Jump to content
IVTEC

Откъде зареждате бензин и какъв

Recommended Posts

Може би той е единствения който се доближава малко до нормите, бих го сравнил с 98 на Лукойл, но с 100те на Еко и ОМВ, отстъпва доста.

Лично мнение!
Газ-та.... мале, какви ядове ядох с нея докато я изхабя, направо исках да я изпусна в атмосферата, ужасна!
Дизела... ъпсурден разход!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой друг с мнение за 100 цата от Марешки?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами споделяйте ги тези неща, колеги. Във фейсбук-страницата чета 95% положителни отзиви, но за мен това не е меродавно и чета мнения по форумите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз днес реших да пробвам 100 на марешки и бих казал, че е добър. Последно време зареждам 100 на ОМВ и ми се струва, че колата е малко по-пъргава с бензина на марешки. Може и да си въобразявам, но определено не ми се стори по-лош, а цената е с 30 ст. надолу.

 

Изкарах си и карта за отстъпки, но те са само за обикновен бензин 95, дизел и газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100-цата на сърбите я пробвах скоро (GDrive) и ми хареса. Плюсче от мен за Gazprom :)

Навиха ме приятели които го докарват от рафинерията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само 100 ли е сръбски и в кои пунктове в София викаш да важи? Те па са ги сложили на едни места...изобщо не са ми удобни.

 

Последно сипах до капачка на Круиз на Резбарска 1.95. Да видим като изпразня какъв разход ще даде. Преди пак съм пълнил догоре - не усетих разлика с ОМВ. Ромпетрол на Рожен от година-две ме отказаха с количество, може би и качество на 95. Лукоил, Петрол, Шел и малки бензиностанции не. Само ОМВ, Еко и последно време Круиз. За А95 говорим. Така консумирам аз. :)

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Ми в дружба го сипах, не знам къде имат бензиностанции иначе на друго място. За 95 не знам откъде е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Понеже темата ми е интересна и най-вече тези дни ми омръзна да им пълня гушата на картелниците, които продължават да цакат бензина на 1,95 при 34 долара за барел петрол (цена, която сме виждали 2004 година!!!!), исках да попитам за по-малките бензиностанции, които са или вериги или са си самостоятелни, кой е доволен от тях? Просто не искам да се набутам с мизерно гориво, но искам и да го купя да някаква по-ниска цена.

 

Видях положителни мнения за GoPetrolium - само на тази на Житница ли нещата са читави или и на другите им места са добре нещата? Забелязах, че продават на различни цени на различните си обекти. Може ли да се плаща с карта на техните обекти?

 

Някой зареждал ли е от малката бензиностанция близо до жп прелеза или тази до обувния завод срещу ОМВ (преди беше Петрол, а сега не е Петрол)?

 

Относно октановото число на горивата - принципно, ако е 100 и наистина е 100, означава, че горивото е внос от някъде - Гърция, Сърбия, Румъния и т.н. Доколкото съм запознат, Лукойл Нефтохим нямат техническа възможност да произвеждат сто октана, само 98. Допълнително доказателство е, че на Лукойл бензиностанциите сто октана няма.

 

Благодаря, предварително за отзивите!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се включа в седенката с изказване и няколко въпроса. Зареждам на Ромпетрол 95. Доволен съм. Уж е румънски и на дълъг път правя 5.5л./100 км.

Сега да попитам:

1. Има ли смисъл да се слага 98 или 100 октана? Става ли по-икономична или е лъжа, че по-високият октан е по-добре.

2. По-високият октан не води ли до по-голямо износване на клапани, цилиндри и т.н.?

3. Ако отговорът на горния въпрос е "не", добре ли е от време на време да се слага бензин с по-висок октан?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Има ли смисъл да се слага 98 или 100 октана? Става ли по-икономична или е лъжа, че по-високият октан е по-добре.

