Jump to content
dvd77

Смяна на масло на автоматична скоростна кутия на хонда акорд 2006, 2,0 бензин

Recommended Posts

Има и вероятност да не следваш процедурата за правилно отмерване на нивото на маслото и затова да мислиш, че не е в норма. По спомен, след гасене на мотора, се чака м/у 1 и 2 минути и тогава се вади щеката за проверка. Но имаше и повече подробности по стъпките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Остави го така, нищо няма да и стане на кутията. Май-добре за тези кутии е маслото да е около,или малко над максимума.

Редактирано от jijane
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, fashion_m написа:

След смяната на трансмисионно масло в Бултрако забелязах, че нивото му е с 5 мм над максимума на щеката. Това лошо ли е? Да ходя ли за рекламация?

 

Маслото на автомата се проверява на загрята, запалена кола. Провери си маслото така и ще видиш, че ти е в норма. Ако и тогава е над максимума, може да източиш внимателно малко количество. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Цитат

Маслото на автомата се проверява на загрята, запалена кола. Провери си маслото така и ще видиш, че ти е в норма. Ако и тогава е над максимума, може да източиш внимателно малко количество. 

То ако е загрято няма ли да е даже на по-високо ниво? Нали веществата се разширяват при нагряване?

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
преди 48 минути, fashion_m написа:

То ако е загрято няма ли да е даже на по-високо ниво? Нали веществата се разширяват при нагряване?

 

https://www.nshonda.com/blog/2017/june/2/checking-transmission-fluid.htm

 

"Put the vehicle in “neutral” or “park” and make sure that the parking brake is on. Let the engine run—you want to make sure that the engine is warm when you pull out the dipstick, so don’t turn off the engine!"

Редактирано от bobx3m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 4 часа, bobx3m написа:

 

https://www.nshonda.com/blog/2017/june/2/checking-transmission-fluid.htm

 

"Put the vehicle in “neutral” or “park” and make sure that the parking brake is on. Let the engine run—you want to make sure that the engine is warm when you pull out the dipstick, so don’t turn off the engine!"

Сега направих по-подробни измервания. На студен мотор е 1 мм над максимума, на топъл мотор е 5 мм над максимума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едни спринцовки за системи не за игла и с еднин шлаух(маркуч) става много лесно. Защо като е препълнена превключване по рязко, вредно ли е за кутията, врикционите пакети.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
16 hours ago, fashion_m said:

Сега направих по-подробни измервания. На студен мотор е 1 мм над максимума, на топъл мотор е 5 мм над максимума.

И с маслото на двигателя ти ли е така, при студен мотор да е по-малко според щеката, от колкото при топъл?

 

Интересно как при мен е точно обратното на теб с маслото на автомата, студено е доста над максимума (на око 5-6мм), топло е точно на максимума. 

 

И нищо няма да стане освен варианта да прелее през отвора на щеката, ако е малко в повече маслото, само информативно, да не вземеш сега спринцовките и шлаухките да го приравняваш... 

Редактирано от sashua

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маслото на автоматичната скоростна кутия се мери на запалена кола на P или N и се гледа да е между мин. и макс.Ако така е на макс. като е изгасена колата е малко над максимума което не е проблем а така трябва да бъде.На кутията и е всеедно колко масло има като не работи важно е колко масло има като работи.Разликата в нивото при запалена и изгасена кола идва от това че хидротрансформатора в скоростната кутия се напълва с масло като работи колата и затожа се мери на работеща кола и е важно тогава да е на макс.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
17 minutes ago, Iliya Iliev said:

На кутията и е всеедно колко масло има като не работи важно е колко масло има като работи.

Не казвам, че си написал нещо грешно в поста си, колега, но това изказване го виждам нерядко и е много подвеждащо. Всичко зависи от това как инженерите са калибрирали щеката. По тази причина е важно да се следват инструкциите в книжката, а не да се разсъждава, че е важно да се мери в работен режим или друга логика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявам се за двойния пост. В моята книжка стъпките описват, че се мери при изключен двигател. Загряваш двигателя до работна температура, спираш на равно и гасиш двигателя. След това мериш нивото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

***АКОРД 8-ма***
Сега си прочетох потребителското ръководство на моя Акорд 8-ма и нещата с моите нива изглеждат по-добре. Ето инструкции:
 

Цитат

Моторно масло: Позволете на двигателя да се затопли и го загасете. Оставете го изгасен за около 3 минути, след това проверете нивото на маслото с масломерната щека. Не наливайте масло над горната маркировка, в противен случай двигателят може да се повреди.
Масло на автоматична трансмисия:
1. Проверявайте нивото на работната течност при нормална работна температура на двигателя. Паркирайте автомобила на равно място. Запалете двигателя, оставете го да поработи, докато вентилаторът на радиатора се включи, след това загасете двигателя. За точни резултати изчакайте около 60 секунди, но не повече от 90 секунди преди стъпка 2.
2. Извадете щеката за измерване на нивото (жълтата дръжка) от трансмисията и я изтрийте с чисто парче плат.
3. Пъхнете щеката за измерване на нивото докрай навътре в трансмисията, както е показано на горната фигура.
4. Извадете щеката и проверете нивото на работната течност. То трябва да бъде между горната и долната маркировка.

Аз не просто загрях двигателя, а карах колата, ако това е от значение.
Ниво на двигателното масло 3 минути след изгасяне: 1 мм под максимума.
Ниво на трансмисионно масло 90 секунди след изгасяне: 1,5 мм над максимума.

Така ОК ли е?

Пак казвам, с Акорд 8-ма съм, 2.4 бензин, сори за оффтопика.

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра си е.

Кара бе колега,карай.Стига ръчка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е много над максимума колата тръгва от място или много бавно или рязко средни положения няма. На сивик 2003 в книшката пише че се мери на загрял и изгасен двигател мисля че това е само при хонда при другите е на работеше двигател. На хонда скоростите са с валове а на другите с планетарни предавки.

Sent from my Redmi 3 using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте Колеги, наскоро закупих Хонда Акорд от 2011 2.2 дизел от Хонда в Германия. В книгата пише, че маслото на автоматичната скоростна кутия е сменяно точно на 102 220 км точно на 7 та година. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко км е изминато след смяната, изкарай  и виж цвета му,може да снимаш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да попитам маслото Honda ATF-DW1 синтетично ли е или не ?

 

Редактирано от plux67

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси , но това от линка не е ли друго ?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И това е друго ,никъде няма данни че хондовото е синтетично ,даже напротив flash point е 172 градуса.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никъде не пише synthetic.

 

Редактирано от plux67

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...