Jump to content
J's Racing BB8

Нови или втора употреба гуми.

Recommended Posts

Здравейте!

Въпроса ми е кои с какви гуми кара и най-вече ме интересува каква качествена нова гума да си взема и да не е 100 лева защото не се дават лесно 400 лева за гуми.До сега карах с втора употреба що годе хубави гуми с дот не повече 3-4 годишна и за малко пари,ама всички започнаха да стават нагли и искат по 40-50 лева за 10-15 годишна гума с грайфер да ги караш един сезон предни и после минават за задни....При положение,че за 60-70 лева се взима нова гума..но не знам дали тези марки за тези пари са качествени-говоря за DAYTON,SAVA,KORMORAN,DEBICA,TIGAR,SPORTIVA.GISLAVED,BARUM,KLEBER и.т.н от този най-нисък клас..

Естествено,че от новото по хубаво няма,но не ми трябва само гума с хубав грайфер а надежна в завой на дъжд и т.н.Имах goodyear летни на сухо перфектни,на високи температура просто колата беше заварена за пътя,но малко да е мокро и няма такава пързалка все едно карам на сняг с летни гуми.Сега имам 2 bridgestone turanza имат  хубав грайфер дори ги карах предни но искам да ги сложа задни и отпред да си сложа по хубави за да съм с 4 хубави гуми а не задните да са винаги на ограничител.

 

Сега ще кажете новото ама видях и такива с нови гуми от горните марки които за 2 сезона си отидоха и не въртят гуми.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Здравей

Цената на гумите е според размера и е малко относително да се сравняват- имам предвид, че аз например използвам 13-ки и цените варират от 50 до 130 лева за чисто нови гуми.

До момента съм ползвал за летни гуми Barum, а за зимни гуми- Semperit, произведени и ползвани от 2005 година. От летните не съм кой- знае колко доволен (бяха твърди и на дъжд не държаха добре- продадох ги с грайфер), но зимните се справяха чудесно- и последните 4 години ги ползвах и като летни- и едва тази година започнаха да не държат на сняг, докато на мокро нямаха никакви проблеми (и те имат в момента грайфер и не са изтъркани). Искам да отбележа, че по всички гуми няма и следа от някакво напукване. 

 

Решил съм да си купя Toyo Nano Energy 3 (около 70-80 лева за бройка) за летни- и предполагам, че са добри гуми (поради размера и ограниченото им ползване липсват всякакви коментари за тези гуми); а като зимни- съм се спрял на Nokian (но май и зимните ще са Toyo).

Та според мен е по- добре човек да си купува чисто нови гуми (дори и през 10 годишен период както аз)... 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Nokian са отлични гуми за зимата! За лятна гума и отлична стабилност на мокро останах впечатлен от Uniroyal rainexpert.Последните съм ги взимал само 2-ра ръка .Съветвам ви да не си вземате нископрофилна нова гума! Красиво е ,ама много боли като я хвърлиш заради нашите пътища.

 

Поздрави!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега напиши какъв размер гуми ти трябват, зависи колко я караш тази кола ако на сезон и мяташ по 30 000 км,само нови,на ако връткаш по 5-6000км на сезон/лято-зима/ зами си 2 ръка има много добри гуми кои казва че като със стар дот не струват,ЗАВИСИ ОТ ПРАВИЛНОТО СЪХРАНЕНИЕ НА ГУМАТА,това е мое мнение и не ангажирам никои с него,от изброените от теб марки съм ги карал всичките и нито едни не струват,особенно/ ДЕБИЦА И КОРМОРАН/ не се чуди защо на твоите приятели са заминали за по 2 сезона гумите,тези марки  се продават в големите вериги магазини да не споменавам имена и са пълен РЕЦИКЛАЖ имам приятел които работи точно в завод в Словения и от него получавам това инфо не вервам да ме лъжи

  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Попринцип предпочитам да взема старо но да е марка!Един приятел ме убеждава да си взема нова гума от тези,е да той може да ми ги вземе с около 30% отстъпка но като не стават...Тези гуми ги наблюдавам много често при служебни коли.Карам по около 10-15 000 на година и карам лятото с 195/50/15 а зимата 185/55/15.Зимни никога няма да си купя нови защото тук в Бургас тая година дори сняг не видяхме и през повечето време е топло за зимни гуми...

