Jump to content
Nuclear

Мистериозна загуба на фреон от климатика.

Recommended Posts

Здравейте :)

От миналото лято ме мъчи много мистериозен проблем с климатика на моя Акорд 2007 2.0 бензин.

Няколко майстора вече не могат да разберат от къде имам "теч"( загуба) на фреон.

Проблема е че когато напълним с фреон климатика( дават го 550 грама)  и покарам колата 1-2 седмици в жегите и климатика започва да духа топло .... след проверка се установява че ми остава между 100-200 грама фреон, а останалите 300-400 грама всеки път някъде изчезват!

Колата е надувана до 32 бара налягане и е гледана в рамките на 1 час с работещ климатик за следи от теч на оцветителя няколко пъти и не се вижда от пред около двигателя и от долу под колата за течове! Единственото място което остана да се види е радиатора под таблото който предполагаме се намира под таблото на CD-то. 

Предния радиатор на климатика е сменен с чисто нов (дехидратора е комплект с радиатора) , а компресора е тестван и оглеждан многократно и не е от него.

 

Моля ако някой се е сблъсквал с такъв проблем да сподели.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

През ден се сблъсквам с разни течове.При надута система с 25-30 бара азот в тиха стая се чува теча,само трябва да си навреш главата под жабката.Най-често е около ТРВ-то теча.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега  Mirzov,

 

Имай предвид, че оцветителя не може да се види веднага след вкарването му в системата. Трябва да минат една - две седмици през които климатика да е работил, за да може хубаво да разнесе индикатора по инсталацията и едва тогава като светнеш с UV лампата се вижда къде е теча. А иначе колегата Markony е прав, като се надуе мъжката с азот трябва да покаже. Обаче това е нож с две остриета, много трябва да се внимава да не избие някое уплътнение на компресора или нещо друго по системата. Виждал съм на някои коли и предпазни клапани които след като избият не се възстановяват и трябва да се сменят. Не знам дали при Хонда има такива. Не на последно място, ако не сте го направили, проверете иглите за зареждане. Много често течовете са именно от там.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами аз вече доста пъти е зареждам с фреон и оцветител и е карам така от миналото лято така че се е разнесъл из цялата система този оцветител.

А това ТРВ незнам какво е и къде е, но засега майстора ми вижда зор с махането на арматурното табло .. много зор с махането му. Относнно игличките имаме съмнение понеже на едната със синята капачка мого мирише, но пък нищо не се вижда на лампата. Имаме съмнение също тия тръби които са към малкия радиатор зад арматурното табло които са изолирани с някакво гумирано покритие да не би между тръбите и гумената изолация да си тече тоз фреон и за това да не се вижда.

Незнам утре ще се свали таблото и ще се гледа

Относно ТРВ-то къде се намира това?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си майстора ,  толкова  време да не  намери теча.....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами това е третия майстор ... :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурно изпарителя под таблото има пропуск-най-шибаното място в системата ,има едни спринцовки със син гел дето  запушват микропропуските -пробвай с тях първо,има ги в нета 50лв са но стигат за три коли!Гела е няква химия която при допир с въздуха-там където е пробива-прави тапа и запушва дупката ,дават го за малки пробойни при които долу-горе за толкова време изчезва фреона като при теб.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха ами да това е идеално ще се поразстърся да видя от къде мога да си взема ... Благодаря ти :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има го по българските сайтове -stop leac ли се казваше или нещо подобно,ще го намериш все някъде -синя спринцовка ,вкарва се първо тя и след нея фреона.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Климата не се надува до такова налягане -и да нямаш пропуск ще духне от някъде.Надува се празна система и след седмица ако държи същите барове се пълни с фреон ,седмица не час!Карам от 2 години с гела и климата не пуска газ-проверяваме я циклично .Преди това не намерихме пропуск с оцветителя -явно е бил в изпарителя -пробвай и ти с гела .Зимата фреона отлита през семеринга на компресора ,при този случай пълненето с газ и масло оправя климата до следващата зима ако няма пропуски.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Егати майсторите ще ми гръмне главата единия ми вика не се занимавай с тия гелове .. после щял съм да имам проблеми с налягането и някви други щоротии .. ти ми казваш от две години си с него и нямаш проблеми ... луда работа, по склонен съм да ползвам гела понеже този майстор почва да ме дразни само критикува а проблем не решава.

Намерих си ето тук такъв гел надявам се да говориш за същия гел  http://www.tech-co.bg/sites/default/files/Bulletin_48.pdf  ?? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто беше само една спринцовка дебела, но мисля че и този е същия гел-на моята спринцовка пишеше че е добре да се слага даже превантивно без да има теч за сигурност на системата.Ти си решаваш вече,аз ти пиша че това нещо е пробвано на моята кола и държи-ако майстора ти има алтернативен вариант да действа а не да критикува гела.Ако теча ти е малък -това ти е решението ,факт е че моята клима 2 години работи -не знам какви проблеми може да ти създаде с налягането.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слушай ,трампи го тоз майстор че като купиш спринцовката може да не направи нещата както трябва  и после тебе ще изкара виновен!Това не е като добавките за спиране на теч на масло от гарнитури или спиране на теч на антифриз от радиатора-действа на съвсем друг принцип и нищо няма да ти повреди по системата -или ще запълни напълно пробива или поне ще го намали поне да караш едно лято -тука става въпрос за микрони пробойна ,ама фреона за да направи студено трябва хубаво да се нагнети с достатъчно налягане от компресора за да прави студено и микро пробойни са достатъчни за да замине .Тръбите затова са различна дебелина ,при изпарение в изпарителя под таблото фреона улавя околната топлина и я отвежда към кондензатора монтиран до антифризовия радиатор ,който трябва да го охлади от вента или от насрещния въздух при движение на колата.Познай що се дъни най-често изпарителя ,то и при хладилниците е така .Чудя се защо не са направили автоклимите да могат да обръщат процеса както домашните клими да може да духа зимъска топло в купето ?Като ти го оправят пускаш на макс вента на купето и пускаш климата -на централните духалки на таблото трябва да е под 5 градуса изходящата температура-студ трябва да идва,инак или фреона е малко или нещо не е наред по системата или у картуната на мастора дето я зарежда.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми незнам вече какво да правя надухме системата с 25-30 бара налягане за 1-2 часа и не се видя никъде да изпуска. Утре ще се сглобява колата и ще вкарвам тоя гел и дано да се оправи тоя теч защото вече ми иде да се гръмна. Консултира се с още един майстор за гела .. и той ми каза че може и да помогне може и да не стане нищо . Накрая ще си е карам без климатик тая кола и тва е!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Borko 30 изключително ти благодаря за помоща която ми даваш!Към модераторите: Моля да намалите времето на бана който сте сложили на ,borko 30. ,мисля че форума е място за хора които помагат на други които имат проблеми, а човека това правеше ... Даваше ми съвети за да си реша проблема, но с този бан който сте му сложили възпрепятствате това!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...