Jump to content
chavdu

Грешка - P0420 - Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Recommended Posts

И втората сонда плува напрежението 0.1 до 0.8v

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами комбинацията от неща, които казваш – единствена грешка p0420, скоро купена кола, бързо сменящо се напрежение на втората сонда звучат като да е проблема в катализатора. Според мен говори с някой майстор, запознат с тези неща и ако е от катализатора, го сменяй. Възможно е да е счупена втората пита и някое парче да тръгне назад към гърнетата.

 

Относно как трябва да изглежда графиката на втората сонда, ето един клип от youtube:

 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имам подозрение за катализатора.....

Не знам къде може някой адекватен майстор на ауспуси, катализатори да намеря. Гаражните най-вероятно само ще се чешат по главата и ще искат да свалят, вземат катализатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, да кажа какво се случи с моята дилема, за следващите след мен. Купих от ибеиските катализатори, много малки ми изглеждат, има керамична пита вътре, какво и е покритието незнам. Факта е, че грешката Р0420 изчезна, вече 400км не свети лампата. И мирише отзад като от катализатор. Ще ходя скоро на Кат за категоризация Евро4, защото нямам. Ще видим там дали ще мина.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей!

Дай линк към търговеца, моля! Ако катализаторът излезе читав на прегледа, ще е полезно за всички.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 18 часа, dandilov написа:

Здравей!

Дай линк към търговеца, моля! Ако катализаторът излезе читав на прегледа, ще е полезно за всички.

Ето този

https://www.ebay.co.uk/itm/131649431359

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес минах на Кат имам вече Евро4! С новия катализатор. За какво ли ми е.....ха-ха

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разкажи, моля! Защо е тоя сарказъм?! :rolleyes:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото според новите данъчни таблици, които не схванах много, данъка май няма да ми е много по-различен, ако нямам евро 4. Ще видя за 21 година колко ще е. Но поне няма да ми свети лампата и да тровя въздуха с СО2

 

Иначе нервите, които хвърлих и разправиите са ми много скъпи.

  • Харесвам 1
  • Объркан 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

 

Виждам, че темата е стара, но е точно проблема с който се боря в момента !

 

Историята е много подобна на описаните в темата, купена кола на старо, след около 100 км път светна P0420 грешка. 

 

Реших, че ще трябва да се преборя с тази грешка, но се оказа доста по досадно отколкото си мислех. След доста четене из форуми български и чуждестранни се спрях на варианта с т.н. втукла, non-fouler, defauler, spacer... който в крайна сметка просто отдалечава ламбда сондата от изгорелите газове.

 

Та, купих въпросната втулка от човек в ОЛХ и отидох при моят майстор да я сложи, въпреки, че имах притеснения за това да дали кабелите на ламбда сондата няма да опират в топло защитата около катализатора, но не, оставаха около 10мм между кабелите и топло защитата.

 

Тръгнах си усмихнат и доволен, че съм си решил проблема (заедно с още няколко други...), докато 114 км по-късно не свърна отново MIL индикатора. Та, тогава си помислих, че отново е същата грешка P0420, откачих акумулатора за около 5 мин, запалих колата и MIL отново свети, което ме изненада, при P0420 грешката обикновено изчезваше за около 50 - 60 км шофиране. Просто я оставих да свети защото ми беше леко дотегнало от това...

 

Минаха се няколко дни, закачих най-обикновен ELM327 с блутут и изненада (за мен) грешката е друга P0141, проблем с подгряващият елемент на втората ламбда сонда. Веднага си помислих, че заради поставената втулка кабелите на ламбда сондата са докосвали топлоизолацията около катализатора и просто са се стопили....

След още няколко дни отидох на канал да погледна дали кабелите наистина са се стопили.... не, не са. 

 

Ето както стоят нещата накратко :

 

- В момента грешката P0141, дори и да я изтрия се появява след 10 сек отново. Тя се появи 114км след поставянето на втулката. 

- Данните от сондата са права линия стояща на ниво 1,27 V и не мърда, дори при подаване на газ. Малко ми се струва странно, мисля, че при функциониращ катализатор трябва да стои около 0.5 V, може да греша.

- Графика на данните от сондата преди поставянето на втуклата са прикачени към поста ми, колата е топла снемането на данните, изглеждат ми на нефункциониращ катализатор.

- Не съм мерил съпротивлението между изводите на нагревателя, почти съм сигурен, че проблема не е с него, защото P0141 се появи веднага след поставянето на втулката.

 

Най-вероятно в края на краищата ще се стигне до поръчване на катализатор от Ebay, някой има ли представа дали има разлика между катализаторите на 2.0 бензин, OEM номера му е 18160RBAG00 и моят за 2.4 OEM номера му е : 18160RBBG00 ?

 

Всички компетентни мнения които ще помогнат за решаването на проблема са добре дошли.