 

Причината да се замисля за нова гума е защото попаднах на една с балон други деформирани криви от там баланси изправяне на джанти и нищо.Сега като слагам летни гуми ще трябва да изправя джантите и да видим дали ще се случа на здрави гуми.Инъче какво да гледам в една втора употреба гума,освен грайфер,дот,да не е нацепена отстрани,

 

...Съветвам ви да не си вземате нископрофилна нова гума! Красиво е ,ама много боли като я хвърлиш заради нашите пътища.

 

Да прав си !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползвам темата че и аз съм пред същата дилема. Ползвам стандартния за модела размер 195 60 15 и на година не превишавам 10 000км. Преди 6 години си взех чисто нови Continental Premium Contact 2 и съм много доволен, но вече ме е срам да карам с тях, а и едната есента я пробих лошо , та не става за поправка. И на мен ще ми е нагорно да дам 600 лв за нови, та да питам, някой има ли впечатления от новия модел Continental Premium Contact 5 щото стария отдавна не се произвежда, а беше чудесна гума - мека, тиха с чудесно сцепление на сухо и мокро, винаги е била комплексен първенец във всички тестове. Та някой ако е карал двата модела, моля да сподели впечатления за новия спрямо стария или просто ако има мнение за 5-ицата - да каже. Убеден съм че малко карана и пазена маркова гума е по-добра от нова - от долния ешелон, като споменатите от колегата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тъй като миналата година като взех колата,нямах мнго пари за гуми и взех втора ръка мишелин алпин а3 по 35лв бройката.Карах ги до пролета,сложих си старите,които се оказа,че бяха 12 годишни всесезонни галоши.Изхвърлих ги и си сложих пак зимните,средата на лятото.ноември взех чисто нови мишелинки а4 195/65/15 и точно тогава падна големия сняг :D Лятото мисля да си намеря някакви хубави 16ки и да си купя нови летни,че ми писна да сменям гуми на железните джанти...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Понеже се занимаваме с наем на коли и сме минали през повечето евтини гуми.Матадор и Корморан недей да си помисляш да купуваш.От евтините гуми най-добри са Клебер,даже в момента съм с такива на хондата заради липса на средства по едно време.Като цена-качество и определено най-добра гума в средния клас е Hankook! Това си е мое мнение разбира се,върху гуми 14-ки и 15-ки

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересна тема, по-скоро при гумите опира до състояние. Техния живот е да кажем между 3 и 5 години, та дали ще караме нова гума 5 години или втора употреба на 3г. - в последните е същото. Аз съм карал и с нови и с втора употреба, според случая.

Единствено мога да кажа, че гумите Мишелин Енерджи Сейвър, като остареят са много зле и ненадеждни (нормално за най-евтината им серия).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз за това питам за конкретния модел (Continental Premium Contact 5), понеже  знам поведението на предишната версия (Continental Premium Contact 2) от нови гуми, до наполовина износени за 6 год. и непроменящото им се пътно поведение. За съжаление едната я унищожих. Преди тях имах (пак от нови) едни Барум Бравурис, които не бяха кой знае какво и така си и заминаха с безлично впечатление. Търкалях ги щото все пак бях ги купил, а когато трябваше нямах достатъчно пари за премиум бренд. Сега обаче знам разликите между маркови Континенталки  и "вторият им ешелон" гуми каквито са Барумките.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, да питам някой има ли конкретни впечатления от тези 3 модела (Нankook k425, Lassa impetus revo, Yokohama C drive), които един познат "гумен" търговец ми предлага и дали отстъпват на Continental Premium Contact 5 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купувайки гуми втора употреба, вие стимулирате търговците, получавате обаче боклук.

Няма търсене, няма гуми втора употреба.

 

Купете си нови и качествени гуми!Така поемате по-малък риск.