 

Не, няма никакъв смисъл, освен ако няма едно типично "цъкане" от двигателя от преждевременни детонации, което се случва при двигатели с много висока компресия и недостатъчно октанов бензин. По-високият октан не е мерна единица за количество енергия, а мерна единица за устойчивост на компресия, без горивото да се самовъзпламени. Не само че няма никаква логика гориво с по-висок октан да е по-икономично, а дори изгаря малко по-бавно, заради което е малко по-неикономично. Но обикновено разликата е пренебрежима. Смисълът на високооктанов бензин е да се ползва в двигатели с изключително висока компресия, при които само от компресията бензин 95 би се възпламенил по-рано, ще чуваш типичното тракане при натискане на газта и това може да доведе до повреда на двигателя. Но масовите автомобили са предвидени да работя с всичко над 93 октана. Спортните коли и колите с модификации са изключение - те наистина имат нужда и могат да се възползват от бензин с висок октан. Интересен факт е, че например LPG-то е с много висок октан - около 110.

 

Тук говоря чисто за октана. Ако има бензиностанции, които разреждат бензинът или продават стар бензин като 95 (а той всъщност реално е много по-нисък октан), то тогава може колата да ти е по-икономична с бензин, който продават като 98 или 100 октана. Но на база личният ми опит с карането на бензинови мотоциклети с компресия по-висока от тази на колата, не съм имал никакъв проблем с 95 октана от известните марки бензиностанции (OMV, Shell, EKO, Petrol, Rompetrol) и не съм открил абсолютно никаква разлика във вървеж или разход спрямо бензин от BP, Elin, JetOil и др. в Гърция. Сипвал съм веднъж 100 октана бензин на по-новото Кавазаки от OMV и там вървеше осезаемо по-зле - малките двигатели на моторчетата и по-лошото корегиране на възпламеняването прави разликата в горивото по-осезаемо. Тогава всъщност от сервиза ми казаха, че висок октан на мотор на който пише "95 only" на капачката не трябва да се сипва и се поинтересувах защо.

 

Така че който си мисли, че като налива гориво с 30-40ст по-скъпо си прави услуга - финансово или на колата, обикновено силно греши. Отново, изключвам хората, които знаят какво правят и са тунинговали колите си, увеличавайки компресията на доста над заводските показатели.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Понеже темата ми е интересна и най-вече тези дни ми омръзна да им пълня гушата на картелниците, които продължават да цакат бензина на 1,95 при 34 долара за барел петрол (цена, която сме виждали 2004 година!!!!), исках да попитам за по-малките бензиностанции, които са или вериги или са си самостоятелни, кой е доволен от тях? Просто не искам да се набутам с мизерно гориво, но искам и да го купя да някаква по-ниска цена.

 

Видях положителни мнения за GoPetrolium - само на тази на Житница ли нещата са читави или и на другите им места са добре нещата? Забелязах, че продават на различни цени на различните си обекти. Може ли да се плаща с карта на техните обекти?

 

Някой зареждал ли е от малката бензиностанция близо до жп прелеза или тази до обувния завод срещу ОМВ (преди беше Петрол, а сега не е Петрол)?

 

Относно октановото число на горивата - принципно, ако е 100 и наистина е 100, означава, че горивото е внос от някъде - Гърция, Сърбия, Румъния и т.н. Доколкото съм запознат, Лукойл Нефтохим нямат техническа възможност да произвеждат сто октана, само 98. Допълнително доказателство е, че на Лукойл бензиностанциите сто октана няма.

 

Благодаря, предварително за отзивите!

 

Здравей, мисля че мога да съм ти полезен на въпросите.

 

Аз от 3-4 месеца зареждам дизел единствено но GO бензиностанции. В тази на ул. Житница и 2 пъти на една на изхода от Люлин към Филиповци, достъпна и от Околовръстното. Тази на Житница е по-скъпа. Преди продаваше с разлика от 0,12л спрямо картелираните и беше гръцка нафтата, а напоследък намалиха разликата и ми казаха, че е от Лукойл. Може да са ги понатиснали?  В Събота дизела беше 1,84лв.,  а бензина 1,85лв, сега е по-ниско но не разбрах точно колко. Тази на Околовръстното при Суходол е със същите цени но не съм зареждал от нея. Другата, в Люлин, е значително по-евтина. Там зареждах като ходех на вилата си и разликата беше още около 13-14 стотинки по-надолу от тази на Житница. От сайта Фуело.нет ми дава че сега там дизела е 1,71 но не мога да го потвърдя. Сега понеже не ходя на вилата и не съм минавал от над месец. Горивото от нея по думите на персонала, а и по мои впечатления е еднакво добро с тази на Житница. Имат и доста клиенти, често със скъпи автомобили. Имам 2-ма приятели каращи на бензин и също с доволни. На Житница, с карта се плаща без проблем, в Люлин не съм пробвал, защото касата им е по-далече от колонките, зареждах вечер с пълна с хора кола и бързах и плащах в брой.

