Jump to content
Dominic

Accord 8 - проблем с кормилната рейка

Recommended Posts

Моят е Европейски акорд

с електрическа рейка.

И все пак някой знае ли какъв е точния размер на втулката и от какъв материал е направена.

Благодаря

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е на предишната страница съм качил чертежите на втулката, там има всичко, принтиме и всеки да търчи на стругар ... 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 14 часа, hahy написа:

Е на предишната страница съм качил чертежите на втулката, там има всичко, принтиме и всеки да търчи на стругар ... 

Благодаря не го бях видял.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

доста неприятно е с тази втулка - да. Аз намерих човек, направи ключ и втулка от фосфорен бронз, подмени ми я и всичко заспа. Преди това опитахме с втулка от нещо като тефлон, но волана беше доста твърд и не стана, за това материала е много важен. Ако иска някой мога да дам контакти за София, подмяната е по-малко от час със сваляне само на кормилния прът/накрайник отдясно.

 

Поздрави.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дали беше износена само втулката или и пръта на рейката?

Ако се износва само втулката, то може да се направи нова (универсална) за всяка кола.. иначе трябва индивидуално да се мери на всеки...

Питам това, защото гледам, че братушките продават готови втулки.. да ама ако се износва и пръта..?..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой от Варна да се сблъсквал с проблема да сподели опит. Чудя се дали да ходя в бултрако или по-добре някъде другаде.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.03.2019 г. at 11:01, petko_z написа:

А дали беше износена само втулката или и пръта на рейката?

Ако се износва само втулката, то може да се направи нова (универсална) за всяка кола.. иначе трябва индивидуално да се мери на всеки...

Питам това, защото гледам, че братушките продават готови втулки.. да ама ако се износва и пръта..?..

 

При мен беше само втулката, то за това и е тя, да се износи тя, а не пръта. Не знам как би се проверило това, като се замисля.... Правената втулка е два пъти по-широка от оригиналната по съвет на "братушките". 

 

 

viber image 2019-03-06 , 17.27.19.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той пръта ако така се износваше нямаше да сменяме кормилни накрайници.Това е най якото нещо в колата заедно с полуоската.Въпрос на сигурност и изисквания при всеки един производител.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, а как седи въпроса с лявата втулка?

 

Мерси

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.03.2019 г. at 11:12, joo написа:

Здравейте, а как седи въпроса с лявата втулка?

 

Мерси

 

До колкото знам основно дясната се износва най-много, защото седи най-далече от кормилния прът и вибрациите там са най-големи. Някой знае ли дали има разлика между бензиновата и дизеловата рейка? Моята предполагам е електричка, защото не виждам казанче за хидравлично масло отпред. Предстои ми смяна на вътрешни накрайници, и ако се окаже, че и втулката е за смяна дали мога да ползвам чертежа, качен тук, който е за бензинова рейка?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Ето едно решение за тропащите кормилни рейки. Руснаците слагат втулка от 7ген. Някой ако има опит или реши да експериментира да с поделя) 

 

Цък!

Редактирано от Petrun4o
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.03.2019 г. at 9:08, Motte написа:

Здравейте,

 

доста неприятно е с тази втулка - да. Аз намерих човек, направи ключ и втулка от фосфорен бронз, подмени ми я и всичко заспа. Преди това опитахме с втулка от нещо като тефлон, но волана беше доста твърд и не стана, за това материала е много важен. Ако иска някой мога да дам контакти за София, подмяната е по-малко от час със сваляне само на кормилния прът/накрайник отдясно.

 

Поздрави.

Привет, при мен като покарам 50-100 км и почва да потропва, все по осезаемо. 

Бензинка 2.4. е.

Може ли контакт или адрес на този майстор в София.

Също дали проблемът трайно е изчезнал, поне до момента и колко струваше описаният ремонт.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В крайна сметка, като ще се дават пари по ремонти, има ли такъв майстор, който може да оправи пробллема трайно, а не да вземе парите и след някой друг км пак да се разтропа. 

Нямам технически познания, имам колата отскоро и бих желал да отсраня проблема. 400 лв за рециклиране и още за демонтаж/ монтаж ми се струват много за една проблемна втулка и то при съмнителен резултат.

