Jump to content
ceco_accord

Радост и тъга

Recommended Posts

5-ък (5-ти 05-ти), се подредиха 5-те 5-ици. Просто случайност, която съзрях, та щракнах :)

 

post-1741-0-77707300-1494232978_thumb.gif

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брей, забравих я аз тази тема. :)

От комбито съм доволен -няма изненадани предполагам. Август ходих да ремонтирам покрив с него и ми бе всеобхватен помощник. Летви на багажника, греди и цигли в "трюма" -голяма работа е. После с него и синковеца ходихме на море, но ей тъи -юнашки, без резервации. ?-ма души спят в него "одма". Не ни се наложи че меракът ни за "голямото синьо" съвпадна с датите на едни приятели, та получихме стая, но друг път ще го тестваме като каравана.

Прибрахме се в Русе, та посетих Бранко, където " по късна доба" отворихме "консерва клапани в маслен сос" + некоя бира, та наместихме малко копърките, за което му благодаря, че имаше няколко "лабави". На мен ми даде да измия отговорно капака и  да "ръчна" няколко (под зоркия му поглед). Масълцето клони към смяна (4500км и около 100 мото часа, при нулев разход) но като му дойде времето, ще съм благодарен на друг съфорумец (той си знае). Имах и "пеещи" лагери на алтернатора, които диагностицираха в Апостолов, та преди дни подмениха + съмнително скъсване на маншона за външно ляво каре (преобухме го) и съм готов дет са вика за зимата. Животът си тече -полетът нормален. Като казах полета -воаяжът от и до Монтана със сичките извънградски и градски преходи + строежи и ръчкане по магистрали, проходи и задръствания на климатик ми даде 9.0л среден разход при минати 1846км. Ко му трЯа на чиляка. :)

post-1741-0-37018300-1504456410_thumb.gif

post-1741-0-25844400-1504456440_thumb.gif

post-1741-0-97197000-1504456518_thumb.gif

post-1741-0-64081100-1504456611_thumb.gif

  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все още с умиление си спомням предната 6-ица, но като помня какъв тетрис бе да побера още 4 гуми в нея, за да я "преобуя" за поредния сезон, ми става смешно. В комбито влизат отзад "от воле" и остава място (без да "лягам" задните седалки).

5a2d0797bdd73_44wheels.thumb.jpg.1c423f8304b37516ac479dd65a038cf5.jpg

Взех си втори комплект джанти, иначе по 50лв на "преобуване", а терзанията и крайния вариант може да видите в тази тема.

Купих ги за 350лв + наложилите се пластмасови втулки за централния отвор. На този размер не открих читави Н капачки, та преправих оригиналните, като ги изпилих челно на шлайф машинка с лентова шкурка (за да изравня елипсовидната денивелация от М емблемите и леката сферичност). После ги лакирах, за да залепне добре ЗМ лепилния слой на новите емблеми. Тях си ги векторизирах, а приятел ми ги резна на лазер от черен и огледален плексиглас, след което отделните им детайли наставих един в друг и се получи приемливо.

5a2d0877e3a96_----.thumb.gif.df90d0d0b3417d16059a4f390dfa8b04.gif

Състоянието на джантите не вървеше на поръждясалите задни дискове (особено десният), та взех ръждопреобразовател и високо температурна сребриста боя, та омацах и 4-те. Нарочно исках да не е черна, понеже централната част на М джантите е доста по-плитка и малка, а така се слива с диска и заедно изглеждат по-солидни (поне на око).

От зимните си гуми бях доволен, но 2-те карани отпред 3 сезона бяха на 5мм (задните на 7мм), така че си поръчах същият модел 2 нови (общо за 183.20лв). Вярно че са дуракоустойчиви китайци GOODRIGE SW608 225x45x17 94V XL, но явно са се научили да ги правят добре, понеже за балансиране на всяка отидоха по 25гр. Самите гуми тежат по10.4кг, но пък маздовите джанти са 8кг парчето и разликата се усеща.

След "преобуването" смених и маслото + филтъра на ДВГ-то (със същото от което с него бяхме доволни до сега). Понеже нямах разход за 5477км и ми бе останала от предната смяна тубичка с 0.7л, си поръчах само 4 кварти и заедно с филтъра ми струваха 49лв.

