ТРВ или капилярна тръба) и запушва инсталацията, което предизвиква високо налягане на кондензация, в последствие циклене на компресора от прекъсването на пресостата. При проблеми с цикленето на компресора обърнете внимание на кондензатора. Степен на замърсеност, нормална работа на вентилатора, количество на фреона (високо или ниско).Успех в ремонтите :angry:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...