Jump to content
stoyanbo

Склонност към прегряване на ХР-В

Recommended Posts

Колеги, моля за помощ, защото с такова нещо не съм се сблъсквал въпреки че съм монтьор от 10 години. При това Харвито е личния ми автомобил. При каране само градско - никакъв проблем. При извън градско(600км. минах преди 2 седмици) - няма грижи. Проблема се  проявява САМО след дълго каране(20-30 км.поне извънградско) като вляза в града и спра примерно на светофар или мина на по-бавни обороти с по-ниска скорост температурата започва да пълзи нагоре. Странното е че дори на място като изфорсирам и (или) като държа на 2500-3000 оборота температурата започва да пада, но паднат ли пак оборотите отново започва да прегрява. Смених водната помпа (съмнявах се че може да няма достатъчно дебит) - проблема остана. Смених и термостата (реших че може на моменти да задържа) - същата работа. Сега съмненията ми са за частично запушен радиатор, но ако с тия темпове продължавам да сменям части и агрегати няма да ми издържи бюджета. МОЛЯ ако някой се е сблъсквал с подобен проблем или има идеи да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката на радиатора ти е проблема.

 

http://forums.hondabg.com/index.php?showtopic=76921&hl=%22%D0%B7%D0%B0%D0%B3%D1%80%D1%8F%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B5%22

Редактирано от s.s.d.d.
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как е нивото на антифриза в разширителния съд,излиза ли вода?Доливаш ли?Пипни радиатора когато качва нагоре температурата дали навсякъде е горещ и пиши.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Капачката на радиатора беше първото което смених. Извинявам се че пропуснах да го спомена.

Антифриз изхвърля по малко през капачката на разширителния съд когато се случи да прегрее (аз я следя и не допускам да отиде чак в критичния).

Радиатора го пипах преди седмица и беше горещ и долу и горе, но сега се замислям че на ХР-Вто тръбичките на радиатора не са хоризонтално а вертикално

и може би трябва да се провери в лява и дясна страна а не горе и долу.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пътя който минах е същия, сменяй радиатора смело, освен като МАИСТОР да си елиминирал мисълта за главата и разни бълбукащи горещогазови мехури.

Редактирано от zmiata29

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

zmiata29, пътя същия, но симптомите същите ли ти бяха? Щото това което описвам като симптоми ми е трудно да си го обясня от какво става.

С подобно поведение на автомобил не съм се сблъсквал и за това се допитвам. Колата в града я карам като картинг, на моменти я пържа на 5000-6000 оборота и стрелката е като закована малко под средата. Изминавал съм по 50км. градско почти без спиране и няма проблем, но изляза ли 30км извън града и скорост 100-120 и после в населено място на ниски обороти и почва да грее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ужас, явно съм чел по диагонал. Малко вероятно, но парното вътре в колата пускал ли си го скоро? Подобен проблем имах а Шатъла преди години, бях правил нещо по охлаждането лятото и обезвъдушаването естествено без отворено парно. като дойдоха първите студени дни, пускам парното да се стоплим и почна да заграява, но не го свързах с интервенциата през лятото та се стигна чак до смяна на гарнитура без да има нужда. Отделно накрая промивка на системата под налягане на чешмата, излязоха жабетата от вътре и проблема приключи.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пусни парното на жега както каза zmiata29 и почвай да си правиш експерименти на място. Ако не грее на празен ход, а като напомпаш газта жегата идва може с една промивка и обезвъздушаване да минеш. Таман ше си готов за зимата :D

Ако имаш още съмнения след това един тест драйв може само с дестилирана вода да не се набутваш с антифриз предварително и ако всичко е наред - антифриза и обезвъздушаване.

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се плашиш.Не винаги трябва да е лесно:).Приеми колата като марка Х и си провери работата на охладителната система,както се прави по книга.

1.Източи цялата система,включително парното,продухай с въздух.

2.Налей чиста дистилирана или омекотена вода-не антифриз.

3.Сложи една фуния,която да изскача 10 см над гърловината на радиатора и я набий да стои стабилно.

4.Запали и остави колата да се самообезвъздуши с кранчето на парното на топло.С шунтирана газова уредба.

5.Измери с инфрачервен термометър на колко градуса отваря термостата.Ако закъснява,нищо ,че е нов ,го смени.

6.Ако до тука всичко е наред,фунията ще се пълни и като изстива ще спада нивото на водата.

7.Затваряш капачката на радиатора и правиш същата проверка,като гледаш нивото в разширителния съд.Бележиш с маркер 2 нива.Като предварително на обезвъждушен двигател си долял разщ.съд до минимум.Проверяващ в градски режим за 3-4 дена има ли проблем с нивото-така проверихме капачката и цялата херметичност на системата.

