Jump to content
niki_honda

Как най-правилно да разработим мотор?

Recommended Posts

Колеги, тъй като има доста различни мнения по въпроса и не знам, кое е най-правилното. Въпроса е как най-сполучливо се разработва мотор след основен ремонт - смяна на сегменти и биели ?

Колата е сивик англичанка 1.6 113 к. D16Y3.

Досега карах с 15W40, сега мога ли да мина пак на 10W40?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест 1000 км. трае средно едно разработване. След това ново масло - 10W40 примерно и след това газ до ламарината ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след смяна на сигменти карах около 2000км. до 2500-3000 оборота, след това смяна на маслото и филтъра и така...предполагам, че и по малко км. да навъртиш не е толкова голям проблем...маслото си беше 10W40 при разработката (по евтино некво, не помня точно каква марка) :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, тъй като има доста различни мнения по въпроса и не знам, кое е най-правилното. Въпроса е как най-сполучливо се разработва мотор след основен ремонт - смяна на сегменти и биели ?

Колата е сивик англичанка 1.6 113 к. D16Y3.

Досега карах с 15W40, сега мога ли да мина пак на 10W40?

Какво ще му разработваш, като това не е основен ремонт, а частичен . :)

И  цилиндрите са ти вече разработени, и шийките на вала . Хвърляй спокойно вече това минерално масло и си слагай 10/40, карай си колата и не я мисли .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите сегменти се напасват по цилиндъра. Иска си разработка.2000км не бих карал, с първото масло след подобна интервенция.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Значи да обобщим. Веднага след ремонта - масло 10W40 средна хубост - леко каране до 3000 оборота - 500-1000 км. макс и след това ново масло с по-добро качество. Като колата дори и след смяната се кара леко поне 5000 км. След това евентуално нова смяна на маслото?

Редактирано от niki_honda

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Този е сменил и буталата като гледам...при мен е само сегментите...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Абе пич, сипи си масло 10/40 и първите 1000-2000км не я пържи много, след 2000км смени масло и филтър пак 10/40, но хубаво и газ, зависи много какви сегменти си сложил. И лагери на вала, ако са ментаци, както и да я жалиш, си заминават, както казва колегата. Това не е основен ремонт, а частичен, какво има да му разработваш? При смяна на лагерите, преди да се затвори мотора, тея лагери нали ги напаснахте?  Леко да се върти вала, за 2000км, всичко ще се напасне, но не й давай много зор, обортомера да не влиза в червения сектор. Маслото се сменя след 2000км задължително, понеже от пасването на мотора има отлагания, които се набиват по филтъра. Поне аз така процедирам при ремонт, само да вметна, на хонда сивик 3г й правих ремонт, като твоя, лагери и сегменти. Сглобихме я и нема и 100 км, и газ в лютеницата, такава й  беше съдбата, че се пътуваше само на дълго с нея, а и шофера беше рацер от класа.... Е, и още държи, вече 40 000км, но пак казвам, зависи какви части сте монтирали. Дано съм бил полезен, а колата, как ще я разработваш, си решаваш ти. ОТНАЧАЛО ПО-ЛЕКО И СЛЕД ТоВА - САМО ГАЗ, ХОНДИТЕ ИМАТ невероятно мотори,  повярвай ми, сменил съм 4-5 хонди. Вече не, че се хваля, но една не е умряла от мотор и скорости.

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Частите са японски.

Сегментите са RIKen - http://www.riken.jp/en/

Биелите са TAIHO - http://www.taihonet.co.jp/

 

Майстора ми казва 500-600 км. лекичко и след това смяна масло, и филтър, и газ, колко искам..хаха

Редактирано от vesivanova

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Аз , след смяна на сегменти и лагери + хонинг на цилиндрите, разработих ДВГ-то по следния начин:

Час работа на място .. като оглеждах за течове , масло или антифриз. Такива нямаше.

Оставих я да се охлади хубаво и смених маслото с 10 / 40, полу-синтетика. С това масло работи целия следващ ден, на място.

На 3-я ден я подкарах и първите 500 километра я карах до 2500 оборота, без резки подавания на газ. Основно градско шофиране, с използване на ДВГ-то като спирачка.

Около 200 километра извън града, стремейки се да не надвишавам 3000 - 3500 оборота. След което, започнах да си позволявам да я сритвам от време на време , без да я държа дълго в обороти, просто изрязване до 6000 и пускане на газта. И така до днес.. т.е. още около 200 километра и сменям маслото с хубава синтетика, и газ до долу, без повече жалене. 

