Jump to content
Ivcho_86

Стана студено и спря да пали

Recommended Posts

Здравейте , карам сивик 6а хеч цяло лято без проблем си го карах без проблеми стартера въртеше като ненормален. 

Обаче температурите паднаха и тази сутрин не пожела да запали , влязох в нея и процедурата по запалването (без значение зима или лято ) протече по следния начин - Навици останали ми от Ладата още:

 

1.изключих всички консуматори оставени от предния ден (подгряване на задно стъкло , и вентилатор на парно)

2.дадох на контакт - изчаках чека и имобилайзера

3. освободих от скорост и натиснах напълно съединитела

4.започнах да въртя и тогава лампите почнаха да гаснат и да ми щрака реле по слух в дясно от мен (около зоната на ЕКУ-то , дали е на имобилайзера не знам) стартера едвам (много мъчно) завъртеше по 3 4 оборота до умиране.  Така 4 опита и нищо.

5. включих на първа и с  3 4 завъртания излязох на стартер от парко мястото и пуснах по баира сложих 2ра и за два метра запали - припука в ауспуха и запали дадох и газ колкото да я изрежа и я угасих. След което запали все едно е лято и стартера въртеше пак като луд и така 5 пъти  , ходих да свърша малко работа напред назад  без да я гася  и стоеше запалена пред магазините със спрени светлини и консуматори.

 

  Акумулатора е варта синя серия 44ач  на 6 месеца.

 

 п.с. Добре че ми направи този номер на село иначе ако беше се случило в Русе пред блока щях да умра от нерви.

 

И така на вън е -7 вали сняг и духа вятър , гараж нямам единственото което имам е 4 дена да намеря виновника.

 Моля за предложения и съвети 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! 
Като за начало пробвай с акумулатора, имал съм същия проблем като при теб, но с разликата, че беше топло. Виновника беше заминал акумулатор. Сменихме го и всичко е наред. 
Поздрави! 

Редактирано от Embata_01

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж си клемите на акумулатора дали са стегнати ,.Огледай и кабелите на стартера,виж колко зарежда генератора...

Ако всичко е ок,работата отива към Вартата

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случайно да си с вода и да е замръзнала.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямаш ток, човек...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 факторите са:

действително състояние на 6-месечният ти акумулатор,дали държи товар?

стартер-задължителна ревизия 

вид моторно масло? ако е много гъсто -досети се 

не добра маса  стартера-възможно е 

по вероятно е акумулатор тръгнал да си заминава ,в случая с релето което ти чуваш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замери си батерията колко волта е на изгасено и на колко пада като се опиташ да запалиш с някъв мултицет там.

Честита зима:D

 

Възможно е да минеш само с едно доливане и зареждане със зарядно, тая Варта запечатана ли е?

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.колата е с антифриз сменен преди 10 дена DINAMAX червен, 

2.алтернатора зарежда  13,5  твърдак +/- 0,5в в зависимост от оборотите

3.масло 10W40 DINAMAX обновявам го всеки месец (доливам по 5 600гр)

4.масата от акумулатора към шасито е заменена още лятото с дебела медна оплетка от Ауди

 

Направи ми впечатление че като се местих на първа на стартер не умря  , а трябваше съвсем да не върти 

 

ТУ ДУ:

1.Сега ще изчакам още два часа и ще изляза с мултицета да мерна контролно напрежение в покой и напрежение по време на въртене

2.ще проверя масата между щаси и двигател (почистване и мазане с грес )

3.акумулатора ще мога да го натоваря с вилка на работа в понеделник 11.1.2016

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да води се необслужваем .... добре че е в гаранция още

Редактирано от Ivcho_86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя алтернатор зарежда 14.2 някъде, при включени светлини и други източници. Според мен слабо зареждане е проблема.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и така ходих на вън преди малко :

 

напрежение 12,7 

при палене падна до 9,9 на края точно преди да запали , но въртеше по енергично от сутринта 

клемите както си ги спомням - добре стегнати

маса мотора не знам от къде си взема гледам от очиларката до помпата на хидравликата има едно кабелче дебело колкото солета .....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така до сега четох и според менуала  хонда трябва да зарежда 13,5V точно при 2000 оборота , пуснати фарове на дълги ,пусната перка на вентилатор,подгрев на задно стъкло. Също трябва да показва  50А и нагоре , моят зарежда 13,5 точно!  ампеража не мога да го измеря нямам ампер клещи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9.9 не е добре. 13,5 е слабо зареждане. Сутринта -10 маслото отива към грес. Нормално е сега да е по добре все пак си карал. Преди това със сигурност не си я карал от 31 декември нали? Допълнително е паднал акумулаторът ако е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ами всъщност последно карах вчера след обяд и запали без признаци на задаващо се лошо 

мм... и колата е д14 EJ9 

Редактирано от Ivcho_86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш слаб пусков ток на тоя акумулатор. При палене не трябва да пада до 10 волта...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареди акумулатора на първо време. Такъв пад ми говори за изтощен акумулатор. А защо не е зареден е друг въпрос. 