IMG_0510.thumb.JPG.3d18bf3fe908c222ed61f286fa517277.JPG

Та за около 6 стотака се оборудвах с перспектива и сервизирах, като остава само да доизпръскам лятната течност за чистачките, та да налея зимен бъркоч, и зимата може да ме "изненадва". :)

IMG_1410-2.jpg.feac67b9d2b4d9c69dfaf7446e2b32b2.jpg

Редактирано от ceco_accord
  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С този спойлер отзад вади стойка.Поздрави за старанието, дребните неща са важни.

Редактирано от chavdarbs

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На фейса е и функционален, понеже пренасочва част от потока върху задното стъкло и така централната му част не се цапа от завихрянето.

IMG_2045.thumb.JPG.0ff5a1503aa8cca62a078185ef6e1c01.JPG

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  Брей, могат да минат месеци докато човек се сети за темата си, ма нъл караме Хонди. :)

Петък сутрин, рязко спиране от 70 с обратен завой (возя синковеца, но всеки е решил че другият ще вземе школската раница). Бек ту хоум и спринт към даскалото. Не слизам (той вече стига бутона на отворената 5-а врата) и отивам на работа. Там вече, отварям вратата и ме лъхва миризма на феродо. Съединител нямам, значи е от спирачките - заден ляв диск ЛИЛАВ и ОХ ОХ ОХ. :) Миналата година беше десният. Аз им бях "дигнал мерника", че и без това са под 7мм, но баш петък (преди празничното пътуване), някак нелепо, но пък и слава богу. Гледам темата със спирачките -там сме до никъде (няма категоричен отговор кое е "дъ бест" и "прайз френдли"). :(

  Не звъня -направо отивам до комшийското сервизче - Пичове спасявайте, утре пътувам. Имат ми досието, давам ключа и "пак то уърк". Ясно е че ще сложат каквото има на тезгяха, или в близката околия. Принципно им имам доверие и викам, "кът шъй гарга - да е рошава". Нови задни дискове + накладки, ремонтни комплекти за апаратите и нов ДОТ4. Звънят след час с варианти: едното спирало по-добре, но щяло да скърца, другото било на 3 дни път, буталце намерили само 1 ... Бе давай, нещо слагай, че път ме чака. Следобед колцата готова. Ревизирани апарати (на десния само семеринките , а буталото и 4-те водача с маншоните ОК), нови тави + спъначки и фреш олио. Това + труд ми отне 270лв.

  Колата тествана, резултата приемлив. Спира "по-мазно" и все по-добре (нали се напасват). Хранех надежда и че педалът ще се втвърди, но си е все така "комфорт тайп". Важното е че буталата са със сантиметър по-навътре в апаратите, щото с какво и колчаво на размер карах, се вижда по снимките. Какво е новото -пак по тях. Не знам колко ще се разработват, но забелязах наноси от накладките по браздите на дисковете??? Дано изчезнат скоро че ми напомнят стриите по бедрата на застаряваща красавица. Старите пък трупаха контурни отпечатъци от накладките. Предните са огледални и на около 20 000км, но за 30 месеца от как я имам и техните накладки са преполовени. Принципно карам майсторски :) (без излишни спирания, но не всички в трафика са така), а и смененото е консуматив - ко да го прайш. Дано се окаже адекватно.

  Друго лошо по колцата няма, освен че някой калпазанин ми е жулнал "уеко" (под дясната пръскалк) предната броня, но пък аз сторих същото на задната (с едни кашони), та ще се пипа финишинг. Бе проза, градът и е тесен, чака да я "разпаша".

IMG_1824.JPG

IMG_1806.JPG

IMG_1810.JPG

IMG_1812.JPG

IMG_1815.JPG

IMG_1816.JPG

IMG_1817.JPG

IMG_1818.JPG

IMG_1819.JPG

IMG_1820.JPG

  • Харесвам 2
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това буталото ли е от 6-та снимка..,:blink: изглежда адски зле.Учудващо как въобще се е движело.Отворите на водачите прегледаха ли ги за хлабини (износване)?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Водачите са добре (споменал съм го), но горкото буталце е работило до последно (преко сили). Старите дисковете бяха на минимума, както и накладките, така че вероятно е задържало, просто защото е било доста навън от апарата. Дясното е доста по-добре и има външна корозия само отвъд семеринга.