 

Информация за автомобила:

Двигател : K24A3

Рама : CM2

 

unnamed.thumb.jpg.4ea7ec8ee961594e12bbf26412838e18.jpg

 

Поздрави,

Мартин

  

Редактирано от martinhristov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втората ламбда сонда ти е за смяна или иди при някой умник да ти я изключи софтуерно. Принципно симпатягите може да са ти я резнали лекинко, понеже много трудно се сваля от катализатора и не им се е занимавало. При мен се бяха опитвали да свържат/снадят прекъснатия кабел с някаква джаджа от времето на дедо ми, дето се напълни с вода след няколко дни и си нашиба 0141, та се наложи и да сменям и втората ламбда сонда вече на друго място. 1.27 волта значи ,че изобщо не бачка. Първо я смени и после гледай какво се случва... ако 420 продължава действай с нов катализатор.

Разликата между двата катализатора е ,че тоя за 2.4 е по-скъп :D

Редактирано от ivailopp

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за отговора ! 

 

Затова попитах, че този на 2.4 е по-скъп :D . Сега ги сравних и наистина се различават по захващането си.

 

Както казах, грешката P0141 я нямаше преди да сложим втулката, появи се след поставянето на втулката.

 

Данните от сондата преди поставянето на втулката могат да се видят на картинката от предният ми пост, на мен ми приличат на работеща сонда и неработещ катализатор.

 

Поздрави,

Мартин

Редактирано от dindin
Предходно мнение не се цитира.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно защото я е нямало тази грешка предполагам ,че са я скъсали или срязали и после са правени опити да се поправи положението. Сондата е за смяна. P0420 няма как да ти я изкара отново, а ще си стои p0141 , след като сондата не работи. Само като си оправиш сондата ще разбереш дали номерът с втулката е свършил работа или просто трябва да смениш катализатора. Съветът  ми е да смениш сервиза или да си я смениш сам сондата. Конектора първо се откача и се намира под шофьорската седалка , а откачането от катализатора е с приставка за сонди ,удължител и евентуално проникващ спрей, понеже е заяла доста здраво.

  • Харесвам 1
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, преди 3 дни купих хонда джаз 1.3 2005г.

Направи ми впечатление, че мирише силно на  бензин. Закачих един блутут адаптер с приложението Torque и има грешка P0420 макар, че не  свети check engine.

Данни от о2 сензорите:

Screenshot_20210522-114207_Torque.thumb.jpg.c3e8836008a4f5ec9688e8c3ecf33a20.jpg

 

Каква може да е причината за P0420 ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Погледни отдолу дали са поставили вместо катализатора резонаторно гърне с дистанционни втулки за датчиците. Възможно е да не са ги разположили добре или катализатора да е заминал. Изчисти я и виж дали няма да ти се покаже отново при промяна във времето (обикновено от топло на студено или обратното) или при движение на трета за по-дълго време. 

 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С тая графика на втората сонда ще се върне бързо грешката. Учудва ме, че не свети чека. А при подаване на контакт светва ли? Да няма тарикатлък от продавача някой?

 

Конкретно към въпросът ти – проблемът е, че катализаторът не е ефективен (или е липващ).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката няма как да се върне защото изобщо не изчезва при изтриване.

Pavel_Pavlov какво и е на графиката на втората сонда? Нали не бъркаш сондите? С червено е сонда 1, зеленото е сонда 2 (пише го под графиката).

 

Чекът светва при контакт и след малко угасва, това е първото нещо, което проверявам при покупка на стара кола.

 

То е ясно, че катализаторът е под прага на ефективност както гласи и грешката, но не е задължително това да е причината. Може дефектна сонда или окабеляване, може дупка/пропуск преди катализатора. А също е възможно запушен или изтърбушен катализатор, но в този случай не трябва ли показанието на сонда 2 да е нестабилно?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Съвсем прав си. Отговорих в движение, не погдеднах внимателно кой цвят за коя сонда е и коментирах. Обаче флуктуацията, въпреки че е с малка амплитуда, не ми изглежда нормална. Ако предполагах, бих предположил, че има игра с дистанционна втулка, която ако се махне, амплитудата ще се увеличи. Не бих могъл да ти дам по-добро мнение, някой друг трябва да се изкаже. Но като съм гледал моята графика на о2 сензора, а и ако погледнеш в ютуб, ще видиш сам, нямат такива флуктуации – висока честота, малка амплитуда. Амплитудата винаги е голяма, а честотата при ефективен кат (и стабилни обороти) е много по-малка от тази на предната сонда.

Редактирано от Pavel_Pavlov
Коригирах удебеленото. Първоначално бях написал „по-голяма“, като имах предвид точно обратнoto :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може ли линк към видеа в ютуб относно тези сонди?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

В тази тема е обсъждано и има видеа по въпроса. Освен това, малко по-нагоре (2-ро мнение на страницата) има видео също.

