Jump to content
sidux

Горят ли масло Акордите?

Recommended Posts

 

Моята по принцип не гори масло. Когато я карам с 90-100 км/ч грам не пипва. Последните няколко месеца я поизпържих със скорости 160-200 км/ч по Тракия и резултатът е близо половин литър масло го е хапнала. С Мобил 1 esp 5-30 съм. Но едва ли има масло, което при такова каране няма да бъде горено. Включително и прехваленият Мотул.

Не го прехвалвам, само споделям 16 годишната си практика с 3 Хонди от различни авто поколения. Днес мярнах едно изследване:   http://www.zr.ru/content/articles/826573-ekspertiza-chem-grozit-dvigatelyu-soyuz-importnogo-masla-s-nashim-benzinom/   Който разбира тоя език (но и табличното инфо е достатъчно) може да си анализира сам данните. Стендовият мотор не е като нашите, бензинът сигурно е и по-зле, но разликите са видими.

Иначе при продължителна "газ в лютеницата" си отиват много неща -не само маслото (каквото и да е то) така че я практикувам за кратко. Грехота е да не пуснеш поне за малко целият табун на воля :)

 

 

Колега, не отричам на Мотул свойствата, макар никога да не съм го ползвал. Щом има толкова хора, които го харесват значи сигурно е качествено масло. Мисълта ми беше, че при екстремно шофиране като описаното от мен, каквото и да е маслото все ще го гори.

Иначе от линка дето си пратил доста добри неща чета, ама не всичко е за синтетично масло. Някои от тестовете са за полусинтетика. Може и аз на другия ойл чейндж да сложа Мотул, ама чувам че не било много препоръчително да се менкат често марките. 

Редактирано от Cyreon

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато се ровех из Руския Акорд Форум попаднах на тази тема за тестове на масла...
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Някой ако е по на ТИ с Руския да каже за какво иде реч.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Докато се ровех из Руския Акорд Форум попаднах на тази тема за тестове на масла...

http://bmwservice.livejournal.com/27699.html

Някой ако е по на ТИ с Руския да каже за какво иде реч.

Както се казва в един от коментарите:

В принципе методика ясна. Кастрюлька, плитка и час кипячения. Потом гадаем на донных отложениях.

В превод:

"По принцип методът е ясен. Тиганче, котлон и час варене. После гадаем по дънните отлагания".

Прилича ми на гледането на кафе по утайката, но иде реч за поносимост към висока температура и нейните последици върху камарата изпробвани марки и техните модели моторни масла. Явно е някакъв вид потребителски тест от група ентусиасти с научни познания в областта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло се мери винаги на студен двигател.

Колега това не важи за всики мотори. Това е цитат от моето ръководство конкретно за 2,4 мотора!

 

"Sicherstellen, dass der Motor warm gelaufen und das Fahrzeug auf ebenem Untergrund geparkt ist. Den Motor ausschalten und ca. 3 Minuten warten, bevor der Olstand gepruft wird"

 

Ако не е ясно цитата означава. Мотора трябва да загрее и колата да е паркирана на равно. Да се изключи мотора и  да се изчака около 3 минути преди да се измери нивото на маслото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масло се мери винаги на студен двигател.

 

Цитат от Honda ESM: 

 

1. Park the vehicle on level ground, and turn off the engine. Allow the oil a few minutes to drain back into the oil pan so the dipstick will show the actual level.

2. Make certain that the oil level indicated on the dipstick is between the upper and lower marks. D16B6 engine:

 

post-31341-0-35586200-1447393187_thumb.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи в тестовете горе да разбираме че по малкото утайки след теста е по доброто масло или ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото схванах е по добре за ДВГ които постоянно се карат в средния и високия оборотен режим. Но да се изкаже и някои "маслен спец".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го разбирам като устойчивост на маслото при екстремно високи температури. Доколкото разбрах този тип тестове се провеждат при 400 градуса. Утайките трябва да показват някакъв вид "пресичане" на маслото, респективно загуба на качествата му. Съответно по-малко утайки, по-добре. От 5w30 най ми допаднаха снимките на: TOYOTA MOTOR OIL SAE 5W30, XENUM RUNNER SAE 5W30 и FUCHS TITAN GT1 PRO С-3 SAE 5W30.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съм с тая кола от почти 3 месеца и нямам наблюдения по разхода, ползвах новогодишните празници за мерило, а сега питам знаещите.