Моля за сериозно препоръка за човек, който може да поправи рейката, трайно и на разумна цена

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес приятел  ми донесе втулката с ключа който поръчах.Направена е от стомана по скицата а самата вътрешна част от фосфорен бронз.Всичко е по схемата.

65606940_436859997152632_5791104275794886656_n.jpg

65635822_1475285832612265_3094827642495434752_n.jpg

65689621_1744406922370048_722224138374086656_n.jpg

65744477_2373669259361312_5981846384750362624_n.jpg

65764290_797514013977450_8610369883185610752_n.jpg

65785333_2385637814991322_6289898808067227648_n.jpg

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, Митко Йотов написа:

Днес приятел  ми донесе втулката с ключа който поръчах.Направена е от стомана по скицата а самата вътрешна част от фосфорен бронз.Всичко е по схемата.

65606940_436859997152632_5791104275794886656_n.jpg

65635822_1475285832612265_3094827642495434752_n.jpg

65689621_1744406922370048_722224138374086656_n.jpg

65744477_2373669259361312_5981846384750362624_n.jpg

65764290_797514013977450_8610369883185610752_n.jpg

65785333_2385637814991322_6289898808067227648_n.jpg

 

Къде ти я правиха и колко излезна? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тенис клуба имаме човек който е шеф във фирма за инертни материали.Имат много техника и се налага нейното поддържане.Имат стругове и др. Бях споделил с момчетата проблема с тази втулка и,че имам чертежи,дали може някой да помогне.Той взе чертежите и ми каза да не му давам зор - ще види какво може да направи.След месец тоест вчера на тениса ми донесе всичко.Попитах го каква е цената да плащам но той нищо не иска (приятели сме)Ще платя естествено,ще му взема едно 12 годишно.

В Четвъртък ще се видим пак на тениса и ако искаш колега Petrun4o  може да попитам дали ще иска да направи още няколко комплекта и какви пари ще му струва?

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 2 часа, Митко Йотов написа:

В тенис клуба имаме човек който е шеф във фирма за инертни материали.Имат много техника и се налага нейното поддържане.Имат стругове и др. Бях споделил с момчетата проблема с тази втулка и,че имам чертежи,дали може някой да помогне.Той взе чертежите и ми каза да не му давам зор - ще види какво може да направи.След месец тоест вчера на тениса ми донесе всичко.Попитах го каква е цената да плащам но той нищо не иска (приятели сме)Ще платя естествено,ще му взема едно 12 годишно.

В Четвъртък ще се видим пак на тениса и ако искаш колега Petrun4o  може да попитам дали ще иска да направи още няколко комплекта и какви пари ще му струва?

 

Може. А само втулката ли ти прави? С преса ли вади старата и набива новата? Защото ако може да се вади с преса, знам, че втулка от CRV става за нашите акорди. И ако е така, по-добре оригинална от CRV, отколкото правена. Поздрави! ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 8 часа, Petrun4o написа:

Може. А само втулката ли ти прави? С преса ли вади старата и набива новата? Защото ако може да се вади с преса, знам, че втулка от CRV става за нашите акорди. И ако е така, по-добре оригинална от CRV, отколкото правена. Поздрави! ;)

Колега Petrun4o,виждам,че не си на ясно с втулката.   Прегледай клипа   между 6-тата и 8-та минута.

Нито има преси нито чукове играят по рейката.Трябва си ключ който е за тази втулка и самата нея.Нищо друго не ти трябва.И до колкото знам рейките не са еднакви на акорда и це-р-вето,тоест и втулките по всяка вероятност.

Редактирано от Митко Йотов
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

До Митко. До колкото знам самото пръстенче във втулката е елемента, който се износва и е възможно само то да се смени. Втулката от CRV е различна, но пръстенчето е същото и става за нашите машини. Поне така казват братушките ;)

 

П. С. малко повечко съм се запознал от теб, но не ми е ясно с преса ли се избива пръстенчето, защото не ми се вярва да излезе толкова лесно. Не само клипове трябват. И четене иска ;)

IyAAAgG8luA-960.jpg

zcAAAgG8luA-960.jpg

rcAAAgG8luA-960.jpg

miAAAgG8luA-960.jpg

Редактирано от Petrun4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
Преди 1 час, Petrun4o написа:

До Митко. До колкото знам самото пръстенче във втулката е елемента, който се износва и е възможно само то да се смени. Втулката от CRV е различна, но пръстенчето е същото и става за нашите машини. Поне така казват братушките ;)

 

П. С. малко повечко съм се запознал от теб, но не ми е ясно с преса ли се избива пръстенчето, защото не ми се вярва да излезе толкова лесно. Не само клипове трябват. И четене иска ;)

IyAAAgG8luA-960.jpg

zcAAAgG8luA-960.jpg

rcAAAgG8luA-960.jpg

miAAAgG8luA-960.jpg

 

 

Щом си запознат значи трябва да си на ясно,че такива втулки не се избиват.Минава се на струг.

