Jump to content
Ников

Проблем с автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Здравейте, може ли някой да препоръча читав сервиз в София за обстоен преглед на АСК на Акорд 8 ген, 2.4?

Усещат се вибрации във волана, когато колата е на P, като при включен климатик те са по-осезаемии (за това четох, че най-вероятно е от тампони на мотора). Повече ме дразни/притеснява, че при ускорение 25-40км/ч също се усещат вибрации в седалката и волана. Прегледана е за писаните проблеми с карета, според сервиза (без да са сваляни) са в прилично състояние, може би са в начален стадии на "разбиване" и като друга причина за вибрации ми казаха, че може да бъде и от скоростната кутия. Евентуален проблем в нея, хидротрансформатор ли би бил? При по-дълго шофиране (добре загрят мотор и кутия) ми се струва, че вибрациите са по-силни. Масло и филтър на ACK са сменени с OEM. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 17.04.2022 г. at 21:00, CARPERA написа:

Това изобщо не е вътре в кутията ,тъсете вън,нещо по  оптяжни ролки,и лагери агрегати.

Притеснява ме, че шума се чува от дясно, точно където е кутията. Гледах, че ремъка е от другата страна - от ляво. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преслушай я с 1 голяма отвертка из под колата. Опираш металното в корпуса, а дръжката в ухото. Ако е от нея, ще го чуеш ясно.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги имам проблем с климатроника колата има фреон не изпуска от никаде но климатроника не тръгва някой ако е имал такъв проблем да помогне благодаря 2.2-140 2006

Редактирано от Vankata Akord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Vankata Akord

 

Off Topic

Колега, не е добре да ползваш чужда тема за проблеми със скоростна кутия за да зададеш въпрос за климатика. Редно е да създадеш нова такава след, като си прочел вече споделената информация. Иначе погледни в двигателния отсек реле номер 2

 

Screenshot_20220423-090036_Viber.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно тракането на кутията, как са ти тампоните? Щом на D и R не се чува, се чудя дали не може да е свързано с тръгнали тампони.

 

Иначе за кутия втора ръка надали ще дадеш 1000лв. Един приятел беше продал няколко такива на цена под половината.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, Pavel_Pavlov написа:

Относно тракането на кутията, как са ти тампоните? Щом на D и R не се чува, се чудя дали не може да е свързано с тръгнали тампони.

 

Иначе за кутия втора ръка надали ще дадеш 1000лв. Един приятел беше продал няколко такива на цена под половината.

Благодарение на @Ivan_Ch@ivan_ch  откачихме пистовия ремък и тествахме, оказа се, че шума пак си го има. "Прислушахме " кутията с дълъг метален прът и се установи, че се чува отчетливо притракване в кутията. Сам мога ли да проверя дали тампоните са тръгнали или трябва майстор да я види? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да ти кажа. Аз просто разсъждавах за тампоните, но като се замислям, е малко вероятно да са причината за периодично почукване на свободна. Може би ще да е нещо в кутията. Но както казах, не са чак толкова скъпи, а и не дефектират често, така че в краен случай смяна с друга втора ръка е ок вариант.

Редактирано от Pavel_Pavlov
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой имал ли е проблем със нервно превключване от първа към втора?

Понякога с газ до 3000оборота се зачудва кога да превключи и като смени скорост превъртат гумите чак все едно влиза във спортен режим. Понякога само го прави не е постоянно.

Ако някой знае адекватни майстори на ск.кутии може да сподели, тия майстори .... здрава кола им караш счупена ти я връщат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като и давам много газ на моята направо си остава на обороти и в действителност не сменя предавки само и само да запази мощността, дори след отпускане на педала, кутията се води адаптивна, и най вероятно няма нищо нередно с нея, може би максимум да направиш една смяна на 3 литра масло, аз наскоро сменях лагера на капака, отваряйки кутията отстрани просто всичко изглеждаше безупречно, направих си труда да измеря и износването на паркинг чопа- абсолютно минимално говорим до стотни… та за лагера -  старият е ntn с размери 32х55х18.5,  сложих такъв на ina с размери 32х55х18 - има как да се направи вечно без да превърти отново, това към колебащите се дали си заслужава - определено, доста по тиха е във всякакви режими. 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jimi , какво означава "нервно превключване?

Високите обороти?

Има ли удар в момента на превключване?

Колата ускорява ли, или само се форсира - нещо като боксуващ съединител на ръчна кутия?

