Jump to content
Tiomir

Няколко въпроса относно HR-V

Recommended Posts

Здравейте, от десетина дена и аз вече съм собственик на HR-V, 2002г. дълга база, v-tec мотор, не случих на добър първи собственик (италианец) на колата но като цяло що годе колата е добре, но забелязах някой неща като някой ме смущават.

   1.Нормално ли е казанчето на сервото да е топло, и то много топло?

   2.При изключено парно (студено/топло) от въздуховодите на таблото духа "студен" въздух, все едно вентилатора е включен на първа степен така ли трябва да бъде?.

   3,Като се свали жабката, в ляво от нея има един син четворен куплунг и една мъндахерцаща се синя букса с две жички, която може да се включи или отляво или отдясно в този  куплунг. Някой знае ли за какво е този куплунг и трябва ли буксата да е включена в него?

   4.Колата има ли моторче на празен ход?

   5.По някога при неравности на пътя (при преминаване на естакадите по магистралата) имам чувството че колата леко замята задницата на ляво но това не се получава всеки път иначе при висока скорост и на завои колата се държи стабилно, 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. да.

2. да.

3. синята букса за диагностика другата за самодиагностика.

4. незнам би трябвало. все пак е инжекцион.

5. добре дошъл в клуба все пак не е лека кола . нормално е . освен ако няма някой тръгнал амортисьор но не ми се вярва. Качи се на едно Санта Фе да видиш там пък какво е .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.Не е нормално да е горещо казанчето на хидравликата /не на сервото/ -евентуално смяна на хидр. масло с оригинално.

5.Вероятно ти се включва 4х4 и затова се получава това т.н. замятане - масло,шлайфане на дисковете,но първо виж дали всички гуми ти са еднакви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен точка 5 колегата има предвид залюляване което го има при по високите автомобили . Когато се качих на Харви за пръв път точно това ми направи впечатление не е като на стабилният Сивик.

С ЦРВ-то същото усетих , но по малко понеже е по голямо и тежко. Въпрос на свикване е с това леко люлеене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Люлеенето не може да бъде само на ляво и то "понякога" от височината на автомобила.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо пък да не може . Човек 80 килограма сам в колата с лява дирекция къде има повече тежест и на къде ще се залюлее? Ти примерно караш Харви. Не знам преди това какво си карал и от колко го имаш , но аз 7 години на Сивик с полиуретанови тампони стоящ като залепен , при качването на Харви това първо ми направи впечатление . Че се олюлява било то през легнали полицаи или някакви неравности по нашите невероятни пътища. И точно това ми беше първият коментар, че това ме дразни. За това минах на по голямото с риск за повече разходи ЦРВ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баш си се включва 4х4то.Маркони в една друга тема обясняваше как му се мята задницата на Витиня.

 

Стъпковото моторче е на дросела,който се намира зад двигателя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е от 4х4. Пак Маркони, в една друга тема, обясняваше, защо Харви се люлее при преминаване на неравности - цял заден мост.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сърби ме нещо ,пък то...

Има една реактивна асиметрична щанга,която се закача в ляво на задния мост и отива в дясно на купето.Точно тя измества задницата 2-3 см при приземяване.

При ЦРВ няма такава щанга.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за отговорите  :bow:  Тепърва ще опознавам и свиквам с харвито   ;)  Много ме тормози тази първа скорост, много е къса, още щом тръгна и веднага на втора да не кажа че понякога тръгвам на втора  :ermm:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое й е късото.Доста добре си дърпа като го настъпиш до лютеницата :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на втора си тръгва добре...хахаха

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново, след една кратка разходка по що годе добрите пътища на татковината ни, забелязах нещо в харвито което меко казано ме смути много, а именно: ПОНЯКОГА при влизане само на дясно предно колело в дупка (на асфалтов път) със скорост между 50-70 км/ч волана рязко се навива в ляво, и ако не държиш волана може да стане беля ( не ми се мисли при по голяма скорост какво може да се случи при това положение). Това нормално ли е за харвито? Иначе колата се държи стабилно на пътя и на завой, не се усещат вибрации, хлопания или каквото и да е било нещо подобно в предницата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как най-сигурно се проверява дали 4х4 работи?

Пробвах на "черен" път с превъртане на предните гуми и като съм отворил шовьорската врата гледам задната лява гума дали ще пробуксува но нищо не можах да видя... Предните хвърлят прах та се пушек вдига, а задните(или поне задна лява - тази която виждам) нищо не правят...

Дайте съвет, моля!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато се включи се усеща и без да е отворена никоя врата. Поне аз имам чувството, че "получаваш шут отзад", И обикновена светва лампата VSA на таблото, ако колата е оборудвана с такава. Доколкото знам има някакъв толеранс в разликата на оборотите между предните и задните колела и чак след това сработва.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Навърташ волана в крайно положение и дваш газ.Тогава се включва със сигурност.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравейте отново, ... ПОНЯКОГА при влизане само на дясно предно колело в дупка... волана рязко се навива в ляво, ...Това нормално ли е за харвито? ...

