Jump to content
jimi

Honda Civic (англичанка) - Климатик

Recommended Posts

Искам да попитам дали всички с англичанки (mb1) d16Y3 имат толкова умрял климатик колкото моя. Климатика , вади 10 градуса (на втора степен 2000оборота) на място, в движение по малко от 15-16 градуса не може да падне, като цяло , когато пече колата не охлажда. Интересува ме всички ли англичанки са така или моята е с проблем ? Ходих при човек много разбиращ попринцип от климатиците, зареди го с фреон+масло , михме радиатора, сменяхме филтъра на купето, сменях дихидратора на климатика (филтъра) и не охлажда тва нещо...... Вади го студено, но не е постоянно включва и , когато изключи студеното става по топло и според мене за това не може да охлади....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... Вади го студено, но не е постоянно включва и , когато изключи студеното става по топло и според мене за това не може да охлади....

Това изречение не го разбрах?

Проверихте ли крана на парното дали затваря напълно?  В движение усещаш ли компресора да се изключва от време навреме?

И моят не е хала, но за около 5 мин. успява да охлади.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Включва и изключва, както си е нормално , но според мене много бързо изключва. И, като изключи вдига около 5 градуса на термометъра и пак включва. Возил съм се в коли включил изключил духа ледено постоянно. Системата е продухана преди да се сложи фреон всичко е проверено с изключение на изпарителя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм така, струва ми се слабичък. Допълвах фреон +масло, смених си филтъра, но когато ме напича не успява да навакса на последна степен дори. Явно толкова си може и слънцето диркетно се усеща върху кожата, макар и в купето да не е чак толкова горещо.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледнете кондензатора на климатика и ще разберете защо е по-слаб от на други марки автомобили. Термостата на изпарителя трябва да изключва компресора при 3-4 градуса и да го включва при 5-6 градуса. Особено в градски условия или на място, климатика е много слаб точно заради малкия кондензатор, в движение нещата са значително по-добре поради принудителното охлаждане. В градски условия за никаквия климатик спомага и това че изпускателните колектори едва ли не са залепени за кондензатора. 

 

На другите марки коли от тия години, или поне повечето от тях нямат термостат и компресора не спира, но пък кондензатора е два пъти по-голям и перката на кондензатора и тази на водния радиатор бачкат нон стоп.

 

Има две решения на този проблем, макар и двете да не са много обосновани.

 - пригаждане на друг кондензатор, по-голям от друга кола - хамалогия голяма, преправяне много, не особено целесъобразно

 - при каране извънградско -  изкормване на термостата и каране с постянно зацепен компресор(в градски условия е сигурно, че ще изключва от високо налягане и евентуално спукване на някоя тръба) - не препоръчвам, защото изпарителя е не много голям и може да смръзне нещо

 

Извода, е че акто искате климатик ала северен полюс, англичанките и японките от тия години не са вашите коли.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

рових из темите от гугъла и реших да направя както е направил колега хондаджия - при палене пускаме климатика на външен въздух на отворени стъкла на макс духане след 1-2 мин вдигаме стъклата и след 5 мин обръщаме от външен на вътрешен въздух и наистина по бързо се достига до охлаждане :) На вътрешна циркулация тръгнах да карам от 14 градуса след 20мин каране духаше 9-10 градуса през централните духалки. но до 4-5градуса според мене никога не може да стигне освен ако не съм с някакъв проблем, който евентуално може да е в изпарителя , защото само там не сме барали всичко друго си работи, както по книга :)Идеята за по голям радиатор за климатика е добра, но не знам от каква кола трябва да е , защото според мене трябва да е дълъг и да се сложи там където слагат интеркулерите на турбинираните :D

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също четох за този проблем при англичанките, просто климатика е слабичък. Решение до известна степен е да се кара известно време с отворени прозорци, за да излезе сварения въздух като през това време може да се пусне и самия климатик. Аз  така процедирам и мога да кажа, че се справя в охлаждането :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не е слаб климатика, все пак е 12000BTU. Шунтирате термостата на ваша отговорност и ще ви изпадат зъбите от студ при добро охлаждане на кондензатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На вътрешна циркулация тръгнах да карам от 14 градуса след 20мин каране духаше 9-10 градуса през централните духалки. но до 4-5градуса според мене никога не може да стигне освен ако не съм с някакъв проблем, който евентуално може да е в изпарителя , защото само там не сме барали всичко друго си работи, както по книга :)

 

 

Ами посочените температури ми се виждат нормални. Трудна работа температурата на въздъха да е еднаква с тая на изпарителя. Или поне ще ти трябва мнооого яка изолация :punk: .