От другите 2 бензиностанции, за които питаш, тази на Гешов вече не е на Петрол, а на Interspeed. Не съм я пробвал но няма голяма посещаемост въпреки цената от 1,82/снощи/ и допълнителната обявена отстъпка от 0,08лв на литър при заредени 25л. Другата не я разпознавам къде е.

Редактирано от angello

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GoPetrolium на Житница е с 12 или 13 стотинки по-евтина в сравнение с тази в Студентски и не важи картата за намаление, т.е. включено е.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

GoPetrolium на Житница е с 12 или 13 стотинки по-евтина в сравнение с тази в Студентски и не важи картата за намаление, т.е. включено е.

 И на Житница и в Люлин картите не важат. Самите касиери маркират такава карта за отстъпка при плащане, но цената на отстъпката е включена в цената на колонките и таблата и важи за всеки клиент Това е от няколко месеца.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,аз да кажа за моята бензиностанция,намира се до театър София в бившия гараж на УБО,там зареждам от 4г ,цената е винаги с 10ст. под Лукойл.Някой път ако се зареди над 100лв дават и още 10ст ,ама с тази  цена няма как да се сипе за 100лв.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте ,аз да кажа за моята бензиностанция,намира се до театър София в бившия гараж на УБО,там зареждам от 4г ,цената е винаги с 10ст. под Лукойл.Някой път ако се зареди над 100лв дават и още 10ст ,ама с тази  цена няма как да се сипе за 100лв.

Тя също е на Interspeed, за които бензиностанции имаше питане за качеството. Ти какво гориво зареждаш на нея и какви са ти впечатленията за качеството и ако е добро, дали е постоянно. С карти може ли да се плаща? На друга от тази верига, която е на бул. Гешов, на таблото пише че отстъпката е при 25л., като по едно време даже беше фиксирана и сумата на 0,08лв. за литър. Сега е празно полето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравейте ,аз да кажа за моята бензиностанция,намира се до театър София в бившия гараж на УБО,там зареждам от 4г ,цената е винаги с 10ст. под Лукойл.Някой път ако се зареди над 100лв дават и още 10ст ,ама с тази  цена няма как да се сипе за 100лв.

Тя също е на Interspeed, за които бензиностанции имаше питане за качеството. Ти какво гориво зареждаш на нея и какви са ти впечатленията за качеството и ако е добро, дали е постоянно. С карти може ли да се плаща? На друга от тази верига, която е на бул. Гешов, на таблото пише че отстъпката е при 25л., като по едно време даже беше фиксирана и сумата на 0,08лв. за литър. Сега е празно полето.

 

Аз зареждам бензин 95,като цяло съм доволен, не съм имал никакви проблеми.Плаща се само в брой или на ръка :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

1. Има ли смисъл да се слага 98 или 100 октана? Става ли по-икономична или е лъжа, че по-високият октан е по-добре.

 

Не, няма никакъв смисъл, .....

За мен има голям смисъл. Вече втора година зареждам само 100 октана. Разликата във вървежа и разхода е осезаема, а колко и дали е 100 октана е друг въпрос. Явно самото гориво е по качествено от 95-цата, освен това 95 мирише яко на терпентин, 100-така мирише много слабо.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

1. Има ли смисъл да се слага 98 или 100 октана? Става ли по-икономична или е лъжа, че по-високият октан е по-добре.

 

Не, няма никакъв смисъл, .....

За мен има голям смисъл. Вече втора година зареждам само 100 октана. Разликата във вървежа и разхода е осезаема, а колко и дали е 100 октана е друг въпрос. Явно самото гориво е по качествено от 95-цата, освен това 95 мирише яко на терпентин, 100-така мирише много слабо.