 

п.п. Това с маслото не го разбрах. Доливаш половин литър всеки месец? Гори ли го?

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

13,5 зареждане е в долната граница.
Пусни го да се зарежда до 14,2 - 14,4 и утре ше се види ква е хавата.
Възможно е и както колегата каза да ти е слаб пусковия ток (CCA).

A 50A от алтернатора по ръководство не трябва ли да е при 13,5V?

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да при 13,5 в трабва да прави 50А или повече. Също не трябва да зарежда повече от 13,5В  според менуала.

Да гори го  като подам газ след режим на ППХ  големи сини калба зад мен :)

Пусковия ток е 330

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слаб акумулатор, слаба маса. Под 10.5в не трябва да пада при палене. Ходи да го мернат. Ако можеш го дозареди, но чакай проблеми. 

13.5 е слабо зареждане. И моята е на 14,2-14.4 волта тихите обороти още. Даже като я запаля сега и отива на 14.5 на моменти. Имам си волтметър в колата. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какви са тези 50А за които пишете .За това дали е в час акумулатора с вилка се мери .Но,kакто каза Barsi,почне ли да прави проблеми ,особено пък преди зимата -пиши го бегал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом имаш син дим отзад и доливаш масло интензивно, значи си за сегменти. Компресията и разхода как са? Върти ли много преди да запали? Това допринася за разреждането на акумулатора. Свали го и го зареди напълно с автоматично зарядно. После виж как ще се държи. Ако прави същите магарии, вариантите са няколко: проблемен акумулатор (ползваш си гаранцията), невъзможно зареждане (кратки курсове, много въртене преди палене) или проблеми с алтернатора/недозареждане/големи утечки по инсталацията. Имам подобен опит с чисто нов Exide Premium 47Ah на бившата ми кола, със стария акумулатор подобна история. Компресия, разход на масло и палене бяха ОК, но акумулатора почти винаги беше недозареден (зеленото оче рядко светеше, предимно само след зареждане, но основно си беше черно "recharge"). Напрежението уж ОК, около 14V при работещ двг, но при силно разреден акумулатор напрежението падаше на около 13 с пуснати консуматори, че и по-малко. След пълен заряд отново си беше около 14 и пали от четвърт (стартера върти като ненормален), което мисля, че говори за понижен капацитет/заряден ток на алетернатора. Дори след дълго каране 200-400км очето пак не ставаше зелено. Не открих проблема на 100%, но мисля, че проблема е бил алтернатора. Хубаво е алтернатора да се провери на стенд, и да се провери инсталацията за утечки/голяма консумация в режим на покой.    

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

следва ъпдейт:

-тази сутрин отново не запали , тикнах я запалих на 2ра  дадох газ до 3к оборота , угасих и след това запали все едно не е имала проблем и така цял ден си пали. Утре сутрин пак няма да запали .... (сега за експеримент прибрах акумулатора на завет в една недовършена стая без да го дозареждам тада видя утре сутрин кво ще стане) 

-преди старта напрежение 12,53 зареждане 

-днес преди 10мин смених сондите на мултицета с нови и о чудо:

        на обороти 1000  -14.60В без консуматори студен двигател

        със всички консуматори ,подгрев,парно,фарове на дълги 14.52 пак на обороти и студен двигател 

  Извод: 

или вчера е зареждала по малко с 1В  или сондите наистина са били смотани .

   

   За колегата от горния пост :Да винаги си вътри малко преди да запали-  на вън може да е и +35 градуса , но за първия старт за деня въртя 3 секунди връщам и после пали от четвърт оборот и така докато постои поне 5 часа. После пак въртя 3 секунди връщам и паля от четвърт. За да запали от първото въртене трябва да въртя по над 5 секунди. 

