Jump to content
muksi

FR-V на газ ?

Recommended Posts

Здравейте!

 

Нов съм тук. Запътил съм се да купувам FR-V 1,7 или 2.0 бензин и после да и монтирам ГИ. 

Искам да получа мнения от първо лице (някой с този модел направен на газ) и по тази причина пускам темата тук. Въпросите ми са:

Може ли да се монтира газовата бутилка в легена на резервната гума? Колко литра бутилка побира легена на резервната гума? Може ли "пълначката" на газта да се монтира при "пълначката" за бензин? Кой от двата двигателя (2.0 или 1.7) е по подходящ за газ? На колко хил.км. се прави реглаж на клапани за да не се стига до шлайфане на глава при каране на газ? Препоръки за сервиз, където са монтирали ГИ на този модел и имат опит?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля поста ми да не се приема като някаква критика, неуважение или заяждане на дребно, но защо пък да е задължителна тази система за предпазване/омазняване на клапаните?? Не разглеждайте въпроса от финансова гледна точка, не говоря за спестяване на 200-300 лв.

 

Има ли някъде доказан ефект от инсталацията на подобна система, изследвано ли е какво е състоянието на клапаните/мотора при пробег от 100 000 км и после да се сравни с такъв без?

Ако приемем, че тези системи се наложиха на пазара преди 2-3 години (идея си нямам от кога се предлагат) то какво са правели хондите (а и другите японски автомобили) при положение, че средната възраст на автопарка в България е около 10 години?

Не е ли по-добре, та дори и от към психологическа гледна точка, примерно на 15к км да се извършва една проверка за хлабини и да се коригира ако е необходимо? Поне да знаеш че си минал и през това нещо и да ти е спокойна главата. Не съм я правил операцията, но навсякъде е описана като сравнително бърза и безпроблемна, ако знаеш какво правиш разбира се?

Много ми е противоречива информацията, а от там и мнението за тези системи.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че ако си монтираш "Фобос" , няма да имаш нужда от система за смазване на клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ли съм луд, ... или виждам следното:

 

Седят си двама на една маса, пият си бирата и редят схеми...

 

Единия ще се направи на аджамия, а другия - " специалистът " ще ни обясни животЪ...

 

Регистрирани, с по едно мнение, ... ай стига де...

 

Господа схемаджии, случаино да ви хрумва, че има хора, които карат Хонди от 20 години, да не говорим, че и с това се занимават и си вадят хляба...

 

п.п. Сигурно и в други форуми го правим същото, а... То бива груба игра, ама за два дни не се забогатява...

 

п.п.п. И да не съм офф - ич недей слага газ...

 

Щото аз така правя - карам 10 000, шлайфам главата, ... карам 10 000 - шлайфам... 

 

Глава не ми остана веке...  :tooth:  :tooth:  :tooth:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До някъде съм съгласен с фобос маркетинг,но само до някъде.Определено има ефект от омазняването,но той не ршава проблема на 100%,имам достатъчно опит с различни марки автомобили,включително и Хонда и според моите наблюдения ефекта е от 30-70% увеличаване пробега без реглаж на клапаните.Всеки сам си решава какво да предприеме!Най важното си остава проверка и реглаж на клапание,за да е вързан попа и мирно селото.За Хонда е по лесно решен проблема с реглажа и не е толкова важно дали ще регулираш на 15-20 или 30хиляди,защото е лесно постижимо.Давам пример с един Нисан 2,5 T30 си е живо приключение,който се е сблъсквал знае много добре за какво става въпрос,там дори и 30% са си от полза,друго важно значение от това кога ще се наложи реглаж е и стила на каране.Карай на макс,ръчкай и тогава резултата е плачевен.Това,че някой от 20год. карал хонда е леко смешно,преди 20год. си джиткахме на ладите и москвичите,а и преди 20 години колите се правеха от инженери,до като сега се правят от икономисти!

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що да е смешно, Сивик 82ра си идват баш 33 години. Начи има хора:D Че е и на газ, обикновена АГУ без системки. Ей начи без глава трябваше да остана от шлайфане хаха

Клапани 8 броя, за 10 мин се регулират, ма в коша има място и за едно прасе:D На колегата Тойотата като видях как се регулират клапани и припаднах.

И май не са 2 ника, повече са, офанзивата е сериозна...

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой пише без да чете или по лошото е,отсъствието на мисловна дейност.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм на мнение, че по-полезно за аудиторията би било оборването на теории дори и спуснати като теореми от маркетингови отдели отколкото конфронтацията с тях. Все пак е българска фирма, която осигурява работни места на българи и считам, че градивната критика към тях би била по-полезна от ирония и пълен игнор. Лично мнение де. :yes:

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте на Всички в форума.

Името ме е Ивайло Вендов и съм управител на Фобос.

Принципно нямам време да пиша по форуми, но колегите от време на време ми препращат постове на който се налага лично да отговоря.


Опитът ми с марката е достатъчно голям.

От 2004 год всичките коли - лични, фирмени и семейни са Хонда.

В Плевен имаме сервиз на Хонда и сме дистрибутор на Бултрако.

 

Времето ми е планирано по часове, но при първи удобен случай ще публикувам отговор.

Успех на всички добронамерени членове, винаги се радвам на креативна критика и когато мога да помогна.

А останалите ще посъветвам повече да работят по своето усъвършенстване отколкото да полагат усилия в хеитене.

