Jump to content
goldbyrk

Гърне/катализатор

Recommended Posts

Публикувано (Редактирано)

На скоро понастъпах яко колата и явно нещо се продъни по изпускателната система. На пръв поглед задното гърне изглежда наред, но като го поблъсках малко и се чува че се е напълнило с някакви боклуци. Съмнявам се че катализатора се е преместил в задното гърне, но все още не съм сигурен. При набиране, звука в купето е нетърпим и се чува силно бучене. Искам в купето да е максимално тихо, затова искам да попитам как да процедирам - какви гърнета да сложа, от къде да намеря нещо изпитано? Гледам че се продават катализатори за 80 лева, но колко са истински....

Другата ми питанка е за спирачни маркучи. Лявата накладка леко свири при не натиснат педал. Като ударя рязко импулсно спирачката и се оправя, затова се съмнявам в тях. Има ли значение каква марка ще сложа?

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за свиренето на накладката може да е звуковият сигнализатор за износени накладки.При мен и от едни нови ментета ми свиреше без да пипам сп.педал,и като го чукнех леко спираше. За гърнето незнам,ако го сменяш,аз бих го разпорил първо от любопитство,тъкмо и ще видиш дали е там катализатора. И изобщо,виж дали не се е разкачило нещо отдолу по генерацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За свиренето потвърждавам горното на колегата. Относно тишината , крайно гърне Уолкър средно може българско а катализатора ако си е заминал трябва да сложиш резонатор. Може и два ако ти се занимава. Последните 2 пъти само Уолкър слагам от ТЕХ-КО.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Днес огледах отдолу колата и на пръв поглед не се вижда нищо смущаващо. Не мога да преценя дали е от катализатора или крайното гърне е изгнило отвътре. При запален мотор, бученето се чува от крайното гърне, но все пак там е изхода и не мога да  съм сигурен дали е заради него. Средното гърне изглежда като ново поне отвън, няма нищо разкачено. Така или иначе ще се ходи на сервиз, но все пак искам да се запозная поне от обща култура. Относно накладките, преди 2 месеца бях в сервиза за рутинно обслужване и ми казаха, че били читави, още тогава им обясних за това свирене и човека ми каза, че не е могъл да разбере от къде идва.  Преди дни направих дъдлъг пробег от над 1200км. и наблюдавах за загряване на дисковете, но няма нищо смущаващо.

 

Колега Docev, гледам че си от Русе, би ли препоръчал място където да ми сменят каквото е нужно, предполагам че не е нужен специализиран сервиз, а във всеки такъв могат да го монтират?! Къде се намират тия ТЕХ-КО? Гледам и катализатори се продават уж истински, за по 80 лв.

Редактирано от goldbyrk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Запали колата, запуши с ръка гърнето и веднага ще си покаже, ако изпуска и откъде.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще опитам, непременно, не се бях сетил за това! Относно състоянието на накладките, днес ги прегледах на око и дебелината им е около 6-7 мм., предполагам, че има още хляб в тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За изпускателната система бих препоръчал Bosal. Купих средно и крайно гърне от посочената марка (от чужбина) и съм много доволен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно в накладките има някакви примеси. ТЕХ-КО е бившият магазинна Винпром ако го знаеш . Както е Математическата , отсреща . От другата страна на булеварда. Влиза се отзад обаче през малка та уличка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, знам го, ще мина тия дни натам.