Минати около 700км (вкл. градски кратки преходи около 40км) и разлика по щеката -3 мм.

Някой знае ли това колко милилитра е и приемливо ли е по принцип за 2.4 мотор. Маслото налято в Апостолов е Total Q7000 D 10W40 и нямам опит с такова. Виждам че е по-гъсто и по-черно от Мотула 5W30 с който карах предния Акорд 6, и при същия преход и стил на шофиране нямаше консумация. Движил съм се предимно в зоната 2000-3000об/мин. където може на круиз контрол. Само при изпреварванията съм "изправял стрелката почти вертикално" и в редки случаи и топъл мотор съм я "накланял" до червеното, така че постоянното каране във високите обороти изключвам като основателен фактор при тоя въпрос за конкретния разход.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегиален съвет, сменете колкото се може по-бързо това масло 10W40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горе долу 150-200 мл. са тва, по - притеснително е, че си я карал културка.Аз имах подобен разход но при каране като на служебна...

Аз и сипах тва и нещата са наред, ако карам културно литър на 7-8 хил.

http://yacco-bulgaria.com/products.html#VX%201000%20LL%200W-40

http://yacco-bulgaria.com/products/Automobile/VX_1000_LL_0W40/VX_1000_LL_0W40_BG.pdf

Редактирано от bongo789

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегиален съвет, сменете колкото се може по-бързо това масло 10W40.

Благодарско, но някаква обосновка за тъй-категоричната препоръка? И на мен това 10 не ми хареса и като питах Апостолов (лично) той каза че няма проблем и все това слагат като обслужват такива коли. Вероятно го предпочитат щото е евтино, но реших да не го сменям като я взех, а да видя как се държи с него мотора. Та сега съм в питанка маслото ли е кофти и маторя не го люби, или самия той не е съвсем в ред.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Колегиален съвет, сменете колкото се може по-бързо това масло 10W40.

И на мен това 10 не ми хареса и като питах Апостолов (лично) той каза че няма проблем и все това слагат като обслужват такива коли. Вероятно го предпочитат щото е евтино, но реших да не го сменям като я взех, а да видя как се държи с него мотора. Та сега съм в питанка маслото ли е кофти и маторя не го люби, или самия той не е съвсем в ред.

 

 

Мотора най-вероятно си е съвсем в ред. Въпроса  е, че е с тесни маслени магистрали и това масло му идва много гъсто. Вижте за маслото в другата тема за Акорд 8. Там сме писали няколко човека днес.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз бях залетял по тая схема, след доста ровене се оказа, че к20 и к24 се различават и въпросните тънки маслени пътища касаят к20, който има проблем с  мазането и вала, при използване на друго масло...К24 няма никакъв проблем с вискозитет 40  но първата цифра не трябва да е 10..и да се бяга от хидрокрег...

Редактирано от bongo789
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тънките маслени магистрали са само на Акорд с К20 и по конкретно А6 мотора.

К20 Type R и К24 нямат този проблем!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже съм с тая кола от почти 3 месеца и нямам наблюдения по разхода, ползвах новогодишните празници за мерило, а сега питам знаещите.

Минати около 700км (вкл. градски кратки преходи около 40км) и разлика по щеката -3 мм.