 

 

Koлега, би ли бил по-конкретен колко е разликата в разхода, щом е толкова осезаема? Щом си засичал значи имаш представа от конкретни цифри, Колко осезаема? 1 литър по-малко на 100 км?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е литър, доста по малко е, но разликата е осезаема, което буквално означава че се усеща. На цял резервоар(45л.), се падат някъде 3, дори малко повече. Сравнение между 95ОМВ и 100ОМВ. Ако тръгна да сравнявам с 95 на лукойл, разликата може и да е по голяма. Аз не гледам толкова разхода, колкото самото качество на горивото, защото за мен разхода не се изразява само в спестено гориво, а и в спестени пари от чистене на дюзи примерно, или нагар по клапани и свещи.Разликата във вървежа е по осезаема, от колкото спестеното гориво, което е по важно за мен, тъй-като и без това сивика няма мощност в излишък, а е само 90 кончета.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е литър, доста по малко е, но разликата е осезаема, което буквално означава че се усеща. На цял резервоар(45л.), се падат някъде 3, дори малко повече.

 

Не казвам, че твоят случай не е такъв (със 100 октана да ти гори по-малко колата, понеже в дадена бензиностанция 95 октана не е баш 95 октана, ми е разреден бензин, да кажем). Но съм силно скептично настроен към това да измерваш разход на база на това колко път си изминал единия и другия път. За 5 години с миналата кола на нафта, при едно и също каране и последователни зареждания винаги разликата в разхода единия и другия път е била повече от 3л на резервоар. Даже при няколкото ми ходения до Франция с колата, което са 4000км каране със 100-130 по магистрали, последователните зареждания варираха с над 0.5/100 или общо с 4-5л изгорено гориво на резервоар. Така че успех да измериш 3л на резервоар разлика и да ги препишеш на октаните. 

 

Но дори да кажем, че разликата е 3л / резервоар (в което трудно ще ме убеди някой, който просто разказва за наблюденията си):

100 октана 45л х 2.13 = 95.85лв

  95 октана 48л х 1.93 = 92.64лв

 

А и ако те разбирам правилно - от 3 години сипваш само 100 октана, така че може и впечатленията ти да са доста стари и вече 95 да си е добре. Бих те посъветвал да пробваш и просто 95 от друга бензиностанция.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, искам само да те помоля, да не тълкуваш моите впечатления, защото те са мои, а не твои- нищо лично. Но след като  казвам това, значи е така. това, че зареждам от 2 години 100 октана, не значи че през това време не съм зареждал и 95.  95 на ОМВ никак не е лош, докато  за лукойл .... няма да стъпя там. Колкото и да ти е странно, разходът ми не варира във такива големи граници като при теб. Колата се кара всеки ден, смесен пробег и впечатленията ми са достатъчно прецизни. На дълъг път, е нормално и разликата като се насложи в разстоянието, да е и по голяма. Освен това, както вече казах, не ме вълнува толкова спестеното гориво, колкото вървежа а там разликата наистина е голяма, както и затлачването на системата. Миризмата е коренно различна при двата вида гориво.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото това са твои впечатления, трябва да мога да ги тълкувам някак. В крайна сметка търсим истината. Интересно би било да се направи едно измерване на кола с 95 октана бензин как ускорява от 0-100 и след това кола със 100 октана от същата бензиностанция и на същата отсечка. Това би бил обективно сравнение.

 

ПП: Водя спора не само защото чисто химически няма логика по-високооктанов бензин да е по-добър, но и защото това бе потвърдено от сервиза на Кавазаки, където както казах - един от добрите майстори ми каза, че сипването на високооктанов бензин в двигател предвиден за по-нисък октан е еквивалентно на изливане на пари в мивката. "Сипвай на големите вериги бензиностанции от най-евтиния бензин и си карай." Както казах при мен ефекта беше обратния, той обясни, че обикновено не се усеща, но мотоциклетите не успяват да си корегират запалването в толкова широка граници като колите.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам за сервиза на Кавазаки, но знам че живея в България и обикновено нещата имат доста простичко и логично обяснение. Както вече споменах, дали 95 е 95, и 100 е 100 октана в БГ, е доста съмнително. Обаче едно стана ясно, че този бензи - 100 октана, е направен да се сипва на по капризни към горивото двигатели и от там си обяснявам по доброто качество на самата консистенция. Според мен, разликата във вървежа не се дължи на повечето октани, а на по доброто качество на самият бензин. Пак казвам, това което зареждам на въпросната верига, съм доволен и от 95, където разликата наистина е минимална, но я има. Една от тях е, миризмата на терпентин.   "Гонките" не са достатъчен критерий, има по прецизни начини за достигане на истината, стендове, химичен анализ на горивото и т.н.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя опит - доста субективен тъй като съм тествал 95 срещу 98/100 октана (стотици пъти)  само на 1 кола с несертифицирани(предполагам) уреди е че 