Относно другият проблем - срещнах различни мнения по темата за накладките, като разгледах дертовете на други преди мен. От изводите които си вадя, много е вероятно това да е от спирачните маркучи. Започвали да се разпадат във вътрешността си и се позапушват така да се каже. При отпускане на педала, налягането не можело да се освободи напълно и накладката остава близо до диска. Така или иначе, не се знае тия маркучи моите на колко години са и смятам съвсем профилактично да ги сменя, след това ще наблюдавам за някаква промяна. Накладките ми са относително меки и спирачките работят много безшумно. При спиране, не се чува свирене, затова и изключвам това да е проблем на накладките като материали.Като цяло няма нови части в този възел и всичко си е добре сработено и в добро здраве. Този проблем се появи след доста доста каране.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже темата е Гърне/катализатор да попитам-нещо ситно дрънчи в крайното ми гърне/оригиналното/.И понеже имам и една дупчица в долната му страна,като го разклатя от там сее някакви черни парченца метал,явно,с дебелина около 1мм. и неправилна форма. Дали гърнето се разпада отвътре,или катализатора /може ли така да стане/ ? 

ПП. Не знам дали снимките се показват лесно/нормално,през браузъра на форума пише че файлът е прекалено голям.

EBm3k.jpg
C2udl.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменяй. Други думи няма.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей! Моето гърне го смених с ново. При старото беше същата работа като при теб. Оказа се, че отгоре е изгнило и е пробито, а отвсякъде другаде си изглеждаше като запазено. При свалянето му, го огледах и извадих отвътре гнилоч на метален прах, около две големи шепи и се оказа, че вътре няма никой, не бяха останали и следи от прегради, или някакви тръби. беше като ръждясала изтъняла черупка. Сега звукът е много тих в купето и двигателят едва се чува.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колег,

Колко парти излиза това удоволствие, защото имам идентичен проблем със средното гърне. Не се вижда, на външен вид да му има нещо, но при ускорение в определени обороти се чува странен и дразнещ звук.

 

Благодаря предварително,

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Около 200лв, сам си купих гърне и го занесох да ми го сложат.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези новите афтър маркет гърнета,с вата ли са отвътре или е само метални прегради?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам колега, мисля че моето е без вата. Марката е polmostrow - полско. Истината е, че дори и със старото гърне, което беше проста угнила кухина, когато затапих пробойната с парче ламарина и всичко утихна ,така както е сега с новото, а то си е с прегради и тръби. тъй че, според мен е все тая дали е с вата или не.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има значение дали е с вата,защото ми мина идеята да се даде за поцинковка преди да се монтира.Около лев/кг. е цената,така че няма да се оскъпи много,но ако има вата май няма да стане.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами те се водят алуминизирани, което е доста по добро от поцинковането. Сега, ако си си купил евтинджоз гърне, там съм съгласен - черен метал на голо, най много боя. Там може би има смисъл.

Редактирано от goldbyrk
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес светнах с фенерче в ауспуха,и какво да ви кажа,пълно с вода,колата беше под наклон напред. Пробих една дупка Ф4мм. в предният долен край на гърнето / там където се беше събрала водата / и изтече около 200-250гр. вода,после и една дупка в задния край.Мисля,че е по добре така,отколкото да се плиска една чаша вода там постоянно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега снимай го ако е удобно къде си му правил отвори.

Благодаря.

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес светнах с фенерче в ауспуха,и какво да ви кажа,пълно с вода,колата беше под наклон напред. Пробих една дупка Ф4мм. в предният долен край на гърнето / там където се беше събрала водата / и изтече около 200-250гр. вода,после и една дупка в задния край.Мисля,че е по добре така,отколкото да се плиска една чаша вода там постоянно.

При "Bosal"-a, с който подмених оригиналното крайно гърне има фабрично пробит отвор с малък диаметър в предния долен край.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега снимай го ако е удобно къде си му правил отвори. Благодаря. Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 Нищо не излезе от снимката. Отворите са направени вертикално на дъното в предния и задния най-долен край на гърнето,преди ръба на сгъвката. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днеска питах в сервиза, потвърдиха че било добре да се пробие крайното гърне.

Та съм го решил, но ще търся условия в София, някъде където мога хубаво да я огледам, че гараж с канал имам във Варна, а ходене до там се очертава на лято.

Не ми се дават грешни пари, било то и 10лв, само и само да я вдигнат в някой сервиз.