Проблеми с рейката нямам,пу,пу.Но понеже повечето колеги споделят,(а аз нямам причина да се съмнявам в тях)че не карат дълго и да се презастраховам като част която я имам в наличност.

Както и да е.Сигурен съм,че ще се оправиш някак си.Успех.

 

С поста си по горе не съм искал да се хваля а да покажа на колегите,че за някои е лесна работа стига да се попадне на точният човек и,че трудното по някога е доста елементарно.

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно, защото не карат дълго, братушките споделят, че слагат пръстенче от CRV, което е със същото Ф, но с по-голяма дължина. То издържало повече от оригиналното пръстенче, което е по-късо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 10.03.2019 г. at 9:08, Motte написа:

Здравейте,

 

доста неприятно е с тази втулка - да. Аз намерих човек, направи ключ и втулка от фосфорен бронз, подмени ми я и всичко заспа. Преди това опитахме с втулка от нещо като тефлон, но волана беше доста твърд и не стана, за това материала е много важен. Ако иска някой мога да дам контакти за София, подмяната е по-малко от час със сваляне само на кормилния прът/накрайник отдясно.

 

Поздрави.

Колегата Motte ми даде координати на въпросния човек, но е минал 20 хил км. и е продал колата. Разбрах, че и други колеги са правили рейки там. Може ли някой от тях да даде отзиви? Как е новата втулка и решен ли е проблема или пак започва?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз ходих и ми смениха втулката, но при първият по-дълъг преход от порядъка на 300 км отново се появи потропването. Майсторът сложи  описаната втулка, направена от фосфорен бронз, но уви. Бяха ми казали, че вътрешното каре на стенд на ръка хлопа, но на пътя няма типичните описани във форума симптоми. Предполагам, че не е от него, но сега първо него ще сменя, преди да дам рейката за рециклиране. С тази втулка не се получи, ама вече по предположения пари не ми се дават, особено като няма ефект. А бях така убеден, че е втулката, тъй като симптоматиката бе точно като описаната.

Та или втулката, която ми сложи майстора е калпава, или проблема е от друго място в рейката, или от карето- незнам, но определено си почуква при спиране и тръгване и се усеща леко и на волана. Иначе това момче, майсторът, много се постара, но уви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 18 минути, Radocan написа:

Аз ходих и ми смениха втулката, но при първият по-дълъг преход от порядъка на 300 км отново се появи потропването. Майсторът сложи  описаната втулка, направена от фосфорен бронз, но уви. Бяха ми казали, че вътрешното каре на стенд на ръка хлопа, но на пътя няма типичните описани във форума симптоми. Предполагам, че не е от него, но сега първо него ще сменя, преди да дам рейката за рециклиране. С тази втулка не се получи, ама вече по предположения пари не ми се дават, особено като няма ефект. А бях така убеден, че е втулката, тъй като симптоматиката бе точно като описаната.

Та или втулката, която ми сложи майстора е калпава, или проблема е от друго място в рейката, или от карето- незнам, но определено си почуква при спиране и тръгване и се усеща леко и на волана. Иначе това момче, майсторът, много се постара, но уви.

 

Типични симптоми на тампоните на  носача.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 39 минути, Митко Йотов написа:

 

Типични симптоми на тампоните на  носача.

Митко,незнам, не разбирам почти нищо от окачване. Може и да е така. Интересно, че като я подкарам не почуква и след малко каране, 5-10 км започва фа се чува при спиране към края и при тръгване до 10 тина км/ час. Иначе е много стегната и друго не тропа при движение. Като почне да потропва и леко поразмърдам волана наляво инадясно, пропуква. Затова мисля за рейката, а и в един сервиз ми бяха казали, че похлопва  при размърдване наръка/ не че вярвам много на майстори, които не познавам/

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега.По принцип всичко е възможно.