1. колата върви повече с 100 октанов бензин ( предполагаем плацибо ефект - със сигурност ми се иска да е така не съм мерил на дино или по друг начин)

2. колата изминава повече км със 100 октанов бензин минавайки един и същи маршрут всеки ден, по измерванията на километража (пълен резервоар - и заредено гориво след определени км - също силно недоказуемо и е възможен плацибо ефект, но въпреки това никога километрите не са били по малко(литрите повече) от колкото със 100).

 

P.S.: за да има наистина обективно измерване - трябва специализирана апаратура, един и същи автомобил каран с 2та бензина и максимално трябва да се избегне човешкия фактор  в картинката. 

 

Лично за мен 100 октановия бензин е по добрия избор.

Поздрави.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не казвам, че мнението на Veseliq не е вярно, но моя опит е като на другите колеги. Вероятно в чужбина бензин 95 е наистина с такова октаново число и там няма смисъл да зареждаш 98 или 100. Но в България моите наблюдения са, че с 95 колата става една идея по-мудна(възможно е да си въобразявам естествено), двигателя започва да почуква, разхода се качва с около литър.... Като заредя 100 ниските обороти са с по-добър респонс и върви повече над 120 км/ч, двигателя утихва и сякаш всичко си идва на мястото. 

Никой не твърди, че 100 октана са истински, но колата си показва кое е по-добро за нея. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако двигателя почуква, това определено значи, че трябва да се сипе по-високооктанов бензин. Може би бензиностанциите в София "кръщават" една идея по-малко бензина/нафтата, заради по-голям страх от проверки? Би било адски тъпо ако качеството на горивото варира, понеже са си направили сметка, че ще мине... :(

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето хората от "Пета предавка" какъв тест са направили. Може повечето от вас да са го гледали, но надявам се на някого да е полезно.

 

https://www.youtube.com/watch?v=WTaBngvsPrc

Редактирано от kotarankat
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Здравей, мисля че мога да съм ти полезен на въпросите.

 

 

Аз от 3-4 месеца зареждам дизел единствено но GO бензиностанции. В тази на ул. Житница и 2 пъти на една на изхода от Люлин към Филиповци, достъпна и от Околовръстното. Тази на Житница е по-скъпа. Преди продаваше с разлика от 0,12л спрямо картелираните и беше гръцка нафтата, а напоследък намалиха разликата и ми казаха, че е от Лукойл. Може да са ги понатиснали?  В Събота дизела беше 1,84лв.,  а бензина 1,85лв, сега е по-ниско но не разбрах точно колко. Тази на Околовръстното при Суходол е със същите цени но не съм зареждал от нея. Другата, в Люлин, е значително по-евтина. Там зареждах като ходех на вилата си и разликата беше още около 13-14 стотинки по-надолу от тази на Житница. От сайта Фуело.нет ми дава че сега там дизела е 1,71 но не мога да го потвърдя. Сега понеже не ходя на вилата и не съм минавал от над месец. Горивото от нея по думите на персонала, а и по мои впечатления е еднакво добро с тази на Житница. Имат и доста клиенти, често със скъпи автомобили. Имам 2-ма приятели каращи на бензин и също с доволни. На Житница, с карта се плаща без проблем, в Люлин не съм пробвал, защото касата им е по-далече от колонките, зареждах вечер с пълна с хора кола и бързах и плащах в брой.

От другите 2 бензиностанции, за които питаш, тази на Гешов вече не е на Петрол, а на Interspeed. Не съм я пробвал но няма голяма посещаемост въпреки цената от 1,82/снощи/ и допълнителната обявена отстъпка от 0,08лв на литър при заредени 25л. Другата не я разпознавам къде е.

 

 

 

Благодаря колега, освен да пробвам при следващото минаване да заредя и да видя как ще е.

Редактирано от sfawbg1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Газпром - бензин и дизел и съм много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

От 12 години само в ОМВ сипвам А95 (тествал съм 2 пъти 100, абсурдно бързо свършва резервоара и го спрях този експеримент), със сегашният автомобил от близо 2. Тествал съм Лукойл като алтернатива 4-5 пъти (само защото имах карта), А95 и имаше мисля някакъв А96 нещо си, ако не се лъжа - и от двата останах недоволен (нито вървеше по-добре, нито разхода се намали, а напротив по-бързо свърши резервоара). Друга бензиностанция не съм тествал.