Ако ремонта е цялостен, с ребилд на глава, ризи , сегменти, лагери, бутала и прочее .. разработката би протекла по коренно различен начин.. Има много изписано из нета.

Да добавя, че е редно редовно да гледаш на какво ниво е маслото. В процеса на разработка е нормално да има завишен разход на масло, заради факта, че сегментите все още се напасват спрямо стените на цилиндъра и заради ниско качественото масло, което повечето от нас ползват за разработка.. 

Редактирано от vesivanova
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на последните двама колеги за отговорите, макар и да им се разминават малко начините на разработка :D Все пак при мен ремонта наистина е частичен, като освен смяната на въпросните елементи нямам интервенции по самите цилиндри. Мисля, че варианта на колегата dan4o е по-подходящиа за мен.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук само градско около 100 км. минах, над 2500 оборота не съм вдигал. Изчаквам я да загрява добре на място преди да тръгна. Колата е видимо тиха и добре ускорява в ниските. Не пуши от ауспуха, само сутрин леко докато е студено времето. Маслото не е мръднало.

Но крака ми трепери да си я изрежа във високите хаха...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До тук само градско около 100 км. минах, над 2500 оборота не съм вдигал. Изчаквам я да загрява добре на място преди да тръгна. Колата е видимо тиха и добре ускорява в ниските. Не пуши от ауспуха, само сутрин леко докато е студено времето. Маслото не е мръднало.

Но крака ми трепери да си я изрежа във високите хаха...

след известно време ще я караш само на прекъсвач усещам не бързаи аи за 100 км пробег как ще гори масло ако всичко е направено както трябва

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми имаше коментари, че докато трае разработката можело да похарчва масло, докато улегнат добре сегментите...както и завишен разход на гориво...ама явно не верно това

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми имаше коментари, че докато трае разработката можело да похарчва масло, докато улегнат добре сегментите...както и завишен разход на гориво...ама явно не верно това

абе колеги кви са тия глупости да легнат сегментите това да не е москвич или лада каде да лягат не знам,ще спят ли,ако имаш предвид да се напаснат по цилиндъра е друго нещо,знаете ли за колко време се напасват по цилиндъра? точно  след 1 вото запалване 1-2 часа раабота на мотора,кви са тия лягания ставания,ще ме извините но се вбесявам,колега казах ти караи си колата 1000-2000 км максимум спокоино и след тва смени и маслото на мотора и си раздаваи газ на воля,това е просто като гъбена супа,както казват габровци

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
А, би ли обеснил, как се разработва при цялостен ремонт :D
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

А, би ли обеснил, как се разработва при цялостен ремонт :D

 

мога да ти обясня колега кажи ми само как те интересува студена разработка ли искаш или топла,ако много се интересуваш понеже поста ти е с насмешка може на ЛС

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, не че нещо, но 90% от напасването става първите 30-тина км(при използване на минерално масло за разработката). След това има период на донапасване, който е доста продължителен, но няма грижа да си се дава цялата газ.Има хора които след хонинг/бутала със сегменти и турбиниране разработват направо на диното, под сериозен товар, веднага с първото запалване/загряване на двигателя.

 

Съществува и т.нар. on/off метод на разработка, който се извършва за 30км, а резултатите от него са доста по-добри отколкото при "стандартния, бавен" метод на разработка. Опита показва, че най-малкото блоу бай газовете са пъти по-малко, след този тип разработка. На теория и мощността е по-голяма, но аз лично не съм замервал.Има и други колеги в бг, разработили по този начин, съвсем успешно.И бихте ли обяснили какво ще рече "не вдигам над 2500 оборота" - наистина ли смятате, че товарейки мотора с много газ(на някой баир например) и ниски обороти му помагате?

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох и аз за тези методи с многото газ в началото по схема от някакви руски форуми. Тук 95% от хората дават стария стандартен метод на разработване, естествено и моя майстор каза същото "500 км. леко до 2500, после сменяш масло и филтър и след това може и повече газ ама не много поне още 500" аз вече минах 200 км. колата работи добре. Масло не е пипнала и грам. Наистина в първите 20-30 км. колата имаше по странен шум е поведение, после като че нещата се нормализираха и сега си е като по старо му. Като вървеж не знам още как е, защото повече от 3000 оборота не съм и правил.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

може ли малко повече информация за този метод, как точно се процедира ?(ON/OFF)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята /не е хонда/ също я разработвах по указания от английски сайт, но сега не го намирам, на кратко цялото упражнение, което аз направих:

 

Минерално масло 15W40, аз използвах на Лукойл, че ми беше под ръка и беше евтино, около 30-40лв за 5л.