Някой знае ли това колко милилитра е и приемливо ли е по принцип за 2.4 мотор. Маслото налято в Апостолов е Total Q7000 D 10W40 и нямам опит с такова. Виждам че е по-гъсто и по-черно от Мотула 5W30 с който карах предния Акорд 6, и при същия преход и стил на шофиране нямаше консумация. Движил съм се предимно в зоната 2000-3000об/мин. където може на круиз контрол. Само при изпреварванията съм "изправял стрелката почти вертикално" и в редки случаи и топъл мотор съм я "накланял" до червеното, така че постоянното каране във високите обороти изключвам като основателен фактор при тоя въпрос за конкретния разход.

 

Махай го това полусинтетично масло възможно най-бързо.Вземи си една хубава синтетика 5w30 или 5w40,или още по-добрия вариант естерно синтетично масло(amsoil,redline,silkolene и т.н всичко вече зависи от бюджета).Преди това обаче направи един flush(промивка) с качествен продукт.-amsoil,xenum,lubeguard,lube1,и тогава налей-новото масло с един нов филтър и й раздайвай газ колкот ти душа иска.Мотора не го убива "накланянето" на стерлаката до червена,а не качествените масла,не навременната им смяна ,горива-от там отлагания нагари и т.н

Редактирано от SpliFF

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цецо, вземи си смени сам маслото, според мен избери едно от следните 0х30, 5х30, 0х40, 5х40, като реда в който съм ги написал не е важен. Има няколко марки масла, които виждам че сипват хората с Хонди, не само Акорд:

Кастрол, Мотул, Мобил 1, Якко, Торко и Хонда Автентично. Автентичното Хондово е 35лв. за 5х40 и 36лв. за 0х30, докато разликата в цените на тези вискозитети при другите марки е доста по-голяма, 0х30 е по-скъпо отново, Хондовското си остава най-скъпо, Торкото трудно се намира, и понеже е внос и то е скъпичко, но според мен не се занимавай да поръчваш и чакаш. Вземи си 5Л., направи смяна с филтър и си готов.

Акорда ми след гаранционно е сервизиран с Бардал 5х40 в сервиз на Бардал.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви момци за успокоението и сполай ви за съветите. Зимата не пътувам много, колцата стои в гараж и не и е проблем гъстото масълце. Имам още 0.5л от него за доливане, с което ще изкарам до напролет и като свърши ще промия и сложа пълна синтетика. Само трябва да си намисля конкретни цифри 0/5х30/40. Между другото, пътувайки спирах и отворих капака щото мотора при дълъг път утихва (което е нормално), но ми се стори че в моторния отсек е доста топло (посред зима). Вярно че той бързо стопля, но в тая връзка не е ли по-добре втората цифра да е 40? Лятоска вероятно ще е още по-голяма жега под капака.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам вече 2-ра смяна с Amsoil 0W30. Разлика в разхода няма. При мен е около 1.5L на 10000 км. Наблюдението ми е че харчи основно на магистрално каране, където я натискам колкото пътната обстановка позволява, обикновено между 5200-5600 оборота. Последно за 160 км път издуха към 100-150 мл.

 

В градски условия за същите км не го пипа, макар че имам много къси отсечки на студен двигател.

 

Вече съм се отказал от експерименти. Доливам и го сменям на около 7-8 хил. км

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдението ми е че харчи основно на магистрално каране ..... обикновено между 5200-5600 оборота. 

 

Това отива над 200 км/ч ? Или караш на 4 - 5 (предполагам си с 6 скорости) по магистралата.

Редактирано от Imst

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Горещо е под капака да, доста грее. Лъха мека топлина :).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, както споменах ако пътните условия са подходящи. На прав участък на 6-та при 200 по скоростомера на колата оборотите са около 5400. Налага се сваляне на 5-та и много рядко 4-та за по-добро ускорение след неизбежните падове в скоростта.

