Jump to content
ceco_accord

Радост и тъга

Recommended Posts

И аз, и комбито сме доволни - като се има предвид резултата. А като разберете цената (само 3 зелени БГ банкноти), сигурно ще цъкате и вотчета в същия цвят, макар че моята заслуга е просто отношението към колата и че познавам "правилния човек". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С днешна дата, ако перефразирам заглавието на темата, ще е "Носталгия и радост".

Събраха се отново "побратимите", та сребристият ми върна разни спомени.

6-така оставихме снощи за реглаж на клапаните, а 7-мака дадох на френда (да се прибере с него). Живее в друг град, но още като я купи реши че в комшийското сервизче си я знаят от 2004-та и ще продължат да я обгрижват. Сутринта са я отворили и - само 1 леко натегнат от клапаните -  за 4 години. Газ никога не е имала. Другото бе смяна гарнитурата на капака им, смяна на шофьорското огледало (някой го бе обърнал) и опресняване маслото в автомата. Вечерта си я взе, но ще идва пак, понеже предните дискове леко вибрират при екстремно спиране. Другото е проза - налива и кара, скоро няма да я сменя. На мойта и врътна 200 км и рече - "много по-добре набира и спира (особено в режим моторна спирачка), стъпва по-солидно и по-комфортно през големите неравности, а воланът е по-лек на място и по-директен на скорост". Возията естествено се дължи на различните размери и марки гуми / джанти, а повечето коне и маса винаги доставят еволюционно усещане.

Аз обаче с умиление седнах в 6-така и врътнах 1 кръгче из квартала. Колко леки са вратите, колко ниско се сяда, как нищо не скърца и меко лази по дупките - абе вечна кола. :) Все едно е по-голям Сивик, с по-мощен мотор и по-гостоприемен и безшумен. 7-макът е "по-груб и набит", носи повече "на бой" (товари, скорости, виражи). Уж са рода, а колко са различни като усещане 2-те генерации.

Разликата между двата кадъра е 47 месеца. За тея Хонди времето е спряло, макар че на комбито вече кърпих задния ляв калник, а сребристата акула още не е виждала "скалпел", ма нали е италианка а онова е швейцарец. :)

Accord-6-3.09.2019.gif

Accord-7-&-6-2015-2019.gif

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)+1 за 6 ти номер!

(нищо лично :bye:)

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аа, лично е. 6-така е романтичен и ефирен автомобил, предразполагащ към лежерност. Аз си го харесвам и не бих го сменил, но ми се прииска комби. То е по-утилитарен и боеспособен другар, и те провокира да му даваш (и на себе си) жега, и прави живота по-динамичен. Това е генотипът им - 6-така е японската философия за живота, но произвеждан в Англия, докато 7-мака е европейска разработка, но произвеждан в Япония. Шашава работа.

Както и да е. Ако някой се колебае кой от 2-та модела да си вземе, нека пробва и двата, и да си прецени според мирогледа. Най-важното условие е човекът от когото я купува да я е почитал.

 

Сегашният собственик на 6-така е по-спокойна натура, но вчера го притискаше времето и не успяхме да си побъбрим, а ето какво ми е писал снощи у фейса:

Ако трябва да я сравнявам с твоята:

1. Мотора е по-слаб, но по-икономичен.

2. Автомата не превключва толкова плавно като твоя, но винаги зная на коя предавка съм.

3. Нямам добри спирачки като твоите.

Но като седна в нея се чувствам толкова комфортно, сигурно и сякаш е лека като перце. Нямам идея как японеца е постигнал такава ергономия! Направо е удоволствие да се кара!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От миналия вторник ми се иска да напиша нещо в твоята тема (най-вече по точката за сравнението на 6-та и 7-ма ген, което е неизбежно), но така и не мога да го измисля. Пък и на море бях и още по-трудно стана да пиша в тази тема.

Определено ми липсва возията на 6-та (която, когато купих ми се струваше адски твърда, защото преди това бях карал Алфа Ромео 146 на 14"). С 195/60/15 се движи като лодка в сравнение със 7-ма (215/50/17), но затова ще пиша след малко по-подробно в моята тема.

