Jump to content
igniter

Газов инжекцион - течна фаза

Recommended Posts

Posted (edited)
На 5.02.2018 г. at 10:10, qnkomu написа:

При 10 - 12 хил. км не бих сложил газ. K2x моторите като цяло са доста по-капризни и не толкова устойчиви на влиянието на газта - особено ако горивно-въздушната смес не е настроена добре. Можеш се вкараш във филм, в който не искаш да участваш. Споделям това, защото преди карах K20A и този мотор си има проблем с разпределителните валове ... на газ нещата се влошават още повече....

Колега следващия път преди да си сложиш каквато и да било ГИ система гледай двигателя да е по 500 000 км че да не пишеш пак подобни НЕВЕРНИ неща за двигателите :)

К серията е идеална за ГИ - колата е на истински 340 000 км от които над 100 000 на газ :) клапани само са провервяни на 50 0000 км. Колата в момента е огън за разпределителни валове и дума да не става :)

Кара се обаче с качествени масла и макс 5w30 - за да няма проблем с Валовете.... че не ми стана ясна връзката - вал и ГИ ;)

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега стискай палци да не разбираш за валовете на К20. Аз го казвам от опит с 2 такива мотора. Не съм правил компромис с маслата. Следващия път като си отвориш капака на клапаните огледай хубаво валовете - пак ти го казвам от опит! Освен това разгледай темите на руснаците за К20 двигателите и разпределителните валове - 2002-2004.  Моторът К24 не страда от този проблем така, че ако визираш този мотор ... няма спор. И последно, аз неверни неща не пиша! Обади се в N на брой морги за авточасти и виж на колко от тези мотори К20 разпределителните валове са им налични.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колата я карам вече 10 години К20А1 и наистина нямам проблем - но съм сипвал само Оригинално масло от Хонда в опаковка от 1 литър, и Amsoil signature :). Втори собственик съм от как е купувана нова.

Газовото е BRC секуент 24 и никога не е давала грешка за бедна или богата смес след първоначалните настройки и тестове от BRC. При проверка на клапаните не се е налагало реглаж :). Колата съм я обслужвал само в Хонда сервиз.

 

Валове и вериги се скапват от гадно масло, а не от заводски дефект ...

 

ПП

Под гадно масло разбирай скъпо но с неправилни параметри и неправилни добавки ;)

Edited by iso_eu
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Още няколко въпросчета имам - какви са задължителните компоненти които слагат при Vialle LiquidSi, компютъра който се монтира каква марка и помпите какви са? А вдругите държави компютъра и помпите същите ли са ? Че нещо странно ми звучи LPi да я настройват само холандците, а евтиния вариянт може да се донастройва на место :) .... Също не ми се е изяснило LiquidSi с ОБД ли е или не ? В момента цената е 2450 лв :)

Благодаря предварително.

 

 

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега qnkomu дай малко повече инфо как се движи колата като е на газ с тази система на Vialle LiquidSI - има ли разлика при газ и при бензин особенно при рязко и бързо изпреварване ?  Имаш ли функция за впръскване на бензин при по натоварени режими или е само на газ? Колко филтъра има системата ти ?

Тойта също слагат този сет на нови автомобили и са си внедрили още един филтър за нашата газ :) . 

Филтъра който е на снимката по горе и се слага преди бутилката не може ли да се поръча от Холандия ?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега iso_eu, с течна фаза колата върви малко повече на газ отколкото на бензин (естествено въпрос на горивна карта, която при Vialle се задава много лесно посредством един единствен параметър - коефицент на бензиновите времена). Това се дължи на рязкото разширяване на течната газ попадайки в смукателния колектор и след това в цилиндрите. Аз винаги съм си настройвал системата да работи с малко по-богата смес LTFT: -3% .. -5%. Това ти гарантира доста добро поведение, особено при изпреварване, и не толкова голяма разлика в разхода.

Има функция за допълнително впръскване на бензин. При мен беше включена след като премина над 5000 оборота.

По отношение на филтрите аз имах 2 (говоря в минало време защото се разделих с CR-V-то):

- в дистрибуционния клапан, който се намира в коша. Този филтър трябва да се сменя на 10 000 км, защото става много черен.

