Jump to content
antey

Колеги! Как да събудим Ф20А4!

Recommended Posts

Мда, Митака(enigma)е твоя човек.
Но не подценявайте нещата... ако не си майстор и не можеш сам да си направиш - турбо колектора и генерацията + турбо пътищата ти са над 1000лв
и още 2000лв още и може би ще успееш да подкараш настроена кола на 0.5-6 бара :)
Всички дето не са правили смятат през пръсти, не ги упреквам защото едно време и аз бях така :)
Сега знам че за да турбинирам читаво К24-ката ми трябват поне 10 К и си седя на гъза...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде колегата с турбото да сподели какво е сменил колко пари е излезнало и знае ли се колко коня е извадила ? 

 

Според мен всеки по кадърен майстор ще изработи турбо колектор за един ден и не срещу кой знае колко пари, турбо втора рака е 100/200лв кулер 100-тина да не говориме че кулер от дизел 20-тина лева по скъпото според мен е меките връзки но и там ако не се търси визия може да стане и с по някои стоков маркуч пак от дизел пак за без пари... Остават дреболии за докупуване още 200лв и накрая по моя преценка сметката няма да е 1000 лв ами по скоро около 500/600лв разбира се ако не ходим на майстори и т.н. а аз лично ако ще турбинирам ще правя всичко каквото мога сам защото все пак нали това е кефа да си си го направил сам.. Теми подробни за монтаж на търбо хиляди тоест всеки може сам трябва 2 дена четене и инструменти. 

 

И все пак не съм правил по скоро съм чел питал и виждал правени коли, на мен лично от доста време ми е мерак да направя някоя кола единственото което ме спира в момента е че не си падам по каране на право аа с турбо кола с предно предаване май остава прави отсечки и нищо друго ... 

 

Предполагам че всеки с такава кола и този мотор би искал турбо но не говориме за кола за състезания драгове и т.н. едвали е толкова трудно да се настрои кола която с турбо да стане да речем към 200 коня. Съгласен съм че за истинска работа 10 000 хил. лева даже биха били малко но едвали след 10 бона ще се искат 200 коня по скоро поне 500 :D 

 

Много бих се радвал ( и не само аз предполагам ) някои да даде малко по подробно колко излиза като цена и като цяло всички нйе който не знам е и не сме правили все още да велезем малко по в час.

  • Нагоре 1
  • Надолу 5

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си го написал ясно и точно в поста си!

Все пак щом имаш мерак направи набързо една преднячка,тя и за завои ще става.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е веднъж да направиш и пак да пишеш но вече не смешки...

Само един компютър плюс настройка на колата е 600+ лева

Как мислиш дали оем дюзите ще стигнат ?

Генерация за турбо колко струва ако щеш сам да си я направи?

 

Много четете, малко правите и масово се подлъгват хората които са решили да направят нещо...

Вероятно и ти си чел на някой глупостите и сега ги преразказваш ама първо мислете!

Да не говорим че стария съединител на 90% няма да устиска и ще трябва най малкото нов !

Ако турбинираш под 3000лв Ф20 което да тръгне нормално да върви без проблеми си Бог !

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до сега съм дал 1600-1700 лв за нови части(повечето китайчета), като ми остават още : даунпайп,кеч кен и бензинова помпа.(поне 500лв). Като имам чипнат комп и сам ще си настройвам...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Генерация ще правиш или вече имаш?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първоначално ще е само на даунпайп,стигащ до катализатора, ако е много шумна тогава ще е до края. Тая генерация сега е на 60мм вътрешно и ще ме тапи страшно много

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Именно за това говоря че ти трябва на 76мм

Ако решиш да правиш от неръждавейка(Inox) пиши да ти кажа къде е най на далавера.

Само пример давам:

В ЕМ Коммплект 90градусово коляно на ф76 струва 40лв

От мястот което аз пазарувам е 16лв същото :)

Редактирано от rollin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест излиза турбо 3 бона преправка глава и т.н. пак 3 бона и накрая излиа че евтиното съживяване е Х23 който едвали струва повече от 1000 лв ?? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи да кажем, че за частите ще дам ~2200 лв. Ако нямам комп и мапер, това значи още 500лв,ако сложим и къстъм генерация на 76+ мм, 300-500лв. . Това е на сток мотор, ревизиран преди няколко хил. км. Тая ревизия струваше около 1000лв с труда. Сега ако сложиш и труд при слагането на турбото и всичко свързано с него....работата става дебела. Сам смятай цифричките отгоре до колко може да стигнат. 