Такова пукане при въртене на волана на място или малка скорост,са две/три неща.Едното е лагера на тампона на амортисьора (горе на бомбето) , шарнир,или тампони на носача.Това е.Но си иска разглобяване и ще трябва да инвестираш в едно такова да локализирате проблема.Иначе ще се сменя до безкрай до като се открие.

А рейката е ясна,откачва се от главината, хваща се рамото и се клати в във всички посоки,тропа ли и тя е.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това пукане, за което говориш, го имаше и при мене, но само когато тръгвам от място, навивам волана за завой и мигача работи. Дали говориме за едно и също нещо?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 27.08.2019 г. at 14:00, ayl написа:

Това пукане, за което говориш, го имаше и при мене, но само когато тръгвам от място, навивам волана за завой и мигача работи. Дали говориме за едно и също нещо?

Вероятно не, при навъртян волан няма проблем никакъв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Благодаря още веднъж на всички за тази подробна тема.

Исках да споделя и моя скорошен опит по този въпрос

 

Накрайник на рейка (десен)

Останах много доволен от този ремонт, получи се много добре.

 

Човекът който оправя рейките от Бултрако беше в лятна отпуснка заедно със всички от сервизът и нямаше никой, та се наложи да викаме неволята.

Няколко думи които мога да кажа за това какво прави той, при него има подходяща шлайф машина с която може да направи прецизен шлайф на целия прът ако се налага, това вече не е евтино и лесно, понеже се сваля и разглобява всичко. Освен това сменя и още неща които са около кормилния прът и т.н. Хубавтото е че при мен не се наложи. 

 

След като брат ми ми направи инструмент за свалянето на накрайникът успяхме да го свалим на място (около 20 мин.), хубавото е че даже и стенд не е необходимо да минаваш, понеже накрайникът се сваля от ябълковидната сглобка и се монтира до крайна позиция, след това.

Втулката я направих, при стругар в Пловдив, препоръчан от бащата на мой-познат, цента за втулка + набиване в държача беше 15лв.

Материалът за втулката го купих от склад на Ангел Стоилов. Намира се на Кукленско в Пловдив, в София се намират в Дружба, цена за прът ф31x 200мм е около 20лв.

 

След свалянето на накрайникът на кормилнтата рейка, се сваля вътрешната скоба на маншона и идва ред на развиване на държача.

image.thumb.png.17932a4246110fd6edb8b6d8d3e16f0a.png

Оригиналната втулка не е втулка а черупка  и се избива не толкова трудно.

image.thumb.png.7fe103960e63b487bcfdf6475d1bca5e.png

Старата втулка в държача

image.thumb.png.246982bbd6f5af541eab982688ab3098.png

Новата втулка набита в държача.

image.thumb.png.8f6647f6f34b882cccbab0b44c6540e5.png

 

Проблемът със тракане и пукане се оправи :) , мисля да сменя и лявата края на Септември.

 

Малко измервания по въпросът.

Износването на втулката беше около 0,08мм диаметрално, тоест 24,08мм , новата я успя да я направи стругарът на 24,01мм, мисля че може и да е малко по тясна, примерно 24,005, но за работа със такива толеранси от 5 клас на точност се иска сериозно оборудване. Всъщност не знам как успя да я направи толкова точна на универсален струг този пич, но се справи. Първоначалната ми идея беше да я изработим на струг със ЦПУ за да се зададът корекции, след което на шлайф за да се докара размерът със точност в хилядни, за съжаление машините бяха заети и нямаше как да стане в моментът в които ми трябваше на мен. 

 

Надявам се да съм полезен

 

Поздрави

 

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Angelov_88 браво! От кога разправям, че само втулката (пръстенчето) се износва и се избива на преса и не е необходимо да се изработва цялата шайба със втулка, но просто някои хора са толкова предубедени и не приемат чужди мнения. 

Редактирано от Petrun4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей,

 

Става да, ако не успееш да я избиеш, качваш на струга и отнемане докато остане дебелина от 0,3-0,5мм и тогава няма да има ядове да излезе. При мен стана и без да се стругова.

Нов държач се прави ако искаш да направиш дебела и дълга втулка, това са го направили братушките за да издържа по дълго.