Позицията на седене също е една идея по удобна в 6-та, аз предпочитам да съм колкото се може по-ниско.

От време на време и аз врътвам по някое кръгче с 6-та и в нея просто има нещо, което го няма в 7-ма. Добре, че баща ми измрънка да му я оставя да се вози с нея, та все още не съм я разкарал.

 

Единствено не мога да се съглася с твърдението ти за вратите, но може да е въпрос на екземпляри. При моята 6-та особено предните врати си искат замах, за да се затворят, а на 7-ма се затварят много мазно и въобще не им трябва допълнителна сила. Приятелката ми, разбира се, не може да запомни с коя кола как се процедира и винаги тръшка вратата на 7-цата, а с 6-цата докато потеглим, трябва да повтори 2-3 пъти упражнението.

 

НО! Факт е, че в 6-та има нещо... специално. Следобед ще напиша обширен отзив за моята 7-ма в другата тема и впечатления от вече 3 месеца и 5000км каране.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вратите и на 2-те се затварят лесно и плътно, но на 6-така се усещат някак по-леки. Дори и да са почти еднакви като маса, вероятно на 7-ма ген усещането е заради по-отчетливо фиксираните положения на обтегача - ограничител. Просто усещането в 6-та е като по-лек и ефирен автомобил.

Приятелчето каза че на скорост по-твърдата му возия става комфортна, докато при 6-така мекотата на малки скорости с нарастването им преминава в люлеене и клатушкане. Това си е така, дори да се абстрахираме от различните цолажи и широчини на гумите. Просто 7-мака е с по-дебели торсиони, а и комбито е непоклатимо. На място (за да се огледат нередности по окачването) се хващат за релсите на тавана по 2-ма души от страна и пак трудно го разклащат до висока амплитуда. На 6-така са достатъчни по 1 от страна. :)

Но е факт че жената повече харесва 6-та ген, а най-любимата и Хонда е "микровълновата" от подписа ми.

Относно ниското сядане, в 7-мака също мога да седна "на пода", но в градски условия малко ми пречат страничните огледала (не съм от високите), и съм се лифтнал нагоре. Това е така, понеже "талията му" (долното ниво на остъклението) е по-високо спрямо при 6-та генерация. Нейният "купол" е по-голям и обзорността е по-добра, но в грубичкият 7-мак човек се чувства по-блиндиран. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разходих малко комбито до южната ни земя - сам с минимален багаж. Напълних резервоара до горе с 95 и хванах Петрохан, новата северна дъга и Тракията, по която имаше ремонти и задръстване (половин час пъплене на 1-ва). За 3 часа и 24 литра лапна 250км и бях под тепетата (по конкретно на Альошата). Помотахме се по задръстванията, пренощувах при френдове и в събота (по стария път) скокнах до Ст. Загора. Тамошните задръствания и разходки по околностите (вкл. малко черен път) качиха още разхода и стрелката бе слязла 1мм след средата, а борда отчиташе 8.7/100.

Днес реших да почерпя колцата с лакомство (нали ми е Р.Д.), та на път за магистралата допълних до горе 100 октановия Газпром и се запътих към вкъщи. Така се получи смес от 40% А95 и 60% от 100 октана. Знам че със скъпото гориво е по-икономична (като литри и пари, но не очаквах такъв резултат, да не говорим за удоволствието което ми дари за юбилея.:)

Какво ли ще е ако някой ден се сетя да нълея само 100 октана при светеща резерва!

Нулирах В-то на борд компа и качих Тракията. Там се оказаха камара километри с ограничение, та поддържах 100 на круиза (борда показваше 6,4л/100) после качих круиза на 130 и до началото на баирите се държеше на 6,8л/100, след тунела стигна 7.5, а на слизането до София (преди да кривна вдясно по околовръстното) бе 7,0/100. За съжаление ми звъняха, та пропуснах новата тангента и шляпах по старото околовръстно с трафика, и преди Костин Брод бе на 7,2/100. После захапах баирите, а по-натам започна и празникът на 2-ра и 3-та. :) До билото бях на 7,5/100, а пред гаража отново на 7,2/100.

