Jump to content
Mladen.Mladenov

Питане за размер на гуми

Recommended Posts

Отговорено (Редактирано)

аз на 17-ките съм с 225/45 и 205/55 са за 16ките - така пише в на упътването. 215 би трябвало да стават. та вапрос на личен избор.

Редактирано от malak

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси :) Кои усещаш като по-удобни за управление? И изобщо разлика усещаш ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

м/у 16 и 17 е много субективно според джантитие и вида гуми и как караш, при мен е следното:

16 харчат по-малко от 17 - защото гумата на 16 е с по-малка площ и джантата на 17 е по тежка

16 возят по-меко от 17 - 55 към 45

16 са по евтини от 17

17 спират по добре от 16

17 по-добро сцепление от 16

16 шумят по-малко от 17

 

предпочитам 16 защото по малко подбирам дупките (в БГ няма как да ги избегнеш напълно). харчи 1л газ по малко и не взимам завойте с 120 и вратите напред.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,Видях дилемата за размера и реших да се включа - допълвам информацията на колегата malak - гуми 17 на 215 са "екзотичен размер" т.е. по скъп отколкото на 225 , който пък на 45 височина е най масов = евтин. Моето мнение при избора между 16 и 17-ки - определено 17-ките. Колата е доста по стабилна, стъпва много по хубаво на пътя, изобщо няма нищо общо със 16-ка. Е, вярно е, че няма мекото возене като 16-ка на 55 височина но се свиква. Под "свиква" в никой случай не ме разбирай като лошо, неприемливо и т.н. След 1000км ще разбереш, че това е твоят размер :) А, и да забравяме - 17-ката отваря много повече колата, направо става друга кола :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих моята кола със 18" 225/40/18 - колата возеше стегнато и една идея по твърдо от колкото очаквах и аз предположих, че това се дължи на големите джанти с ниски гуми....да ама не... Дойде време за зимни гуми и купих 4бр 16-ки джанти и чисто нови зимни гуми 205/55/16Ами да ви кажа почти не се усети разлика във возията... в държанието на пътя да, колата взе да се клати, а пък след 150-160 направо си танцува по пътя, но аз очаквах явно прекалено по мека возия.Явно самите коли(или поне Type S-а си вози по твърдичко от нормалното.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да използвам темата и да питам: Фабрично Акорд 2007 EX i-CTDi с какъв размер върви? Питам, защото мислех, че фабрично всички Акорди са със 17" ,а купих колата с 205/55/16. Когато го забелязах, помислих, че някой предишен собственик/автокъща са сложили джанти от Сивик...Не, че се оплаквам, по-евтини са, иначе Акорда вози по-твърдо от Авенсиса ми със същите гуми.

Би трябва да има разлика и в налягането за различните размери и не знам на колонката на шофьорската врата таблицата с наляганията за кой размер се отнася...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че всички, освен Р и С които са със 17", са фабрично с 16".

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля че всички, освен Р и С които са със 17", са фабрично с 16".

Остава да разбера какво е P и C... :)  Значи може и да са ми оригинални ли?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Имах предвид type-r и type-s се предлагат фабрично (по каталог) със 17". Всички останали от модела се прдлагат по каталог с 16", като разбира се може да си поръчаш и със 17", само че парите са други, и за джанти и за гуми.

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, ясно... Значи джантите може и да са оригинални..., но сега се сетих, че гайките май не са. Имам предвид, че гайките са като тези:

http://www.ebay.co.uk/itm/16-x-TOYOTA-ORIGINAL-CHROME-ALLOY-WHEEL-NUTS-M12X1-5-LUG-BOLTS-/261902602273?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cfa9c9021 и опират в джантата с конусната си част, а според мен трябва да опират с шайбата, а стеблото м/у конусната част и шайбата да центрират в отворите подобно на третата рисунка "Flat" тук:

http://www.rtecshop.com/shop/wheel-accessories/wheel-nuts-bolts.html

Изглежда оригиналните са със сферична контактна повърхност като тези:

http://www.ebay.co.uk/itm/Honda-Accord-2003-Onwards-20-Wheelnuts-Wheel-Nuts-for-Genuine-Honda-Alloys-/111124961871?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item19df905a4f