   Знам че съм за сегменти ясно ми е ама не му е времето   :)

   Да разхода е завишен за разлика от другите хонди д14 с около 3 литра ма тва си го обяснявам с бъзиканото ECU спойки припойки :)  (работи богато , личи си по свещите , черния дим и миризмата на бензин при форсиране на студен мотор . Имам записани много логове от където знам че сондата и термо сензорите си работят в норми,също така ламбдата и трябват 5 минути за да загрее после се нормализира миризмата и черния пушек - става по-малък).

 

    Интересно е че като откача акумулатора и показва 12,66В  ???

 Въпрос:  Колко мА Ви е нормалната консумация на д14 ките? Има ли инфо за това в менуала ?   (Аз не мога днес да измеря моята защото уреда ми няма предпазител и не мога да меря ток с него към момента) 

Редактирано от Ivcho_86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Акумулатора е заминал!

Ползвай си гаранцията и не се занимавай повече с експерименти!

Не го зареждай със зарядно, а направо в магазина/сервиза.

Успех!

Редактирано от gena_bs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ся докато стоя ми минава през ума утре да пробвам дали ще запали и ако не запали да го сложа на другата хонда 5та хеч д15 да видя дали имам проблем в стартера. Другата си стои кротко и спокойно и направо бях забравил че я имам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зареди акумулатора на 100% с качествено зарядно и после пробвай как ще пали 2 - 3 дни.

Ако пак ти прави номера - връщай го и да го заменят с нов.

Имай в предвид, че повечето акумулатори в търговската мрежа са на по 2 - 3 години, непродадени и стояли по складовете в Европа. От там вместо да ги рециклират, ни ги пращат тук за продан! Може да си провериш акумулатора по серийния номер. В него едни от цифрите са месеца и годината на производство, но за всяка марка са в различна поредност.

Акумулаторът има така наречения саморазряд, т.е. когато седи свободно се саморезрежда!

Една година стоене по складовете води най-малко до 50% саморазряд!

Затова винаги е препоръчително при закупуването на нов акумулатор, първо да се сложи на зарядно до пълен заряд и тогава да се монтира в колата.

Също така винаги веднъж през пролетта и веднъж преди зимата да се прави пълен заряд на акумулатора, за да се поддържа в добра кондиция!

 

Успех и пиши за резултата!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая хонда с редукторен стартер ли е? не се доверяваи на това какво показва мултицета по време на палене, тва че го виждаш да пада под 10 нищо не значи, тази стоиност може да я измери само хубав професионален мултицет, тоя евтиния като се заиграе тока и почва си показва квото му скимне, мерил съм и на моята хонда, също е така като тебе провокиран от слабо въртене и с мултицета  с които мерих винаги падаше на 9,5 почти (после ми обясниха че не може така) , и това става дума за чисто нов аку, същия които вече 5 та година карам, така че това не е довод. Ако мултицета е верен и сутрин в студа намираш 12,6 волта на аку то за мен проблема е другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същия проблем и това е заради маслото на тия температури. Доколкото за кълбетата масло след режим на ППХ като подадеш газ според мен си за клапанче на картерните газове (и гумички на клапани може би)

Поздрави :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

     Здравейте отново ,

кълбата дим не ми пречат :) Ако някога сменям нещо по мотора ще е самия той :)

  Иначе ходих да ми закачат акумулатора на електронен тестер  и  показа че акумулатора е зареден на 75%  сега ще го заредя на 5А за 9 часа  и след 5 6 дена пак ще се върна за диагностика .

Поздрави!

Редактирано от Ivcho_86

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще го прибереш на топло, и ще го заредиш с тея 5 ампера ама не за 9 часа а контролиран заряд, като стигне волтажа 14,5-14,7 волта и го изключваш :) А това може би ще стане за около час два с толкова ампераж, ако го оставиш 9 часа на 5 ампера хубаво ще го изпържиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То зарядното е Руско но умно, като стигне макс заряд спира да зарежда , и започва на импулси да подава по 1 2 ампера за да го потдържа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам на "мъртва клетка" на акумулатора. 

Щом е в гаранция - направо ходи и го върни (аз първо това бих направил, още повече за едва 6-месечен акумулатор). Не си губи времето с повече излишни зареждания и експерименти. 

 

Като отидеш на място, би трябвало първо да ти проверят колата. Ако открият проблем в зареждането или някакви утечки, най-вероятно ще го използват като причина за проблема и ще откажат замяна, но поне ще знаеш, че вече ти си на ход, да си решиш проблема. 

