Jump to content
Ников

Проблем с автоматична скоростна кутия

Recommended Posts

Ако е за този двигател CL9 тук в ръководството ще го намериш.

https://omanual.ru/Honda/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6,5 литра за суха кутия и 2,8 при опресняване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, jijane написа:

6,5 литра за суха кутия и 2,8 при опресняване.

Много благодаря за бързият отговор!

поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо напоследък усещам нещо downshift kick на 2ра , все едно я изплюва ?! Идеи 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво точно прави, че така обяснено е малко неясно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами като  набирам всичко е както трябва , но когато тръгна да спирам от 80 примерно и си държа леко на спирачката и колата намалява. И се усеща как леко предавките свалят и когато колата драстично намали около 10-20 км и сякаш втора я изплюва и киква усезаемо. Кое отговаря за downshift-a , или соленоидите са за up и downshift ?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Те соленоидите за up и down са едни и същи, въпроса е че са комбинация от соленоиди работещи в синхрон в зависимост от редица фактори. То реално няма как да изплюе скорост, но по ме съмнява задържащият съединител на първа скорост нещо да се ебава (това е една такава хуйня, отделно от съединителя за 1-ва скорост, дето помага при намаляване, почти в края на намаляването и спускане с ниска скорост). Ама само синразмишлявам де, не мога да гарантирам, че е точно това.

 

Редактирано от jijane

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 11 минути, jijane написа:

Те соленоидите за up и down са едни и същи, въпроса е че са комбинация от соленоиди работещи в синхрон в зависимост от редица фактори. То реално няма как да изплюе скорост, но по ме съмнява задържащият съединител на първа скорост нещо да се ебава (това е една такава хуйня, отделно от съединителя за 1-ва скорост, дето помага при намаляване, почти в края на намаляването и спускане с ниска скорост). Ама само синразмишлявам де, не мога да гарантирам, че е точно това.

 

Значи ще се кара така...  Ще направя още едно опресняване и каквото такова . Благодаря за размишленията ! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Предлагам ти да си смениш филтъра на кутията (външния), както и да свалиш,провериш и евентуално почистиш външните соленоиди, защото достъпа до вътрешните е малко тегав.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 3 минути, jijane написа:

Предлагам ти да си смениш филтъра на кутията (външния), както и да свалиш,провериш и евентуално почистиш външните соленоиди, защото достъпа до вътрешните е малко тегав.

Сменях фитълра скоро ( преди 10 хил км )  ама е афтермаркет ....  А двата соленоида ги чистих преди пак около 10 хил , и имаше осезаем ефект.  Ще ги почистя пак.. Когато взех колата маслото беше ужасно , и го опресних 2 пъти .. Ще взема нов филтър и масло и така...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

На колегата дето си продава старата кутия и си го питал за цена на соленоид-а, съм на 90 % сигурен, че проблемът не е в кутията, така че може да се замислиш дали да не я вземеш цялата. За 120 лева, аз се замислям дали да не я взема и да я пръсна с учебна цел и евентуално да я модна малко😁

Редактирано от jijane
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 17 минути, jijane написа:

На колегата дето си продава старата кутия и си го питал за цена на соленоид-а, съм на 90 % сигурен, че проблемът не е в кутията, така че може да се замислиш дали да не я вземеш цялата. За 120 лева, аз се замислям дали да не я взема и да я пръсна с учебна цел и евентуално да я модна малко😁

Писах му и се разбрахме да взема големия соленоид поне да пробвам дали не е от него.... Иначе , тоя филм с цялата кутия не е за мен 😁 Ако не стане с масло и смяна на соленоида ,ще си я карам така ...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко да е филм, буташ (или някой друг ти я бута) старата кутия, слагаш "новата" и газ. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
5 hours ago, jungles said:

Сменях фитълра скоро ( преди 10 хил км )  ама е афтермаркет ....  А двата соленоида ги чистих преди пак около 10 хил , и имаше осезаем ефект.  Ще ги почистя пак.. Когато взех колата маслото беше ужасно , и го опресних 2 пъти .. Ще взема нов филтър и масло и така...

Можеш ли да обясниш какъв беше ефекта след почистването и как се сваля соленоида?
Съвпада ли кутията с тази от видеото?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвпада начина на сваляне качване чисто технически ,при нас "горния" соленоид е единичен намира се както на клипа долу горе и отговаря за 4-5 скорост а този предният е двоен и отговаря да 1-2-3та , виж графика на кутията и ще видиш къде е. Ако ще ги чистиш вземи гарнитурите от бултрако , голямата беше 10-14 лева ,а малка не я купих  защото при свалянето на малкия се отдели със самият соленоид и прецених ,че няма нужда. По принцип не знам колко е правилно , но ги пръсках със брейк клинър вътре. Тези тръбички с мрежичката и измих и тях. Пиновете имат положение за слагане , като цяло внимавай при сваляне и качването да не покривиш нещо. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нека да внеса малко пояснения, защото не е така както го описвате. Соленоидите, които са отвън на кутията, не са соленоиди в смисъл отворено/затворено и не отговарят за смяна на предавките. Това са регулиращи вентили и идеята им е да регулират налягането на маслото към съответните съединители на предавките(не към самите съединители, а към буталото дето мачка съединителите). Соленоидите, които отговарят за смяна на предавките са вътре в самата кутия и достъпа до тях, както споменах вече, е тегав.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи съм в грешна посока  ... 😁 Не съм искал да подвеждам колега ...  ! Тогава защото въобще ги чистим ?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да не палнеш некой съединител при определени условия и запушени цедки, примерно 😁