С уважение. И. Вендов

 

Редактирано от ivendov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Господин Вендов, не знам как ви е планирано времето, но имам няколко препоръки:

 

- редовете, които сте написали, са пълни с грешки, много грешки... - може би, ... това " усъвършенстване " трябва да го приложете първо върху себе си. Тук сме чувствителни много на тема роден език.

 

- виждам, че харесвате тези, които са " добронамерени " - типично... Само че, човек се учи от грешките си, не от тези, които му повтарят колко е велик и голям...

 

- не видях, ... защо не сте написали нищо по темата, за газифицирането на модела.

Оххх, забравих, ... нямате време, ... всичко е так - так, по часове.

 

п.п. Понеже, ... явно съм от ония, неусъвършенстваните, бихте ли ми казали, какво значи думата " хеитене "

 

Благодаря ви предварително, господин управител...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте господин Вeндов.Аз съм причината,да ви потърсят от маркетинговия ви отдел.Много се радвам за вашия парк.Това по никакъв начин не отговаря на въпроса ми: защо е задължително се налага самзване на клапаните на Хонда,не визирам вашия MDX.Все още чакам информация на имейла си ако е някаква фирмена тайна...

Моля не приемайте това като лично или фирмено заяждане.Аз уважавам и съм работил с продуктите Ви.Това дали са добре направени,дали на мен лично ми харесват или не... си е лично мое мнение и не мога да го натрапвам на форумната ни общественост.Ако искате може да проверите ,но нито един път не съм казал лоша дума за ВАС,като български производител на софтуер.

Въпроса касае само това :Защо трявба да наливам масло в пълнителния си колектор "задължително"!

Отговора е много лесен...хартийка,изследване,може да е написано на ръка...само нещо, което да ми докаже, че е правилно...

Само ще ви моля да не ми копирате линкове от други сайтове и фирми.

С Уважение!

Б.Марков

Редактирано от Markony
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Hunter,

 

Благодаря Ви за препоръката, винаги пиша на кирилица, но напоследък забелязвам в себи си проблем. Пиша без да гледам клавиатурата и често имам разменени букви. Понякога виждам разменени символи по-често числа.

Съжалявам, че наранявам чувстават Ви и на колегите от форума с това, но не е нарочно.

 

Когато газифицирахме FRV' то публикувахме снимки и описание в facebook страницата ни. Ще го изровя, и ще го споделя.

 

Харесвам хора който спазват добрият тон особено когато говорят с непознати.

 

И не на последно място меко казано си имам много на идея на какво е способен автомобилът и думичката задължително присъства в много аспекти.

Защото ако не се спазват препоръките просто става много скъпо. 

 

"защото ония от Хонда форума твърдят че карат на газ 10 години преди Фобос да съществува"

Цитата, както и примера за 30 годишната Хонда ще оставя без коментар.

Мисля, че специалистите знаят разликата в изработката на клапаните през годините.

 

 

 Г-н Markony, с удоволствие ще отговоря на въпросите утре и ще дам примери и тестове.

 Мисля обаче, че ме бъркате с някой не се казвам Виденов.

 

 

Нямам никаква идея кои е  muksi, хубаво е да се представи за да не остават потребителите с впечатлението, че си правим реклама от типа на въпроси и отговори.

 

На риторичното предположение на  Г-н Ленков - Компютрите на Фобос също както високият клас компютри на A.E.B. могат да впръскват газ и бензин едновременно.

При добавяне на бензин във високите обороти е възможно да не се се монтира система за предпазване на клапаните, но е по-скъпо решение и ние не го препоръчваме на клиентите си.

Но той е един от уважаваните специалисти и това естествено го знае.

 

Когато казваме, че трябва задължително да се монтира система за предпазване на клапаните на определени автомобили имаме на предвид, че запознаваме  клиентите с проблема и ако те не желаят да се възползват от предложението изискваме да подпишат декларация, че са информирани за евентуален проблем с газоразпределителният механизъм. Решението в крайна сметка си е на клиента и ние не задължаваме никой с нищо - не че можем= :) 

Това го въведохме като практика след проблема който имаха Юнигаз с Рено-Дачия при монтаж на газови системи на нови автомобили и последвал проблем на 50-60 хиляди км. След инцидента бяха принудени да заплащат гаранционни ремонти.

Редактирано от ivendov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ,

  Г-н Вендов ,радвам се , че се включихте.Имам към вас около 1000 въпроса , но ще Ви пиша на лични съобщения за да не цапам темата.Междувременно помолете и служителите си от маркетинга да не ни цапат техническия раздел на форума с реклами, защото тук сме десетина човека , който се занимават с газови системи , и ако започнеме да си пускаме адресите на всяка техническа тема ще стане "мазало".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ееее Кринг, ще развалиш мохабеда с тея лични, тъкмо си опуках пуканки и седнах удобно да чета хубавата тема :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виденов-Вендов е машинописна грешка,което надявам сте се сетили и да,не ви бъркам.С радост чакам информацията.

Снимки на Honda карантии имам доста и не са ми интересни.Нямам обаче снимки  на хората ,които са им настройвали моторите.

Относно сравнението Хонда-Дачия няма да говорим надявам се.Там е виновна световната конспирация.Като взимаш 3000 лв за монтаж на "оригинален" ГИ и още 600 лв. след първата лоша газ,а неможеш да настроиш колата  и на бензин.....нормално е да си платиш гяволъка..

Но да се върнем на Хонда и масларницата с един джокер:

 

Принцип на действие:Как работи ,как и с какво маже  смукателните клапани,същото за изспукателните.Колко стотни регулирахме клапаните на 20000км с омазнител и колко на 10000км без.Вярвайте ми отговорите са трудни.

