Jump to content
Rensyn_baby

Honda Jazz с газов инжекцион

Recommended Posts

На 12.12.2022 г. at 11:18, KroGh написа:

Привет, предстои ми да монтирам газова уредба на Джаза, 1.4 83 к.с.

Вариантите са два:

1. Полско КМЕ-1200 лв

2. БРЦ- 1600 лв

Предварително взех свещи Denso Iridium IK20TT, за да сменя старото NGK, което на 4к километра почна да прави цигании.
От сервиза ми казаха, че тези свещи не били за тази кола и да си сложа по каталог.

Иридиума също стават за джаза, но не знам дали ще окаже влияние на газовата.

Някой кара ли с тези свещи и да каже дали има разлика при газта.

Свещите са добри,много държаливи,особено при разход на масло.Дензо,отдавна надминаха NGK с технологията TT. От скоро НГК ги копират,само не могат да докарат цената :). Избора на свещи няма нищо общо с горивото,Само маркетинг и научени фрази от самозвани газаджии :)

  • Харесвам 1
  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не разбирам противниците на газификацията ! Джазката я взех 2013г. за 5.6К с всичко платено. Беше на 95К и на 114 и сложих БРЦ тук в Бургас. 1300лв с тороидална бутилка. Та...простата сметка, която не бях правил е :

5600 + 1300 = 6900лв. Дотук 100К на газ. Средно 7/100 ми е разхода на газ, на бензин - 6/100. За газ би трябвало да съм похарчил около 7000 лева (за 7000 л при цена левче за литър), а при бензин трябваше да съм се бръкнал с 12000лв (май и повече, слагам 2лв за литър средно). До тук икономия 5000лв. 

Относно състоянието на двигателя - при втори реглаж (изобщо) моторчето е облизано. Карам само 5/30 синтетика Петро, Хонда и малко Мотул в началото. Сменям на 8-9К макс. Никакви харчове на масло, с изключение на леко омасляване по картера (гарнитура, май). 4 бутилки по 0.946 Хонда 5/30 ме оправят за тези 8-9К - доливането е макс. 200-300 мл. за този пробег.

Леглата са ОК все още а и това да е "съсипването на двигателя" - една глава от бензин е от 200 до 300 лв.

Е ?!?!?!

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"една глава от бензин е от 200 до 300 лв."

Добре, а клапани, гумички, семеринги, гарнитури. И като сложим и труда, който ще е колкото всичко друго, взето заедно. Хайде да сметнем колко ще излезе общо? :rolleyes:

А защо изобщо трябва да правим главата - консуматив...?

 

А ако и катализаторът е леко претопен вече от горенето в изпускателните колектори? И прибавим и него, ама истински катализатор, а не керамичен заместител? Тогава колко ще стане сумата? :)

 

Съгласен съм, че има икономия, ако се кара много и двигателят е със сравнително голям разход на гориво. Но при двигател, който харчи 5.5/100 смесено бензин, не виждам смисъл да си губя резервната гума от багажника. :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov след 22к километра избих romano, поставено от Markony... а в последните месеци, при отношение 3:1 след отстъпка направо избивам цената на колата. Иначе и с и без газ сменях ангренажна верига и чистех ЕГР, защото като ти притриса на всеки 4-5 секунди, за да компенсира тайминга, няма значение вида гориво! 

Отделно - на фирменото коледно парти, колеги ми се оплакват как много им харчело с техните 3.0TDI-та, особено градско.. еми сори, ама за в града, нормално дори 3.0 TDI да е ламя на студено, а аз се обяснявам, че месечната карта за градския не ми е рентабилна..

Единствения недостатък на джазката, като цяло е, че на магистрала няма чак толкова сила и е по-шумна. Моята конкретно само над 4к оборота или над 130+км/ч похапва малко масло, но като си купя туба 4л за смяна и ми останат 400мл, си ги доливам без притеснение и купуване на допълнителни туби от смяна до смяна (сменям през 8000 километра). Отваряне на двигател за основен ремонт не е имало, катализаторът си бачка, абе като цяло - доволен съм, но си зависи от това на каква бройка си попаднал и как я ползваш.

