Jump to content
vlad_ko

Загряване и изхвърляне на водата

Recommended Posts

Здравейте колеги,

моля ако някой се е сблъсквал с подобен проблем да помага, преди да съм разколачил двигателя. Вчера докато пътувах започна рязко да вдига температурата на охл. течност. спрях и се оказа, че водата в двигателя ври. Изчаках да поизтстине и долях наново. Поработи около 2-3 минути и започна да изхвърля по малко вода през капачката на радиатора, която беше свалена с идеята да доливам и обезвъздушавам, но не би.... Забелязах, че вкарва топла вода от главата към изпарителя(колата е с LPG) и горният маркуч на радиатора(за топла вода). Допълнителна информация: Парно няма, държи високи обороти на празен ход(3000 на газ и на бензин все едно я паля на -10 градуса), долният маркуч на радиатора изобщо не загрява, няма никаква циркулация. Имам чувството, че като доливам вода, пълни само горната част на главата и като започне да загрява изхвърля водата. Според мен, възможни проблеми:

- блокирал термостат;

-повредена водна помпа;

-запушен воден път;

-гарнитурата на главата е пробила към охладителната система;

 

Само да отбележа, след наливане на вода и запалване на двигателя, мехурчета не излизат към радиатора, докато не започне за завира водата; маслото е в нормата и като цвят и консистенция е ОК, няма вода.

 

Дайте идея от къде да започна.

 

 

Колата е Хонда Сивик, 95г, D14A2

Редактирано от vlad_ko

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както обясняваш... аз директно бих се насочил към помпа. Сам казваш, че няма циркулация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом не е топъл долният маркуч,значи термостатът ти е задържал в затвоено положение.Това при положение ,че преди това всичко е било ок.Не е изключен варианта и водна помпа ама,термостата е близо до блока на мотора и колкото и да няма дебит все ще отвори термостата но пък темепратурата по стрелка ще е висока.Я виж в охладителния радиатор ,течността мирише ли на газ.

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

не мирише на газ или бензин. След като няколко пъти снощи ми изхвърли водата в лицето, нямаше и омазняване, беше чиста. Само това ме озадачава:

1. Опит - през радиатора налях вода, колкото пое. Затворих и запалих. След няколко минути работа, се загряха маркучите на изпарителя и горният маркуч на радиатора и 1/3 от радиатора(горната част). След което, водата почна да завира, циркулирайки единствено от главата до радиатора и на пара през разширителният съд. Парното не трепна. В допълнение, преди да започне да завира водата, изфорсирах до 4-5 хил оборота и парното леко започна да се усеща. Загасих и оставих да изстине.

2. За да проверя за запушване и да изкарам ако има въздушна възглавница някъде направих следното: свалих маркуча на парното(студеният) и затапих щуцера на термостата. Започнах да наливам през охл. радиатор докато потече от маркуча. Върнах го на мястото му(запушване явно няма). За съжаление след няколко минути отново почна да завира водата в горната част. Също така не ми се връзват високите обороти. Дори при -15 не ми е държала 3000 оборота. На бензин работи непрекъснато на смукач... 

Луда работа... :punch:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направо на помпа, човека е написал, че НЯМА ПАРНО!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До вчера карах с антифриз... после изтече на паркинга на 89км на Тракия. Доливах само с вода, защото в багажника нямам туба с антифриз, който да доливам. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От водата може само да почне да пропуска (капе) щот шабъра не се смазва... не знам дали е възможно оста да се счупи, но или е това, или е останала без лопатки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А гарнитурата? Ако е пробила към охладителната система, макар, че не мирише на газ/бензин и не бълбука? Не е ли възможно да вкарва компресията от цилиндрите към охлаждането и оттам да изхвърля водата? Не ми се връзва, но мой познат предположи, че е възможна причина.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Възможно е, но опита който имам аз показва, че симптомите при гарнитура се проявяват след "настъпване". Баща ми има англичанка със d16 (116 hp) след проблем с водната помпа я прегря веднъж (симптомите бяха като твоите), смени помпата и сега вече има проблеми с гарнитурата, в следствие на прегряването... Общо взето, насочи се към помпата, виж как е положението там ... след това не е изключено да имаш проблеми и с гарнитурата, след това прегряване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си термостата на първо време, че не се налага да разхвърляш карантиите, пък и се сменя за 5 минути.  Помпата мен лично ме съмнява, но и това е възможно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така като се замисля, изключвам термостата защото, колата беше в движение повече от 2 часа и работеше нормално. Парно си имаше нормално(дори ми се стори слабо, но го отдадох на факта, че бях с къс ръкав). Температурата, по уред беше в норма. Ако е блокирал на затворено положение, мисля, че щеше да загрее много по рано, имайки предвид, че се движех със 120 около 2 часа. Ако е на постоянно отворено положение, парното си мисля, че щеше да е слабо и радиатора отпред да е топъл целият, а не само в горната част и нямаше да може да достигне работна температура или поне стрелката щеше да се колебае нагоре-надолу. Днес я вкарах в сервиза и чакам отговор от монтьора. Така или иначе трябва да я провери за евентуални щети от прегряване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