 

Поканете целия си персонал,използващ хонди да чете тук,надявам се всеки си има мнение или всички ваши подчинени споделят вашето мнение?

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо: защо изтрихте коментара на fobos.marketing или както там беше? Поне да се знае коя е ябълката на раздора.

Второ: защо не заключите темата и muksi да ходи да си монтира Fobos с мазилка при г-н Вендов, където е монтирана такава система и след това да сподели впечатлени? :)

Останалото на лични...

 

Винаги съм бил фен на евтиния форумен маркетинг, "бизнесмени", които прибягват до него и хора, които "оставят без коментар" нещо, което не е адресирано до тях.

С пожелания за повече потенциални клиенти и хубав уикенд :)

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То верно няма никакъв смисъл от темата без мнението на fobos.marketing, тъй като всичките 18 коментара бяха свързани с него. Ако има как да се върне, аз съм "за". Не знам какви са били мотивите да се изтрие.

Също така от чисто потребителска гледна точка, понеже съм много много далеч от компетенциите на колегите, които вземат отношение, бих искал да дочакаме г-н Вендов да изложи своята гледна точка, преди темата да се оформи като някаква "вендета" срещу господина.

Честно казано, като монтирах моя ГИ четох доста, специално за тези системи, и нито в някой сайт, нито във форум не съм попадал на ясно структурирано аргументирано мнение "за" тези системи, още повече от представител на дружество, име в бранша.

Мисля си че това би било само плюс за нашия форум и съм, по-точно ще бъда, благодарен ако започнотато се докара до край. В тази връзка приветствам и останалите членове да не засипват г-н Вендов с въпроси на лични, а всичко по темата да се поства тук. Аз също, а предполагам и останалите потребители, искаме да сме запознати.

Не на последно място, лично моята позиция е, че се въздържам от подобна интервенция, но много бих се радвал ако в резултат на разумни коментари, в добрия тон на комуникация, г-н Вендов или друг компетентен в областта успее да обърне мнението ми. Все пак мисля че крайната цел за нас потребителите е една - да осигурим доброто и дълго функциониране на нашите автомобили, а не просто безрезервно и на всяка цена да сме част от ширещия се капитализъм.

Редактирано от xaxo
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  А muksi ще прочете мнение по неговия въпрос през крив макарон.

  Както и да е ,така или иначе обърнахме темата на Фобос газ.Ние сме монтирали досега 250-300 Фобос 4 и 50-тина Фобос 2.С фобос 4 досега не сме имали дефект , на Фобос 2 сме имали 3-4 случая да им изгорят релета за захранване на газовия клапан.Лошото е , че ремонт по гаранция винаги се бави около месец(толкова е законовия срок) и на никои не му дреме да стават нещата по-бързо. Софтуера е с прекрасни възможности и много лесен за работа, но ако се наложи да се потърси техническа помощ от Фобос (примерно да се разясни нещо ново след ъпгрейд на софтуера) отговора обикновенно е "Ами незнам". Хардуера им не го разбирам , за мен е важно, че не се разваля.Хонди подкарва всякакви включително ЦРВ 2009г. на метан.  

 Общо взето хубави работи , но и малко български все пак.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно противоречивите мнения за системите за предпазване на клапаните.

Някак си не съм настроен да се заяждам или да отговарям на заядливи постове.
Ако искате да научите как работи системата ползвайте търсачката на форума или на следният линк
http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=55087

 

Аз по скоро искам да споделя моя опит като първо ще разкажа една история.
 

През 2004 година с Христо Василев ( Собственик на БСМ ) пътуваме за Швейцария с автомобилът ми по това време - Honda Shuttle модел 2000 год. Автомобила беше на 160 000 км. и около 40 000 км. от поставянето на газов инжекцион BRC като до този момент не бяхме и чували за вкопаване на клапани при работа на газ.

Някъде в Италия колата започна да работи неравномерно и загуби мощност. Прибрахме се някак си и я закарахме при Юри в Горубляне..

Оказа се прегорял клапан на първи цилиндър.
Няма да влизам в подробности за стойността на ремонта смятам, че имате представа.
Тогава започнахме да, четем по чуждите форуми защото в България никой не беше и чувал за системи за предпазване на клапаните.

Навсякъде съветваха следното за автомобили на Хонда -  Ако не се ползва система за предпазване на клапаните трябва да се прави регулировка на клапаните на 15000 - 20 000 км.
Ако се монтира качествена система за предпазване на клапаните просто трябва да се прави регулировка на клапаните според сервизните интервали препоръчани от производителя на 40000 км според сервизната книжка на Бултрако или на 30 000 мили  според HONDA. ( Ние за наше спокойствие правим проверка на всеки 20000 км. на новите ни и относително новите ни автомобили )

Трябва да се знае, че регулирането на клапаните не решава проблема, а го забавя.
Тоест клапаните продължават да се вкопават и регулирането не може да се прави до безкрайност в един момент се стига до ремонт на главата.

След монтиране на система за предпазване на клапаните автомобилът се кара и до днес без да са правени повече ремонти по главата.
 

Мога да споделя и реален четири годишен тест правен лично от мен на личният ми автомобил за периода 2008-2013 година. - HONDA CRV модел 2008г ( R20) с газов инжекцион Фобос.
Газовият инжекцион е монтиран на 600 км. след закупуване на автомобила от Бултрако. Първите 10 000 км. е каран без система за предпазване на клапаните. Състоянието на клапаните бе проверено на 10,900 км. През времето, в което двигателя не е бил предпазван хлабините на изпускателните клапани се бяха променили на (0.17) което е извън допустимите стойности. Но все още не се забелязваше загуба на мощност. След направена регулировка на клапаните на (0.28) беше монтирана електронна система за предпазване на клапаните на Австралийският производител  Flashlube. Следващата проверка беше направена на 30 300 км ( 20 000 км. след монтажа на системата за предпазване на клапаните ) като хлабините на клапаните се бяха променили от (0.28) на (0.24) което е близо до референтните стойности на бензин. Като от тук нататък проверките бяха правени на всеки 20 000 км. и не бяха забелязани съществени отклонения.