8.Проверяваме перката на вентилатора кога включва и изключва.

9.Всички температури-на термостата ,на датчика,на радиатора и на двигателя ги следиш с инфрачервен термометър,Ако всичко си е наред и пак прави проблем на високи обороти,отваряш главата и сменяш гарнитура ,като преди това изчистваш водната риза перфектно.

 

Радиатора може да прави проблем ако е силно замърсен с мухички,но на голяма скорост вентилатора не работи,така че го игнорираш.

Често самия маркуч между гърловината и разширителния съд прави проблем.

Успех с търсенето!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. промивка и продухване ще направя при първа възможност въпреки че антифриза изглежда чист и прозрачен. И аз се съмнявам че нещо обезвъздушаването не се получава както трябва, може би заради промените в оригиналната охлаждаща система заради газовото. Мисля да си приспособя пробка за обезвъздушаване на най-високата точка веднага след изпарителя защото там мъркучите правят една гърбица и там може да остава мехур с въздух. Ще пробвам и ще пиша какво е станало.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма да се плашиш.Не винаги трябва да е лесно :).Приеми колата като марка Х и си провери работата на охладителната система,както се прави по книга.

1.Източи цялата система,включително парното,продухай с въздух.

2.Налей чиста дистилирана или омекотена вода-не антифриз.

3.Сложи една фуния,която да изскача 10 см над гърловината на радиатора и я набий да стои стабилно.

4.Запали и остави колата да се самообезвъздуши с кранчето на парното на топло.С шунтирана газова уредба.

5.Измери с инфрачервен термометър на колко градуса отваря термостата.Ако закъснява,нищо ,че е нов ,го смени.

6.Ако до тука всичко е наред,фунията ще се пълни и като изстива ще спада нивото на водата.

7.Затваряш капачката на радиатора и правиш същата проверка,като гледаш нивото в разширителния съд.Бележиш с маркер 2 нива.Като предварително на обезвъждушен двигател си долял разщ.съд до минимум.Проверяващ в градски режим за 3-4 дена има ли проблем с нивото-така проверихме капачката и цялата херметичност на системата.

8.Проверяваме перката на вентилатора кога включва и изключва.

9.Всички температури-на термостата ,на датчика,на радиатора и на двигателя ги следиш с инфрачервен термометър,Ако всичко си е наред и пак прави проблем на високи обороти,отваряш главата и сменяш гарнитура ,като преди това изчистваш водната риза перфектно.

 

Радиатора може да прави проблем ако е силно замърсен с мухички,но на голяма скорост вентилатора не работи,така че го игнорираш.

Често самия маркуч между гърловината и разширителния съд прави проблем.

Успех с търсенето!

За всеки случай дкоато правиш тестовете с вода, ръгни и 3(три) пакетчета лимонтузу.

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега някакво развитие........? Да споделиш, че да се ограмотим още малко?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не питай старило, питай патило са казали хората, та аз съм си "патило" тъкмо 2 пъти. Истината и 2та пъти бе издухана гарнитура на главата. То не бяха капачки, радиатори, термостати и щуротии. Виж сега, когато е по-студено би трябвало и да ти пуши бял пушек повечко.

Редактирано от Newbie

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Промених мъркучите към изпарителя и приспособих пробка за обезвъздушаване в най-високата точка до изпарителя. Направих пълен цикъл на обезвъздушаване. Ходих веднъж до Варна и всичко беше ОК. Реших че съм се справил с проблема, но след няколко дена пак нодих до морето и на връщане като влязох по нашата улица и пак завря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Newbie нямам пушек. Нямам и загуба на антифтиз. Единствено когато тръгне да прегрява ми пълни разширителния съд и се случва да изплюе малко на вън.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По мое мнение, първия път като ти е прегряла е издухала гарнитурата. Първопричината за тва прегряване най-вероятно вече е отстранена, доста неща си сменил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитура , Вече е много студено за радиатор . :)

Щом изхвърля вода следователно я и губи и ОТЗАД НЯМА КАК ДА НЯМАш бяла пара при положение ,че караш и  на газ(тоест като е студена или работи на място почти винаги има .

Редактирано от K1r1L

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имах същия проблем на сивик 7/ 1.6vtec. Проблема при мен бе частично запушен радиатор,беше по хладен зад перката за охлаждане отколкото при тази за климатика.Обиколих няколко майстора и накрая сам установих проблема.Направих промивка с дабавка за отпушване на радиатори Holtz и сага е дабре.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво е развитието на проблема?

Аз имах подобен проблем и се оказа много запушен радиатор - мухи...камъчета и какво ли още не....Смених радиатора с НИСЕНС и се оправи, вече 140к км.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...