- допълнителен филтър, който се поставя преди пистолета на колонката. За съжаление гадовете на газовите колонки изобщо не го харесват защото остава газ и при махане на пистолета газта отива при този, който не внимава как маха пистолета. Откраднаха ми го на 6-ия месец. Върши много добра работа. Струваше около 70 - 80 лв. Почиства се с изопропилов алкохол (или препарат за почистване на дебитомери).    

  • Thanks 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Благодарско!

Последния коментар за R20 става въпрос ? Бутилката колко литра се събра в резервната гума ?

Че и аз съм се зарибил да сложа .... но докато не пробвам че ускорява на газ по добре от колкото на бензин не ми се вярва ....че при изпреварване ми се ще да има малко повече динамика от колкото е сега на бензин, ама няма как да и добавя нютонметри лесно :)

 

Един колега е ходил до Нитогаз и са му отказали каквито и да било допълнителни смени на филтри или монтаж на допълнителни филтри :( . Най рано след 3-тата година :).

Също не му е станало ясно за помпата има ли покритие ако се скапе от гадната газ в БГ :) Пълна гаранция имала сиситемата инъче!

 

ПП В тойота слагат отдавна тази система на Виале и са категорични че в зависимост от карането се прецакват клапаните на някои коли - чисто нови и се налага подмяна на леглата. Всмукателните се охлаждат донякъде но изпсукателните няма как да се охладят :( с тая течна фаза.... явно затова залагат и впръскване  при високи обороти на малко бензин.

 

 

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да, говоря за R20 мотора. Филтрите си ги сменяй ти, не чакай на тях! Става въпрос за 3 мин. работа. За изпускателните клапани най-важно е да не ти е бедна сместа. Освен това студената течна газ отнема като цяло от температурата на главата така, че от течната фаза има основни плюсове. За 90 х.км не ми се наложи да правя реглаж. Само 3 проверки. Сега съм пред дилемата дали на V6 да сложа виале или BRC. Цените на течната фаза са се вдигнали необосновано много. Когато аз слагах преди 3.5 г. беше 1900 лв.

Share this post


Link to post
Share on other sites

То да ги сменям няма проблем....

На мен малко ми идва доускоряването и се чудя дали течната фаза ще се справи с този мой кахър или да скачам и аз на V6  :). Бедна смес няма да има че ще светне чека ....ама при горенето на газ температурата е доста по висока от на бензин.... и ипзускателните клапани се товарят.....

При големите мотори няма недостатък от към мощност така че читав ГИ като BRC и Romano вършат перфектна работа според мене :) че там цената за течна фаза е безумна :(  за стара кола 8-9 К € и е необоснован разход за мен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

За моя 3.5 V6 259 hp,  LiquidSi ми идва 3800 лв. Пак е доста необосновано като цена. С доускоряването проблеми няма да имаш. За да се насладиш максимално на течната фаза си вземи кабел, за да си я настроиш сам. Аз не съм карал с настройките на инсталаторите и съм си я настройвал така, че да ми носи максимално удоволствие от шофирането. И да се върна пак на V6 мотора. Удоволствието от карането на V6 е несравнимо. Уникално балансиран мотор, страхотно усещане за динамика и ускорение. Ако може да си намериш такъв автомобил ... не се колебай! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж в Лексус Форума има един пич от Пловдив с течна фаза на V6 RX350.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

А тея Пичове от Нито не чогат ли да ми я мастроят да е ма макс двигателя .... а не да мия правят заводски орязана  настройката на течната фаза?

 

На какво купе е шестака на Легенда ли ? Мноо върви ама на мен ми трябва по висока кола та се оглеждам за Пилот да направя мякъде проба и ако върви добре да си търся такава, пък тая ще я кара жената ....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Рх 350 е Лексъс ,там е класически мултипойнт V6 .Просто човекът искаше възможно най-доброто и сложи течна,иначе се монтира и класически Г.И.

При Р20 няма да имате загуба на мощност при грамотен монтаж и настройки,за него Гуру Маркони да казва :)) .Но просто мощността на двигателя е дотам.

За мен лично V6 / V8 е най-добрият избор,мощност и надежност.При монтиране на Г.И в парично измерение е като малолитражка.За пълна икономия в града Рх400Н които ми консумира колкото джаз 2011 автоматик,голям комфортен паркетник :)).