Края на 2011г. системата за предпазване на клапани Flashlube е подменена с V-LUBE като луфтът в клапаните отново бе проверяван на всеки 20 000 км. и отново не бяха забелязани отклонения.

Винаги луфтовете на изпускателните клапани след 20 000 км. пробег бяха в границите между 0.27-0.23, което е съизмеримо с износването при работа на бензин.

Вземайки предвид извършения тест за 240 000 км. може да се заключи, че качествените системи за предпазване на клапаните използващи оригинални консумативи силно забавят вкопаването на изпускателните клапани.
Единственият проблем който имахме с автомобила е два пъти смяна на ламбда сонда преди катализатора, което го отдадохме на по-високата температура на горена на газта.


 

Относно самите системи и доверието в тях!

 

Преди често се питах защо хората нямат доверие в системите след като лично съм се уверил и то по трудният начин, че са жизнено необходими за двигателя.

И стигнах до извода, че както и с останалите компоненти и тук се наблюдава следният феномен.

  • Клиентите не са склонни да плащат и сервизите са принудени да търсят начин да поевтиняват продуктите.

 

Грешният начин е да купуват турски системи за предпазване на клапаните.

Иглите на турските системи (за да са евтини) са изработени от обикновен месинг и при различна температура или не дозират изобщо или пускат много течност.

Да не говорим, че турците съвсем съзнателно продават като течност за предпазване на клапани - двутактова смес знаейки, че няма да свърши работа, но го правят защото са намерили кой да я купува просто защото е евтина.....

Иглите на  механични системи за предпазване на клапаните на марки като Flashlube, JLM, V-LUBE са изработени от метал с ниско температурно разширение, при тях дозирането е относително добро, но имат следният конструктивен недостатък - Когато автомобила е над 4000 оборота вакуумът е много малко или въобще липсва. Следователно в този диапазон механичната система не работи ефективно..

Решението е да се ползва електронна система, която е на по-висока цена, но пък доказано върши работа.

Като плюсове освен по-доброто дозиране съобразено с оборотите на автомобила, електронната система работи само когато автомобилът е на газ.

Но дори и при електронните системи също има проблеми.

Не всички електронни китове на пазара работят добре.

Например електронният кит на Flashlube не е с помпа и не нагнетява течността, а също като механичният разчита само на вакуума което не е ефективно.( В момента Flashlube подготвят нов електронен кит, но аз не съм го виждал и тествал).

Електронните китове на JLM и V-LUBE се произвеждат от немската фирма SI-Elektronik.

Въпреки, че стандартният електронен кит на SI-Elektronik също не е с помпа, при него се наблюдава ефекта на бутане на течността към дюзата благодарение на дизайна на буталото на клапана които използват и по този начин успешно се преодолява проблема с липсата на вакуум.

SI-Elektronik предлагат и кит с помпа където течност се впръсква през инжекторите, но в случая помпата не е за преодоляване на липсата на вакуум, а за преодоляване на налягането на газта. Този кит беше разработен с идеята в течността да се слага добавка за почистване на инжекторите, но в последствие се оказа, че добавката поврежда част от марките газови инжектори и беше спряна от производство. Така, че чисто икономически няма много смисъл от кита с помпа и двойната му цена.

Ние имаме монтирани на четири HONDA CRV модели от 2008 год. до 2012 год. -  2 броя китове с помпа и 2 броя китове без помпа и при проверка на хлабините на клапаните на всеки 20 000 км. резултата винаги бе един и същ.

 

Относно механичните китове.
В началото на по-евтините служебни автомобили монтирахме механична система за предпазване на клапаните, но след около 2 години наблюдения ги заменихме с електронни.

Замяната се наложи от това, че потребителите (в случая служителите ни) нямат навик и не желаят да следят правилно ли е настроена системата и за малко да счупим главата на HR-V то на родителите ми. Един ден ми се обадиха, че автомобила няма мощност и не могат да изкачат някакъв наклон. При направената проверка се оказа, че механичната система не дозира правилно или по скоро беше спряла да дозира, а колата е на метан!!!
Веднага регулирахме клапаните и автомобила се оправи.
Тогава отчетохме факта, че на механичната система за прадпазване на клапаните се налага настройка или проверка на дозирането на почти всеки 1000км и като цяло винаги броя на капките е различен за една минута.

 

Като обобщение мога да кажа, че от опита който имаме електронният кит за предпазване на клапаните е ефективен около 70-90%, а механичният около 50-60% като стойностите зависят от правилният монтаж, и настройка на системата.
Аз лично смятам, че референтните стойности за разхода на течност са занижени от производителите за да изглежда на клиентите, че разхода на консуматива не е висок и цената поносима и съответно на нашите автомобили правим настройки +15%, но трябва да се внимава да не се прекалява за да се щади катализатора.

В заключение мога да кажа, че в дългосрочен план е по-изгодно да се постави електронна система за предпазване на клапаните, отколкото да се пуска бензин във високите обороти или да се регулират клапаните на всеки 15 хиляди км.