Новите дискове и накладки са напаснати и вече огледални. Сложих им 800км (10% градско) и си личи че работят добре, което не е просто субективно, а и по неочакван за мен ефект. След 20-тината първи лежерни градски километри и още 90 извънградски (също в спокоен ритъм), предприех интензивно (но не екстремно) спиране. Явно забавянето бе отчетено от компа на кутията като екстремно, понеже свали 2 предавки. Това и до сега се е случвало, но само при спускане по наклон, когато към алгоритъма на кутията се добавя и наклон. Казвах ви аз че е по-умна от мене. :) Сега фактор бе само отрицателното ускорение, понеже бе равно, движех се с около 100км/ч и намалих до около 20, за да вляза в последния момент на един Шел. Сега и 4-те диска загряват еднакво и 4-те джанти са еднакво прашни от феродото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, на снимката с кутийката на накладките има нарисувана пъпка, дано е само графично, понеже задните накладки на комбито са без тази пъпка, а ако са били с, дано майсторите са я изпилили.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, не съм ги питал, но те го знаят, понеже сме отваряли и преди и свалените накладки бяха с пъпки (от седана), та ги пилиха. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както се казва -НОВО 20, в моя случай - нови 260.

Спукан радиатор на антифриза и свинщина под капака. Причини неизвестни. Карал съм полечка, стрелката на температурата не е надвишавала нормалната си стойност и не е имало никакви косвени признаци на прегряване.

Долята 1.5л вода и локализиран теч от горната камера. Термостата и перките работят коректно. Теста за наличие на изгорели газове в антифриза -успешен и без наличие на отклонение. Двигателното масло с нормално ниво и консистенция. Моторът работи нормално.

Радиаторът сменен с нов + капачка (за всеки случай). Налят син антифриз (за тестов период) + 0.2л масло за автоматика.

Тая колца още не е "влязла в пубертета", а взе да прави магарии. Сивичето е на "Христова възраст" и не е своеволствало така. Аз си я харесвам, явно и тя мен, понеже спирачките се бъгнаха преди празничното пътуване, а радиаторът километри преди прибирането.

 

IMG_1846.JPG

IMG_1851.JPG

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ако термостата е коректен и няма изгорели газове в антифриза и за в бъдеще то проблема е бил в капачката на радиатора,не е отворил при високо налягане към разширителният съд.Огледай старата и се опитай да откриеш защо.

Не бързай да наливаш оригинал,който е това -

27849336_1698679503511466_706203737_n.jpg

27849708_1698679623511454_1306621063_n.jpg

Редактирано от dindin
предходно мнение не се цитира!
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

а защо е такъв цвят/консистенция антифриза? Сменял ли си го след покупката? ... дали "супер коректните пичове" от Апостолов, не са го кръщавали нещо?

Аз колкото пъти съм разливал антифриз, той винаги се е изпарявал без да остави следи ... 

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм го сменял, но преди всяка зима съм го мерил. Все е показвал около -40 и не съм доливал вода. И мен ми е чудно, но... дойде му времето :(

Не знам защо остава бяло след изпаряването. Преди месеци сменях водна помпа (заради шум в лагерите и), но вътре си е като нова. Налятата вода в стария радиатор също не извади никакви утайки -излях я чиста. Сигурно е някакъв специален. :)

VID_20180215_200043.mp4

водна помпа  2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, ceco_accord написа:

Сигурно е някакъв специален. :)

Или е имало някаква добавка .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, ceco_accord написа:

Не съм го сменял, но преди всяка зима съм го мерил. Все е показвал около -40 и не съм доливал вода. И мен ми е чудно, но... дойде му времето :(

Не знам защо остава бяло след изпаряването. Преди месеци сменях водна помпа (заради шум в лагерите и), но вътре си е като нова. Налятата вода в стария радиатор също не извади никакви утайки -излях я чиста. Сигурно е някакъв специален. :)

VID_20180215_200043.mp4

водна помпа  2.jpg

 

Цеци аз преди няма месец сменях моя антифриз защото стана на 9 години и да не чакам последният момент,бях си закупил от Бултрако 6 литра още зимата (един приятел който работи в централата на ЧЕЗ ми го донесе) ,когато ми го източиха в сервиза момчетата си го събраха в една туба защото беше чист на сълза и според тях нищо му нямало можело да се ползва.Та мисълта ми е,ти сигурен ли си,че и при теб е бил чист или или не си. Случайности няма, не подминавай с лека ръка тази случка да не стане нещо по сериозно.Причина има да се случи това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото знам, при смяна на помпата е налят същият, а и радиаторът тогава не бе разкачан. Антифризът си беше чист, мазно лепкав и сладък, и със зеленикав оттенък. Сега е налят нов, но и мен най ме тревожи причината за тази случка, понеже спуканият радиатор вероятно е само следствие от нещо друго. Даже тема съм повдигнал по въпроса:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Чавдар K написа:

дали "супер коректните пичове" от Апостолов, не са го кръщавали нещо?