 

Се си мисля, че колкото и газ да се дава, 3000 об са твърде много за превключване от 1-ва на 2-ра. Дори да ги достигне, превключването трябва да е плавно, без удар, или превъртане на гуми.

 

п.п. На първото си CR-V имах проблем при сваляне на предавки, когато смачкам газта. Кикдауна не сработваше. Двигателя се форсира все едно боксува съединител и в един момент кутията сваля предавка с ясно осезаем удар. След смяна на цялото масло (4 пъти по 3л.) нещата се подобриха значително, т.е. започна да го прави изключително рядко.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Krasi-mir написа:

@jimi , какво означава "нервно превключване?

Високите обороти?

Има ли удар в момента на превключване?

Колата ускорява ли, или само се форсира - нещо като боксуващ съединител на ръчна кутия?

 

Се си мисля, че колкото и газ да се дава, 3000 об са твърде много за превключване от 1-ва на 2-ра. Дори да ги достигне, превключването трябва да е плавно, без удар, или превъртане на гуми.

 

п.п. На първото си CR-V имах проблем при сваляне на предавки, когато смачкам газта. Кикдауна не сработваше. Двигателя се форсира все едно боксува съединител и в един момент кутията сваля предавка с ясно осезаем удар. След смяна на цялото масло (4 пъти по 3л.) нещата се подобриха значително, т.е. започна да го прави изключително рядко.

Има удар да, много рязко превключване прави. Задържам газта на 3000оборота и усещам, че закъснява със смяната на скорост и като превключи прави удар и превъртат гумите, не го прави много често но го прави.

От 2-3 месеца я имам и предния собственик ми каза, че скоро е сменяно маслото и наистина маслото си е ново поне на око .

Аз мисля да направя смяна без значение кой кво ми е казал но търся сериозни майстори които разбират защото може да се наложи да се почистват някакви клапани гледах  из клипове, че се отварят и се почистват.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 4/25/2022 at 12:20 AM, jimi said:

Някой имал ли е проблем със нервно превключване от първа към втора?

Понякога с газ до 3000оборота се зачудва кога да превключи и като смени скорост превъртат гумите чак все едно влиза във спортен режим. Понякога само го прави не е постоянно.

Ако някой знае адекватни майстори на ск.кутии може да сподели, тия майстори .... здрава кола им караш счупена ти я връщат.

Доста случаи има като твоя ,предния сабственик сменил уж маслото ,а дефакто нищо не направил,

Или не е налял точното масло Honda ATF,или не е наляла точното количество.

Направи ти опресняване на маслото с оригинално Honda ATF.

Да кажат колегите с Акорд автомат но ти мисля че имаш и външен филтър на АСК при бензиновия мотор ,не си казал ти бензин или дизел караш,и той е важно да е сменен с оригинален.

Сманата на скорости с  задържане и после удар никак не е добре,ако не се оправи след като направиш това което казах,отиваш на ремонт на AСК.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бензин 2.4 

2004г

Искам не искам ще си я правя, проблема е, че не знам адекватни майстори за тези неща а тия от Хонда не ми се струват много надеждни на база на мненията и опита на други колеги.

Но и до някъде разбираемо е да прави проблеми все пак е на 220000км най вероятно нищо не е ремонтирано по ск.кутия все още.

Мисля и веригата също да сменя голям ремонт ще е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяш цялата кутия с такава втора хубост. Не са толкова скъпи, пък и е работа за 1 ден. Търсиш си от 2.4 кутия, защото макар като корпус и карантии да са еднакви, имат разлика с тази от 2.0.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
7 hours ago, jimi said:

Бензин 2.4 

2004г

Искам не искам ще си я правя, проблема е, че не знам адекватни майстори за тези неща а тия от Хонда не ми се струват много надеждни на база на мненията и опита на други колеги.

Но и до някъде разбираемо е да прави проблеми все пак е на 220000км най вероятно нищо не е ремонтирано по ск.кутия все още.

Мисля и веригата също да сменя голям ремонт ще е.

 АСК на Хонда издържят без ремонт много над 220 хил км,ако е сменяно маслото навреме.

Направи опреснявавето на автомата и смени филтъра  и на двете места оригинлни консумативи сложи.

От общите поръчки тук в форума може да вземеш маслата на добра цена.

Тогава мисли за верига ,ако има симптоми на разтегната тогава сменяш..