Но най поразителното е че стрелката на горивото е на 3/4 (тя всъщност чак на София стъпи на МАХ) за 346км и около 4 часа път.

Другото е че си припомних как работи автомата като усети добър бензин. Лок-ъпа заключва рано, прави го не само на 5-а , а и на 4-та и 3-та и е великолепно да се карат тея по-реални коневе. Може на капачката да пише А95, но вероятно е по тамошните стандарти. Тук до него се доближават нашите 98 или 100 октана.

Направи ми впечатление и че в най-бедния регион на държавата А95 е 2,27лв, по-високите октани гонят 2,80лв, а тази 100-тачка която сипах на Ст Загора бе само 2,32лв. Това да е на вниманието на правителството, дето си мисли (не знам всъщност какво си мисли)??? Някой от юг ако пътува насам - поръчвам си туби свестен бензин на народни цени, а столицата и магистралите не случайно избягвам - окачването хвърли доста труд и героизъм да ме държи в пътя (добре че е дуракоутойчиво).

Та така. Първа стъпка към тунинга и икономията на гориво е качественото му съдържание.

На печелившите - честито, а колцата е "бомба" (без бомба в багажника)!

IMG_5186.JPG

  • Харесвам 3
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ч.Р.Д. от мен!

Наздраве и безаварийни километри! :thumbs1:

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, нищо ново. Просто ми е полезен и ме радва - вече кръгло 4 години.

Copy of IMG_9907.JPG

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еий..,холямо съоръжение е тази врата на багажника на комбито:D!

Винаги, като я видя в това положение,се радвам че са я правили японците:worthy:,инъче риска е голям!

Уникална!

С добри чувства...!

Поздрави. 

Редактирано от JHM
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събота със синковеца ходихме на автосалона и той забеляза че далеч не всички коли имат бутон за ел задвижване на багажника (дори някои от скъпите). Заглеждаше се и по обема на багажниците, установявайки че доста от тях губят битката в литрите. Много се смя на новото Джимни в чийто багажник има място за 2 хляба + краставица и мляко за таратор. Относно дизайна също имаше впечатлителни за него неща, но не мога да кажа че на тинейджърска възраст е наясно с тая материя, но излизащите дръжки на GT-R-а и DS му допаднаха, за разлика от камерите вместо огледала на Е-трона, а светещите надписи под вратите нарече кич. :)

Накрая го питам - хареса ли си нещо като марка и модел, а той вика - отделни елементи, но като цяла кола - не. Наща си е хем красива, хем удобна и вътре не е претруфена. :) Иначе Type R-a му е на сърце (както и GT-R-а - "ма мноу пари"), а в талоните за томболата попълни Джазката, с уговорката че ако я спечелим, ще я менкаме за червената злобарка с алуминиевата топка. :) Стандартния Сивик хеч не му допада, но пък хареса трансформър задните седалки в Jazz-а и HR-V-то  - били хитри като нашите.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата седмица бе застудяло и ползвах парното. Направи ми впечатление че нещо понамирисва. Огледах под капака и видях че има омаслено по гарнитурата на клапаните. А има ли омасляване и жега си понамирисва. Поръчах я и днес отворихме да я сменим и пътем да проверим "копърките в консервата", че са правени преди 27 месеца и 14700км. По колата се работи, аз само снимах, да сравним преди / сега. Капакът си е чист - както го измих, така си стои. Същото е и с "лисичарника" - справка пост 42 (на предната страница) в тая тема. Въпреки 2-те 5х20 с които е карана от тогава, промяна в цвета няма. Това нещо може ли да се мие, с какво, дали си струва, а и вероятно трябва и картера да се свали, за да не остават мешаници от масло и препарати?

IMG_5191.JPG

IMG_5192.JPG

IMG_5194.JPG

IMG_5199.JPG

  • Объркан 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо таз кола е карана с хубаво минерално масло. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това нещо се мие само при напълно разглобен двигател и всички извадени карантии.

Кои химикали и препарати са най-ефективни - не знам.