диагнозата е поставена и лечението е извършено. Причината - водна помпа без перка. Japanese fever не е пипано нищо по охлаждането. 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаех си! Сега си я наглеждай, защото в следствие на прегряването може да имаш и други проблеми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знаех си! Сега си я наглеждай, защото в следствие на прегряването може да имаш и други проблеми.

Факт, имам 2 теча от радиатора м/у металната и пластмасовата части - горе и долу, но мисля утре да попритегна захващането(едни метални зъбци), да видим, ще спася ли радиатора или отива към нов.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Протекъл ли е веднъж...трудно можеш да го спреш, ама пробвай. Аз ако бях щях да си купя този - http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=97896

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нищо няма да се получи като си притегнат тези зъбци, защото м/у пластмасовия резервоар и питата има гарнитура, която вече се е износила. Решението е само и единствено чисто нов радиатор. Ако имаш възможност си купи направо алуминиев или да ти изработят копие на твоя от мед или месинг. Но каквото и да купиш гледай да има гаранция.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нищо няма да се получи като си притегнат тези зъбци, защото м/у пластмасовия резервоар и питата има гарнитура, която вече се е износила. Решението е само и единствено чисто нов радиатор. Ако имаш възможност си купи направо алуминиев или да ти изработят копие на твоя от мед или месинг. Но каквото и да купиш гледай да има гаранция.

 

За износване не съм много съгласен. До преди гафа с водната помпа радиатора не е имал течове. След него вследствие на високото налягане на водата/парата подозирам, че може да е отворил по снадката. Ще опитам да го стегна, пък да видим какво ще излезе. Радиатора е сравнително нов - на 2-2,5 години.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, нищо няма да се получи като си притегнат тези зъбци, защото м/у пластмасовия резервоар и питата има гарнитура, която вече се е износила. Решението е само и единствено чисто нов радиатор. Ако имаш възможност си купи направо алуминиев или да ти изработят копие на твоя от мед или месинг. Но каквото и да купиш гледай да има гаранция.

 

Колегата е прав.Протекъл радиатор е за смяна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

 Защо е сменян радиатора преди 2г.?

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че радиатора е на 2-2.5 год., не означава, че не може да протече. Моя радиатор протече точно отгоре. Купих си чисто нов, който след 4 месеца протече пак отгоре и го върнах тъй като е гаранционен и ми изпратиха нов. На върнатия от мен радиатор му направиха анализ и се оказа, че е имал фабрична микро пукнатина точно в тази гарнитура и съответно пукнатината е станала по-голяма с течение на времето. Иначе се опитах да си разглобя моя радиатор и естествено зъбите се накривиха, а някои и натрошиха, както и пластмасовия резервоар и е разбираемо, защото всичко това е капсуловано и все пак успях да видя, че въпросната гарнитура е разядена.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, продължавам с "драмата" около колата. Дайте идея с какво да изчистя следите от антифриз по предният капак и бронята. След като изхвърли охл. течност в/у чисто новата боя и лак имам "чудесни" капки. Иска ми се да избегна пастиране за момента.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пробвай с Meglio,ако не помогне -WD40 и някакъв памучен парцал.

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешиш, като смяташ че лечението е извършено. Извършил си само ремонт на последиците от проблема, който в твоя случай е разхерметизирана охладителна система.
Последната е предвидена да работи под налягане 0.9-1.1бара, което повишава температурата на завиране, на охладителната течност. При теб това налягане липсва(изпускащ радиатор), съответно течността образува хиляди малки мехурчета, около цилиндрите(започва да завира), които бомбардират перките на водната помпа, действайки като пясъкоструй и след известно време от тях не остава почти нищо. Ако продължаваш да караш със спукан радиатор и новата водна помпа ще замине, особено ако понастъпваш.
Също ако капачката на радиатора е изрядна, налягането в системата никога няма да надвиши 0.9-1.1бара и да спука радиатора.
Добър вариант ако го сменяш, е 28мм радиатор от седан(примерно EH1 civic, d16z6), хечовите са с 20мм пита по мои наблюдения.
Евтино можеш да заличиш петанта по боята, с полир паста N3 на 3М, за 8-10лв/100гр от магазините за авто бои.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...