Една нова гуми при нормално каране издържа от 3 до 5 год.

Даже е по-евтино от втора употреба, които сменяте всеки сезон.

 

"Не съм толкова богат, че да си купувам евтини неща"-англ. поговорка.

  • Нагоре 2
  • Надолу 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Това го знам и си абсолютно прав, но моята питанка е конкретна, а не принципно абстрактна. Имам предложение за 4 бр Continental Premium Contact 5 2012-та, карани 1 седмица за под 90 лв и чисто нови Нankook Optimo Kinergy Eco K425 и Yokohama C drive  за над 120 лв или Lassa impetus revo над (100 лв). Та за това питам за конкретни впечатления, като междувременно четох  и разни тестове.

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и качествени гуми 2-ра употреба. По-хубаво от нова премиум марка няма!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година си закупих C Drive 2 на Yokohama, взех ги чисто нови на по 100 лв. бройката. Много съм доволен от държанието им на мокро, така и в големите горещини. За зимни - Alpin A4/Alpin 5. Тази зима търкалях Falken HS449, с които купих колата и също останах доволен, но отстъпват от Alpin A4, които въргалях  преди на едно БМВ и бяха повече от безупречни. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Благодаря колега. Да разбирам ли че поведението на Yokohama C Drive 2 е еднакво и хармонично на сухо и мокро в нормални температури.  Примерно в завой и граничен режим рязко ли изтърват сцеплението и колата излиза от траекторията или това се случва плавно (ако си ги тествал де)? Как е аквапланингът? Как возят по малките остри неравности, меки ли са или шевовете в асфалта се усещат? Тихи ли са или шумни по нормално равен асфалт?

Редактирано от ceco_accord

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки ден карам по разбит път с много дупки и карам като пиян а ако трябва да се размина с друга кола и зад мен като има някои не мога да спра внезапно и да ги мина на 1-ва и искам не искам ги обирам.До скоро по улиците в квартала имаше отворени шахти без никакви обозначения и все такива препядствия които ще унищожат гумите,а както казах карам с ниски на 50,явно не съм за нови гуми.Ще търся запазени втора употреба и хубава марка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
ceco_accord, Аз карам с Lassa Impetus Revo, като ги взех миналата пролет и бях изключително приятно изненадан от тях. Тихи, меко возят и изключително стабилни на дъжд. Отстъпват малко пред Conti, но за мен са по-добри примерно от едни Bridgestone Blizzak, които возеха доста "грапаво" и шумно и изтърпях един сезон. От бюджетните гуми карах 2 сезона с Sava Intensa, които също се представяха доста добре, най-вече при дъжд. Hankook съм чувал от гумаджии, че са добри за летни и обратното за зимни. Сега в момента има и промоция за тях в Примекс.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско колега. Относно Lassa Impetus Revo моя познат търговец каза че въпреки Турския им произход са много добри за цената си и не е имал нито една рекламация, но аз не ги срещнах никъде по тестовете които гледах. Поръчах си Нankook Kinergy Eco K425 (които и той хвалеше), тъй като видях доста "хармонични" резултати (в някой дисциплини по-добри от Конти 5), а за мен тая марка е критерий за универсално добра гума от тестове и личен опит. Лошото е че новите са твърде меки с цел по-добър перформанс и бързо се износват, което е отразено в тестовете и съвпада с мнението на "моя" търговец (показа ми неговите, на 1 сезон). Та за това заложих на Корейците и като ги обуя и покарам, ще споделя опит, в полза на останалите двоумящи се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте

Допълвам темата с по 4 броя чисто нови гуми 175/70/13: Toyo Nanoenergy 3- летни и Toyo Snowprox S942- зимни. И двата вида гуми са: Made in Japan.  

От няколко дни шофиране мога да кажа, че звука от гумите почти изчезна. На мокро/дъжд колата спира почти веднага (нямам ABS) от скорости до 100 км/час; сцеплението е отлично; не поднася; не боксува при тръгване. Лятната гума е сравнително мека и определено вози по- комфортно спрямо старите ми гуми. 