Нека не забравяме, че повечето от клиентите ни не желаят да ремонтират глави, да се занимават с каквито и да е ремонти и регулировки на клапани и дори неискат за отварят капака на двигателя.
За тези клиенти системата за предпазване на клапаните е приемливо решение.


Относно сертификатите за системата която продаваме може да ги свалите от сайта ни ето и линк.
http://fobosgas.com/userfiles/editor/file/V-lube-certificates.rar
Течността която използваме е TUV сертифицирана, ако някой знае как се взима TUV сертификат в Германия ще знае и какво означава това.


FRV’то снимано може да видите тук!
https://www.facebook.com/FobosAutogas/

Към - KRING
Техническа помощ от търговците за съжаление е загубена кауза въпреки, че
работим много по подобряване на обслужването но те не са инженери.
Съпорт може да ви даде или колегата Николай Станков от сервиза на Богров, Мартин Стоянов от Люлин или Аз.
имейла за техническата поддръжка е support@fobosgas.com
телефонът е 070045200, моя мобилен е 0898 999 333
Аз ако съм в България винаги вдигам или връщам обаждане на момента.
в сайта имаме форма на запитване на които се отговоря с приоритет.
в "зона сервизи" 
наскоро добавихме дилърски форум.

С Уважение Ивайло Вендов.

P.S.

Съжалявам, че изстинаха пуканките :)


 

Редактирано от ivendov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... и продължаваме, в духа на молбата на Markony, да не получаваме техническо обяснение на процеса:

 

1. Как тази капчица ще се пулверизира  по начин да обхване 4те клапана, че и цилиндъра, ами следващите? Вярно, че има въздушно налягане след дроселовата клапа, ама чак пък толкова ... все пак говорим за вид масло, предполагаме е с по-особена консистенция за да се разбие на "микро капки". Това означава ли че системата ще работи най-ефективно само при много висок RPM, а при ниски обороти ще си омаслявам основно стените на тръбата след дросела и в най-добрия случай 1/2 от всичките 16 клапана?

 

2. В тази връзка, как и защо подавайки капката в началото, разчитаме че маслото ще достигне и последния цилиндър с неговите клапани? Та нали от тези високи температури ще изгори още в първата камера? Или ще успеем да опазим 4/8 клапана, а останалите 8 да си се вкопават, те ще разчитат на периодичното регулиране, което обаче няма да им осигуряваме на добрите за тях 10 000 км., а на минимум двойно по-голям пробег?

 

Благодарности за дългия пост, но, без да обиждам, лично за мен ми е малко в духа на коледните празници.

Сигурен съм че и без системата, при добра поддръжка, бихте си карали автомобила и до днес.

Линка към другата тема във форума също не носи посланието "За бога братя, купувайте!".

Ако на горните си два въпроса видя адекватен и резонен отговор аз лично, като че ли бих си преразгледал мнението.

Редактирано от xaxo
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво Ивайло!Моето мнение се припокрива на 90% с твоето!Разлика има малко само в добавянето на бензин.Аз също се канех да напиша нещо подобно и разширя списъка на автомобилите,но за съжаление за сега не разполагам с достатъчно време!Успех на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чудесно,вече се получава полезен разговор.

Господин Вендов,Ако искате да минем и на колега.

Избухването ми няма нищо общо с Фобос.То беше насочено единствено и само към некадърния ви служител.Както сам видяхте,аз исках да говоря с грамотно техническо лице.

Информацията ,която ни дадохте ни е много полезна,за което Благодарим.

Приемам изцяло опита ви и ще се радвам ако намирате по-често време за нашия скромен форум.Помощта ви би била изключително-важна.

От дълго време се мъча да предотвратя писането на неверни твърдения тук,както и да помагам на всички питащи.

Тъй като нямам личен опит с обем като вашия с Хонда след 2008 година,го приемам за чиста монета.Ако ме лъжете....ще се оправдая с Фобос пред клиентите ми :)

Относно теста проведен от AG не съм съгласен!!!!!

 

Цитирам Flashlube :на сайта им има точно тестове с CR-V извършени от AG Autogas System.:

http://www.flashlube.com/images/stories/pdfs/valvesaverkit-testresultsupdatenew.pdf.

За неразбиращите да преведа:
B20B3 мотор за 32000км има 0,10 разлика в пълнителните и 0,25 разлика в изпускателните без омазняващо,а с него за 42000км пълнителните без разлика,изпускателните 2 до 4 стотни.
Теста е извършен при стандартни първоначални хлабини in 0,25 out 0,30.
Чудесно,изглежда върши работа.Но дали тестерите знаят какви са стандартните хлабини на B20B3 мотор според вас.Вие отговорете на този въпрос  :)


За мен това е дебела лъжа и измама за профани.

 

Я да прочетем сертификатите... Тюв не лъжат от днес :)

Теста е извършен на Peogeot 107.
За оптимизиране на тестовете,горивната камера била променена от 10,5:1 на 12,1:1
Измерено износване без флашлюбе е 39 микрона за 6000км,с него е 0.
При Тойота с 12 клапана вече не е 39 микрона ,а 36.Разбирайте 3,6 стотни за 6000км
Средно разликата излиза на от 3 до 9 микрона за 1000км. Или 0,12 до 0,36 мм за 40000км,колкото е нашия сервизен пробег.
Ако теста беше реален,без промяна на горивна камера и ако това беше Хонда,за 40000 км 80% от нашите коли карани на газ щяха да бъдат без компресия.
Хубава работа ама немска.Теста щеше да бъде реален ако имаше замерване на износването на бензин и след това на газ,без промяна на горивна камера.

