Jump to content
Street-warrioR

Нужна ли е настройка след допълнително сгъстяване?

Recommended Posts

Здравейте. Понеже не ми дава да пускам теми нито в Спорт и тунинг, нито в Технически въпроси ще пусна тук въпроса ми.

Карам д15б2 пълна инжекция обд0, сгъстен на към 10:1 с настройка на пътя и вървеше много добре. От скоро колата е сгъстена с още 0.4мм и по калкулатор излиза че е 10.5:1 обаче не съм доволен как върви... кара се със стария чип. Въпроса е дали трябва нова настройка, възможно ли е като е пилено 1.4мм да се налага раздвижна ролка вече?! Някакви проблеми могат ли да се очакват с тая степен? Трябва ли ми добавка за октана на бензина примерно?

 

Мерси :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва ти ролка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де тя си е настроена добре със 100 октана... са просто още малко степен и дойде.. и върви по зле от преди?!? На кво се дължи това?!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де тя си е настроена добре със 100 октана... са просто още малко степен и дойде.. и върви по зле от преди?!? На кво се дължи това?!

Като си е настроена добре, защо си пуснал тема ? . :)

Дължи се на това, че центровката ти бяга с половин зъб назад, като си свалил 1.4 мм. от главата тя слиза по надолу и ремъка идва малко по дълъг .

Освен раздвижната ролка, за да и докараш  разпределителния вал където трябва, ще ти трябва и промяна на  горивото .

Сгъстените двигатели не обичат богати смеси . ;)

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то общо е 1.4мм иначе разликата спрямо доброто вървене преди е 0.4мм... но явно ще се търси ролка, въпреки че не върви да давам луди пари за настройката на 120коня кола.... мерси за отговорите! :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как я сметна таа степен. Щото с 0.4мм. Не е 0.4 в степен.

И каква тиква орязахте толко.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми с калкулатор за Хонда мотори... въпреки че не му вярвам много.. д15б2 е главата и тъкмо и стигнахме маркера..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя калкулатор е кенеф.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Същите са.

Иначе освен тоя калкулатор, не знам по друг начин как да определя с ква степен съм... пък и ми е се тая, важното е да върви поне както си вървеше. Ама неще :D

Редактирано от Street-warrioR

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защото ти трябва ролка.Вземи една ролка,зацепете правилно ремъка и ще усетиш разликата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не се лъжа я дават 0.75 метална 3-слойна.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Сгъстените двигатели не обичат богати смеси . ;)

 

 

Молим? Какво точно имаш в предвид?

 

Стрийт уариор - разпределителния вал ти е мръднал, а понеже делкото е закачено за него - базовия аванс също ти е избягал(освен ако не сте го коригирали, след светване със стробоскоп). Няма как да върви без да се коригират тези две неща.

Отделен е въпроса, че с новата степен смесите и авансите вероятно имат нужда от лека корекция.

Редактирано от LAMER
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

LAMER - мерси за хубавия отговор :) Делкото е светнато но нямаше особено подобрение. Сега търся ролка и евентуално ще повторим "диното" на шосето. Дано не се счупи дотогава но вече минах 1200км с тия лоши богати смеси... пък.. бръмчи още :-D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Джапи, ако е прекалено богата, пак е страшно.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Сгъстените двигатели не обичат богати смеси . ;)

 

 

Молим? Какво точно имаш в предвид?

 

Ами имам в предвид точно това, което и ти си написал в края на поста си . :)

 

Отделен е въпроса, че с новата степен смесите и авансите вероятно имат нужда от лека корекция.

 

Сгъстените двигатели не обичат богати смеси, защото от високата компресия температурата в цилиндрите се повишава толкова, че на колата не и трябват и запалителни свещи, :lol:  започва само да се възпламенява горивото и се получават силни детонации .

Вземи за пример дизелите, даже нафтата която е много по трудно запалима от бензина, се самовъзпламенява в цилиндрите им .

Вземи и двигателите с директно впръскване, GDI, FSI, DISI и т.н. които работят при степен на сгъстяване 13-14 : 1, всички те работят със силно обеднени смеси и точно за това постигат разход близък до този на дизелите .

На по обогатени смеси работят предимно турбинираните бензинки, но тях не ги сгъстяват, а ги разреждат преди турбинирането . :D

  • Нагоре 1
  • Надолу 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Богата смес и прекалено богата смес, са различни неща - едното е относително безопасно за мотора(до момента в който последния успява да се самоизчисти от нагарите), докато другото е равно на задължително изтропал мотор.

Самозапалване и детонация, са две съвсем различни неща.

Способността на нафтата да се самовъзпламенява е значително по-голяма, от тази на бензина. Нафтата се характеризира с цетаново число(45-60 единици по БДС), което всъщност е способността и да се самовъзпламенява. Обратно бензина има октаново число, което пък е способността му да се съпротивлява на самозапалване.

Двигателите с директно впръскване на бензина, в камерите могат да работят с по-високи степени(при еднакви други условия), от MPFI, поради простата причина, че в такта сгъстяване гориво липсва - то се впръсква точно преди да бъде запалено. Изчезва момента, в който на бензина му се налага да се съпротивлява на детонации. Просто се сгъстява само пресен въздух и точно преди искрата се впръсква бензин. А поради факта, че дюзата е подходящо насочена спрямо запалителната свещ, съответните мотори могат да работят успешно и с по-бедни горивовъздушни смеси.

Докато сме на тема директно впръскване на бензина - еко бууст моторите на форд, излизат от завода със степен 10:1 и турбо.

Турбинираните бензинки не е задължително да са разредени. Веднага се сещам за една б серия, със степен на сгъстяване 13.5:1 и доста големичко турбо - при положение, че беше огънал буталните болтове на кованите бутала(при около 500кс), дали е имал торк?
Или DILYSI Dave's snot rocket - D16, 11.7:1 turbo

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Хахха не ми е гръмнал маторя, точно обратното - оправи се :D

Оказа се че първия път като презацепвахме ангренажа не е трябвало да го правим. Проблема тогава е бил заради недобре уплътнен всмукател и сме се подвели че не е зацепена както трябва. Оня ден сменях водна помпа и зацепихме ремъка наново и.... колата побесня O.O :D Нито ми трябва раздвижна ролка нито нищо. Не че няма да е хубаво да сложа но не е задължително към момента. Колата върви добре... скоро ще замеря да видя има ли разлика от преди сгъстяването. :)

Редактирано от Street-warrioR
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някакви новини как е сега...проблеми нещо...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми няма но вървежа не е като преди сгъстяването. С 4коли съм назад спрямо преди :/ Иска си настройка за да тръгне по-добре :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даунгрейд по неволя... не съм го искал. Няма да го настройвам тоя мотор щото всички средства отиват за новия ;)

Въпреки че имам в момента и Втек глава и къса кутия и ако реша мога да го засиля доста... ноо ми втръсна от минимита...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...