По бегъл спомен, Бранко беше писал, че такива неща ги кисне 24 часа в Мегльо, ако не ме лъже паметта...

Нямаш друг избор, освен да караш с хубаво масло и да го сменяш на време. Това лакиране няма да се махне, но поне няма да трупаш нови слоеве.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и с бензин да се почисти така както си е, след това сваляне и чистене на картера и късо масло за 10-15мин на празни обороти. 

Но според мен и няколко поредни смени с Амсойл ще свърши работа.

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че и това ще помогне 

56449942_1_800x600_promivno-maslo-4l-prista-oil-gr-sredets.thumb.jpg.3f4aff0fdebe449115b4414b221094e9.jpg

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма масло, което да отмие дори малко от "шел - лака". Нито промивачно, нито амсойл, нито каквото и да е.

Има доста експерименти и нагледни примери за това.

https://www.oil-club.ru/otlozheniya-v-dvigatele/

https://www.oil-club.ru/sposobno-li-motornoe-maslo-myt-dviga/

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно от кога е това оцветяване, или така си е взе? По цвят прилича на смола. И аз мисля, че никакви промивки няма да го махнат. Моя Сивик е каран поне 6г. с 10W40, предполагам минерално, но няма такова оцветяване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЖЪлтото оцветяване си е чисто козметично и не мисля, че има някакъв негативен ефект върху маслото и двигатял, по-скоро ако има някакви отлагания, те да се почистят.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като си ходил при Маркони,той какво казва по въпроса?

Инъче аз бих наливал няколко смени амсойл,вместо разни гадости,като добавки и тем подобни бъркочи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето от същия сайт как е помогнала промивката на такъв двигател.

https://www.oil-club.ru/promyvki-dvigatelya-stoit-li-promyvat/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, dandilov написа:

Няма масло, което да отмие дори малко от "шел - лака". Нито промивачно, нито амсойл, нито каквото и да е.

Благодарско за линковете. Изчетох ги и ми стана ясно, че е "кауза пердута". При мен е далеч от видяното "лакиране" на гърбиците по валовете - спрямо Тойотския мотор на братушката. А и няма да разглабям, щото баща ми (светла му памет) относно колите и вманиячаването викаше "едно куче като спи - не го закачай". Виждам че не е много. Странно е че всички ролки са чисти, дори и ходещите по зацапаните гърбици.

Проверихме и клапаните. Имаше леко натегнати 3 изпускателни и 5 всмукателни (с 0,01 до 0,02 под долната граница). Едва ли е било фатално, имайки предвид че не я юркам, но ми прави впечатление че и от "натегнатите" има лакирани, докато повечето други гърбици са чисти. Мислех че съпротивлението би ги очистило, но явно нещо не доразбирам.

За сравнение спрямо снимката - натегнати 4 / 7 / 8 изпускателни и 1 / 2 / 4 / 6 / 8 всмукателни.

IMG_5193.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо нарочно постна снимката за да види реакцията ни. Още след покупката на колата е видял всичко а пък и по празниците ходи при своя селски за обслужване 😀 така, че знае много добре за какво иде реч. Аз със същия цвят на главата минах над 200х.км, нали и ние хората сме бели, черни, жълти и какво от това 😂

  • Нагоре 1
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто споделям моментното и състояние и къде дадох 2 стотака, по тая "скъпа моя кола". :)

Сега вече от парното мирише както трябва - тоест никак.

Гарнитура на клапаните (комплект с шайбите), реглажа им, тампони на предната торсионна щанга (вече бяха на 4 години), подробна диагностика на окачването и ремонт на дясна барабанна спирачка за ръчната (нещо стържеше на задна) + труд и препарати, общо 208лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дружинка !!! побратими с Акордите!

Утре имам път до София и следобеда ще съм в Икея-та и Ринг мола.

Ако някой го види и от 15:00 до 17:00 е "айляк" да заповяда.

Ще се радвам да се ръкостиснем. За сега сме 3-ма. :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм от 3-мата и ще съм на линия към 14-14:30.