 

 

Редактирано от I_Yordanov

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте съфорумци, да подхвана и аз темата през 2022 г.

Закупих за дъщеря ми Хонда джаз 1,3 2004 г.  и първите 200-300 км. след покупката от автокъщата нямаше проблем. Но уви всяко чудо за 3 дни и светна чека. Погледнах я обстойно отдоли и видях че катализатора е цепен отгоре и заваряван (най вероятно празен вътре). Проверих я с моя телефон и ELM 327 OBDII и излезе грешка P0420. Изчистих я и обикновено след 30-40 км, в зависимост от карането се появява отново. Интересното е че не изписва никаква друга грешка, което ме води до извода че ламбда сондите работят нормално (освен ако не са и направили някаква магия). Купих и сложих втулка на втората сонда, но проблема си остана. Доста четох по форума, като повечето публикации са за Акорд, но предполагам системите на Хонда са идентични.

Има ли някой колега във Велико Търново, който евентуално да разчете работата на сондите и други необходими показатели и дали е необходима смяната им? С телефона пуснах на живи данни за работа на двата сензора и показваше някакви невероятни резултати: сонда 1 между 0,2-0,8 V и сонда 2 почти без много движение в диапазона 0,45 V. Но имам съмнение за показанията от безплатна версия на приложението  на телефона. Сменял ли е някой на Джаз катализатора с ebay-ски дали има ефект?

Благодаря предварително за отзовалите се.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега. Извинявай за въпроса, но не ми стана ясно каква ти е целта? Да накараш чека да изгасне или да сложиш автърмаркет катализатор? Ако целта е да няма грешка това е свалено от руски сайт и е за Акорд 7. Screenshot_20221105_232809.thumb.jpg.6235d3d3d8bed00be3d437ea066ab224.jpgНе знам дали ще сработи на Джаз. Не съм го тествал лично. При мен след Р0420 развих след колектора от сакса и с ендоскоп видяхме това20220506_121159.thumb.jpg.75376eb6bcf9ed474cebd8eec244f0b9.jpgПоследва смяна с полски JMJ и не ми е светкал чек над 6 месеца.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, след 4 години и половина и около 90 000 км с катализатора от ибей отново ми излезе грешката p0420.  Или се е стопил или е запушен. Няма никакви признаци, но втората ламбда сонда играе доста на диагностиката. Колата гори масло 1 литър на 8-9000 километра. Предоволен съм от това нещо и скоро ще поръчам още един без да се замислям. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

https://maslata.bg/shop/добавки/добавка-pro-tec-oxicat-375ml/
Работи!

Но зависи колко е задръстен катализаторът от горенето на масло...

Редактирано от dandilov
  • Благодаря 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@dandilov, много благодаря за помощта, добавката ми свърши работа. 800 км без грешка , давам газ към 400к на моторчето. Жив и здрав!

  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, да дам и аз малко обратна връзка за справяне с проблема 0420. 

Колата е 2.0 бензин 2005 CR-v , когато я взех преди 3 месеца нищо не светеше. Минах над 1000 км , нищо не светеше. В деня,в който отивах да й монтират газ, светна p0420(преди да бъде монтирана газова уредба). 

Така ,както и да е, започнах с ровенето във форума и на други места, пробвах Oxycat - нищо. Сложих дистанционна втулка - нищо. 

Някой беше писал в друга тема , но сега не мога да я намеря, за спирала от медни телчета във втулката ,които излизат към катализатора - направих го и магия, чека не свети повече. Не знам защо, и какво точно върши това нещо, но ми реши проблема с досадната лампа и то абсолютно без пари.

Ако човека който го беше правил и писал тук чете, благодаря за съвета.

И още нещо, като махнах ламбда сондата, катализатора вътре направо изглежда чисто нов( а със сигурност не е )което не значи че е ефективен , но важното за сега е че лампата не свети.

 

Поздрави на всички.

  • Харесвам 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази спирала къде я слагаш? Ако е в дистанционна втулка, на коя сонда (преди или след катализатора)? Какво представляват тези медни телчета и няма ли да изгорят от високата температура?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Спиралата" се слага в дъното на дистанционната втулка, разбира се ти трябва втулка продават ги по 10 12 лв, а може и стругар да ти я направи.

Та спиралата се слага в дъното на втулката, и около 5 см от телта се промушва през малката дупчица на втулката, за да може да излезе в катализатора. Става въпрос за втора сонда, която е по средата на катализатора, поне при мен е там. Медните телчета са най-обикновени оголени медни телове от стар кабел, които съм увил хубаво на ръка, за да не се разплитат. Навива се като охлювче и 5 см се оставят да стърчат в катализатора . А дали ще изгорят, вероятно в някой момент и това може да се получи, но медна тел, колкото искаш :)))).

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...