 

Sent from my SM-G925F using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви момци за успокоението и сполай ви за съветите. Зимата не пътувам много, колцата стои в гараж и не и е проблем гъстото масълце. Имам още 0.5л от него за доливане, с което ще изкарам до напролет и като свърши ще промия и сложа пълна синтетика. Само трябва да си намисля конкретни цифри 0/5х30/40. Между другото, пътувайки спирах и отворих капака щото мотора при дълъг път утихва (което е нормално), но ми се стори че в моторния отсек е доста топло (посред зима). Вярно че той бързо стопля, но в тая връзка не е ли по-добре втората цифра да е 40? Лятоска вероятно ще е още по-голяма жега под капака.

Аз лично нямаше да бъда толкова спокоен, ако Акорда ми е с 10W40. Силно препоръчвам веднага да го смениш това масло със синтетично, за да не окотиш двигателя. На мен също ми се иска да карам с евтино масло, но като знам колко струва един двигател и логично стигам до извода, че скъпото масло е по-евтино. Англичаните имат една поговорка, която гласи: "Не съм толкова богат, за да купувам евтини неща" и са прави. Аз карам с 0W40 Petronas и го сменям на 10 000 км, макар от Хонда да препоръчват смяната да става на 20 000 км.   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не го депресирайте човека, ако тези двигатели от 1000км. с 10х40 умираха, егати и двигателите. Че евтиното излиза скъпо, така е, но се съмнявам да е искал да сложи това масло защото е евтино, точно Цецо. На Хонда маслото наистина е скъпо, но то е само в бутилки от 1Л., което оскъпява продажбата му. Цецо за около 110лв. сменяш маслото с филтъра(Оригинален) и пробката(оригинална). Ако те съмнява произхода на маслата на нашия пазар, ти препоръчвам OpieOils, всичко се доставя от Производителя на съответното масло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен пък не ми е ясно как може да сложи 10в40 и то Тотал.. масло от 6-7 лв литъра, уш състезател човек хондаджия учуден съм. Слагай си пълна синтетика 5в40 на Фукс или оригинален Мотул и си карай колицата. Моя тайп Р го карах с 5в50 и за 7-8000 взема 700-800мл, сега е с 5в40 и разхода е абсолютно същия, като от време на време си отива до 8500 оборота. Сега пак ми е за смяна и мисля да пробвам прословутия Red line 5w30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам, че Цецо я е купил с такова вече налято масло, не го е сменял там като я е купувал. Колата е била за продажба и вероятно са я обслужили преди това след покупката в чужбина, все пак дават и гаранция и не биха я оставили с италиянско или друго старо масло. Аз обаче се чудя при 10 w 40 на не безизвестна марка масла и то сменяни в официален дистрибутор на Хонда ако го гори, то при 5 w 40 как би спряло? Според мен разходът си е просто нормален за мотора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да уточня че изборът на масло не е бил мой. Колата е обслужена от Апостолов -Бургас и ми е дадена 2 годишна гаранция на мотора и кутията, без значение от пробега. Не вярвам да налеят някакъв голям боклук, че да си отворят работа. И на мен това масло не ми допада, но въпроса бе приемлив ли е разхода му. Ясно е че ще го сменя напролет -независимо от пробега с него (едва ли ще надхвърли 5000км). Благодарско Ради, видях два Мотул-а:

http://www.opieoils.co.uk/pv-98362-motul-8100-eco-nergy-5w-30-fully-synthetic-car-engine-oil-service-pack-5-litres.aspx?vehicleid=11804&yearfilter=2006&FitmentNotes=

http://www.opieoils.co.uk/pv-167661-motul-8100-x-clean-5w-30-high-performance-full-synthetic-engine-oil-service-pack-5-litres.aspx?vehicleid=11804&yearfilter=2006&FitmentNotes=

Предполагам долният е по-добър, но ще разгледам и други, и от БГ магазини. На автосалона говорих с представителя на марката и ми каза че мога и директно от тях да си поръчам, та ще му драсна един мейл, да видя там как е комуникацията с крайния клиент и какво ще препоръча :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста теми за масла съм прегледал и в крайна сметка заложих на това от общите поръчки:
FUCHS TITAN RACE PRO S 5W-40 ESTER FULLY SYNTHETIC ENGINE OIL 5л 115,40лв./ 1л 23,60лв.