Когато някое колело срещне препятствие, без значение дали е дупка или възвишение, това оказва влияние на волана. По принцип, воланът се завърта в посоката на колелото срещнало препятствие, т.е. в твоя случай би трябвало да се завърти на дясно. Говорим, ако това стане при движение направо. Ако се случи в завой, тогава може и да се завърти в другата посока.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Как най-сигурно се проверява дали 4х4 работи?

...

Както каза Drone - на чиста, суха настилка, потегляш напред-назад с навъртян до край волан, наляво или/и надясно.

Така по принцип се проверява, дали има проблем в работеща система 4х4. Ако усетиш вибрации и тропане, значи системата работи и има проблем. Ако не усетиш нищо, значи няма проблем в системата, а дали работи ... кой знае :D

 

Сега, тази система е толкова проста и надеждна, че вероятността да не работи клони към 0 (нула). Това при положение, че няма липсващи, или счупени компоненти.

 

По твоя начин на проверка, ако съм те разбрал правилно, буксуване на сух черен път, не е задължително да забуксуват и задните колела. Това е така, защото в момента на включване на системата, към задния мост не се предава целия въртящ момент. Започва да се предава от 0 (нула) до изравняване на въртящия момент, т.е. колкото отпред, толкова и отзад. Има редица фактори, които влияят на това дали в случая ще забуксува и някое от задните колела. В твоя случай, или е забуксувало колелото, което не виждаш, или просто системата се е включила и задния мост те е побутнал, без да буксува някое от задните колела.

Ако си забелязал, на няколко пъти споменах буксуване на НЯКОЕ от задните колела, а не на ДВЕТЕ задни. Това е така, защото нашите коли нямат блокажи на диференциалите, и при буксуване се въртят едно предно и едно задно колела. Е, в зависимост от терена и упоритостта на шофьора, може и да забуксуват повече от едно предно и едно задно.

 

Ако искаш да видиш буксуване и на задните колела, трябва да вкараш и 4-те колела на колата на силно хлъзгав терен - кал, сняг, или лед. Обаче тогава трябва да си водиш помощник, който да те извади от там, защото има вероятност да не се справиш сам   ;)

 

п.п. Относно VSA/TCS. При умишлени офроуд изцепки, или изкачване на хлъзгави баири, тази система трябва да е изключена. Това е така, защото при сработването й двигателя "забива", т.е. губиш обороти и мощност, когато най ти трябват.

Редактирано от Krasi-mir

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Как най-сигурно се проверява дали 4х4 работи?

...

Както каза Drone - на чиста, суха настилка, потегляш напред-назад с навъртян до край волан, наляво или/и надясно.

Така по принцип се проверява, дали има проблем в работеща система 4х4. Ако усетиш вибрации и тропане, значи системата работи и има проблем. Ако не усетиш нищо, значи няма проблем в системата, а дали работи ... кой знае :D

 

Сега, тази система е толкова проста и надеждна, че вероятността да не работи клони към 0 (нула). Това при положение, че няма липсващи, или счупени компоненти.

 

По твоя начин на проверка, ако съм те разбрал правилно, буксуване на сух черен път, не е задължително да забуксуват и задните колела. Това е така, защото в момента на включване на системата, към задния мост не се предава целия въртящ момент. Започва да се предава от 0 (нула) до изравняване на въртящия момент, т.е. колкото отпред, толкова и отзад. Има редица фактори, които влияят на това дали в случая ще забуксува и някое от задните колела. В твоя случай, или е забуксувало колелото, което не виждаш, или просто системата се е включила и задния мост те е побутнал, без да буксува някое от задните колела.

Ако си забелязал, на няколко пъти споменах буксуване на НЯКОЕ от задните колела, а не на ДВЕТЕ задни. Това е така, защото нашите коли нямат блокажи на диференциалите, и при буксуване се въртят едно предно и едно задно колела. Е, в зависимост от терена и упоритостта на шофьора, може и да забуксуват повече от едно предно и едно задно.

 

Ако искаш да видиш буксуване и на задните колела, трябва да вкараш и 4-те колела на колата на силно хлъзгав терен - кал, сняг, или лед. Обаче тогава трябва да си водиш помощник, който да те извади от там, защото има вероятност да не се справиш сам   ;)

 

п.п. Относно VSA/TCS. При умишлени офроуд изцепки, или изкачване на хлъзгави баири, тази система трябва да е изключена. Това е така, защото при сработването й двигателя "забива", т.е. губиш обороти и мощност, когато най ти трябват.

 

Благодаря за изчерпателния и полезен отговор!

А това VSA/TCS какво означава и къде му е копчето или лампата?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,това VSA/TSC, е стабилизираща система +тракшън контрол (при Хонда) , но при теб едва ли го има, така че не търси копче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...