 

  • Thanks 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ммм,

Лексъс със CVT кутия няма да го изтрая, инъче V6 е хубав. Хибрида е икономик докато не му се смени батерията или нещо по хибридната част ....За мене хибрид максимум на 5 години и 100 к км.  Макс ....По старо е на голям късмет май :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

В голямо заблуждение сте и в 3те изречения,темата е много обширна.А и ще изместим фокуса на темата,за да не е спам само ...на въпросният Рх350(които не е с Свт кутия,а 5степенна) извънградско му дава 8-9литра.

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тя темата отдавна е извън фокуса.Не мога да разбера защо се бърка принцип на действие и правилна настройка.Дали газта влиза течна и се изпарява или влиза изпарена,ако може да се достави правилното количество ефекта е почти същия,с тая разлика ,че при течната фаза се охлажда камерата ,а това води до по-ниско КПД. Когато почнат компютърджии да разсъждават за термодинамика ,,така се получава.

Втората дилема за R20 мотора ,дето нямал ускорение или мощност или не дърпал...на газ още повече :) .Елате пробвайте...ще накарам да повръща всеки желаещ.Сравнявате несравними параметри...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колега iso_eu аз съм с Пилот 2009. Върви уникално. Засега няма проблем с VCM системата, но сигурно ще я изключа. Доста съм почел по форумите за нея и едва ли ще се вдигне много раазхода на мотора като не работи на 3 цилиндъра.

Edited by qnkomu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Колега Маркони, аз съм компютърджия, но и доста грамотен в други области. Няма да се опитвам да те убеждавам в каквото и да било, но само искам да уточня нещо - при впръскването на втечнената газ в горивната камера влиза и малко повече кислород. Това именно е причината да няма загуба на мощност - по-студения въздух е по-богат на кислород. По криви на горивния процес, които съм гледал (ще се постарая да ги приложа) скороста на горене на газта леко се повишава. По отношение на охлаждането на камерата пак не съм много съгласен с теб - да предположим, че газта влиза при -42 C в смукателния колектор, от там нататък тя много агресивно се разширява и температурата и се повишава. Следил съм живи данни на цилиндрите и температура в горивната камера е около 580 C - 590 C, така, че сметката е ((580 - 42) / 580) * 100% / 4 = 7.3% /4 = 1.8% понижаване на температурата. От собствен опит (5 години) казвам, че течната фаза предоставя по-добра динамика, сравнена с нормален ГИ. Позволявам си да го твърдя защото дълги години съм карал и единия и другия вид газови системи.

Edited by qnkomu
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не спорим за твоите впечетления. Спорим за принципа. Теоретично си прав. Но принципа е повече температура- повече ефективност.От друга страна динамиката няма да я коментирам и все пак ти свалям шапка ,че имаш мнение.Повечето хора тук упорито не искат да се научат да карат Хонда правилно.

Казваш ,че имаш определена динамика-добре как я измери?.Как видя температурата в цилиндрите?

Това не е заяждане ,а чисто инженерно любопитство...

Мисълта ми е колкото и да си добър или невежа слагаме моята и твоята кола на стенда и резултата показва +/- 5%..На фона на цената и тревогите заслужава ли си?

С тези разсъждения не се обявявам против течната фаза,-напротив.Цялата щуротия е за пари,които българина иска да спести и точно там ти издиша теорията.

Като инвестиция,икономия,подръжка,съпорт,сервизна база,помощ по телефона от приятел...течната фаза издиша от всякъде.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега Маркони, аз твърдо съм за градивния, спор, воден от любопитството! 

Температурата в цилиндрите съм я засичал с HDS четец - просто има опция за следенето им в реално време.

Аз не съм кон с капаци и не твърдя, че течната фаза е брилянтна (като забравим цената), защото съм коментирал неведнъж нейния най-голям недостатък, а именно обледяването в смукателния колектор, което после води до по-трудно палене.

Обаче като се има предвид, че не се режат маркучи на охладителната система, настройката е много по-опростена, можеш да си настройваш лесно системата  и не на последно място усещането за динамика(според моите усещания) е много по-осезаемо ... аз гласувам за тази система. Естествено това, което ме отказва за момента на Pilot-a да му сложа такава газова е безумната цена.

Ако трябва да коментирам по точките, които си представил:

Инвестиция - осезаемо по-голяма.