 

Уж наистина пълна синтетика (не процент синтетика + хидрокрег ), и на по-приемлива цена от RedLine i Amsoil, които ги водят ТОП качество. Fuchs-а би трябвало да е някъде посредата м/у Мотул и останалите масови "маркови" масла, и горе посочените RedLine / Amsoil.

 

Мярках, че и на запад го ползват за к24 моторите, както и за б16-ки и са доволни. Пробвал съм го в б16, и съм доволен, за к24-ката, не мога да кажа още, понеже скоро го налях.

 

Избрах 5w40 защото въпреки масовите мнения да се ползва 0W30 / 5W30 за К сериите, стигнах го заключвението, че е много по-важно да е хубаво и истинско маслото (и да се сменя на време) отколкото индекса му (имам предвид че ползвам 40 вмесно препоръчителното 30). Плюс при първата смяна в ЮбиКо ми наляха Мобил (ако не се лъжа) 5W40, и казаха че на всички слагат такова и не е имало проблеми. Та явно за нашата г.ширина е подходящо малко или много.

 

Предвид и факта, че Vtec-a му е след 6000 оборота, 5W40 мисля е по-добрия избор при настъпване.

Редактирано от D_U_D_E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, долният е по-добър, и ако имаш контакт на Представителя, най-добре провери как стоят там нещата и си прецени. Мога да ти кажа със сигурност и от опит, че обслужването и комуникацията в Опи Ойлс са страхотни, и ако им искаш мнение ще ти го дадат подробно с примери, дори и на най-малоумните въпроси. В Западна Европа е по-скъпо,  и са по-дръпнати - Германия, Белгия, Холандия. Холандия е базата за почти всичко, което идва като внос от САЩ, Япония, Китай, а там държат висок стандарт, има много интересни неща, но адски скъпи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте отново по темата. По празниците врътнах едни 840км и с колкото масло тръгнах -с толкова се и прибрах. Карал съм си нормално -нямаше трафик и не съм се пънал да изпреварвам в колона. Мотора  над 4000 об. не е работил повече от 10 мин, а над 6000, не повече от 2 мин. Дори за 50 км си направих експеримент по относително хоризонтален път и 2000об/мин -което е 95км/ч и консумацията бе 6.4л/100. Та смятам че нямам опасения с мотора, но съм решил да сменя маслото. Сегашното е на 4600 км и ДВГ-то с него има не повече от 100 мото часа

Избрал съм си http://www.emag.bg/maslo-za-dvigateli-motul-8100-x-clean-fe-5w30-5l-104777/pd/DZZJ6YBBM/?ref=vp_fam - като онова в руския тест който бях споделил на предната страница. Мярнах някъде че е нова разработка и е добро също и за катализатора.

Това е  негов спек. https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/original/8100_X-clean_FE_5W-30_(GB).pdf?1446825518

Като алтернатива обмислям http://www.emag.bg/maslo-za-dvigateli-motul-8100-x-clean-5w40-5l-102051/pd/DJQJ6YBBM/

както и https://www.motul.com/bg/bg/products/oils-lubricants/8100-eco-nergy-5w30 (в дясно има и спецификацията му), а цена видях тук: http://www.rexol.bg/index.php?route=product/product&product_id=288

Някой нещо да добави или препоръча от горните?

На сайта на Мотул препоръките са следните: https://www.motul.com/bg/bg/products/recommendation

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

http://www.rexol.bg/index.php?route=product/product&path=71_89&product_id=313

 

Тия май са вносители. Аз си взимам от там. Доставката по Еконт е за тяхна сметка.  Вчера пристигна моето и го смених.

