Jump to content
Dominic

Accord 8 - проблем с кормилната рейка

Recommended Posts

И какъв размер препоръчва твоя човек, такива фтулки се правят с толеранс 5 клас тоест точност от хилядни. На 24,03 вече има пречукване. Както на снимките оригиналната има прекъсване което е точно за да се избегне затягане :)

 

Сложих обикновенно грез, ще погледна опаковката.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това което е дал руснака е било правилно.И чукане при луфт от порядъка на 0.01 до 0.05 не може да има камо ли да усетиш.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих обърнал внимание на греста и бих наклепал здраво зад маншона, така хем ще се обере технически необходимия луфт, хем ще се удължи живота на втулката. Иначе в случай на колегата, ако проблемът му е в допуските и за това сега да му затяга, то с времето и амортизацията, неизбежно, всичко ще си дойде на мястото, според мен няма място за притеснение, всичко е въпрос на усещане, просто волана ще е по-тежък. 

Аз доста време се каня да направя един преглед на ситуацията зад маншона, за да видя дали от Хонда не са ни го заложили този проблем. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 6 минути, Rakeem написа:

Аз бих обърнал внимание на греста и бих наклепал здраво зад маншона, така хем ще се обере технически необходимия луфт,

Аз доста време се каня да направя един преглед на ситуацията зад маншона, за да видя дали от Хонда не са ни го заложили този проблем. 

Да,има го това като възможност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно греста, не случайно Хонда имат отделни за вътрешно и външно карета, и не е безразлично ако се слага каквато и да е.

Естествено, изключително трудно и тегаво е да се намерят Хондовски, но ако се знае какви са тези греси, може да се намери марка заместител.


Нека обясня по-горното ми мнение:
Черпя опит от смяна на комплект гарнитура на капака на предната ми кола К24А3, където на едно и също място омасляваше от това че не се слагаше правилния "силикон", който всъщност не е силикон, а течна гарнитура която държи на доста по-високи темп от силиконовите, които ми слагаха преди това, единият беше на Виктор Райнц, другия не помня.

В крайна сметка в БТ ми направиха капака така, че повече никога не омасли точно в ъгъла над втек соленоида, след като ги попитах какво ползват, ми отговориха точно това което е по препоръка в мануала на Хонда за затваряне на капака на ДВГ.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Митко,

 

Искам да кажа, че не приемам разговрът като заяждане, а полезна дискусия :) 

 

Това което руснакът е дал е толеранс от 24 +0,007 / +0,016 , което спрямо справочниците е правилно.

image.thumb.png.ea43f1315e31511a2e67ae9fe6af5d39.png

 

Като дойде моментът да правя лявата втулка, ще я измеря с по-точно обурудване и ще ти кажа при какъв размер започва да се чува пречукване, понеже от нея пречукването е слабо доловимо. 

 

Диаметърът на дясната втулка беше ~24,08 и се чуваше доволно :) 

 

 

За грезта съм съгласен че е важна, просто омазах пръта с каквото имах под рака :) 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.Всичко е точно и аз не виждам проблем,дано и ти не виждаш такъв.

Само да вмъкна,че не съм стругар нито фрезист и нямам никакви претенции да го разбирам този занаят.Само споделих за твоя полза.Иначе на мен ми е все тая какво си слагаш по колата.Това не е моя работа.Щом си наясно със стругаро-фрезиски детайли  ОК. Давай смело,тъкмо ще се поучим от твоят опит което ще е добре дошло за форума.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, и аз не съм стругар нито фрезист, брат ми е програмист настройчик на машини с ЦПУ и има опит със изработването на детайли, но технологията на изработване и заложеното да се изработи обикновенно от проектанта са две различни неща, в този случей става въпрос за заданието което би следвало да е инженерната работа, смятане на толеранси, температурни раширения, подпор на материал, казвам го като инженер не че съм свършил работата на такъв, в случея проверих какъв толеранс се предписва за такава сглобка, видях че руския чертеж е сходен и го използвах. Описах какво съм правил, сега искам да опиша и какъв е ефекта :) .

 

За лявата втулка ще се постарая повече със дизайн и подпор на материал също и с технология на изработване, търся шлайф машина с която мога да направя финната обработка, ще пиша отново като има развитие, надявам се да съм полезен. 

 

Все пак ще е полезно за всички ако споделиш "Митко" какъв размер предлага твоя човек, може аз да съм пропуснал нещо :) 

 

Поздрави и благодаря за коментарите 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 5 часа, Angelov_88 написа:

 

 

Все пак ще е полезно за всички ако споделиш "Митко" какъв размер предлага твоя човек, може аз да съм пропуснал нещо :) 

 

Поздрави и благодаря за коментарите 

 

С удоволствие.  Той нищо не предлага,не сме го и обсъждали де.Просто помолих приятели дали някой от тях се наема да направи тази втулка по чертежа едно към едно и той се съгласи.Спомням си,че ми каза,че един от необходимите размери липсва но не фатален за изработката.