За момента съм доволен от ОМВ.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте

Въпроса с какъв бензин караме е наистина актуален. Моята кола е проектирана да работи с бензин RON 91, което може би означава, че всякакъв бензин с октаново число 91, 93 или 95 ще си върши работата.

Зареждам на Кромидоил (Lukoil) само бензин 95. 

Поздрави 

Редактирано от JoroHondata
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През последните 10 дни си направих разходка до Австрия и обратно с колата (3600км общо), като сипвах само 95 навсякъде. Разлика във вървежа с българския 95 от OMV и Унгарски, Австрийски и Хърватски не усетих. Всички зареждания са пълно-пълно (до капачката) при резервоар поне 2/3 празен (в два случая съм зареждал почти на изпарения). Ето и разхода, който колата даде:

1. София -> Унгария - 600км, разход 7.1л/100км с бензин 95 от OMV гр. София, жк. Бъкстоун при каране със 110-120 по магистралата и 60-100 преди нея.

 

2. Унгария -> Словакия (15км в Братислава) -> Австрия - 600км, разход 7.54л/100км с бензин 95 от OMV на магистралата в Унгария. Карането отново бе съвсем лежерно

 

3. Австрия -> Германия -> Австрия - 700км, разход 8.88л/100км с бензин 95 от Shell на австрийската магистрала. Окказа се, че там бензина на магистралата е над 20% по-скъп от този малко извън нея, разбрах го в последствие. Карането включваше лежерно каране по магистрала, но и катерене и спускане в снежни планински курорти около Kappl. От там се и качи разхода.

 

4. Австрия -> Хърватска - 650км, разход 7.23л/100км с бензин 95 от BP в Австрия. Карано изключително лежерно по селски пътища и 200км магистрала.

 

5. Едно допълване от 13л като тръгвах на обратно, което може да пропусна.

 

6. Хърватска -> Калотина - 725км, разход 8.5л/100км с бензин 95 от INA Хърватска. Карано със 125-130 на автопилот по магистралата, че нямах търпение да карам по-бавно, вече исках да се прибирам. От там и по-високия разход спрямо на отиване.

 

Горния дневник за мен еднозначно показва, че разлика в качеството на горивото от австрийска и българска бензиностанция няма - не и осезаема такава. С бензина от българската бензиностанция разхода бе най-нисък (едва 7.1л/100км), но и бях най-"свеж" и търпелив да карам икономично. Хората, които казват, че като дойдеш в България и разхода се качва с 2-3л/100 от българския бензин, явно не си дават сметка, че като си дойдат, започват да карат на по-кратки отсечки, с по-променлива скорост и това влияе много повече.

 

Единствено ме е яд, че не сипах 98 октана от INA в Хърватска за експеримента - там цената на 95 и 98 е почти същата, но видях чак като заредих (8.5 куни за литър 95, 8.65 куни за литър 98). Но скоро пак ще ходя до Загреб и мисля да тествам български 95 спрямо хърватски 98 на отиване/връщане, като ще гледам да поддържам еднаква скорост от 125км/ч на автопилот и в двете посоки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забелязал ли си при автопилот и при поддържане на скоростта "крачно" дали има разлика в разхода? При мен даже по компютър ми излиза по-висок разход като тръгна на автопилот до Бургас

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това няма много общо с темата за горивата. Честно казано - има нещо такова, но не идва от автопилота, а по-скоро от факта, че на автопилот е по-лесно да поддържаш по-висока средна скорост. Тоест като тръгнеш да караш до Бургас със 140, на автопилот си ги поддържаш 140 стабилно. Баири, трафик, колата си дава газ и като се наложи да намалиш пак натискаш копчето и си възстановява 140. Докато като караш с крака на педала - често подсъзнателно скоростта пада и караш някои отсечки по-икономично.

 

От друга страна като искам да карам икономично - с автопилот съм постигал рекордно нисък разход (като горния рекорд от 7.1 на бензинов автомат пълен с багаж и зимни гуми). Слагам на 110 и си гледам пътя. На миналия Акорд - дизел, бях направил 1100км на един резервоар със среден разход 4.7. Без автопилот не бих имал търпение.