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar големи глупости си изписал. Оригиналните гайки са полусфера или конус с това Flat си доста далеко от истината..... Добре събра си 50-те мнения дай да видим какво имаш за продан.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar големи глупости си изписал. Оригиналните гайки са полусфера или конус с това Flat си доста далеко от истината..... Добре събра си 50-те мнения дай да видим какво имаш за продан.

Що за агресивно поведение...Нямам намерение да продавам, нищо, не трупам мнения, в чужбина съм. Смятам, че форумите са място за обмяна на опит и знания, не за лични нападки.

Май не си разбрал за гайките- казах, че купих колата с Flat и очевидно не са за тези джанти, само поясних с линка в какви случаи се използват принципно, а не, че трябва да са такива за Хонда.  Показал съм и какви вероятно са оригиналните с другият линк.Кое е грешното/глупостта?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма нужда от агресия. Мир да бъде. ДжапКар може да ми пратиш снимки да ти кажа фабрични ли са ти джантите и гайките на тях.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гайките са като тези и очевидно не са оригинални, лягат само на конусната част, за какво са тези шайби отгоре...?

http://www.ebay.co.uk/itm/16-x-TOYOTA-ORIGINAL-CHROME-ALLOY-WHEEL-NUTS-M12X1-5-LUG-BOLTS-/261902602273?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item3cfa9c9021

post-30849-0-30182700-1434202426_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са фабрични джанти за Акорд 7 фейслифт

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това са фабрични джанти за Акорд 7 фейслифт

Е такава е колата, но познавам друг българин тук със същата, но не е EX и е със 17", може да са поръчани/сменяни допълнително. От там се заблудих и помислих, че моите са сменяни от някой със Сивик...Къде ли са изчезнали оригиналните гайки тогава? :) Не ми перчи и така да си я карам, калкулатора за гуми дава разлика няколко мм за 16 и 17", което е по-малко от разликата за добре/не добре напомпена гума...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да това са фабрични джанти за фейслифта.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar грешката е моя извинявам се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

JapCar грешката е моя извинявам се.

It's OK, no problem  :thumbs1:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Окачването на Акорд 7, пружини и аморти е еднакво. И аз смятах, че Тайп С е с различно но не е така

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Все пак може и да има разлика, спомних че съм попадал на това:SALOONPrefacelift Type-S51602-SEA-E02 Rigtht front51605-SEA-E02 Left front51610-SEA-E23 Rear shocks-----------------------------------Facelift Type-S51601-SEA-E72 Right front51601-SEA-E72 Left front51610-SEA-E24 Rear shocks-----------------------------------SALOONPrefacelift EX51601-SEA-E13 Right front51602-SEA-E13 Left front52610-SEA-E03 Rear Shocks------------------------------------Facelift EX51601-SEA-E14 Right front51602-SEA-E14 Left front51610-SEA-E04 Rear shocks

 

Като потвърждавам за Facelift TypeS , с корекция за задните, по моя вин са : 52610-SEA-E24.

Редактирано от D_U_D_E

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко хем по темата хем не, ама е така карат по чужбината любимите ни Акорди :)

 

Публикувано изображение

 

Тъй че има бая място за джанти и гуми  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

МноУ грозен... :DГол с големи джипови джанти...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Не е лесно да си американец..поне джантите мязат на Ескалейд...бил съм там и на увехтяли коли обичат да слагат огромни джанти (по възможност спиннъри), и се получава - джантите по-големи от колата...основно тези които правят този номер са тъмнолики..