 

Отделно: The important difference is that a TUV Road Test accreditation can only be achieved by an electronic kit that uses an ECU governed by the engine duty cycle.

За механичния кит...сертификат?

 

Нека да обобщим данните,с които разполагаме.Ако разделим двигателите.. условно D серията няма никакви грижи,изключая вашето Харви.

ЦРВ ,Акорд 2003 година си има някакви болежки ,а след 2008 сме сигурни ,че има проблем.

 

За мен е много по-важно общото техническо състояние на двигателя,маслата,запалването и прецизната регулировка на газовия инжекцион.Всяко желязо се износва рано или късно,причините са комплексни и нека всеки сам вземе решение дали да даде 300лв за омазняващо + 30лв/литър консуматив,или 96 лв. за кит,за който казвате... че не работи,За сертификата му ясно.

 

Моля изпратете ми MSDS на лубриканта,който ползвате,за да го проверя и него.

 

Относно Харвито на родителите си,за което споменахте.

Явно имате голям проблем с персонала си и технически грамотните инсталатори.Ако намерите малко време да почетете нашите бг форуми,ще уволните доста народ.Рейтинга ви е отчайващ и за това не сте виновен вие.Сигурно там някъде се крие разковничето за проблема .

Аз мога да заявя,че се уча всеки ден и никога няма да кажа че знам всичко.Включително на Харви забелязвам недобра работа на няколко купешки ТАП-а.Отделно прецизна настройка за AFR 17 се постига много трудно.Бих се радвал да се запознаем и да поговорим за проблемите при газифицирането.

 

С уважение...Б.Марков

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо: защо изтрихте коментара на fobos.marketing или както там беше? Поне да се знае коя е ябълката на раздора.

Второ: защо не заключите темата и muksi да ходи да си монтира Fobos с мазилка при г-н Вендов, където е монтирана такава система и след това да сподели впечатлени? :)

Останалото на лични...

 

Винаги съм бил фен на евтиния форумен маркетинг, "бизнесмени", които прибягват до него и хора, които "оставят без коментар" нещо, което не е адресирано до тях.

С пожелания за повече потенциални клиенти и хубав уикенд :)

Аз го скрих коментара,защото си беше чиста реклама,а за реклама се плаща ;)

 

Виж колко интересна стана темата :P

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък си мисля , че и Маркони и Вендов са прави , разликата е, че единя си има работа с нови хонди а другия с такива на по 200 000 км. Нали се сещате ,каква е разликата в разхода на масло в двата случая.Просто при по-старите автомобили разхода на масло , който при хондите не е малък ,върши работата на супер-дупер хай-тек мистериозната течност вливана от капкомера на омаслителя.

 

   И да споделя малко мнение от хора с опит: Мой познати работят в фирма за разнос , ползващи мерцедеси спринтер на метан.Там клапаните са на практика консуматив.Разликата според тях е 160 000 км без проблеми когато е с омаслител спрямо 120-130 000, когато е без омаслител.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чакам да чуя как това масло спасявам изпускателните клапани като от него след такта горене едва ли остава нещо, някъде някои беше казал че благодарение на него се намаляла температурата на горене, да ама веднага беше опроверган от колегата АлКапоне, а и г-н Вендов сам каза, "изгорелите две първи сонди ги отдаваме на по високата температура на изгаряне", и какво излиза че и според него това масло не сваля температурата на изгаряне, е аджеба някои в прост текст може ли да каже как тогава пази изпускателните клапани?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тайната се крие в Sicherheitsdatenblat или MSDS на английски.Има го в комплекта сертификати,но е стар и невалиден.Има нови изисквания за EU и трябва да видя документа от 2014-2015.

На практика могат да се мажат изпускателните клапани със специални съставки произвеждащи сухи смазки след окисляване.Руснаците имат доста такива,но не могат да покрият нормите на ЕU ,касаещи околната среда,защото цапат ламбда сондата.Мен ме съмнява ,че тия двете сонди са изгорели ,заради продължителни режими "магистрала".Това при диагностика се хваща от температурния датчик в катализатора,както при Хонда,така и при Акура.Лични наблюдения имам само от 1,7 мотора,който засега се държи зверски добре до Германия и обратно,с педал до ламарината.Имам и 2,0л. на газ.За сега обсъждаме вариант да добавя процент бензин  при витек режим по желание на клиента,а не да мажем.Така поне ще гарантираме почистване на бензиновите дюзи.Трябва да се консултирам с Иво Ленков по въпроса за избор на процента.Като доразвием темата ще актуализирам FAQ ,за да е от полза на всички.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ако не е с намаляне на температурата а чрез това MSDS,  тогава веднага възниква въпроса как се отразява това на сондите и катализатора, ама то е ясно вече как се отразява, от тук пък се питам къде е киро на керия да си купи тази система електроната разбира се , да си купува масло, да сменя сонди и какъв ще е крайния тотал при 200 000 км като разсходи, и тои няма ли да надвишава цената на евентуалния ремонт. Иначе колегата от Фобос е прав че това е отличен вариант за хора на които дори не им се вдига капака естествено ако си върши работата както пише :) . Има и нещо друго, последните месеци двама непознати за мен колеги (вече познати)  без консултация във форума си купиха ЦРВ-та с монтирана ГИ и омаслители , но при отваряне за реглаж едната беше с адски натегнати клапани, мотора тресеше и нямаше мощност, в салона му казали че тва е от свещите щото били намокрени дето са мили двигателя :) След реглажа мотора мърка но винтовете доста се показаха над контрагайките и не съм сигурен още колко реглажа ще понесе. Другата за съжаление е още по зле, клапаните на 1 ви цилиндър-изпускателните няма да имат следващ път за реглаж, сега ги отпуснах до край и са малко над нормата 0,22 повече не може, колкото изкарат и ще ходят за ремонт на глава. Защо омаслителя не си е свършил работата, като със сигурност е бил монтиран още с ГИ, и дори и в двата имаше масло, не е като да не им са сипвали? Явно си опираме пак до момента за реглажа и хубавата смес, бедна смес, без реглаж, за мен и по едно шише омаслител за всеки клапан да има няма да изкарат дълго. Не изключвам че може да има някаква полза от него, но си мисля че е доста преувеличена  а и се споменават само позитиви, никои не говори за негативи, съмнявам се да няма :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Въпроса дали е полезен омаслителя илин не според мен в тази тема не е важен, всички подскочихме защото някой с гръмкото име "Фобос Маркетинг" и със съмнителни познания на материята ни съобщи, че е задължително да се монтира тази система.