  • Харесвам 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 12 часа, dandilov написа:

"една глава от бензин е от 200 до 300 лв."

Добре, а клапани, гумички, семеринги, гарнитури. И като сложим и труда, който ще е колкото всичко друго, взето заедно. Хайде да сметнем колко ще излезе общо? :rolleyes:

А защо изобщо трябва да правим главата - консуматив...?

 

А ако и катализаторът е леко претопен вече от горенето в изпускателните колектори? И прибавим и него, ама истински катализатор, а не керамичен заместител? Тогава колко ще стане сумата? :)

 

Съгласен съм, че има икономия, ако се кара много и двигателят е със сравнително голям разход на гориво. Но при двигател, който харчи 5.5/100 смесено бензин, не виждам смисъл да си губя резервната гума от багажника. :rolleyes:

Ако правя такива сметки, по-добре градски транспорт ! "Защо да обядвам като пак ще огладнея?"

Почти съм сигурен че ще ме изкара още толкова в такава кондиция и след това мога да я пенсионирам (вече даже изплатена). Грижа се много за нея но все пак не съм се оженил, я ! BTW не съм чистил все още ЕГР и пътища, а катализаторът си е ОК.

п.п. Резервната ми е пак отзад, защото и без това джазката си е цяло пикапче.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добър ремонт на глава е около 1100лв пак ще ги избиеш като караш на газ.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То всичко се прави ама на днешния дефицит на кадърни майстори+загубеното време и нерви ...лекичко не си струва да правиш такъв ремонт. Ако си прежалил колата и караш като за последно, докато се движи, което пък означава че ще трябва да неглижираш и други съпътстващи ремонти. Конкретния автомобил не е проектиран да носи печалба на собственика, а да го вози, така че според мен е грешно да се правят бакалски сметки след еди колко си км съм избил еди какво си, като в същото време наливаш пари в него(гориво, масла, консумативи)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като чета има стойностни мнения и от двете страни, трудно е да се заключи правилно-грешно, въпрос до нагласа, възприятие и собствено мнение. Аз също виждам плюсове и минуси, имал съм 2 коли на газ и 2 само на бензин, ако ме питаш дали си заслужава, мога да те объркам с разногласия 😀

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
On 12/16/2022 at 9:39 PM, Markony said:
On 12/16/2022 at 9:39 PM, Markony said:

Свещите са добри,много държаливи,особено при разход на масло.Дензо,отдавна надминаха NGK с технологията TT. От скоро НГК ги копират,само не могат да докарат цената :). Избора на свещи няма нищо общо с горивото,Само маркетинг и научени фрази от самозвани газаджии :)

Напълно съм съгласен с колегата. Вече 10000 км, съм с такива и нямам никакви ядове.

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Откакто сложих новите свещи Denso Iridium TT колата живна доста във високите обороти.
Пали по-добре, работи по-добре, само за разхода не знам все още.

Март месец 2023 запазих час за газовото Autogas Italy.
Тогава ще разбера дали тези свещи стават за газ :)

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата в цената на двете горива я направиха умопомрачителна. Така, че ако не караш по 3-4ккм на година, всеки лев инвестиран в ГИ си струва. Джаз-а, пък и всеки ширпотреба навес не е някаква инвестиция, че да я гледам като писано яйце. Те ги карали като за последно преди да ги продадат,ние тука се правим на реставратори, па да им треперим дали няма да се обиди, ако и сложа газ, или и сипя 5/30 вместо 0/20. 

Нека спрем да приравняваме навесите с Б20 мотори дето и на бензин ще изгорят клапаните, към всички останали мотори. К,Р и Л сериите си карат стотици хиляди километри на газ без особени драми.

ПП: преди някой да ревне за сервизи и настройки. Вече всеки полуграмотен орангутан с гаечен ключ ще се справи с правилния комплект.

Редактирано от jijane
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5.5 до 6 на 100 бензин няма де ме събори, и такива сметки изплатила се газовата след Х км и колата чак се изплатила с всичките и разходи след ХХХ км не са животопроменящи. 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...