Редактирано от crown_bg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнението ми се отнася за модела преди фейслифта. Ако изчетете цялата тема коментирахме, че искам да си сложа пружини от Type S с идеята да не вдигам колата като щъркел а да е по ниска. Оказа се, че Парт. номерата на пружините са еднакви. Така и така говорих с няколко авто морги тогава исках и номерата на амортите - всичко беше еднакво при бензините (дизелови не съм проучвал). В крайна сметка си купих четири нови пружини Kayaba като отново в магазина за части имаше само един вид пружини за всички модификации. Поздрави,Младен

Все пак може и да има разлика, спомних че съм попадал на това:SALOONPrefacelift Type-S51602-SEA-E02 Rigtht front51605-SEA-E02 Left front51610-SEA-E23 Rear shocks-----------------------------------Facelift Type-S51601-SEA-E72 Right front51601-SEA-E72 Left front51610-SEA-E24 Rear shocks-----------------------------------SALOONPrefacelift EX51601-SEA-E13 Right front51602-SEA-E13 Left front52610-SEA-E03 Rear Shocks------------------------------------Facelift EX51601-SEA-E14 Right front51602-SEA-E14 Left front51610-SEA-E04 Rear shocks Като потвърждавам за Facelift TypeS , с корекция за задните, по моя вин са : 52610-SEA-E24.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Голяма грозотия това бе. Ако почне да подскача елате ме заплюйте ... Хаха

 

Малко хем по темата хем не, ама е така карат по чужбината любимите ни Акорди :)

 

Публикувано изображение

 

Тъй че има бая място за джанти и гуми  :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не зная дали скача, видях го на паркинга, снимах го и изчезнах да не ме помислят за айдук :D

 

И малко по тема, след като сложих 225/45/17 не ми се иска да връщам 205/55/16. С 16-ките колата бая люлееше (поне така я усещах аз) верно зимни са ама с по-голямата и широка гума по ми допада возията :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.

Аз реших на Акорда вместо пружини да го кача на по голяма джанта. Ще сложа от Сивик тайп р фн2 18-ки .  Понеже и тези джанти който взимам са с доста ужилвания по борда и се чудя какви гуми  да сложа 235/40/18 или 235/45/18 с идеята да ги предпазва .

Джантите са на 7.5 j така че мисля че ще е идеалния максимум 😀.  Някой има ли наблюдения над тези размери. Колата е 2.2 дизел турер спорт с H&R пружини. Доста ниско семейно комби 🤣

Редактирано от mitko vtec

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ожулването на джантите зависи от формата на лицевата им страна, а борда на гумите го пази, ако излиза леко навън. Това е въпрос на модел гума и дори при еднакви размери има различна предпазна ширина.

Lenovo_A1000_IMG_20201031_133719.jpg

Lenovo_A1000_IMG_20201031_131146.jpg

Lenovo_A1000_IMG_20201031_131340.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моите са 8 j / 245x45x18

Можеш да обуеш 225/40/18 или максимум 235/40/18, 45 височина ще е доста извън допуска.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега.

Добре де ти си хванал доста по голяма гума с джанта защо да не мога на 45 заради пружините ли.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Намери в нета "калкулатор за гуми" въведи си стандартните 16-ки и менкай стойностите на 18-ките които си решил. Докато диаметърът е в зелено (макар и с малки разлики) алтернативата бива.

То не е само да събереш гумата, а сигурно ще искаш и да върви и завива безпроблемно това комби.

Мене не ме гледай - мойта е 300 коня + друго окачване и спирачки.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята в цялата бумащина е като натоваря комбито,😃 с домочадието е да не закача на всеки по гаден легнал полицай,а иначе с 2.2дизел не търся да се състезавам а да си се возя ида не мисля всеки легнал полицай и да не се търкат в подкалниците . За завиване и без това са неманеврени свикнали сме.