 Аз лично не одобрявам такава политика и никога не задължавам някой клиент да доплаща за монтирането на такава уредба.Много добре знаем, "Че този,който плаща, той поръчва музиката".

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какво масло се сипва в тоя омаслител ? И след това колата не почва ли да пуши ? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като основният проблем с газта освен температурата е това че гори по-бавно, подобен ликуид би имал ефект ако действа като катализатор на горивния процес, но тук се набляга на смазочните му свойства от което следва че създава защитен филм по метала, което би трябвало да бъде доказуемо при визуален и друг по задълбочен анализ повърхностите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да кажа и аз нещо за това чудо омаслител.Не вярвах на това чудо и реших да пробвам на няколко служебни автомобила от марката Нисан,както и да изпробваме на двама колеги с които сме в автомобилния бранш,както и с няколко познати.Аз също не вярвам на разни брошури,рекламни мнения и без да се задълбочавам и мисля,кое,как и защо се случва или по точно да търся под вола теле,реших да заложа на това което показва практиката.Единия автомобил е Ровър 620 SI с двиг. F20Z1 на Хонда.Този автомобил измина около 120000км без омаслител и на всеки 15000км се налагаше регулиране на клапаните,с него решихме и да направим началото на експеримента.Монтирахме омаслителя и на 15000км направихме контрол,нямаше никаква нужда,продължихме така и на 30000км,пак нямаше нужда,при смяна на ремъка на 50000км проверихме,имаше малка нужда от реглаж,но без да е паднало под долната граница,нещо минимално.Така този автомобил,вече е минал над 200000км с омаслител и винаги при 50000км и смяна на ремък(така е решил колегата да сменя ремъка на всеки 50000км)се налага лека корекция.Брат му има същия автомобил,без омаслител и на всеки 15000км регулираше клапаните,до като продаде автомобила.Другия колега с Хонда Акорд 1,8 115кс мисля,че мотора беше F18A3 регулираше клапаните без омаслител на 10000км с омаслителя резултата е корекция на 50000км.Първия е стриктен в проверката иам ли маслои какво количество,до като втория кога има,кога няма има пропуски в този контрол.Колегите са готови да му дам телефона на този който не вярва,за да споделят истина или лъжа пиша тук.Сега ще драсна няколко реда на моя личен опит,със служебните автомобили-нов X-tral 2,5 T31,на 45000 км клапаните бяха вече под минимума или така да се каже пред изгаряне без масло и добавяне на бензин,след реглажа добавихме масло,проверки на всеки 20000,корекцията се наложи,но без да са паднали под минимума след 80000км,след това добавихме и бензин 10% при пълно натоварване след 4000оборота и резултата вече беше 140000км,без да са паднали под минимума.Мога да напиша и за следващите автомобили Микра,Кашкай,Ноут,както и за няколко CR-V-ta от 1998-2010год и всички показват положителни резултати от употребата на омаслител.Опита ни с Грейт Оул е достатъчно голям в тази насока.Мита за това,че течната фаза не  позволява потъване на легла беше разбит,тъй като охлаждал сместа.Хората се бяха видяли в чудо да ремонтират глави от 8000-25000,направихме тестове,автомобилите изминават над  100000км и до момента не е имало нито еди н автомобил с повредни клапани на стотици автомобили.Хората ни се довериха и се радваме на отлично сътрудничество.Всеки един от макар и два еднакви автомобила е показвал различни резултати,но това зависи изключително от стила на шофиране,разликата между агресивния и спокойния шофьор при потъване на леглата е огромна,достигаща до 100% .Мога и да се опитам да да представя в табличен вид резултатите,но не съм сигурен пазим ли всички данни,а и както казах има разлики и то големи от разликата в шофирането.Така,че всеки сам си решава и не натрапвам на никой мнението иска и ли не това чудо,идват клиенти на които дори не е необходимо,естественното е да ги разубедя,да не дават грешни пари.Искам да подчертая,че вярвам на практиката и в годините от както сме в този бранш над 25 този ми принцип никога не ме е подвел.Лек ден и успех на всички!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добро утро.

Слави, MSDS е документ за съответствие на съдържание.Та вкарваме вещество X в окислителен процес.В следсъвие имаме взаимодействие с автомобил,човек и околна среда.

Това се описва в лаборатория с пълни анализи.Да кажем че ефекта върху клапаните е ок.Останалите резултаит нали са важни,Казваш катализатор и ламбда собда.Аз ще добавя още десетина милиона околни взаимодействия.