 

С това мнение съм МНОГО съгласен - от Апостолов ДАЛЕЧЕ - има тема за тях...писал съм там колко са "ГОТИНИ".

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цвета на този който аз съм показал е тъмно виолетов в оригиналната туба на Бултрако,за седмицата ако е друг което се съмнявам.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колизия с приемлив изход.

 

Русе, късно вечер + проливен дъжд.

Излизам на булевард с 3 ленти в посока.

На 200 метра - прииждат 2 чифта фарове.

Завивам и ускорявам плавно с намерение за средната лента.

Тряс, Прас, ХръЪъъг, и второ Тряс с двойно подскачане на дясната част.

До мен (направо в мен) телена ограда с метални колци и бетонни основи за тях - дясна лента в ремонт (обезопасена, но несигнализирана).

Стискам зъби, ослушвам се за дрънчене и шляпане, и не намалявам.

Спирам пред блока и оглед с фенерче - криво огледало, ожулена врата, гумите надути.

Заключвам и отивам да пия 1 (няколко пъти).

 

На сутринта - подробен оглед. Десни джанти - без поражения, предната гума с лек башик. Корубата на огледалото и мигача - здрави, стъклото му зяпнало 3 пръста, дръжката - незасегната, предна пътническа врата - ЗЛЕ. Звъня на приятел "лекуващ" калпазански поражения и отивам на автомивка. След нея, вратата е по-приемлива - няма разкъсано и деругите само в лака. Намествам на ръка стъклото на дясното огледало и тествам всичките му движения. Функционират нормално + здрав и работещ мигач. Френдът инвестира 30 мин. от живота си в поддържане на старата ни дружба и заличава всичко - вратата е като нова. Добре че на хондите са им тънки ламарините. Който е натискал вратата с палец, знае колко е податлива и еластична - типично по японски (вятърът може да пречупи дърво, но не и стрък трева). Разменям предно и задно десни колела и ... прощавай метални друже + благословии в стил Стоичков по адрес на пътното и общината.

 

Та, те така, те. Оглеждайте се по-добре. То и аз уж такова, но някой път ... :tooth:

 

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еее, кофти, разбирам те...добре че си пил 1 няколко пъти и си ревизирал чак на сутринта, трудно се преглъща.

Знам как правят ремонти, имам изживявания, с клони в шахти на неосветени пътища (в добрив вариант е сложена жилетка на клона, в лошия няма), изрязан асфалт оставен по банкета (решаваш да отбиеш на аварийни за една "вода" и бам) , а и дупката си стои, отново на неосветен път.

 

Добре, че няма тежки поражения Цецо!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последните месеци наблюдавам че колата реагира на дистанционното от все по-малко разстояние и миналата седмица най-сетне спря да го чува. Отворих го да видя каква е батерийката и на нея пишеше Lithium Cell CR 1616 3V sc -без марка. Дебелина и диаметър колкото монетка от 1 стотинка. Не знам дали е оригиналната? Естествено такива на пазара няма, та отидох при един алармаджия и ми сложи Варта.

Вчера спираме на Кауфланд и щракам аз дистанционното, но не се чува сработване на системата. Аз пак "лок", тя пак йок. Иначе на отключване с дистанционното работи. Брех си викам, ко стана бе Танасе??? Заключих я през ключалката и айде, но докато бяхме на покупки все ме глождеше. Връщаме се при колата - гледам задна дясна врата затворена на първия зъб. :) Там се вози жената (да я таковам) и преди години пак беше ми погодила (без да иска) тоя номер. :) Олекна ми, та чак се почувствах по калпазански щастлив, щото иначе майстори, чуденки, питанки, проби (и грешки). :(

Както се казваше в оная велика реклама на комбито - "колко е добре когато нещата просто работят". :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

 Аз пак "лок", тя пак йок. - :tooth:

И при мен така, преди година свърши пауъра на оригиналната батерийка на дистанционното и през 2 месеца купувам от Кауфланд батерий, инак йок пауър!