Веригата при майстор които знае какво да гледа може да ти каже дали е за смяна,при разтегната такава колата в V-itec режим е осезаемо мудна.

Снимай няколко капки от маслото на автомата върху бала салфетка да го видим.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е проблем в някой от соленоидите или сламките с мрежа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

не бях карал колата 1 седмица покарах я 30-40 км всичко нормално и пак влезна в някъв спортен режим все едно ... на драг ще караш.

Трябва някой сериозен майстор да види частите които трябва външно смяна на масло и филтър ако има.

20220503_184507.jpg

20220503_184714.jpg

20220503_184552.jpg

Редактирано от jimi

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да хубаво е да се изчистят соленоидите.

Направи опресняването на пробег от 1000км второто ако има трето след 2000,целта е да изкараш повече старо масло.

Надявам се използваш оригинално масло.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да от Хонда вземам.

Благодаря за съвета , може и от маслото да се е оправила може и от клапаните не знам точно.

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От общите поръчки тук в форума от ато24 има  много по-добре цени за Honda ATF https://www.ato24.de/en/car/atf/honda.html

 

При всички положения и двете процедури са повлияли за  това.

За да смениш всичкото масло се прави с машина.

Редактирано от CARPERA

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дано това да е от полза.

Screenshot_20220617-194334_Chrome.jpg

Screenshot_20220617-194822_Chrome.jpg

  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.04.2022 г. at 10:58, sashua написа:

Като и давам много газ на моята направо си остава на обороти и в действителност не сменя предавки само и само да запази мощността, дори след отпускане на педала, кутията се води адаптивна, и най вероятно няма нищо нередно с нея, може би максимум да направиш една смяна на 3 литра масло, аз наскоро сменях лагера на капака, отваряйки кутията отстрани просто всичко изглеждаше безупречно, направих си труда да измеря и износването на паркинг чопа- абсолютно минимално говорим до стотни… та за лагера -  старият е ntn с размери 32х55х18.5,  сложих такъв на ina с размери 32х55х18 - има как да се направи вечно без да превърти отново, това към колебащите се дали си заслужава - определено, доста по тиха е във всякакви режими. 

Здравей колега може ли на лично малко повече подробности за подмяната на лагера, ти подмени само лагера ли има целият капак в комплект с лагера ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Колеги лично аз съм си мислел за подмяната на цялото масло по следния начин, взимам 8 литра откачам външния филтър, единия марчук за изходящото масло се пъха в 10 литра празно шише, другия маркуч се закача за една покачваше помпича която седи в шишето с ново масло, примерно имам една лектрическа помпичка за антифриз на 12 волта от БМВ, не съм мерил колко е дебита, но на око не е малко ( пробвах я с вода). Може да се пробва една туба от 10 литра с минерална вода за колко време я изпразни :)

Редактирано от blagoev.1990@abv.bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако го направиш точно така ще съсипеш кутията!!! 

Във външния филтър маслото идва от охладителя под налягане, но след филтъра отива в картера на кутията а не в помпата, т.е. дебита на постъпващото масло трябва да е поне равен, че  и по-голям от дебита на засмукването,  а дебита на твоята помпа със сигурност е в пъти по-малък от този с който помпата на кутията засмуква от картера, значи в един момент картера ще се изпразни и нататък няма нужда от приказки. Варианта е в този маркуч да се вкара новото масло под налягане (така става когато се прави смяната с машина). 

Според мен направи си го класически с опресняване колкото поеме там 2,8 - 2,9 литра, при източването огледай внимателно пробката  и старото масло за гнусотии и гадни несвойствени утайки и пълнежи. ако забележиш такива направи още едно опресняване след 500 - 1000 км и пак оглед на старото масло и те така!

Успех!

 

Редактирано от CCord
  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ccord няколко пъти съм правил стандартната процедура ест, но може да опитам и описаното от мен ест за моя сметка де, все пак за повечето неща се иска доза познания и доза проба-грешка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кутията след 2-3 дни каране пак е със същия проблем от 1ва на 2ра и от 3та на втора, закъснява с предавките и трябва да пусна газта за да не изрита точно преди смяна вече се нагаждам по нея. Тя заводски здрава си е дърво, с проблем е направо голямо дърво 😀

Мисля да сменя тези електромагнитни клапани на снимката

 

Доста рових за тия клапани и има няква логика бубините им да са свършили след 20г работа и просто ще ги сменя на проба грешка принцип.