пс. ако при ребилда на мотора се слагат кованяци, работата става доста сериозна като пари....

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на фона на всичко това човека може просто да даде едни около 500лв за елементарни болт-он неща, и всъщност ще е постигнал лекото "събуждане" за което пита в началото на темата :) Не говоря за комп, ремап, турбо мурбо и т.н. , а просто за  всмукателен к. / изпускателен к. / проходно гърне. Flame suit: ON :)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да може би е така макар че не знам колко ще е ефекта от смукател и изпускател от Х23...

По скоро си му е нужна настройка но тя в комплект с компютър и дино са поне 600лв

За това или си я карай стокова или съборай пари за нещо по истинско.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да има истински ефект от всмукателя+изпускателя от х23, задължително трябва да се ремапне,като се използва п06/п28/п30 ЕКУ...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре е веднъж да направиш и пак да пишеш но вече не смешки...

Само един компютър плюс настройка на колата е 600+ лева

Как мислиш дали оем дюзите ще стигнат ?

Генерация за турбо колко струва ако щеш сам да си я направи?

 

Много четете, малко правите и масово се подлъгват хората които са решили да направят нещо...

Вероятно и ти си чел на някой глупостите и сега ги преразказваш ама първо мислете!

Да не говорим че стария съединител на 90% няма да устиска и ще трябва най малкото нов !

Ако турбинираш под 3000лв Ф20 което да тръгне нормално да върви без проблеми си Бог !

когато турбинирах ф22ка-та ми излезе малко под 2000лв,а за стария съединител не си прав (гумите не издържаха)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така или иначе темата си е спорна така че колега stoian stoianov ако ти е удобно напиши какви неща ползва и колко ти струваха да разберем кой прав и кой крив :)  :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

турбо-180,турбо-пътища-270,кулер-180,дюзи-240,фланци-100,колектор,труд и преправяне на генерацията-300,BOV-клапан-70,уреди и вакуми-110,алуминиеви заварки-90,диното беше-350,(тъй като вече имах генерация и П-28ца предполагам още около 500)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами по мои сметки 2500лв + труд на майстора за монтажа и направата на всички неща - около 500лв .... над 3к гаранция !
Все пак момчето дето пита няма абсолютно нищо и ще започва от нулата като предполагам не е и монтьор така че едни 3500-4000лв може би ще му стигнат защото има куп неща дето не са описани а са нужни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не се заяждам ама за 4000 продадох готова турбо кола F-серия и момчето дето пита не разбира хич по-добре да си купи готова.Доста от нещата могат да се спестят(имам предвид че доста от нещата могат да не са нови),в момента карам D16турбо което турбиниране ми излезе около 1700

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Безспорен факт е че готовото винаги е недоуценено и по евтино, никой не е помислил че се заяждаш споко :) , просто дискутираме.
Напълно е възможно за 1700лв да турбинираш Д серия при положение че имаш един куп части в гаража(както и аз имам) и се ползват 90% втора ръка неща и ако не се бърза да се купува а се чакат оферти... Тука спор няма.
Но си е голямо предимство ти да си можеш да си сглобиш изпускателя, да си ревизираш мотора и да не ходят една камара пари по майстори.
Също така като имаш в гаража някое чипнато P1J за 30-40лв, някви прашасали дюзи от Х22 и още други дреболии които реално струват пари ако ги нямаш и трябва да ги купиш като в неговия случай.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак турбинирането с втора ръка е едно, с нови части друго. Също така някои двигатели са по евтини за турбиниране и има доста части 2ра ръка, при други няма такава опция, а новите са скъпички ;) . Но при условие, че човек иска да си турбинира хондата от 0(т.е без генерация за турбо,без бенз. помпа,без дюзи,без ЕКУ) и няма да я прави сам(или поне част от нещата), цифрата ще стане доста голяма, особено ако се ревизира мотора. А според мен това е задължително...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да повдигна малко темата с няколко въпроса към колегите занимавали се някога с направата на ф20 + витек глава, а именно защо трябва да се снажда тръбата на термостата от такава от Ф и такава от Х , не може ли да се ползва направо тръба от Х22 серията. А също така разпилват ли се водните отвори на самата гарнитура с цел повече вода към Х-ковата глава. Луничките на ф-ковите клапаните на място ли ги стържет или буталата минават през фреза?