 

До Ландир:Имате ли наблюдения как се държи Грейтуол,Екстрейл и другите нисани без газ?А без газ с омазнител?Не работя в Нисан,но съм работил ,там.След съвукупляването им с Рено,не съм сигурен дали има Нисан дето не се връщал в гаранционен срок за някакви проблеми.

Знам ,че четеш и пишеш навсякъде.Няма да те питам за Алфа,Опел и Форд....Ягуар.Там не е ясно защо изобщо двигателя пали.

 

Има много примери,много статистика,Ние Искаме да караме вечно без да се чупи нищо.

 

Аз съм сигурен ,че новите Хонди са големи боклуци,за да са модерни.Даже колегите могат да потвърдят ,че се отказах да вземам новото Харви и ще си купя дърта Акура МDX.

 

Техниката се променя много и то към по-лошо.За съжаление.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркони,не мога да ти отговоря,как се държат тези автомобили без.не мога да ти отговоря,как се държат и без газ с омаслител.Никой търговец или производител няма да признае проблеми на бензиновите или дизелови автомобили които продава,макар да сме в добри отношения с тях и на маса да съм се опитвал да изкопча нещо има определени нотки които долавям,но никой открито нищо не е потвърдил.Мога да дам за пример Кия,Хюндай,Ситроен„Рено,Дачия,Опел и други марки на които монтираме системи на 0км,на които не слагаме омаслители,а добавяме само бензин при натоварване и за сега е имало еденични случаи с Кия и Опел,но там условието е задължителна проверка на клапаните и който не е спазил това условие,заради икономия се е случило.Мога да дам пример с Опел Астра Н 1,6 2005г на който,проверихме клапаните преди монтаж на 140000км и смукателните бяха на 0,15,а изпускателните 0,10,закупена от собственика като нова в БГ.Мога да пиша за много случаи,не само при нас,но и при колегите с които постоянно обменяме информация.Проблема според мен ще се задълбочи с евро6 автомобилите,там нещата са много зле,автомобилите на бензин работят зле.Това се отнася както за бензиновите така и за дизеловите автомобили.Създава ни и нас проблеми при настройката,но се справяме.При директите,с евро 6 по никакъв начин картите не съвпадат с тези на евро 5.Мнението ми е че тези мотори са минали с голям зор изпитанията за да защитят тази евро норма.Предстоят ни общо взето трудни периоди колеги.Затова, че автомобилите се променят към по лошо съм на 1000% сигурен и затова по горе писах,че от както икономистите,а не инженерите диктуват условията по проектиране на автомобили, автомобилите вече са трагични.Приятен ден и успех!

Редактирано от landir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси и смеха - на всеки 10 000 реглаж...

 

Алоу, ... как ги правите тия неща бре.

 

п.п. Темата, ако продължава в същия дух, ... нищо чудно утре да ни убедят, че всеки ден трябва да си проверявам налягането в гумите, ... срещу скромната сума от 20 кинта примерно, ...

 

В сервиз...  :tooth:  :tooth:  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ти благодаря landir.Щеше да излезе ,че създавам конспирация ,а аз съм се видял в чудо с новите коли.

Кажи ми кой омазнител монтирате точно и с кои настройки.Четейки горните сертификати виждам ,че е много важно количеството мазно.Явно има защо.Какво ще рече 0,8 мг/л.

Личния ми опит е само с демонтирането на омазнители.Аз нямам и толкова много монтажи.Доста хора от страната идват при мен само за настройка на нови системи по обясними причини....

Механичния омазнител не дозира само неточно,а никак.Идват с омаслени кални капачки,наоколо всичко е с масло.Клиенти твърдят ,че някой път маслото свършва за седмица,а друг път изобщо не мърда с месеци.Електронните системи вероятно имат предимства,но мен ме интересува лично твойто мнение.В оня форум не сме обсъждали това,явно се гони печалбата при монтажа и всички си траят....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная,монтирал ли си евро 6,ама там трудно се получават нещата.Имам наблюдения вече върху доста марки и нещата са сериозни.Обикновените оамзнители не се настройват толкова точно,но повярвай ми вършат работа.Иска си малко повече време да се отдели за регулировката и нещата се получават.Работата е такава като при системите,монтират,автоматична калибровка и чао.След това ходене по мъките и търсене сериозен монтажник да оправи ла.ната.Работим с Флашлюб и при добре свършена работа има малко рекламации.електронните системи вършат добра работа но кой дава пари за такива?Количеството монтирани такива е минимално.На една от нашите коли има монтирана такава и се държи добре.На една от марките нови автомобили монтираме обикновени системи с опция при свършване на течноста да работят максимум 4 часа и е невъзможно преминаването на газ,до като не се долее течност.Има монтирани над 250 системи и проблемите са много малко,да не кажа нищожно малко.Знаеш добре,купил нова кола и при проблем ще има пищене до небесата.Мнението ми е при добре свършена работа от монтажника нещата се получават.Не разбрах само за кой форум става въпрос?Нямам спомен извини ме,но във форуми не пиша само аз,а и още двама мои колеги.Лека вечер!

Редактирано от landir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Влизам за първи път в този форум откакто пуснах темата и дълго време не никой нямаше интерес към нея. Междувременно получих отговори на въпросите си от друго мясо и се отказах да купувам  FR-V (не само заради газифицирането и).

Не съм видял това, което от Фобос маркетинг са писали и в последствие е премахнато, което всъщност е ябълката на раздора. 

Обаче, сега като изчетох всичко, което сте писали си мисля, че все пак поста ми е полезен защото вашите писаници дават доста отговори на доста въпроси свързани с ГИ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...