 

Казаха ми, че дори и в крайното гърне имамо пити и трябвало да се внимава да не се нацелят те. Как се справяте с това или действате юнашката?

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен, не е добре да се пробива фабрично гърне. Металът е с галванично покритие срещу корозия, водят се алуминизирани. При едно пробиване, металът остава незащитен в зоната на отвора и водата ще му разкаже играта много по бързо, отколкото ако не се предприемат интервенции.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има логика в това, и също съм си го мислил, но кое е по вредно в тази ситуация - малката дупка, която примерно дори може да се обработи с нещо, или да си возя нон стоп 2-3 литра вода в двете гърнета общо?

Сутрин като запаля и докато е студена и държи по-високи обороти, издава звуци като някой Brabus. Дейстително се чува как ври отзад, явно заради повишеното налягане, течността се "разплисква".

Другото което е, четох за други автомобили (не срещнат хонда с такъв проблем, но ...), при които зимата се получавало замръзване и имали проблем с паленето, получавало се нещо като запушена генерация. Не знам колко вода трябва да имаш по тръбите за да се случи това, надявам се и да не разбера.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хора това гърне къде да му правя дупките, да го дупча ли изобщо...

 

post-32703-1449305505,77.jpg

 

Sent from my LG-H815 using Tapatalk

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдолу,в който от двата края си избереш.

TFCLv.jpg

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, 

 

Препоръчайте какво крайно гърне да търся ако не намеря читаво оригинално? Сивик 6 японка 1.5 D15Z6.

 

Оригиналното изглежда така: https://zapchasti.lviv.ua/product/8851681357/ 

 

Това ми излиза като сравнително евтин заместител: https://www.autopower.bg/задно-гърне-asmet-honda-civic-6-hatchback-ejek-1.5-i-ek3-13008-g7281c333-i27980251.html

 

За нещо друго сещате ли се? Трябва ми най-евтиното, което върши работа. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разгледай тези, български са. https://www.vito03.com/exhausts/?make=10

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, boiskii написа:

 

Това ми излиза като сравнително евтин заместител: https://www.autopower.bg/задно-гърне-asmet-honda-civic-6-hatchback-ejek-1.5-i-ek3-13008-g7281c333-i27980251.html

 

За нещо друго сещате ли се? Трябва ми най-евтиното, което върши работа. 

Аз взех такова средно, като истинско е.

😃 Иначе задно купих Уолкър, но мисля, че не беше нужно, защото и Асмет-  а пасна идеално.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 21 минути, dove1 написа:

разгледай тези, български са. https://www.vito03.com/exhausts/?make=10

Не знаех, че имаме цех за изпускателни системи. Търсачката набързо определи нужното гърне с цена 75лв., изработено от алумизирана ламарина. Някой кара ли с техни гърнета? Пасват ли добре като монтаж?

преди 17 минути, kvd74 написа:

За взех такова средно, като истинско е.

😃 Иначе задно купих Уолкър, но мисля, че не беше нужно, защото и Асмет-  а пасна идеално.

Уолкър и Босал ми казаха, че са спрени от производство за OEM парт номер 18030-S03-E10. Фактически за моята няма. Асмет били полски, отново  изработени с алуминизирана ламарина/стомана. Заръчах на Асмет.  

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз карам с такива, задно и средно. доволен съм.

задното го смених 2014г - купих го през интернет от ем комплект 33, средното 2019 от тук - пловдив.

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко снимки след смяната. Старото се държеше на косъм. Цяло чудо е, че не е паднало в движение. 😮 Асмет пасва идеално. 

 

 

20200331_150356~2.jpg

20200331_150334~2.jpg

20200331_150413~2.jpg

20200331_150426~2.jpg

20200331_152823~2.jpg

20200331_152828~2.jpg

20200331_152841~2.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не забравиш да направиш една малка дупчица с ф2мм. бургия отдолу, да ти изтича конденза.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...