1 hour ago, ceco_accord said:

 

Както се казваше в оная велика реклама на комбито - "колко е добре когато нещата просто работят"- :thumbs1:

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
1 hour ago, ceco_accord said:

 Иначе на отключване с дистанционното работи. - Всеки път..Да заключването нИще ..

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 И тая година Господ даде да отидем на море. Преди това смених маслото в маторя при брат Бранко и опреснихме 2.6л в автомата. Човека има всякакви маркови течности (не само в стъклени опаковки), та забърка някаква рецепта - 4л Маздово 5х20 + 0.6л някакво друго (пак 5х20) :) и рече -Карай да видим кво ще стане!!! В автомата естествено наляхме "оригиналдъ" и дори не сменихме външния филтър на кутията, понеже по магнита на пробката нямаше "подозрителни елементи.

 Палнах и газ на юг.

  До Варвара са 340км и с трафика + Рижки проход и стария път през Айтос показа 7.4 среден разход, понеже нямахме търпение да се топнем в "голямата чорба". На връщане минах по магистралата и през Карнобат обратно на север, пак през Ришкия. Там са 350км "от врата до врата" и обади 7.2л/100км среден разход. И в двата прехода А95, климатроник и 2-ма души + доволно багаж.

Ако цитирам Васко Кеца и 1 негово старо хитче:

-Пее моторът с дрезгав глас.

-Остър завой, гумите пак свистят.

Кеф ми е тая колца, не че я хваля, но ми подействаха добре отпускарските 1500км, а и на нея и харесва да ги лапа. Дано не получа някоя фотка от "органите".

Свалих най-сетне мрежите от задните облегалки, но за това в отделна тема:

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам темата ми вчера станала на 3 години. Отворих я като купих комбито октомври 2015-та и провокиран от 1 друга тема, мога в кратце да споделя ретроспектива. Не я карам много, понеже когато метеорологичните условия позволяват движа градско с велосипед, та за периода съм и сложил само 19880км.

Сменените неща са както следва:

2015-та я купих обслужена от Апостолов и смених само тампоните на мотора и кутията. Не бяха забелязали че някои са скъсани а другите в начална фаза на процеса. Взех комплект втора употреба 3-те на мотора и 3-те на автомата -общо за 250лв + 117 за труд по смяната им. Купих си и чекмеджето в барчето -40лв (липсваше), както и горния панел на централните духалки -30лв (бяха лепени стойки за нави и телефон и чистенето на петната не даде перфектен резултат). Двете смених сам. Пътем открих утечка от блутута и го изключих.

2016-та:

23.02 Взех нов акумулатор японски стандарт SOLITE EXO75 CMF551324L, 450Aч / 440 стартов ток (вграждан оригинално в корейските марки и произведен там) -по спомен около 110лв.

18.03. Смяна патрон пасажерски еърбег (безплатно в Бултрако) и 60лв комп. диагностика, за да ми кажат че колата е в ред. :)

Някъде в тоя период се разтропа обтегача на пистовия ремък. Взех 2-ра употреба -60лв +30 лв за подмяната. за още 30лв ми ремонтираха шофьорското стъкло (разтапициране и чистене четките на моторчето).

18.04. След преобуване с летни гуми светнаха VSA и ABS !!! Явно от сътресението на пищова нещо се е разместило. Изчистих ги с процедурата с кламерчето (описана нейде из форума).

21.04. Профилактика накладките за ръчната спирачка (в задните барабани). На задна нещо стържеше отзад вдясно (за кратко и само при мокро време).

27.04. Дозареждане климатик -40лв.

28.04. Смяна моторче шоф стъкло -явно предишната профилактика бе временно решение. Сложено втора употреба от задна дясна врата на седан 2004-та -50лв с труда.

04.05. Реглаж преден и заден мост -40лв. Всичко бе в нормите, освен задно ляво колело, но оправихме и него. Не съм усетил некоректно поведение на иначе стабилното в завои комби. Явно е било леко извън допуските.