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 8 минути, jijane написа:

За да не палнеш некой съединител при определени условия и запушени цедки, примерно 😁

 Да де 🤭.., по принцип ги тествах моите дали отваря и затварят, което ме навежда на мисълта ,че е безмислено да взимам за тест друг ..?! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма гаранция, че няма електрически проблем самия клапан. То може да е и някой от другите клапани, някоя букса, не е изключено и механичен проблем и т.н. възможностите не са една или две.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Някакви грешки изкарала ли е свързани с кутия и тн? С HDS може да си тестваш соленоидите и да слушаш как цъкат, евентуално ако някой цъка по слабо може да е позадръстен. 

Редактирано от sashua
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже виждам че гадаете, да кача това видео и тук.

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, (2.4 комби 2006 акорд 7)при мен се чува едно притракване когато колата е запалена и оставена на P или на N. Когато е на D или R и съм натиснал спирачката скоростната кутия не притраква. Притракването се изразява в това, че през една секунда някъде се чува два броя тракане - нещо като 1секунда тишина - трак - трак-1секунда тишина - трак трак - 1секунда тишина- трак трак. Четох много за този прословут лагер който е набит в капака и който започвал да привърта при някои кутии, но при мен не е виене, а е едно тракане. Дали е възможно да е от него? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
4 hours ago, Галин Абушев said:

Колеги, (2.4 комби 2006 акорд 7)при мен се чува едно притракване когато колата е запалена и оставена на P или на N. Когато е на D или R и съм натиснал спирачката скоростната кутия не притраква. Притракването се изразява в това, че през една секунда някъде се чува два броя тракане - нещо като 1секунда тишина - трак - трак-1секунда тишина - трак трак - 1секунда тишина- трак трак. Четох много за този прословут лагер който е набит в капака и който започвал да привърта при някои кутии, но при мен не е виене, а е едно тракане. Дали е възможно да е от него? 

Пробвай на P и на D на ръчна като пуснеш климатика дали се увеличава тракането? 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвах не мисля, че се променя нещо в шума. До сега бях долу и тествах... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Взех колата преди 3 седмици и се питам ако отида в бултрако, имат ли практика да откриват проблеми в автоматика и да ги ремонтират или директно ще ми дадат оферта за нова кутия 🥴

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти колега. Преди няколко седмици се вкарах във филм, че или кутията умира или веригата се е разтракала. Отчетлив метален звън през неопределен период от време. Оказа се скъсана оплетка на меката връзка. Можеш да хвърлиш едно око и там.

Редактирано от Ivan_Ch
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен шума обаче е по-различен, по-тъп някак си,не е толкова метален,повтаря се през точно определен период, може би през секунда. Утре ще я запиша и ще я пусна тука. 

Редактирано от Галин Абушев

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чува се някакво "тъкатък" през равни интервали, но определено не е виенето от лагера в капака на кутията.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да точно това е шума за който говоря и по нагоре писах, че се появява само когато колата е в покой на P или N. Много кофти, така се надявах да е от лагера 🥺... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карай и по-малко слушай. Проблеми няма да имаш.

  • Хаха 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ще я оставям... Взех я преди 3 седмици и маслото на кутията беше кафяво, опресних го един път и се надявах да спре това притракване, но не се получи. Ще го опресня още веднъж, за всеки случай... Но няма да я барам за сега... И майстора не може да определи какво и е и каза да си карам така 😁В краен случай нова за 1000лв и т.н...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Едва ли ще се оправи, но може и да не се влоши.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това изобщо не е вътре в кутията ,тъсете вън,нещо по  оптяжни ролки,и лагери агрегати.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен това си е обтегача на пистовия ремък. Кутията на  P и N е в покой и нищо не натоварва мотора и обтегача който явно е заминал се обажда а когато лоста е на D или R кутията е в стендбай и натоварва мотора реципрочно обтегача, той не е отпуснат и не се обажда.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моят тракаше различно и неритмично.

Но поне проверката е лесна за питащия.

Сваля се ремъка и се пали двигателя за 20-30 сек. Важно е да е загрял, за да държи минимални обороти. 

Ако звукът липсва - чудесно - обтегача е.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за идеята за ремъка и обтегача, имам смяна на абс модул(като тръгна и ми светват лампите на vsa и abs) скоро и тогава ще кажа на майстора да тестваме по този начин за обтегача. Дано е от него! 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...