  :)

Редактирано от brum1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Х22 тръбата не влиза във водната помпа на Ф20 ;).Нищо не бараш по гарнитурата.Това с луните не го разбрах ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Луничките на ф-ковите БУТАЛА на място ли се стържат или буталата минават през фреза? заради разликата в големината на клапаните.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм убеден че има нужда да фрезоваш засеците за клапаните!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам знаеш че на Ф20 ковата водна помпа трябва да прехвърлиш зъбното колело от помпата на Х22.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да за помпата и ангренажното колело знам, все още се чудя дали да свалям главата, но смятам да оставя това решение за момента след като се замери евентуално докъде идват клапаните , и как идват белезите на разпределителните валове, възнамерявам главата да мине на малко заварки ,тук там за да пасне по добре на Ф-ковата гарнитура , но нещо все не успявам да се справя с калкулаторите из нета за да се ориентирам за приблизителното сгъстяване.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ние заварки не сме правили а тапи с вътршен шестограм!За ф20а не съм наясно,ние правихме Втеков Ф20 блок.Раздвижни ангренажни колела и всичко е ок ;)

А ти имаш ли глава или за момента проучваш

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Главата  е налице , а относно тапите и аз планувах да е с една на 20мм и една на 22мм .,самоче трудна работа е резбата с тези размери а и ми се иска и другите отичания да се попрепряват малко за да се сведе до минимум риска от течове /нещо което на мен много ми бърка в нервите/.Доколкото съм на ясно се ползва гарнитура за Блока а не за главата ??? :).

Някой има ли представа какви данни трябва да задам за ф20а4 бутала на хондовия калкулатор подвизаващ се из нета. :D

Редактирано от brum1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш си някаква схема явно ;)

При нас течове няма,ползвахме Ф гарнитура.

За калкулатора не мога да ти помогна,това го прави колегата ;) аз помагах с пластелинът.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако може да повдигна малко темата с няколко въпроса към колегите занимавали се някога с направата на ф20 + витек глава, а именно защо трябва да се снажда тръбата на термостата от такава от Ф и такава от Х , не може ли да се ползва направо тръба от Х22 серията. А също така разпилват ли се водните отвори на самата гарнитура с цел повече вода към Х-ковата глава. Луничките на ф-ковите клапаните на място ли ги стържет или буталата минават през фреза?

  :)

Здравей колега, за тръбата на водната помпа разбра, лепи се, няма взаимозаменяемост, гарнитурата си остава Ф20-ковата, нищо не се преправя по нея, луничките на буталата се правят, ако ще стържеш главата, та във Втек да няма опция за срещане на клапан с бутало, моите бутала ги свалях, но мисля, че някой може и статично на блока да ти ги настърже. Сега ще те излъжа с каква гарнитура карах аз, защото беше по-тънка. Постигаш 10.5-11:1 степен на сгъстяване. 

 

ПС: някой от колегите занимавали се също с този франки да кажат?...гарнитурата не пасва точно на всички отточни магистрали на главата(идва леко в страни) и стават по-малки отворите, това ще повлияе ли на оттичането на маслото от нея, защото вече надрах един колянов вал, защото не стигна масло до него и се съмнявам, че от там дойде проблема?

 

Поздрави :)

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко да се постопли и възнамерявам да се заема по сериозно , ф20 гарнитурата е 5 пласта ,не можах да намеря коректно инфо за да сметна степента на сгъстяване при глава която не е сваляна. Относно отичането на маслото би ми било интересно дали някой ще потвърди опасенията ти  за бавното връщане на маслото ,въпреки че това до някаква степен би се решило с 2 щуцера и една една тръба в задната дясна част на главата и блока които до някаква степен да възстановят единият отвор /още повече като знаем какъв е наклона на дв. в коша/.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Малко актуално инфо: тръбата стана комбинация от такава от х22 х23 и ф20 / на тази от х23 ползвах прехода които тя има за двата различни диаметъра между ф-блок и Х22 термостат/. Посатавянето на топлообеник на ф20 мотора беше съпроводено с едно ходене до стругар за направата на щуцер за блока ,тъй като се оказа ,че този от Х блоковете  е с различна стъпка на резбата. За водната помпа всичко беше изяснено от колегите. Главата замина за затапване и преправяне на каналите за отичане на маслото.  Остава само въпросът колко да бъде свалена тя ако се използва стандартна 5пластова гарнитура за ф20а4 , и освен разширяването на засеците за клапаните  трябва ли да се увеличи тяхната дтлбочина.