22.11. Смяна масло и филтър ДВГ В Апостолов бяха наляли някакъв по-гъст ТОТАЛ с който съм карал цели 8200км и колцата леко го "хапваше". Четейки "маслената тема" реших да мина на препоръчваното по рядко олио. Взех HONDA GENUINE SYNTHETIC BLEND 5W20 -5литра за общо 60лв (от общите поръчки) + филтър UNION JAPAN C-562 12лв и предварително направихме промивка в комшийското сервизче, за което си взеха още 20-тина лв.

2017-та:

25.03. На пролетния оглед видях откачена вътрешната скоба на външно ляво каре??? Закачихме я, но ме глождеше че има мизерия в греста му и...

07.04. ... разглабяне на карето, чистене, нова смазка + нови скоби. Сменихме и долните предни шарнири DELPHI -2 бр. х 35лв + 100 лв за труд + нов въздушен филтър за мотора.

19.08. Реглаж клапани при Бранко -без драми и с наличната гарнитура на капака.

31.08. Смяна маншон външно ляво каре -25лв + 25лв труд. Открих омазняване от 1 дупчица и решех че му е време да слиза от колата. Профилактика + нови лагери на алтернатора -70лв с труда.

18.11.  Смяна масло и филтър ДВГ. Налято пак гореописаното, минати 5480км, период 1 година, без разход. Взех 4литра, понеже имах половин тубичка от предната смяна + филтър и труд -общо 59лв. Кой каза че К24А3 харчи тънкото масло?

2018-та:

14.02. Смяна водна помпа заради ромолене в лагерите. Монтирана SIL INDUSTRIE SALERI ITALO (поне това пише на опаковката) -113,7лв + 32,5лв. труд.

04.05. Ревизия задни спирачки. Смяна спирачна течност ДОТ4 + ново задно ляво буталце + нови семеринги + нови накладки DELPHI + нови дискове KAVO. Старите дискове и накладки бяха под минималния лимит. Общо с труда 270лв.

09.05. Смяна воден радиатор. По неясни причини протече между питата и горната камера? Монтиран е THERMOTEC -191лв + нов антифриз + нова капачка GATES -19.2лв + труд –общо 260лв.

14.08. Смяна масло и филтър ДВГ, минати  4825км, период 9 месеца, без разход. Евтиното оригинално хондово масълце за мотора с което карах предните 2 смени, вече не се внасяло от щатите, таа... Сипано 4л Маздово 5х20 + 0.6л някакво друго, пак 5х20 (синтетики), при Бранко + опресняване масло в автоматика -2.6л. Общо 200лв.

20.09. Смяна долни предни шарнири. DELPHI-тата сложени преди 1.5 г. изкараха 10 хилядарки и започнаха „да се чуват”. Явно лоша партида. L  Сменени с CTR 2бр -57.8лв + 60лв труд. Подменена гарнитурата и цедката на VTEC клапана -26.7 + 30лв труд. Сменен ляв маншон на рейката -18.7 + 15лв труд + стенд за реглаж на преден и заден мост (всичко в нормите). Общо 232лв.

19.10. Сменено водно съединение. Явно сълзенето от гарнитурата на VTEC клапана го е поразложило, та правеше локвичка в гаража и липсваше антифриз! Доставката отне цял месец, през което време движех с колелото иии –акумулатора паднал! Заредих го, сменихме маркучето 26лв + 30лв труд (щото е на кофти място), + ново буталце и О пръстени в заден десен спирачен апарат, + нов въздушен филтър ДВГ, та общо 140лв.

 

За периода от 3 години съм взел и 4 почти нови летни гуми Гудиър (бяха си с косъмчетата) -400лв, 4 лети джанти 17-ки (от Мазда МХ 5) почти некарани -350лв и 2 нови зимни гуми Гудрайт –общо за 183.20лв. Тая марка не я бях чувал, но колцата дойде с тях от Швейцария и много ми допадна здравината и поведението им на студен и мокър асфалт (и в сняг не са ме предавали), та си намерих нови от Румъния.

 

Та като тегля чертата, за ремонт и обслужване са отишли 2557лв + 933лв за гуми и джанти, и тотала е 3490лв.

Бензина е „друга бира” (не съм слагал газова), а „вземанията на държавата” са си безалтернативни -годишния данък е 259.85лв, другите ги знаете.

Та, така с тас колца! Доволен съм като цяло и нямам идея с какво по-добро утилитарно и емоционално хондово МПС да я заменя като ми омръзне.