 

Така или иначе педала на газта няма физическа връзка, а е с потенциометър - и двата случая компютъра подава гориво. В единия - колкото си натиснал, в другия колкото си задал за нужната скорост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Veseliq, не само в Австрия, но и в повечето държави в ЕС, поне в които аз съм пътувал, има разлика в това дали зареждаш на директно на магистрала, дали след детелина на магистрала или в градче. В Австрия е най-фрапираща разликата. Аз също бях предишните 10 дни там на ски и в бензиностанции на OMV, видях цени за дизел от 1,30 евро на една между тунелите преди Залцбург, до няколко с цена от 0,949 евро в градчета недалеч от същото място. На такива под детелините цената се въртеше около 1,05 евро.

В Хърватска разликите бяха от 7,58 куни, до 7,80 куни но все в бензиностанции на магистралата. Този път не съм слизал от нея, но по принцип е по-евтино. Същото е и в Унгария с разлики от около 20-30 форинта, което стига до около 10%.

В Словения всички цени, на всички бензиностнации бяха еднакви. На отиване 1,00 евро, на връщане 1,038 евро. В Сърбия от 133 динара до 124 динара. Ето една полезна карта с цени на бензиностанции на OMV в Европа. Вижда се и къде има и LPG=  Тук е заредена Австрия, но има и други държави, като не за всяка държава има и цени. На другите вериги, поне за Shell и BP такива търсачки не дават за никъде цени :


https://www.omv.com/portal/01/com/omv/OMV_Group/products/OMV_Station_Finder/!ut/p/b1/bY7RToMwAEW_xS9oC-02HgtsFEMrhbIVXkizToRsgLqg8vVi3J70vt3ck5MLKlA6cO0ShyDsAg2q3kxtY67t0JvzT69WNYce28WFU1AcQz8jXOzgbxagXAD4RDbykQbOFkYx44y48A5U_8xoj-7zAWiI67zbjPzrqpM5mFQ3S0eEHInOfIpQIu7p1O6zwqe-nSM6gPzUA8GGywmUi3795x5ZkZsfqJvejfmxqZF9LpLAmlRxPM35-_j6lqGQuln3ofxJJMdRyPaAUk9vLcskVX7PXsClOic4ah6-Af0tHus!/#Z7_M09HFIU2UA4I0BR530A1000000

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Хърватска зареждах в Загреб - след като се "опарих" в Австрия и аз прецених, че може извън магистралите да е по-евтино. Но и там цената е една и съща (като най-голям шок за мен бе, че цената на 95 и 98 е почти еднаква). В Сърбия разликата е минимална, между града и магистралата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, 

 

малко от нафталина вадя темата, обаче наближава сезонът на пътуванията и горивата пак придобиват актуалност. Няколко неща ме интересуват конкретно за бензина.

 

1. За БГ. Знам, че независимо от коя бензиностанция зареждам бензинът е лукойлски. С изключение на Ромпетрол (от Румъния) и Еко (от Гърция). А ОМВ? Газпром?

2. Някой зареждал ли е от Марешки? Знам, че му е лукойлски бензина, но гледам във fuelo.net при средни цени на А-95 за страната 1.96 лв., Магарешки дава литъра за 1.76 лв. То като ще е лукойски бензин, по-добре от него да е. 20 стотинки разлика хич не е малко. Мнения?

3. Предстои ми пътуване август до Барселона. Някой ако е пътувал в такава посока да сподели къде е зареждал в Хърватия, Словения, Италия и Испания. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Бензинът закова 2 лева в София

Ценовата ножица се разтвори от 1.69 лв. за А95 в Смолян до 2.05 лв. в Белене

http://www.blitz.bg/news/article/421817

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хърватска и Словения - където заредиш :) Има INA, в Словения има Petrol & OMV.  В Италия ако излезеш от магистралата е осезаемо по-евтин бензина, в Испания не съм карал.

 

Но като гледам в Испания ренталите не са скъпи. В Италия магистралните такси са ужасно високи (ще ти е 80 евро на посока само магистрални такси). Предвид цените на самолетните билети до Барселона (skyscanner.net, за да провериш всички компании за колко летят до там), помисли дали наистина ти трябва кола. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...