Аз още не съм я сложил и тя се търкаля в багажника от сума ти време.Не я усещам да тропа и чакам момента.За това не мога да ти бъда от полза както на теб така и на другите колеги.Когато я сложа веднага ще споделя дали това което са дали руснаците като размер върши работа или не.:thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей Митко, бих ти предложил да я взема и да и направя точно измерване на профилометъра или 3D машината, ама си малко далеч :) Поне ще знаеш какъв точно е размерът. Все пак съм решил да пробвам нещо по различно от това което са направили руснаците, имам идеята вече и мисля да пробвам. Тяхната ще е може би по здрава понеже е по дълга ама аз лично предпочитам да я сменям на 50к отколкото да ми затяга леко. Мисля Април да разглобявам колата за смяна на капака на автомата и ще я правя и нея, ще пиша като има някво развитие.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, колеги!

Снощи по малките часове реших да проверя каква информация има за въпросната рейка на Акорд 8 и се натъкнах на темата... Карам Комби дизел 2.2 ръчка 2009-та, който закупих октомври 2017-та и още след няколко к км-тра също започна да чука конкретната втулка. Тогава говорих с колегата Migga, който също е писал по темата (с него се познаваме лично) и сподели, че нищо не са направили с неговата. Която уж рециклираха и той тогава ме посъветва да не давам грешни пари.

Та сега въпросът ми е има ли наистина читав човек, който да ги изпработва (предполагам от фосгфорен бронз) и също така ключ за подмяната? Моля който има подобен тип информация да ми пише на лично или да сподели тук в темата, защото явно говорим за масов проблем.

Мерси предварително на всички отзовали се!

Поздрави!

Жоро

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега,

 

Има доста писано по въпроса в темата, прочети я подробно.

 

На кратко:

- Ключа не е проблемен - лесен за изработка в който и инструментален цех да идеш ще ти го изработят, аз моя го подарих на майстора при който си правя повечето ремонти.

- Втулката не те съветвам да я правиш по руския дезайн, изрязали са едно парче което е от външното тяло и служи за да спира движението на пръта при пълен завой, така е оригинално а при техния дезайн спира директно в втулката и може да я набие на вътре, ако правиш твоята така го имай в предвид.

- Най-лесния вариянт е да свалиш държача на втулката, избиваш твоята, изработваш нова от (фосфорен бронз) със малко по малък размер 23,97 след като я набиеш, качваш целия държач и тогава финна обработка до 24,01 - 24,015 , проблема е решен. "При мен се появи едно леко затягане при -7градуса, като казвам леко имам в предвид без да се стига до виене от сервото или такива неща, просто го усетих на волана в специфичен режим както съм писал по горе" моята я направих 24,007 в единия край и 24,011 в другия край на втулката или това поне показваше дигиталния три-точков микрометър, имай в предвид че на последната цифра много не може да се вярва.

 

Много е важно да си намериш читав стругар, най-добре близо до теб (видях че си от Ямбол), иначе по София и Пловдив има места където са се справяли добре, както са писали колеги. Този при който ходих аз в Пловдив се справи добре, но и доста си поигра, беше пичага лафихме си 30 мин. и може би затова отдели повече време и старание. Има тънкости, трябва да е в размер и в двата края, трябва да няма бъчвообразна форма отвътре, след обработка повърхнината трябва да стои като полирана, ..... 

 

Поздрави

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, трябва ми рейка за Accord 8 2.0 156кс.. 

Мойта умря 😏

 Ако някой има да ми пише .

Поздрави. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как умря? Сервото ли замина? В София има едно място къде уж могат да ги пренавиват.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Светна лампата на таблото и не работи . Ходих до Хонда да видят какво е и ми казаха , че трябва нова рейка. 

 

Също да попитам дали пасва рейка от същия Акорд но с друг двигател или от комби . Или трябва да е от напълно същата кола 2.0 ръчка седан .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На комбито е същата.Търсиш да е от 2.0 мотор.На 2.4 не знам но на 2.2д е хидравлична.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

На 2.4 е електрическа ама дали е същата не знам, сигурен ли си Митко че на 2.2д е хидравлична, някъде бях чел че на всички акорди 8ма генерация е електрическа.

 

Има ли някой колега със дизел който да потвърди че рейката му е хидравлична?

 

Ето линк към сервизи в които могът да пренавиват електрически рейки.

https://automechanicgroup.bg/gallery/remont-na-elektricheski-pompi-i-elektricheski-reiki/

http://www.turbo-tec.eu/bg/kormilno-upravlenie-za-reiki/

 

Поне може да питаш за цена, ще е интересно да видим какво предлагат

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,не съм 100% сигурен но от четенето тук съм останал с такова впечатление.Да не бъркам и да подведа колегата със седма ген.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на дизела е електрическа.

  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 16 часа, Митко Йотов написа:

Не,не съм 100% сигурен но от четенето тук съм останал с такова впечатление.Да не бъркам и да подведа колегата със седма ген.