 

1. Наливаш маслото, палиш и оставяш да работи 30 минути на място, без да пипаш газта, идеята е всички флуиди да достигнат работна температура. Минаваш 50-80км., желателно е на 1 път, с редуване натоварване/моторна спирачка до 2000-2500 об;

2. След минаване на тези 50-80км сменяш масло и филтър, пак 15-40 и караш 500км, пак с редуване натоварване/моторна спирачка, като оборотите се вдигат до 3000-3500;

3. След тези 500км сменяш пак с 15-40 и филтър и караш нови 2000км, като натоварването е до 4000-4500 об., пак газ/моторна спирачка;

4. След минаването на 2000км наливаш хубава синтетика, съгласно предписанието от производителя и газиш на воля колкото душа ти иска.

 

Вече над 40 000км и мотора още не се е окотил, а не е като да не вижда прекъсвач всеки ден. :punk:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То пак добре, че между всяка смяна на масло не те карат да разфасоваш мотора и да почистваш сегментите с четка за зъби . :D

  • Нагоре 2
  • Хаха 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам избира как да си строши мотора нали, спорът е излишен, споделих какво съм направил на мойта кочинка. Едва ли ще мина 1 милион километра, след като съм разработил по този начин. Нека всеки сподели какво е направил на практика, а не да коментираме колко кафета съм преточил и колко пъти съм разглобил мотора м/у смените на маслото :yes:.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тва не може ли, бре :)?

 

http://www.amsoil.com/shop/by-product/motor-oil/racing/break-in-oil-(sae-30)/

 

Хиляда мили макс и после на черешата..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам избира как да си строши мотора нали, спора е излишен.

В такъв случай, извинявай . Не съм разбрал, че темата е за това, кой какво е направил на практика.

Аз, от заглавието й, бях останал с впечатление, че се пита как най-правилно се разработва мотор, а то било кой, как мисли да си строши мотора .

Само един въпрос имам относно твоя метод на разработване . Какво толкова му разработваш на този мотор, да не би при ремонта да си направил ризите с 2-3 стотни хлабина спрямо буталата, както беше на времето при Ладите ? Ако е така, наистина ще трябва да се разработва едни 5 хиляди километра, това си го препоръчваха на времето при продажбата на автомобила, даже им "пломбираха" карбураторите . Сега обаче, в 21-ви век, гледам по шоу румовете продават едни нови автомобили на хората и никой не им препоръчва разработване .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всеки сам избира как да си строши мотора нали, спорът е излишен, споделих какво съм направил на мойта кочинка. Едва ли ще мина 1 милион километра, след като съм разработил по този начин. Нека всеки сподели какво е направил на практика, а не да коментираме колко кафета съм преточил и колко пъти съм разглобил мотора м/у смените на маслото :yes:.

ти си обаркал форума е  човек караи си там фиатчето и толкоз

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз фиатчето си го карам, това не ме бърка, от мотора на фиат до мотора на хонда незнаех, че разликата е от тука до луната, едва ли при хонда се правят нещата по коренно различен начин спрямо всеки друг мотор с вътрешно горене, но както и да е влизаме в съвсем друга тема, която няма смисъл да обсъждаме.

 

Ще помоля някой модератор да ми изтрие мненията в тази тема, за да стои чиста, съжалявам, че споделих практически опит.

 

п.п. м/у другото екуто на фиатчето е японско, ама не пише хонда на него :whistle:

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави модераторите да решават ,какво да трият и какво не.

По добре нека някой да защити тезата си с доказателства.

Защо разработваш мотора с минерално масло.Защо го сменяш на 1000 км. Какви физикохимични  и механични взаимодействия има по време на разработката.

Защо на смяна на сегменти казвате основен ремонт?

Ей такива неща....

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо на смяна на сегменти казвате основен ремонт?

 

Много добър въпрос . Аз го зададох още преди 2 години на автора на темата, ама така и никой не отговори .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, оставяме ги модераторите, ама като отговорят първо - защо ми изтри поста?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист по ДВГ, нито съм го завършил, нито го работя, любител съм както много от хората по форумите, но аз така си го обяснявам - при разработването на мотора първоначално частите вътре имат нужда от напасване, тоест предполага се, че металните частици в маслото ще са много повече при разработването, отколкото когато мотора вече е разработен, а минерално масло се ползва за да може по бързо да се отделят тези метални частици при разработването, защото ако се налее синтетика, тя предпазва много по добре мотора при работа и този процес би бил по бавен, заради по добрите качества на самото синтетично масло. На разработване подлежат главно сегментите, ако човек сменя лагери на тях няма какво да им се разработва, това го знае всеки.