 Ще съм много благодарен за включването със съвети на всички колеги :D

Редактирано от brum1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много бързаш бре!

Защо някой да ти казва колко,проекта си е твой!

Каква степен имаш сега и каква гониш!По бабешки ползвай пластелин за да разбереш къде слиза клапанът спрямо буталото и дали и колко да фрезоваш!Според това пък ще знаеш с колко да свалиш от блока или главата!Пробите с клапаните ги правиш при заключени пинове на кубилиците( v tech mode).....

ПП.Това важи за стокови валове и бутала ;)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Нещо ще напиша по темата. А тя е как да засилим ф20. Та по темата вземи си колектор изпускателен 250лв. направи си генерацията на да кажем 55 вътрешно за да е с някаква сила в ниските 350 лв. Купи си свещи хубави каквито харесаш аз ти препоръчвам иридиеви, марка ти си реши 100лв. Откачи балансиращите валове и си направи копие на ролката на коляновия вал от алуминий 200 лева по спомен и олекоти маховика в рамките на човешкото до към 6,5/ 7кг. 50лв. . Сложи спортен филтър, ако искаш но намери начин да му докараш свеж въздух, ако не искаш сложи в кутията 160лв. И така ти обещавам, че колата ти ще тръгне е няма да е самолет, но ще върви повече от доволно. За 1100 лева и ако сложим и парите за поставяне на маховика и ролката 250лв. отидохме на 1350лв. А за тия пари нито турбо ще сложиш нито х22 защото на едното ще платиш повече от двойно а за х22 само покупната цена е толкова и като почнеш обслужване 700 лв. и сваляне и поставяне още 450 а може и повече и тръбите ще сменяш щот тия от ф/ ката са малко тесни. Сам си направи сметката.

Като допълнение за след като направиш тези неща можеш да си купиш хубави леки джанти примерно от интегра тайп р .

Редактирано от predatov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря на всички отзовали се със съвети , части , мнения и препоръки.

Относно засилването с колектори , гърнета филтри и т.н. мога да кажа без да се заяждам -пари хвърлени на вятъра. Резултат минимален по нищо незаслужаващ си вложеия труд и финанси./минат е този път отдавна и го казвам като съвет към хората мислещи в таз насока/.

Идеята на ф20витек ,пое при мен не беше с цел миг-20 на пътя , а едни спокойни изпреварвания на двупосочен път примерно.

Колата е на ход след доста човръчкане, а именно. От проба грешка поне при мен комбинацията е 0.7 от главата , гарнитура вместо ази на ф20/1.3/ заменена с такава от ф22 /0.65/. за моента  колата се кара с еку от х22. И все пак да не забравяме ,че това е ежедневка -LPG.

Тук е и моментът ,че колта се държи на газ доста по-добре от колкото на бензин :( -незнайно защо.

 Към колегите решили да минат по същия път , нямате ли нервите ,времето и желанието да си го направите сами -не се захващайте. Резултатът е овече от добър, но лично аз сещайки се за всичко през което минах по събирането ако си вадех хляба с подобна работа по-малко от 600-700 лв не бих взел за да го направя. :)

Редактирано от brum1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Все пак да спомена за по големите мераклии ,че при замерването на клапани-бутало ,поне при мен показа че главата може да слезе поне с още 0.4 без да се срещнат.

 

МНЕНИЕ КОЕТО Е САМО НАСОКА - ВСЕКИ САМ ДА ПРЕЦЕНЯВА ДО КОЛКО МУ СТИГА СМЕЛОСТТА :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И един въпрос към по-знаещите. Какво според вас би се получило при тази комбинаци с глава х23. Набързо сметнато излиза близо 10.49 към 1  което звучи интересно. Да забравяме за витека но ....??????

Редактирано от brum1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

По-скоро съм навит да разбера как ще бъде с така наречения G23 мотор(F23 блок и H22 глава и K20 бутала), там степента е 11.5:1 литрите са повече, главата си е Втековата.  :tooth:  :rolleyes:

Редактирано от Rebo_Lude

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...