Редактирано от tonywoolf

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вносители са, и имат 2 домейна. Останах с добро вчеталение от собственика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново по темата. По празниците врътнах едни 840км и с колкото масло тръгнах -с толкова се и прибрах. Карал съм си нормално -нямаше трафик и не съм се пънал да изпреварвам в колона. Мотора  над 4000 об. не е работил повече от 10 мин, а над 6000, не повече от 2 мин. Дори за 50 км си направих експеримент по относително хоризонтален път и 2000об/мин -което е 95км/ч и консумацията бе 6.4л/100. Та смятам че нямам опасения с мотора, но съм решил да сменя маслото. Сегашното е на 4600 км и ДВГ-то с него има не повече от 100 мото часа

Избрал съм си http://www.emag.bg/maslo-za-dvigateli-motul-8100-x-clean-fe-5w30-5l-104777/pd/DZZJ6YBBM/?ref=vp_fam - като онова в руския тест който бях споделил на предната страница. Мярнах някъде че е нова разработка и е добро също и за катализатора.

Това е  негов спек. https://www.motul.com/system/product_descriptions/technical_data_sheets/79741/original/8100_X-clean_FE_5W-30_(GB).pdf?1446825518

Като алтернатива обмислям http://www.emag.bg/maslo-za-dvigateli-motul-8100-x-clean-5w40-5l-102051/pd/DJQJ6YBBM/

както и https://www.motul.com/bg/bg/products/oils-lubricants/8100-eco-nergy-5w30 (в дясно има и спецификацията му), а цена видях тук: http://www.rexol.bg/index.php?route=product/product&product_id=288

Някой нещо да добави или препоръча от горните?

На сайта на Мотул препоръките са следните: https://www.motul.com/bg/bg/products/recommendation

колега

 

слагай 5в40-то за лятото а зимата 5в30-то. разликатав маслата на Мотул X и ECO е че първите са с по-добри защитни свойства и маслото е по малко течливо а вторите са по обратно - съответно за икономия на гориво.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да споделя едногодишния си опит с акорда.Масло целогодишно motul с вискозитет 0w30,налято количество 4.2л.,долято количество 100мл.,а можеше и без него.Нивото го държа винаги на горна мярка на щеката. Последната 3-та смяна я на правих вчера аз в гаражни условия с castrol 0W30 edge c3-купих го от UK.Тубата беше 4л. и се наложи да долея 150мл.от мотула със същия вискозитет но А5-B5.Направил ли съм грешка? А иначе ми се струва, че с мотула колата работеше по добре при ускорение, незнам може така да ми се струва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешка няма, напълно съвместими са!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Е аз правя по 10 000км годишно -не върви да имам зимно и лятно масло. Иначе тоя Motul 8100 X-clean FE 5W30 точно заради микс формулата го харесах. Хем масления клин е добър при висока температура, хем пази катализатора (покрива С3), хем е икономичен (покрива С2). Въпросът е трябва ли да правя промивка преди да го сипя (понеже е ACEA C2 / C3 и API SN / CF) или е съвместим със сегашния Total 7000 10W40  който е ACEA A3 / B4 и API SL / CF? Понавлязох в темата, но с 1 четене химик няма да стана, та ако някой спец подскаже :worthy:

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се минава от полусинтетика на пълна синтетика е по правило добре да се направи промивка, но ако се остави по-дълго време да се изтече добре полусинтетиката (въпреки че напълно никога не е възвожно) не би било проблем да си налеете Motul 8100 X-clean FE 5W30.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз така чух, но това пише в спек-са на Мотул-а: Do not mix with lubricants not ACEA C3 or ACEA C2 compliant.

За въпросния Тотал не открих дали покрива някой от тея стандарти :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги!

Какво масло ще ми препоръчате за Акорд 1.8, 1999 набор? Само да споделя, че градусите в Полша зимата падат до -20 (понякога повече), а лятото гонят 40.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mobil 1, New Life, 0w40

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...