 Лично на мен и това ми е хладно, нещо вратът ми се схваща, но това си е индивидуално усещане.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам да споделя още някой детайли , които често се повреждат (на англичанка).

1. Крана в коша на мотора , който го дърпа жилото за топло и студено понякога не е напълно затворен, аз го бутнах с ръка и се подобри духането.

2. В центъра на таблото, най отдолу, има една жълта пластмаса , която също прави някво движение при топло/студено , тя също не отиваше до края, та аз дори я счупих, но успях да я врътна на студено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дехидрататора уж е проблема. Аз не съм го сменял моя, но тия дни имах преход от няколко хилки и при почти непрекъсната работа, нещо му стана та започна да работи доста по-добре.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На дълго работи по-добре, защото охлажда по-добре фреона. Обаче имам съмнения , че климатика работи със 625гр фреон, а не 550гр, защото миналата година беше с 625 + 25 и таблото замръзваше доста. В ауто Дата пише 625+25, обаче машинката казва 550гр.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго. Тия дни ми направи впечатление, че хем съм на вътрешна рециркулация, хем влизат изгорели газове през линията, макар и не толкова колкото на външно засмукване на въздух. Вероятно клапата, която отделя купето не уплътнява добре и това също допринася за високият градус. Някой има ли идея как е направено уплътняването и дали не се е прцакало с времето?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С дунапрен е при англичанките. Чувал съм моторчето да издава звуци, след като уж е затворило клапата, сякаш ту отваря, ту затваря, така че заслушай се внимателно.

И да попитам- от скоро, когато работи климатика, се чува съскане за по 10-15 сек. идващо откъм жабката. Сигурно е от питата в купето, но защо? Също мисля, че е нещо от циркулацията на фреона.

Климатика иначе работи добре, знам ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо, и при мене така се чува, явно си е така.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Има и друго. Тия дни ми направи впечатление, че хем съм на вътрешна рециркулация, хем влизат изгорели газове през линията, макар и не толкова колкото на външно засмукване на въздух. Вероятно клапата която отделя купето не уплътнява добре и това също допринася за високият градус. Някой има ли идея, как е направено уплътняването и дали не се е прцакало с времето?

Махни жабката и виж, в ляво горе има един дунапрени за уплатнение между въздухопроводите. Става въпрос за централните, там при мен вече ги нямаше и пръскаше въздуха от там, и си сложих аз дунапрени. За англичанка става въпрос.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо и при мене така се чува явно си е така

От тази година ми е така, а от осем години го ползвам и не е имало такива шумове.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По принцип от 2 години имам проблем с него и си правя едни кушии, щото тук, в Сливен няма кой да ми го оправи. Но дали има връзка с този звук, мен лично ме съмнява.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махни жабката и виж ....

Това, за което говориш, би трябвало да прави връзка в самото купе, а на мен ми смуче въздух от външния, защото ги меша. Явно клапата отговаряща за това, не уплътнява добре, а не съм се ровил да разбера кое как е направено, скоро открих проблема.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Да,така е. А за клапата, като свалиш жабката и натиснеш ботона, можеш да видиш много добре дали затваря или не, но наи-вероятно го знаеш. Там където ляга клапата, ако е имало дунапрен, със сигурност е издухан с годините.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега смътно се сещам, че тоя възел беше някакъв лостов с пластмасови рамена, всичко бяло на цвят, заедно с корпуса (кожуха). Хамалогията е голяма за сваляне, макар че трябва да се огледа за лесен вариант. Така и така съм свалил седалките, вероятно скоро ще разчепкам проблема, по-лесен достъп в легнало положение ще имам. Макар че по-често ползвам системата на затворено положение, заради влизащите боклуци, все пак е добре да е функционална.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, почистете си хубаво всяка пролет радиатора на климатика. С пароструйка, после с Меглио на сухо, 15 минути изчакване и слаба струя вода. Няколко пъти. Аз така си прецаках компресора в жегите... Оказа се набримчен с мръсотии радиатор, компресора работи на свръхналягане, започна да работи тежко, цвилеше ремъка, после ролката... Когато стигнах при майстор, вече го бях окотил, въпреки че карах без климатик.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...