Икономия - спрямо другите ГИ системи - няма такава.

Поддръжка - много по-лесна - няма изпарител, инжекторите имат гаранция 150 х.км (никога не са ми правили проблеми за 100 х.км), няма вода, която да трябва да подрява изпарител и да се правят интервенции по охладителната система.

Сервизна помощ - разчиташ на форуми и директна връзка с Vialle - аз съм го правил 5 пъти.

 

Тук е важно да предоставим обективна имформация (мисля, че тази, която представям е такава) на колегите и те вече имат глави на раменете си, за да решат.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз не съм компютърджия, но ти би трябвало доста добре да разбираш технически английски.Сега тук 100 човека ти повярваха ,че си мерил температура в цилиндри на Хонда Само аз се пъна като идиот.ЗАЩОТО в двигателя няма температурни датчици за горивен процес и защото и в трите ми ХДС-а и двата ми Лънча няма такава опция.Единствената температура която е над 105 градуса в автомобила е видна в катализатора през датчик ,който регистрира запушването му.

Та дай ми скрийншот на 590 градуса в цилиндър....

На другото ще ти отговоря после...

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аа, мене не ме брой.

Кажи ги 99. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Тук Маркони е абсолютно прав - температурата е на изходящите газове, а не в цилиндъра, защото там наистина няма датчик. Извинявам се за некоретно цитирания параметър. Сигурен съм, че и двамата ще се съгласим, че в процентно съотношение намаляването на температурата в цилиндъра (при използване на течна фаза) няма да е по-голямо от вече цитираното: температура на запалване на ПРОПАН(C3H8)  470 - 480 C, температура на запалване на БУТАН(C4H10)  465 - 475 C. Температурата на горене е по-висока от цитираните и сметката, която съм направил в по-горния пост като цяло е коректна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само си чешете езиците.


Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, Иво Ленков написа:

Само си чешете езиците.


Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
 

Да ама с кеф.Трябва да се развива форума....

 

Съгласни сме и за температурата.Тя се мери със прозрачна свещ.Имам такава в лабораторията ,но за жигула.Няма как да се постави на Хонда.Но все пак за ориентир измервам 520 градуса с инфрачервен термометър ,който има грешка 5% ,Това всичкото на чугунен блок,без термостат и с ел.водна помпа при натоварване 70% на двигателя при 3700 оборота.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Бреййййй.....

Браво - да чуя едно мнение против течната фаза !!!!

 Явно не съм обяснил правилно - R 18 ми идва на мен Лично доста тегав на бензин 100 октана с това купе тежкото !  Затова казах че явно ще остане за жената.....

Имах питане дали с течната фаза ше дърпа повече от на БЕНЗИН ????

А не дали ще дърпа повече от ГИ !!!!!

Ама като питам всеки си пее научената РЕКЛАМА !!!!

 

Масово се дрънкат глупости от рода - зареждай от читави бензиностанциии БГ :) !!!!

хахахахаха направо умирам от смях ..... читави бензиностанциии в БГ НЯМА !!!!! Още по малко читави горива !!!!!

 

За мен който направи колата да върви както на бензин така и на газ ще го черпя !!!!

 

Въпреки че моя проблем е колата да върви ако може дори и с по скъпа  уредба на газ по добре от на БЕНЗИН!!!!

Благодарско на всички предварително!

 

ПП 

Само не ми е ясно как пропан бутана върви като бензин след като е нискокалоричен спрамо бензина, а инъче разхода бил като на бензин защото пропан бутана бил с по високо октаново число но и с по бавно горене и с по висока температура .....

:) :) :)

 

ПП 2

За лабораторната апаратураа освен грешката е важна и точността както и в какви точки е калибрирана и в какви точки измерваме  или диапазони ....

 Температурата на сух и влажен термометър е различна ... да не говорим за инфрачервен ....  и контктен .....да го имате напредвид в сметките :)

 

И последно не ми стана ясно как течната фаза охлажда изходящите клапани - явно като гори с течна фаза - температурата е по ниска :) на горене на пропан бутана....... че даже почва да гори и по бързо че почва да ускорява  от бензина повече .....

хахахахахаха

 

Тая течна фаза е пълна измама ....за мене !!!!!

 

НАЗДАРОВЯ

Edited by iso_eu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×