Ако някой иска, мога да дам телефон на лично за връзка. 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много хубаво, ама ме няма, пък исках да се видим с Цецо, че само по тел говорим...

Нищо, другия път ..

 

Весело и наслука!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, ceco_accord написа:

 

Ако някой го види и от 15:00 до 17:00 е "айляк" да заповяда.

 

Може би ако е в точния раздел, има по-голям шанс някой да го види. Тук по-скоро е случайност някой да види. Освен ако не е това целта де. 

 

https://forums.hondabg.com/forum/34-срещи-и-мероприятия/

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трима, но от сърце. 

received_578513699581044.jpeg

  • Харесвам 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
32 minutes ago, Knoxville said:

Трима, но от сърце. 

received_578513699581044.jpeg

 

Другия път повече 😀

IMG_20191213_170935.jpg

Редактирано от Ivaylo Tokiev
  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радвам се че се запознахме, разменихме по 1 кръгче иии... 2 часа не стигат.

Трябват повече време, място, хора и Хондите им.

А днес - както се пееше в 1 песен "... 3 акорда на китара, с леко дрезгав глас..."

13.12.2019-Ринг-мол-София.gif

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този пък нашият, ходи на срещи мръсен като сиганче. 

Ааа може да е от столичния въздух. 

  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако имаш предвид моята, донесох малко влага и асфалтово опесъчаване от Петрохан. Другият път ще гледам да не се вясвам, ако времето не е сухо и пак я оцапам. :)

Иначе нагоре е приятно:

IMG_5251.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко години асфалта на Петрохана беше като на Запад, а пясъка няма да го коментирам. Това го има на изток от Сърбия само. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 22 часа, ogi28b написа:

Може би ако е в точния раздел, има по-голям шанс някой да го види. Тук по-скоро е случайност някой да види. Освен ако не е това целта де. 

 

https://forums.hondabg.com/forum/34-срещи-и-мероприятия/

Разбира се че не това е целта, но е не върви моя милост (и от далече) да събира Акордеоните за столичен концерт. :)

Темата за срещи нека си я има и ги правете - мога и там да пиша, когато пак се наложи да идвам до София. Ще гледам да е ясно поне няколко дни по-рано, пак ще ми трябва да е в "работно време", но след това (привечер) мога (и ще се радвам) да отделя някой час за "митинг".

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Онзи ден се чух със стопанина на 6-така. Добре си е колцата - ползва си я с радост, само дето е скъсала ключето за жилото на предния капак. :(

 

Днес господ даде приемлив климат, та се хванах да пипна нещо и по 7-мака. Да почнем годината на чисто, дет съ вика.

IMG_4979.JPG

Ново масло + филтър на мотора. Старото вече бе на 10К и 16 месеца. Колкото и да е добро, все пак е на почти 180 мото часа. Капнах и нова капка, но като изсъхна нямаше къде да я сканирам, а си изглежда като предишната, но за 2000км нивото е спаднало с 2мм, така че - аут.

 

Смених и въздушните филтри на мотора и купето. Първият е на 9К и 15 месеца, а вторият на 29К и 51 месеца. Не съм имал проблеми с него (откак е купена колата), но ги снимах и 2-та - за да се види разликата лице / гръб. И в 2-те коруби след тях си беше чисто, но особено вторият изглежда като стопанинът му да е "еб@ти мърляча". :)

IMG_5302.JPG

IMG_5303.JPG

 

Измих я външно, опрахосмучих вътре, поизпрах вехтите стелки, забърсах тук-таме прахоляк и даже се канех да намажа кожата, ма си викам - много ще го разглезя и ще почне да ми прай номера. За сега е ОК - 174154 км - "полет нормален".

 

Висящо е само положението с 3-тия Хондак (Бялата микровълнова от подписа ми), но си чака ред при Бранко, да видим кво ще намери като го разкости.

 

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филтъра на купето ти изглежда по-добре от моя на 6 месеца в София…

  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Off Topic

Смятай какво дишате! :(

Нарочно ги снимах, за да се види, щото и други като мен за ДВГ филтъра се сещат, но за този зад жабката по-рядко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...