Jump to content
nekakvolice

Какво налягане в гумите?

Recommended Posts

Здравейте колеги,

 

Съжалявам ако има такава тема във форума, но след обстойно претърсване аз такава не намерих. Въпроса ми е с какво налягане в гумите си да карам с този размер - 195/50/15?

Показанието на шофьорската врата е за 175/65/14 май, ако не беше дори и за 13, така че не му вярвам... Със същата маса и толкова различни размери на гумите вярвам, че трябва да има разлика в оптималното налягане. 

 

Съдейки по написаното в тази тема: http://www.civiclife.net/board/topic/138329-what-tire-pressure/ идейно е лятно време да се кара с ~1.9 атмосфери, които съвсем скоро при заграване на гумите ще скочат до ~2.3 . Друг пък казва че кара с 35 psi ~  2.38160874 atm, което зачитайки горното би вдигнало до около 3 атм. след известно каране.

 

Моля, който кара с такива да каже ако знае от достоверен източник, ако ли не - то поне мнение :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

195/50 при тези дупки 2.1 - 2,2 атм.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си карам с 3-3.2 бара и нямам проблеми, разхода на гориво спада. 185х65х14

Редактирано от goldbyrk
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От личен опит гуми на 50 много лесно се пукат на дупки при 2 атмосвери налягане . Сегашните ми на 40 височина ги помпя на 2.5+ .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 3+ атмосфери износват отвратително гумите в центъра...

И аз около 2 атм, съм се ориентирал - предните са ми 2.3, а задните 2.1, т.к. освен газовата нищо не тежи отзад в повечето случаи... 

Все пак препоръчвате за толкова нископрофилни повечко налягане за да не ги изгърмя в някоя дупка, така ли?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...3 атмосфери...на толкова си помпам шосейните гуми на колелото. Вие сериозно ли? Бах тоя Сивик, той едва тон има. На 3 сигурно вози като каруца. Повече от 2.3атм. си е светотатство.

Редактирано от boiskii
  • Нагоре 4

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм на 2,5 отпред и 2,4 отзад...колата ми е ниска, но с оригинални амортесиори...вози доволно и добре завива...като ги загрея имам съвсем леко недозавиване при екстремни завои, докато не изпусне задницата де...както наскоро се озовах завъртян на 90гр. спрямо пътя с 90км/ч...на 1,5метра от бордюра...бързите ръчички едвам ме спасиха... :punk:

Редактирано от ivko_1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...3 атмосфери...на толкова си помпам шосейните гуми на колелото. Вие сериозно ли? Бах тоя Сивик, той едва тон има. На 3 сигурно вози като каруца. Повече от 2.3атм. си е светотатство.

Зависи от гумите колега. Ако си наясно с различните марки и модели гуми, ще забележиш една много съществена разлика при Michelin - Те са толкова меки и еластични, че вътрешният борд, можеш да го обърнеш на ръка. Гумата вози супер безшумно и се води енергоспестяващ модел.

Дълги години карах шосейка велосипед и гумите ми бяга Continental.Самата гума беше тънка като хартия, само бордът беше супер тънък и твърд. Бяха на около 10-12 години експлоатация, пълнех ги на 8,5 бара, а на самата гума имаше означение  9,5 бара, бяха тънки като пръст на ръката и въпреки това пак возията не беше твърда. Тъй че зависи от колелото и гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, 3+ атмосфери износват отвратително гумите в центъра...

И аз около 2 атм, съм се ориентирал - предните са ми 2.3, а задните 2.1, т.к. освен газовата нищо не тежи отзад в повечето случаи... 

Все пак препоръчвате за толкова нископрофилни повечко налягане за да не ги изгърмя в някоя дупка, така ли?

Колега, гумите ми са на 2 години и експлоатация на 20К  километра и няма износване. Който иска да си цъка минуси, който иска да си кара :)

 

п.п. между другото, на колонката на вратата има табелка с тези данни и там се дават различни налягания, спрямо натовареността на колата мисля че за двама души, беше нещо от сорта на 2.3-2.5 атмосфери, сиреч бара. Разликата от половин атмосфера е толкова леко доловима, че може да се равнява на планински повей. При мен колата доби по стегната возия по завоите и преди да избера това налягане, съм експериментирал с различни стойности.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си и ти като мене с Energy Saver? Много зле на мокро. Почне ли да застудява не ми се мисли. Понеже не бях свикнал с ABS-а, вчера си карам в дъжда и по едно време натискам спирачка не особено силно и колата почва да тресе на разпадане. В първия момент през ум не ми мина, че може да е от сцеплението...викам си нещо се разглоби по тая кола. А те гумите не държат грам. На Тракия със 120 за малко да ме изхвърлят при плавна смяна на лентите и липса на условия за аквапланинг. Набор 2011 са, дето викаш като нови. Нови, нови, обаче другия сезон с други.