 

Ако всичко по колата е ОК, би трябвало да ти дадат оборотен за ден-два-три, докато си го проверяват/тестват този и като установят проблема в него - ще ти го сменят с нов. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е мъртва клетка!

Ако имаше мъртва клетка, въобще нямаше да завърти стартера.

Просто не е напълно зареден, както и предполагах.

Моята англичанка е с нов Бош силвър и също пали трудно в студа. Има същия проблем - върти стартера трудно 2-3 секунди. Спирам, връщам ключа,изчаквам 10-тина секунди и след това пали от раз.

Между другото в студено време е задължително преди палене да "прещракате" няколко пъти късите светлини. Така се възбужда "заспалият" от студа акумулатор и се облекчава натоварването му при стартиране, както и се удължава живота му!

Другото, което забелязах онзи ден при -10 градуса, освен че запали трудно, е че на моменти избълваше бял облак водна пара и от ауспуха потичаше вода.

Притесних се и проверих да не смуче антифриз, но не. Нямаше отлагания по ауспуха от антифриз, а и нивото му не е мръднало от както съм го сменил та до сега.

Заключението е, че има разни мизерни деривати и вода в бензина!

В такъв случай и паленето сутрин ще е по-трудно...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

^ Иначе ходих да ми закачат акумулатора на електронен тестер  и  показа че акумулатора е зареден на 75%

Тази таблица показва същото, без да се ходи на електронен тестер ;):thumbs1:

При натоварване с ток 100А ( на "товарна вилка") за 5 секунди и падане на напрежението до 9,9V означава, че акумулаторът е зареден на 75%.

http://www.pchelar-probvaisambg.com/images/St115_16SN4.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Този форум ту го има ту го няма ! 

Ситуацията е следната акумулатора заредих на 100% и заваля кибер големия сняг  а аз бях на село с колата и така си го оставих на топло да стои 10 дена  вътре у дома ,защото се возих във влака до Русе щото има 1 ротор за една област ....... Тази Неделя ходих до Село да видя как е колата  :) Сложих акумулатора и започнах да въртя и се чуваше  мега ,кибер, ултра -брутален звук на търкане метал в метал стартера завърташе по 7 /8 оборота и умираше от четвъртия опит запали ама звука от стъргане стана по силен и така 5 секунди докато прокара масло на всякъде . Явно са стегнали вала с лагерите от кучия студ защото целия двигател имаше скреж . В крайна сметка акумулатора беше добре зареден  но си личеше че на двигателя му беше трудничко , Та набелязания е стартера в момента като се стопли да го смъкна да го проверя :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Та набелязания е стартера в момента като се стопли да го смъкна да го проверя :)

Правилно си се насочил към стартера, но провери за всеки случай и ролките на ремъците да не пищят (да няма някоя разбита или затегнала), както и самите пистови ремъци да не са хлабави.

Интересен случай... Пиши като откриеш проблема!

 

 

и сега май вече акумулатора сдаде багажа. Само за 4-5 дена на около -15ºС, а иначе е 2-3 годишен

Когато акумулаторът не е напълно зареден (освен, че сулфатизират плочите на клетките), е напълно възможно при много ниски температури да замръзне водата в електролита, тъй като гъстотата на електролита при не добре зареден акумулатор е по-ниска. Т.е. в електролита има по-голям процент вода и по-малко сярна киселина.

А при замръзването, ледът смачква и пропуква решетките и плочите в клетките на акумулатора. В резултат може да се получи окъсена (мъртва) клетка или няколко. Също така при много разреден акумулатор може да се спука дори кутията на акумулатора.

Ето защо е добре преди зимата да се направи пълен заряд на акумулатора.

Въобще, за да изкара по-дълго време, акумулаторът трябва да се поддържа по възможност в напълно заредено състояние, като периодично се зарежда с качествено зарядно!

Алтернаторът на колата не може да направи пълен заряд! Освен в случай, че колата се кара 10 - 12 часа без прекъсване.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай да го смениш с нов и не забравяй да го зареждаш поне веднъж преди зимата и веднъж през пролетта. Ако не ти го сменят - зареди го и си карай.

А относно хамалогията - и аз съм така. Качвам го в апартамента и го зареждам. Няма друг начин да го опазя жив за повече време. Иначе 2-3 години и на боклука.

 

П.П. Къде продават акумулатори с 5 години гаранция?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всъщност стана топло проблема изчезна и  за сега карам така , плана е да проверя стартера задължително и да си прекарам истински маси със проводник от дебела медна плетка (както е на истинските коли) :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...