Jump to content
5yo

Износване вала на кобилиците

Recommended Posts

Здравейъе колеги, моля за ви за малко съвети.

Понеже оня ден разглобих главата и като видях вала на кобилиците за изпускателните клапани ми стана лошо, още на око си личеше износването, дори и на пипане, от долната страна на вала, където се явява опорна точка на кобилицата (дето е каналчето за маслото във вътрешния диамдтър на кобилицата). На какво се дължи това, възможно ли е да е от неправилен реглаж на клапани, ако е направен без почти никакъв луфт вместо на 0.25мм. Понеже след 30-40k km от последния реглаж, реших да го направя лично и първоначално бяха на около 0.10mm, преди да започна. Нямам идея от какво друго да е, има го и на 8-те места на изпускателните.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно и преди това е било така. Може да е от кофти масло или да не е сменяно, когато трябва или други причини свързани с мазането.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Публикувано изображениеЗа тоя вал става дума. Последните 100к км (от 250) е слагано читаво горе-долу масло (мотул кастрол от доверени места) на около 10к км. Преди винаги е бил много тих двигателя и често съм се запитвал, дали не е угаснал за бензин. А напоследик от година и повече започна да трака яко особено отпред кум изпускаъелния колектор. Дригите чаркове на мерене са добре иза това, не искам да вярвам да е от маслата.

На 5 вала за всмукателниъе няма нищо извън нормите. нормите.

Редактирано от 5yo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да е от запушване на маслените канали,в следствие на което е и износването.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тоя вал става дума.

Това не е вал колега, а кобилична ос . Заедно с нея ще се наложи и кобилиците на клапаните да смениш, защото и при тях сигурно има същото износване .

 

Джапи, за двигател Д16 говорим, чети и заглавията на темите, ;)  та си го пише . :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

 

За тоя вал става дума.

Това не е вал колега, а кобилична ос . Заедно с нея ще се наложи и кобилиците на клапаните да смениш, защото и при тях сигурно има същото износване .

 

Джапи, за двигател Д16 говорим, чети и заглавията на темите, ;)  та си го пише . :)

 

 

Извинявям се за неточния термин, но не знаех как е точно. Кобилиците ще ги ги сменям и от няколко дни издирвам целия комплект ос и кобилици. 

маслото го смених последно 6 май 2014 и още няма 8к км, с всяка смяна слагам добавка (последните последните няколко смени на бардал) за почистване на маслената система от поне 8 години.

двигателя е d16y3.

Редактирано от 5yo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я тъкмо си разхвърлял главата и казваш, че при всмукателните го няма този проблем, виж при тях как седят тези отвори за смазване на кобилиците .

На мен все ми се струва, че трябва да са отгоре и  ако е била обърната на 180 градуса тази ос,  масления отвор през който трябва да влиза маслото в нея се затапва и може от там да ти е дошъл проблема .

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако оста се обърне няма да могат да минат болтовете които държат механизма към главата.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...