 

Щом нямаш ядове на 3 атм., търкаляй си ги. Съпротивлението на търкаляне безспорно ще е по-ниско. Аз ако ги надуя на 3 ми се струва, че мокрото ще ми се види като лед. :)

 

За шосейките си прав. Даже 3.0 е някакъв много нисък праг за тях, но зависи колко са тънки.

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така колега. Поръчах си истински мишленки, произведени в Герамния. Това което казваш за мокрото каране, си абсолютно прав, то си го и пише в спецификацията на гумата. Ако искаш да караш яко в мокро време, си има друг модел на Мишлен. Есента когато е мокро и хлъзгаво, карам с доста по ниско налягане 2-2.2

На мен основната ми цел, е по икономично каране. В градско разходът ми е 6.5-6.7 лятото, извън града съм на 5.7-5.9. И това не е с някаква специална техника на кранае

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вратата на шофьора на всяка кола пише на колко бара да се помпят гумите (зависи от обема въздух в гумата и от теглото на колата). За Сицик 5-та и 6-та по каталог гумите 175/65/14 или 185/60/14 (186/65/14) трябва да са 1.9-2.0 бара.

 

Днес забелязах, че даже за 13ки са дадени, със сигурност не 185, мисля 175 бяха.

Тази тема стана мазало - единия казва 3+ ми е супер, другия казва 3 вози като каруца... :D

 

А какво ще кажете за 175/65/14 като налягане?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей голяма тема начи :D 3+ е пълен абсурд, сакън недей ги помпа толкова. Освен това налягането на гумите не е баш правопропорционално на спадането на разхода. Ми карайте на 8 атмосфери да не гори грам бензин :D Иначе както казаха колегите ще се износват в средата много, а и ще усещаш всяка неравност.

Златната ти среда е между 1,9 и 2,3 според мене. Можеш сам да си прецениш как ти е возията в двете крайности.

 

Аз зимата лично карам с по-спаднали, че ми трябва по-голяма контактна площ да се вкопавам в снега, че при нас е като на война :)

Ама пък ако се притесняваш да не се надуят от жегата пък проверявай ги по-честичко на бензиностанциите, така и така трябва да зареждаш. Ама гледай да не им е калпав пистолета.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята заводско е с 195/55 R 15 и на вратата пише, че препоръчителното налягане е 2.4атм.

В момента съм на 195/50 и я поддържам м/у 2.3 и 2.5. Нямам оплаквания.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз зимата лично карам с по-спаднали, че ми трябва по-голяма контактна площ да се вкопавам в снега, че при нас е като на война :)

Ама пък ако се притесняваш да не се надуят от жегата пък проверявай ги по-честичко на бензиностанциите, така и така трябва да зареждаш. Ама гледай да не им е калпав пистолета.

 

Да, за лятото е добре да си знаеш как ти се изменя налягането в гумите след като позагреят, ако не за друго то поне информативно.

 

За зимата мисля че тотално грешиш - представи си (хипотетично) тънка гума, напр. 175/65/14 напомпена на 3 атм. как ще копа в пряспата, т.к. е тъничка и на единица площ се пада по-голяма маса, което означава че можеш да зацепиш.

Сега си представи 195/50/15, поизпусната, на 1.9 примерно, както каза ти, която създава освен двата сантиметра заради гумата, допълнително заради ниското си налягане и вече на единица площ ти се пада по-малка маса, така че можеш да си боксуваш доста по-успешно :D

 

Не съм сигурен дали съм прав или греша много :D

Редактирано от nekakvolice

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Не съм сигурен дали съм прав или греша много :D

Прав си.

Справка - WRC - зимните надпревари в сняг са с тесни гуми, мнооооого тесни.

 

Изпускането на гумите се прави при каране в дълбока кал. Получава се по-широка площ с цел по-трудно потъване в калта.

 

В този ред на мисли, нормално е, даже бих казал задължително, широката нископрофилна гума да се помпа на по-високо налягане. Колкото по-широка е една гума, толкова по-голямо налягане е необходимо за да държи средната част на гумата прилепена към асфалта.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе нещата май не са точно такива каквито изглеждат на теория. Реално, пътят по който се движим има следи от другите коли - разни вдлъбнатини и коловози. Ако говорим за чист сняг, да вероятно е по добре да са по напомпени гумите. реално обаче, снега е сбит, най често граничещ с твърд лед. Да  с повишаване на площта пада силата на натиск на единица площ, но именно заради повишената площ, се повишава проходимостта, гумата драпа повече, заради повишената сила на триене, обхваща по голям периметър и заради това че е по мека, преодолява по лесно коловозите. Твърдо напомпените гуми се връщат обратно в улеите и кел файда от малко по високият натиск, като няма за какво да се захване и да излезе. Понякога съм излизал от такива ситуации, като си спадна доста налягането в гумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...