 

 

 

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не мога да разбера пък как тънкото масло не го гори па другото го гори? Тва за мене е абсурд! Най верояно е било кофти масло а не че било 10в40 и за тва го гори

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за това 0в40 е приблизително 20лв. литъра, а една полусинтетика е 6-7лв, защото едното е много по ефективно от другото. Едното предпазва 100 пъти повече двигателя, натоварвания, различни температурни амплитуди, студени стартове, икономия на гориво, различен експлоатационен период. Съдържанието на високо-технологични добавки в маслото са фактор за мотора и са в пъти повече в това масло, от някаква си полусинтетика, където на мотора му е все тая когато я наливаш....Това 10в40 живота му е минимален(4000-5000км) и се разпада, спира да работи(да предпазва) Не се уповавайте на предразсъдъци, че щом дадено масло е по-гъсто от другото, то пази повече двигателя и "спира да го пипа", работата му е в пъти по-ефикасна от другото- ОГРОМНА ГРЕШКА. Няма по-качествено от абсолютната, пълна синтетика, разработена по-най високата технология, за дадения автомобил...Сипвайте си качесвено масло, сменяйте го на по-ранен етап от написания и сърцето на колите ви ще бие по-дълго време, безпроблемно!! :spell:

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми да вземем да ги сменяме на всеки 1000км. Уж много качествено пя го сменяй на 5000км. Ти си купил 15г кенеф и преди тебе са сменя ли маслото на 20к км и сега на 500 000км ще му слагаш пълна синтетика и ши му правиш изкуствено дишане. Не забравяй че и други хора карат коли и други марки коли има, единствено във форума на хонда е такава манящина маслата, явно щот са мноооого здрави коли. 

А и да ти кажа 5в20 масло пълна синтетика уж хубаво на на 5000км и то са разпадало, след направен капков тест. Що така? 

Редактирано от Nikito82
  • Харесвам 2
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега @Nikito82 предлагам да спреш с разсъжденията за маслата, Хондите и живота.

Като искаш слагай 10w40, сменяй го на 20 000 и после разправяй колко са кекави Хондите и спри да цапаш на колегата темата.

Благодаря.

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Dindin за цапането на темата съм съгласен, ама да спра да разсъждавам по няква тема не си ти човека, нито пък капацитета дето ше ми каже. Ок ти ако искаш всеки ден си сменяй маслото и казвай колко са здрави и как не го горят. Ако искаш по 500лв давай за масла. Но да ми кажеш да не разсъждавам, малко далеч отиде... 

Редактирано от Nikito82

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо извинявяй за спама, изтриите ми коментарите, просто малко в повече ми дойде с тия златни масла на тия суовр здрави 15 г коли

Извинявай

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цеци ти какво направи с капачката?От както я смени някакви ядове? В нея ли беше проблема?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ядове скоро не съм имал. По някаква причина "новата" капачка бе изкривена, та карам със старата. При Бранко я измихме с Меглио, за да паднат отлаганията от клапанчето (то си работеше, но явно с намален ход) и си стана като нова. Сложих и 1 скобичка за да стегна маркучето излизащо до нея и отиващо към разширителния съд, че от там цвърчеше. В последствие намерихме и теч от 1 друго маркуче (беше се поразложило от капките масло от сълзящата гарнитура на Витек клапана). От там знаех че е омаслено, но не подозирах че е страшно -не съм имал загуба на масло, та колко да е текло??? Самото маркуче чаках цял месец, а през това време карах колата само градско и като спра, от него прокапваше минутка / две (докато системата е под налягане). Сега антифриза спи, докато нещо друго не го събуди и да излезе да види кой безхаберник я кара тая кола. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спокойни са значи нещата.:thumbs1:

Това с маслото го има и при другите марки при тях капе направо на сноп кабели и оголва изолацията,дават на късо и каква цветомузика става с чековете по таблото не е истина просто,и колко трудно се откриват тези проблеми после.Масло не бива да капе разяжда яко.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ги и 6-таците. Иначе нищо ново - всичко е на 6. :)

49210900_279887452885202_5010093086089412608_n.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес отделих малко време и финансов ресурс, за да адаптирам комбито за летния сезон.

Купих му нови чистачки, измих го и му извадих от мазето и обух подходящият комплект гуми / джанти.

Отне ми час и нещо с моткането. Обща стойност 8,90лв. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...