И с висока гума да не е чак толкова твърда на возене. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искам Continental Premium Contact 7. Чувам добри отзиви за тях и дойде време да сменям старите Дънлопи. Обаче проблемът е, че не произвеждат изобщо моя размер - 205/60/R16. Имат масовия 205/55/R16. Не знам изобщо дали ще го произвеждат, писах им е-mail и на страницата във фейсбук, отговорите са уклончиви. Аз сравних разликите с TyreCalculator, значи ако сложа 55-ките, гумата е по-ниска, ще показва по-ниска скорост километража (и по-реална, защото сега при реални 95 км/ч, километражът отчита 100 км/ч. Улицата е по-висока от двора и като се качат предните гуми на асфалта, а задните са в двора, средната част на колата отдолу е сигурно на 3-4 см от земята. Страх ме е, че ако взема 55-ките, ще слезе колата надолу и ще опира в земята на тоя проблемен участък. 60-ките са с 3 см по-големи в диаметър от 55. Някой ако е минавал от 60 на 55 нека да сподели впечатление - най-вече ме интересува возията как е и във волана при въртене усеща ли се разлика.

df.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в диаметрите е 2 см - тоест, колата ще слезе 1 см надолу. За проба на "прагчето", да седне някой отзад и премери разликата.

Позитива е че ще се подобри хандлинга (отиват в посока нископрофилни), а возията зависи от конструкцията на страните им.

Друг позитив е че ще са по-леки + по-малък периметър, което води до подобрен демараж, но може и да не го усетиш. 

Ще минават обаче повече километри, но разликата е пренебрежима според таблицата.

Негатив е че визуално ще малеят повече в калниците (ако ти пука), но 8-мака за да изглежда прилично, трябва да е поне на 18-ки.

Не е ли сега момента да се огледаш за поне 17- ки нови джанти и за тях размер от модела гуми?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 10 часа, Cyreon написа:

значи ако сложа 55-ките, гумата е по-ниска, ще показва по-ниска скорост километража (и по-реална, защото сега при реални 95 км/ч, километражът отчита 100 км/ч.

Напротив, скоростомерът отчита скоростта на база заводските препоръки за размера на гумите и джантите, тъй като отчитането е на изходящия вал на скоростната кутия. 

Ако сложиш 55 ще ти падне още повече реалната скорост, спрямо тази, която ти отчита скоростомерът.

 

 

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, ceco_accord написа:

Не е ли сега момента да се огледаш за поне 17- ки нови джанти и за тях размер от модела гуми?

 

Aми 17-ките освен, че изглеждат по-спортно и дават по-добър тракшън, аз други значителни ползи не виждам. Трябва пари за нови джанти да се дават, ще се влоши разхода на гориво (макар и не много), ускорението се влошава. Отпада този вариант.

 

Преди 11 часа, Rakeem написа:

Напротив, скоростомерът отчита скоростта на база заводските препоръки за размера на гумите и джантите, тъй като отчитането е на изходящия вал на скоростната кутия. 

Ако сложиш 55 ще ти падне още повече реалната скорост, спрямо тази, която ти отчита скоростомерът.

 

 

Искаш да кажеш, ако сложа 55 ще се увеличи още повече разликата между това, което показва скоростомерът и реалната скорост. Ако при тия гуми показва 100, а реално е 95, при 55-ките ще е при 100 на скоростомера - реални примерно 93. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разбира се, слагаш по-малки гуми, които трябва да направят повече обороти, за да постигнат същите км/ч, които са заложени от производителя.

Но тези повече обороти няма откъде да дойдат, освен ако не вдигнеш оборотите на двигателя, а вдигнеш ли оборотите вдигаш и скоростта на километража.

Но си има и добра страна, така си даваш по-голям толеранс и като се улисаш и вдигнеш по-висока скорост, ще ти дойде по-тънък фиш.

То и за това всички коли са направени да отчитат повече от реалното.

 

Редактирано от Rakeem

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...