Jump to content
sidux

Горят ли масло Акордите?

Recommended Posts

Тя темата е "Горят ли масло Акордите?" Някои споменават, че не горят, но повечето коментират с какво масло да карат, че да гори по-малко...

Май някъде бях споменал, че дизеловия Акорд не гореше никак (5W30 куча марка), но с бензиновия 2.0 нямах късмет- изгорих 2-3 резервоара и вече е на средата м/у чертите на пръчката, а си е светло/чисто още. Не знам какво са сипали, но очевидно ще доливам от най-евтиното и ще си карам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За година и половина и вече на 4-та смяна на маслото, мога да кажа, че нямам разход на масло или е незначителен.1-castrol Magnatec 5w40 9000kм. 2-motul 0W30 9000км.3-castrol edge 0W30 long life сменено на 4000(като че ли не допадна много на двиг.) 4-petro-canada 5w30 ilsac gf-5 SN, тука вече се усеща добрата работа на двигателя. За зимата съм предвидил смяна с 0w20 Mobil. Между другото вчера се свързах с представителя на mobil за България Омникар за цена на въпросното масло и жената на телефона имах чувството, че не знаеше че съществува такъв вискозитет.Повтарях и два-три пъти 0w20,а тя след като го разбра ми отвърна, че не внасяли този вискозитет и никога не са го имали? Чудна работа...!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не внасят 0W20 защото няма пазар. Не се сещам за други леки автомобили да изискват такъв вискозитет на двигателното масло. Е, само Хонда бензиновите двигатели и то след 2002 г. са решили, че не е целесъобразно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз впечатление.

След 3-та смяна с castrol Magnatec 10w40 забелязвам, че първите  6к км не доливам въобще масло следващите 2-3к км започвам по малко, като стигам до 700/800 макс до литър до следв. смяна. Което ме кара да си направя извода,че колата започва да гори маслото след като "поостарее".

Винаги си карам по един и същ начин , без шофиране в "червеното' и основно градско. Този разход на масло за сега не ме притеснява.

 

Поздрави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз впечатление.

След 3-та смяна с castrol Magnatec 10w40 забелязвам, че първите  6к км не доливам въобще масло следващите 2-3к км започвам по малко, като стигам до 700/800 макс до литър до следв. смяна. Което ме кара да си направя извода,че колата започва да гори маслото след като "поостарее".

Винаги си карам по един и същ начин , без шофиране в "червеното' и основно градско. Този разход на масло за сега не ме притеснява.

 

Поздрави. 

ако питаш мен по добре го сменяй веднага като усеитш че почва да го гори(6-7к), иначе нагарите се натрупват т.е. това изгорено масло 700 грама се отива някаде я катализатор я картер я някоя маслена магистрала, по добре смяна на маслото като си загуби качествата.

Редактирано от malak
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да споделя, че карайки с Repsol 5W40 разходът на масло за 10000 км. бе над 1 л., а като започнах да ползвам Havoline Ultra S 5W40 разходът падна наполовина. Наблюденията ми са от две смени на Repsol последната на Havoline. На практика с Havoline можех и без доливане - от Max. до Min. и смяна

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако караш тва от подписа уеко си пообъркал вискозитета....

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mr. Accord виж какво са ти отговорили колегите в другата тема! :yes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 цента и от мен.

Пиша изключително рядко, затова - четете :ppp

 

Маслата НЕ СА за определен пробег, а са за определени часове работа на мотора.

 

добро минерално масло - около 250ч (лошите може и 100 да не изкарат)

добро синтетично масло - около 400ч

лонг лайф синтетита - 500-600ч

 

Проста аритметика: ако правите по 15 км на ден (като мен) 7.5 сутрин и толкова вечер, за около 1ч (30 мин отиване и горе-долу толкова на обратно) това прави средна скорост 15мк/ч.

За 400 часа със синтетика - 6000 км и после смяна. Ако сте на магистралата със 100 км/ч - ехеееееее

 

За каране по-остро да го нарека си намалям 10-20% от пробега, и сменям на 5000 км. Карам САМО синтетика 0W-40 и колата ми е на 325 000 км (НЕ ГОРИ МАСЛО ИЗОБЩО). Никога не доливам.

Един двигател почне ли да пипа масло, значи маслото е свършило и се сменя. Колегите казват: до 7000 не пипа, после..... ми щото добавките вече са свършили, затова не доливайте - направо смяна

 

Толкова от мен - другата година може пак да напиша нещо (може би)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно съм съгласен, само с уточнението, че за дизела часовете са 250 и независимо от пробега след 1 година (има синтетики и с 2 г.).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък не съм съгласен.Минерално или синтетично,пробега зависи от TBN-aктуален за съответния модел масло.Няма нищо лошо в в минералните масла освен вискозитетнния индекс.Ето тук е нюанса.Маслото се сменя когато TBN/Total Base Number/сода каустик,разтворена в базово масло/,се изравни с TAN /Total Acid Number,киселинно число/.Това равенство настъпва след около 200-250 моточаса.В минералното масло стабилността на вискозитета е ниска и едва ли ще се запази за тези 250 часа.На практика пример 0W-40 ще стане 0W-30,след 150 часа.Ако вискозитета е съобразен с двигателя това е лошо.Ако вискозитета е презастрахован,това е добре.

 

Какво прави Амсойл-Редлайн.Рекламира 30000км/мили пробег.Увеличават TBN s 40%/добавят сода каустик направо насипно :).Обаче обикновенно масло както казахме горе не издържа по вискозитет,затова базата е PAO....държи се по-добре във времето,обаче разгражда семерингите .Добавят се алкални нафталини/недоказуемо/ за защита на гумените уплътнения.С тези 2-3 трика се получава увеличен пробег.Естествено не в рекламираните граници,но ще изкара 300-350 часа.

ОБАЧЕ!...Каво прави увеличеното количество сода каустик и нейните производни в мотора?Увеличава сулфитите и сулфатите.Тук сертификата за това е надхвърлен с 30-40 %,което го пише на тубите им с дребен шрифт.В следствие страда катализатора и DPF филтъра .

 

С други думички 2 бонуса и един минус в една туба на съответната цена.Който е по-схватлив ще разбере маркетинговия номер.

 

Не случайно в света на разбиращите,Амсойл се ползва като добавка в маслото или като промивъчно масло.

 

Аз не казвам нищо лошо за него...само вдигам малко мъглата

 

.В съвременното маслостроене се ползват маркетингови трикове.

Пример...Течен титан.Ползва се от преди 10 години,като заместител на молибдена-новия триатомен и стария молибденов сулфат/сулфид.Ако се сложи малко е модификатор на триене,ако се сложи много е просто антиоксидант.Звучи яко,ама на практика не прави нищо съществено.Би трябвало да се отлага по детайлите на атомно ниво, всъщност се ползва за стабилизатор на други добавки.

 

С две думи не можеш да кажеш това: ...маслата издържат толкова.Няма едно с друго еднакви!!

  • Харесвам 1
  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...