На 7-ма генерация е хидравлична, поне тези които съм виждал, при моя човек има 3 7-ци дизели на части, за тях ще се намери рейка доста по лесно. Има и една дизелова 8-ца при един пичага в Пловдив пак ама няма никви кординати. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята е комби дизел 2009-та и е електрическа.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 8ма ген рейката е ел. Какво значение има бензин ли е или дизел? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение само за кой регион на света е произведена. Мойта е с хидравлика. Нямам проблем с втулки все още.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да споделя и аз как си реших проблема с тропащата рейка на Акорд 8. Тъй като не намерих някой, който да иска да ми направи ключа и втулката, се наложи да  поръчам от руснаците ремонтният комплект за дясната част, платих в pay pal  и за 20 дни дойде.

Смяната е сравнително лесна , само един съвет - нагрявайте с пистолет за горещ въздух много хубаво (ама много !!), защото могат да се счупят зъбчетата на ключа (не са от най здравите). Като се счупят зъбчетата, 4мм бургия нарязана на 2 парчета по 10мм и заварена за ключа, върши перфектна работа.

Всичко излезе 

4500 рубли ремонтен комплект с ключ  +750 рубли доставка и 50лв смяна.

 

 

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да споделиш и по-конкретно от къде си го поръчал или някакъв контакт на продавача за да може и други желаещи да се възползват.

 

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се ! 

https://m.vk.com/hondareika

Това е руският сайт, където продавача има профил и има цени и контакти. 

Мейла на който писах е kaysintrade@yandex.ru

Говорят и английски. 

Предлагат ремонтни комплекти за много видове хонди. 

Това е отговора на запитването ми , кое колко струва

Honda Accord 8th gen 2010 2.4 automatic

Repair cit to passenger side cost 4500 rubles.
Repair cit to driver side cost 2000 rubles. (We recommend to repair in 150 000km)

Shipment cost:
- 500/750 rub - municipality post office (2-3 weeks),
- 1860 rub - ems delivery (1 week).

How you want to pay?
What way of delivery do you prefer?

Ekaterina, +79135605850.
What's App/Viber

  • Нагоре 1
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, от сервиза до вкъщи са 10км , не тропа. Ако питаш дали затяга или неща такова, не съм усетил да има разлика .

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз го имам въпросното тропане от рейката.....Какво ще ме посъветвате да направя?

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@storish05  Обади се на този телефон 0896848373  Краси се казва човека.Чертежите са при него и може да ги изработва, разберете се.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой слагал ли е от този човек втулка и доволен ли е от него?

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
18 hours ago, storish05 said:

Някой слагал ли е от този човек втулка и доволен ли е от него?

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk
 

Здравей колега, аз съм с такава втулка от чертежа, но проблема е че е с около 5-6мм по- дълга и стърчи и сега не мога да правя пълен десен завой. Тропането затихна с 1/3 докато беше топло, сега с 2/3. Сега съм сменил пръстена на оригиналната със същия материал на руснаците (железен бронз). Това е за сега като отзив от мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, значи най-добре ще е да си поръчам от Русия втулката.

Изпратено от моят SM-G973F с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорено е много по темата и не ми се обяснява всичко на ново. Сменя се самото пръстенче. В Пловдив ги правят. 30лв. мисля беше изработката. Става точно за 5 мин. 

Редактирано от Ceco85
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко информация относно втулките които предлагат руснаците и по точно сайта който е постнал колегата https://m.vk.com/hondareika. След като и моята рейка се рахлопа от дясно на около 150000 км., Акорд 2.4 бензин, автомат, 2010г., реших да поръчам въпросния комплект от тях. Пристигна втулката за около месец, сменихме я в сервиза, влезе плътно както трябва, на пръв поглед всичко точно. Покарах известно време, разликата беше осезателна, няма чукане, хлопане и т.н., но температурата на вън беше около 2-3 градуса. Започна да се затопля времето и при около 15 градуса се появи отново въпросното неприятно чукане, дори се чува и доста по силно, което ме кара да си мисля че метала от който правят самата втулка се разшрява при по топло време и от там идва луфта и чукането. Преди няколко дни отново беше студено и чукането пак изчезна. Обмислям да купя оригиналната гайка и втулка от ЦРВ, и да се прави при стругар по моята стара гайка която запазих, та да видим този път какво ще се случи. В магазин ми обявиха цена 80 лв и около 20 дни срок за доставка.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Стругар не ти трябва, избиваш втулката от капачката на Црвто и я набиваш на твоята самата втулка е по- широка, но няма драма с това.

 

Редактирано от Mad`Head

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колкото и добре да живее една Хонда, идва момента, в който й се разтропва рейката :) При хоризонтално странично силно клатене на колата на място отпред се чува леко почукване някъде под двигателя, иначе всички други симптоми май са ми като описаните тук. Предполагам, че е е въпросната рейка. Колата тъкмо подмина 100К км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...