За мен това са най- добрите летни гуми, които съм ползвал до момента (дано да е така и със зимните макар, че DOT-а им е 2313). 

Поздрави

Редактирано от JoroHondata

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя -както обещах впечатленията си от Нankook Kinergy Eco K425 195 60 15 88Н ,дот 0315 произведени в Унгария.

По празниците и онзи ден им навъртях над 1000км и имам следните коментари: Страшно тихи са -на добър асфалт не се чуват изобщо до 110км/ч, а над тази скорост шумът от въздушното обтичане на колата вече прониква и в купето. Естественно по силно шегренест асфалт се чува характерният "зуд" , но е по тих отколкото с Контито 2 което търкалях  6 сезона (за които му преполових протекторния слой и тотално се заличиха страничните водоотводни канали), но бях страшно доволен. Също са и по-меки като смес и доста по-комфортни. Наложи се да карам по черен път в плитките коловози осеян с филц -звук и мекота все едно че се движа по терлици, даже ми стана кеф и карах бързичко -в разумни за контрола граници. Не очаквах да са толкова по-добри от Контито. Също страшно ме изненада непроменливото им поведение при студено и топло време. В сряда минах Петрохан по развиделяване и температурата от северната страна бе 3 и 2 градуса, а от южната -1 и 0 гр. От север на някои места бе мокро (пресичащи платното вадички, тъй като горе има доста сняг по склоновете) пясък по завоите, в няколко от тях сняг, а в един и стабилен лед. Предницата не мръдна , а задницата съвсем леко и плавно -защото я провокирах, за да разбера колко рязко протектора губи сцепление. Много се зарадвах от усещането защото смятах че сместа около нулата ще се втвърди като пластмаса, но не. На слизането към София (при 0 градуса) радостта ми премина в наглост, но всичко си беше понятно и контролируемо -с неочаквано добро сцепление. Протекторът стоеше като залепен - никакво свирене по завоите, презавиване или недозавиване. На връщане следобед реших да мина по магистралата. Вече беше над 25 градуса (климатроника стои целогодишно на толкова и духаше хладно) а на асфалта и при150км/ч гумите сигурно са решили че за половин ден съм стигнал южна Гърция. Но поведението им си беше същото. Дори се огледах и пробвах рязко спиране. АБС-ът не ме "смъмри" само си загрях дисковете. До тук всичко чудесно, а най-голямото ми учудване дойде с разхода на гориво. Още с първото пътуване Монтана - Русе разбрах колко голямо значение има еко гумата. Предишното Конти 2 като консумация на гориво беше клас "Ф" а тези са "Б" За 288км, от тях 16км градско (допълних резервоара обратно -на излизане от Русе) налях 20 литра А95. С моя стил на каране (извънградско 110 - 130 и чат-пат радващи изпреварвания до "лютеницата" никога не съм падал под 7,5л на 100, а с новите гуми -почти литър надолу :cool: Пътуването в сряда до София през Петрохан на отиване и Ботевград на връщане - 300 км от които 40 "столични" извънградското ми е твърдо 7 на 100, а си е радост по завоите и :plane: 150 на круиз контрол по магистралата. Никого не съм вярвал че мога да махна литър на сто само срещу 120 лв за "еко" гума!