Дано по скоро почнат да монтират от модерните ск.кутии на хонда, като DSG и ZF ск.кутия. има някакви единични случаи но още е мътна вода, аз лично с кеф бих си сложил такава , тя ще се избие само от към разход според мен.

 

166606_imgs.jpg

images_picture-100645.jpeg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй кутията, както написах по-рано. Може да се върнеш и на предната страница, за да прочетеш аджеба за какво са тия клапани. 

Като им видиш цената ще си смениш кутията.

А да и да ти кажа - не е от тия клапани проблема, да не си блъскаш главата излишно и да наливаш повече пари в тая и без това умрела кутия.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте! От година съм собственик на хонда акорд 7 генереция с автоматична скоростна кутия. Имам проблем със автоматика от близо месец ми свети чека и на диагностика ми показва Shift solenoid E high input със годова грешка Р0962 Проверено с две диагностики. Колата си вървеше добре о сгрешките но все пак я закарах в сервиз Джемини 4 в софия и там казаха,че нямам проблем с кутията и най вероятно е ел инсталация или соленойда. След тестове две седмици покъсно казаха,че имам проблем с компютъра като колата вече сменя предавките трудно,преритва и задната не включва соста често. От време на време се оправя и после пак същия филм. Отидох на компютърджия и рестартира компютъра и каза да карам ако стане пак така ще правим ремонт на компютър. Шофирайки до вкъщи нямаше проблем,но на следващия ден със запалване то същия проблем. Сега компютърджията смята,че проблема май не е в компютъра а клапани на соленойда и трябва да търся решение....Моля за помощ,ако някой има идея какво ще да е и къде да ида за регион софия? Хиляди благодармости!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Моля, за удобството на всички, прочитай написаното преди публикуване. Относно проблема ти, ето алгоритъм за тестване на цитирания код грешка, но той е за соленоид А. Дано ти сърши работа.

https://omanual.ru/Honda/Accord/7/R00/HTML/02/SEA3E02K77100090962FART00.HTML

 

Screenshot_20221006-211751_Gallery.jpg

Редактирано от Ivan_Ch
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да събудя малко темата ? Най-вероятно хидрото на автомата ми е тръгнало. При каране дълго време с тръгнало хидро възможно ли е вътре в кутията да се получи проблем или да си сменя хидрото и да си карам ? Колата е акорд 2.4, преди фейса.

Редактирано от shishko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са симптомите, по които диагностицирахте тръгнало хидро?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предърпване и увличане , все едно е свършил съединител,  напред-назад, което съвпада с играене на оборотите 100-200 оборота нагоре-надолу. 

Редактирано от shishko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е. Боклуците от хидрото отиват в кутията.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 11/27/2019 at 11:09 AM, ceco_accord said:

автомата бе ремонтиран при Любо от Мартен (селце до Русе)

 

Може ли малко по - подробни координати? Моята леко "придърпва" от 1ва на 2ра, а ако я огранича директно на 2ра от лоста с натисната спирачка, на място, мисли половин секунда и после - Бам!, удря (Това между другото се случи след затъване в дълбок сняг и измъкване с буксуване)

Редактирано от Legend91

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 6/17/2022 at 3:52 PM, jimi said:

След като го сложих пуснах маслото около 3 л налях новото и колата се оправи. 

Това почистване на клапаните оправи ли проблема на 100%? Да не рита, ама грам, както е на другите предавки - да не се усеща кога сменя освен ако не погледнеш оборотометъра? То ясно че изтрития материал по фрикционите няма да ми го върне, но поне да не ми напомня....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Legend91 написа:

Това почистване на клапаните оправи ли проблема на 100%? Да не рита, ама грам, както е на другите предавки - да не се усеща кога сменя освен ако не погледнеш оборотометъра? То ясно че изтрития материал по фрикционите няма да ми го върне, но поне да не ми напомня....

За момент се оправи но може да не се дължи на това не знам и аз.

Отвори компютъра ЕКУ на колата и виж има ли корозия и ръжда по платката , това също може да е причина да рита и да не включва когато трябва.

Аз лично смених кутията с втора ръка понеже не открих майстор с опит, който ги е правил точно тия.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@jimi При моята е от буксуване в дълбок сняг, тогава се появи. После на светофара дига обороти, но не ускорява адекватно, след половин час това се оправи, но оттогава остана преритването от 1ва на 2ра

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...