 

Някои важни неща:

1) Нещо важно което забравих да спомена, по добрия начин е да се набие втулка със по тесен вътрешен диаметър, след това се монтира на държача и се прави финна дообработка, така накрая няма отклонение от съостност между резбата на държача и вътрешния диаметър.

2) оригиналната фтулка е със прекъсване по две причини. (според моите знания)

- Цената е много по евтина, когато се огъне от листов материал 

- Влиянието от температурните разширения / свивания е по малко когата има прекъсване

Братушките са направили канал в техния дезайн, поради сходни причини, температурни разширения и обиране на потенционални стружки.

 

 

Моята я направих без канал понеже беше пробно, не ви съветвам да я правите така, аз ако се наложи да я правя пак, ще и направя канал, и може би нов държач за по дълга втулка. Държача ми го офертираха на 250лв от "Full engineering" което ми се видя много за тази част и не го направих.

 

 

Да ви попитам, при вас има ли едно леко виене когато въртите волана бързо на едно място, забелязвам че се чува само при по високо натовраване, тоест ако съм стъпил на почва, пясък със предните гуми, няма никакво виене но ако съм на хубав асвалт се чува?

 

Поздрави

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се чува едно, като леко стържене (виене.. не знам как да го нарека), като въртя волана на място на асфалт. Това го правеше и на стария ми акорд 5 ген, но доста по-шумно беше там. От какво може да е? 

Редактирано от Petrun4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 19 часа, Petrun4o написа:

При мен се чува едно, като леко стържене (виене.. не знам как да го нарека), като въртя волана на място на асфалт. Това го правеше и на стария ми акорд 5 ген, но доста по-шумно беше там. От какво може да е? 

Колега при 5-та генерация е от серво помпата, а на 8 ген е със серво-мотор и конструкцията и пронципа е тотално различен

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен, но звукът, който чувам е абсолютно същия и мисля, че е от самата рейка, а не от помпа.. 

Редактирано от Petrun4o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами при мен има малка разлика в звука, при хидравличната рейка се чуваше независимо колко бързо въртиш волана, а сега с ел. рейката се чува само на място при бързо въртене на волана.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Angelov_88 какъв е материала за направа на втулката?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 20.10.2019 г. at 9:14, Petrun4o написа:

@Angelov_88 какъв е материала за направа на втулката?

От фосфорен бронз я направихме, от склада на Ангел Стоилов го купих около 20лв за парчето на снимката

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

Развитие по темата, със спадането на температурата на вън забелязах че започна леко затягане при въртене на волана, предполагам че идва от новата втулка която направихме по рано. Осеща се много леко и само в специфични условия > в градски условия (бавна скорост) сервото моторът работи по сериозно и затягане не се усеща понеже мотора го компенсира, но при по бърза скорост 60-80км/ч когато воланът започва да става по твърд или сервото моторът работи по слабо се усеща леко затягане. Аз лично усетих това затягане при планинско каране когато скороста е в този диапазон и има нужда от повече въртене на волана. След като покарам известно време и спра за почивка рейката се затопля от мотора и затягането изчезва, така че най-силно изявено е при тръгване сутрин когато температурите са най-ниски.

 

Предполагам че това е основната причина за бързото разбиване на втулката зимата се свива и триенето се увеличава, лятото отпуска създава се хлабина която води до "удари" от пръта при неравности, ускорение, спиране..... и така втулката си заминава доста бързо. Ще видим дали лятото ще се рахлопа.

 

Не знам руснаците нямат ли такъв проблем със дизайна който са направили, че и тяхната е по-дълга и по дебела > тоест още повече ефект от свиването при ниски температури.

 

Май ще се окаже че оригиналния дезайн със прекъсване е по-добрата опция и ще изкара повече.

 

Като дойде времето да се прави отново, мисля да потърся по-подходящ материал и малко да променя дизайна. Има богата гама от медно базирани материали просто не се налични по складовете у нас :)

 

Поздрави

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спомням си, че беше казал, че си мазал пръта с някаква грес, трябва да имаш предвид, че някои греси спичат при ниски температури, можеш ли да се сетиш каква точно грес си сложил? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз говорих с моя човек който ми направи втулката,и му казах,че си гонил  размери от порядъка на 24,01мм,

Каза,че е грешка това което си направил.Angelov_88

Редактирано от Митко Йотов

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...