Маслото се сменя често за да може как да кажа - остъргания материал при разработването да се махне от мотора, а не да циркулира в маслената система.

Редува се газ с моторна спирачка за да може сегментите да улегнат по добре - с подаването на газ се натоварват от към горивната камера, демек отгоре, а с моторната спирачка се натоварват отдолу от към картера.

 

Ако нещо ми куца теорията, защото както казах не го работя, логично не съм практик, се извинявам и нека някой навътре в теорията и практиката го обясни за да не пиша повече глупости във форума.

 

Поздрави.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-горе в линка за Амсойл-а пише тва онова, ма едва ли някой си е направил труда да прочете.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остави модераторите да решават ,какво да трият и какво не.

По добре нека някой да защити тезата си с доказателства.

Защо разработваш мотора с минерално масло.Защо го сменяш на 1000 км. Какви физикохимични и механични взаимодействия има по време на разработката.

Защо на смяна на сегменти казвате основен ремонт?

Ей такива неща....

Отварял ли си мотор на 2500 километра след ремонт и поглеждал ли си сегментите ?

А с какво да бъде разработен, с мега гига синтетика пао -мао и двоен естер ?.. Цедена и тествана на бели салфетки?

А какво е основен ? Минимално на 1ви ремонт цилиндри , колянов - основни и биелни ?

В първия ми въпрос е разковничето на всичките ти въпроси . Не правя мотори, само за да се движат по улицата, а и да се състезават по пистите, и вярвай ми, държат точно заради тези препоръки за не до чак толкова основния ремонт .

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм специалист по ДВГ, нито съм го завършил, нито го работя, любител съм както много от хората по форумите, но аз така си го обяснявам - при разработването на мотора първоначално частите вътре имат нужда от напасване, тоест предполага се, че металните частици в маслото ще са много повече при разработването, отколкото когато мотора вече е разработен, а минерално масло се ползва за да може по бързо да се отделят тези метални частици при разработването, защото ако се налее синтетика, тя предпазва много по добре мотора при работа и този процес би бил по бавен, заради по добрите качества на самото синтетично масло. На разработване подлежат главно сегментите, ако човек сменя лагери на тях няма какво да им се разработва, това го знае всеки.

Маслото се сменя често за да може как да кажа - остъргания материал при разработването да се махне от мотора, а не да циркулира в маслената система.

В първата част си го обясняваш много добре, като за не специалист, но после представата ти се обърква, най-вероятно от липсата на опит . След основен ремонт, на разработване подлежат най вече цилиндрите на блока ; те са тези, които се "остъргват", а не толкова сегментите . Аз за това 2 пъти вече питам какво толкова му разработвате на мотор с частичен ремонт /само смяна на сегменти/ . То при пълен ремонт, може да се разработи мотора за много по-малко километри по агресивния метод и да се остържат резките от хонинга, вие вече на остъргани ризи правите разработки по хиляди километри, че и с няколко смени на масла .

Те, сегментите, ако се остъргваха така, както си го представяш, ще трябва на всеки 10 хиляди да ги сменяш . :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами то и аз му го написах, но ми изтри поста. Да повторя - основен ремонт включва разстъргване/хонинговане на цилиндрите, като първите 2000км. да не се тормози на високи обороти, а маслото да е по възможност с добри миещи свойства и единствено съображение да е това, което се предписва за мотора, но да е някакво евтино, защото се хвърля след това.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....Аз за това 2 пъти вече питам какво толкова му разработвате на мотор с частичен ремонт /само смяна на сегменти/ . То при пълен ремонт, може да се разработи мотора за много по-малко километри по агресивния метод и да се остържат резките от хонинга, вие вече на остъргани ризи правите разработки по хиляди километри, че и с няколко смени на масла .

Те, сегментите, ако се остъргваха така, както си го представяш, ще трябва на всеки 10 хиляди да ги сменяш . :)

 

Благодаря за инфото, аз сменях само сегменти, не съм хонинговал цилиндрите, значи тая процедура, която съм направил най-вече съм целял да си напасна новите сегменти по непипаните цилиндри, изхабил съм малко повече масло и филтри, но пък и така се спи по-спокойно .... страх лозе пази. :whistle:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...