И зада не кажете "бах тея гуми" - ето и лошата новина: Разбрах какво значи мека странична оплетка. Не ме разбирайте погрешно. Винаги съм карал със стандартните за модела джанти и гуми със скоростен индекс "Н" а не "V" както препоръчително пише на вратата, щото с тоя мотор и автомат колцата с повече от 210 не мое да се движи, та не виждам смисъл от по-високия скоростен индекс. По дупките също няма проблеми. Надлъжно също поемат сериозните удари достатъчно добре. Пробвах ги първо разумно, а като не ме стреснаха, приспах тоя аспект от вниманието си, а имаше и невидени, но стоически комфортно понесени от тях серии кръпки, шевове и откровенно стряскащи липси на 1 или 2 слоя асфалт. Търговецът от който ги взех ми ги препоръча с думите "меки но яки" - "искам да ти дам 4 ,а не да дойдеш за още, заради лоши пътища". Надявам се и за напред да е прав и да не се видим скоро. :tooth:  Проблемът е че не съм свикнал Хондите ми да завиват като Рено. Имам предвид че като застана до задния краи на колата и я разлашкам странично по хоризонталата се вижда как амплитудното измествате на джантата спрямо протектора на гумата е около 5-6 мм. Свикнал съм като мръдна волана на скорост над 100 и колцата веднага се измества странично, а сега има милисекунден латентен период след който се усеща как завива, но с някакъв танцувален ефект, заради немърдащия от асфалта протектор и меката странична част на бордовете. При първите резки провокиращи маневри си помислих че гумите са меки (усещането е че са с налягане около 1,5 атмосфери. Спрях на следващата бензиностанция да проверя Иии ги спаднах с още 3 десети , щото като ги слага майстора си беше под 10 градуса , а като пътувах бе вече над 20. Пътното поведение изобщо не се промени. Аз врътвам волана, Тя вика "чеки малку" и вкарва носа в завоя, задницата мести навън от него, а протекторите стоят залепени в траекторията. Много странно усещане (явно нормално за стандартно висок профил гуми). Примерно следният експеримент: скорост 140 и серия от резки 10 - 15 градусови отклонения ляво-дясно на волана (нямам луфтове в кормилната уредба). Колата вместо да се мести наляво - надясно (както с Контито) върви направо щото я "държи" обтичането на въздушния поток, а ако бе леко мокро щеше да има лъкатушещи следи от протекторите по асфалта. С тая закачка-лашкане будех фамилията като заспи на дълъг път, а сега "йок".

Това всичкото страшно ме изненада и ядоса. Почувствах се прекаран и предал прословутото великолепно окачванена Акорда. След като се върнах от Великденското пътуване (800км през което им посвикнахна маниерите), отидох веднага при майстора и му дадох да покара, хвалейки комфорта и оплаквайки се от новото пътното поведение. Той ме повози достойно по околовръстното и няколко пъти в кръговото -притиснат в дясната врата (практикуващото му хоби - рали крос пилот) и с усмивка на уста слезе и рече "гумите са огън -виж къ лепнът за асвалту, а Акорду е бъш кво си требе" и зе да ми разправя въодушевено провокиран от теста, за откриването на сезона през който ще сменя ладата с "правен за беганье и рипанье цивик от джирманиту" тъй като "Ондите са яки машинье". Мен ме досмеша и ми попремина, а след последното пътуване в сряда спрях да мисля да пускам гумите в продавалника и да си търся Конти 2. Оказа се че още могат да се намерят нови такива и ако не смятах че са стар модел сигурно такива щях да си поръчам (и да си платя поне 100лв отгоре и литър+ на всеки 100км като разход за гориво).

 

Стана малко длъжко, но поне си казах квото ми беше и дано някому е полезно. Може би не е лошо да се направи отделна тема за гуми и конкретни впечатления от тях, а не да четем тестове и да се чудим кой кому е платил за статиите. Това което четох за тоя Нankook напълно се покрива с личните ми впечатления, само дето не обърнах сериозно внимание на единственната му слабост - а хората са я написали: "леко забавени реакции при завиване". Сега от личен опит разбрах какво е имал предвид тестващия екип и ще въртя волана по-отрано :shock:

 

Поздрави, приятен ви уикенд, ново лято и успешен избор на летни "гуменетки".

Редактирано от ceco_accord
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да новата гума си е нова гума.

За следващата година ще си взема нови гуми и то марка.В крайна сметка намерих две доста хубави Dunlop SP SPORT е да с дот от 2003 са но имат грайфер като почти нова гума нямат никъде нацепено не са деформирани равномерно износени,просто нямат следи от употреба явно не са карани.В завойте ме кефят много държат и на мокро и на сухо,возят меко не се усукват при завиване,и заедно с задните bridgestone turanza колата стъпва много стабилно на пътя.Единствения минус на този dunlop е че са шумни.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...