Jump to content
igniter

Газов инжекцион - течна фаза

Recommended Posts

Колега, благодаря за ъпдейта.

За 70 000 км имал ли си премеждия с помпата? 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблеми с помпата не съм имал. Но има едно "Но". При тази система не трябва да се кара на резерва на газ (има червен светодио, който показва, че е достигнато критично ниско ниво на газта в резервоара). Зареждането трябва да става преди светването на резервата, за да не работи помпата на "сухо" и да не прегрява. Освен това в коша имам един клапан за течната фаза преди инжекторите и този клапан е с филтър. Филтъра трябва да се сменя на 10 - 15 хил км. Никой не казва да се прави тази процедура, но филтъра е достачерен и лепкав при смяната. Това са малки съвети за безаварийно каране на течна газ със системите на Виале. 

  • Нагоре 3
  • Благодаря 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зарибил съм се и аз да слагам Vialle LiquidSi на акорда. Тук в София малкото газаджии, които някога са монтирали такава система, казват, че никога повече няма монтират, понеже помпата била много проблемна с нашата газ.

На LiquidSi се слагат два типа помпи PTS-40 (за ДВГ до 125kW)  и PTS-70 (за >125kW) .  Колега qnkomu, моля да коментираш с коя помпа си и имаш ли филтър закачен преди бутилката (като този). Не говоря за пълначката с филтър.

image.thumb.png.af3d5d0eb7f39b681f6b80dba5d2157f.png

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още нещо. В предходен пост беше писал, че цената при Nitoauto за инсталация варира според това какво ще сложат като компоеннти. Може и да греша, но доколкото ми е известно LiquidSi e еднаква при всички двигатели (с изключение на инжекторите), така че какво може да сложат повече или по-малко ? Благодаря предварително за информацията.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз чета редовно какво пишат Руснаците.Течната газ не ме интересува много,само за обща култура.Това което съм чел при Руснаците......

За течната газ на Виали,компа и софта са на Te-Gas(Литва).Това преди беше Тамона,те там се разделиха,нароиха..........

Помпите,зависи каква е бутилката.Имало помпи дето са вътре в бутилките и такива дето са външни.

Дюзите,имало такива на Сименс и такива дето са Корейски.

Абе чети и питай Руснаците,че да си наясно!

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Аз чета редовно какво пишат Руснаците.Течната газ не ме интересува много,само за обща култура.Това което съм чел при Руснаците......
За течната газ на Виали,компа и софта са на Te-Gas(Литва).Това преди беше Тамона,те там се разделиха,нароиха..........
Помпите,зависи каква е бутилката.Имало помпи дето са вътре в бутилките и такива дето са външни.
Дюзите,имало такива на Сименс и такива дето са Корейски.
Абе чети и питай Руснаците,че да си наясно!
Ако имате интерес мога да кажа какви са компонентите при ICOM JTG.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 6 часа, Иво Ленков написа:

Ако имате интерес мога да кажа какви са компонентите при ICOM JTG.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk
 

Да, въпреки че надхвърля бюджета ми, ще бъде полезно и за други колеги да знаем . Благодаря.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като казвам опции имам предвид как ще се зарежда - къде ще се постави зареждачката, дали ще се монтира филтър за течната фаза или човек ще си купува сам, каква ще бъде и колко голяма ще бъде бутилката . По отношение на инжекторите моите са Сименс.

Помпата, която ми е монтирана е PTS-40. По-голямата не ти е необходима при положение, че колата ти е 110kW. 

Тъй като до момента съм споделял какви са плюсовете на тази система да Ви кажа и какъв е нейния най-голя недостатък.

При LiquidSi и при платстмасов всмукателен колектор при падане на температурите когато въздуха е по-влажен се получава замръзване при впръскване на течната газ в смукателния колектор - замръзват водните пари заедно с газта. Този проблем го има основно при пластмасовите всмукателни колектори. Защо се получава това замръзване - icing problem? Защото когато се впръска течната фаза, тя трябва да погълне топлина, за да се разшири. При пластмасовия всмукател няма достатъчно топлина както при металния всмукател и се получава замръзване на LPG + водни пари. Какъв е резултата? След като изгасите колата и я оставите да престои 15-20 мин., замръзналата газ+водни пари се размразява и влиза в смукателя. При опит да запалите след това колата се дави като обезумяла. Пали от 2-ри или 3-ти път.

Допълнително проблемът се усилва, ако разпръсквачите не са добре насочени към всмукателния колектор и впръскват някъде встрани по пластмасата.

С този проблем се боря от известно време. Монтажниците (без да ми се обижда никой) не влагат капка разум за да се опитат да разберат какъв е проблема. В действителност и  аз си мисле първоначално, че инжекторите изпускат и пълнят всмукателя и затова се дави колата, но като се стопли времето и въздуха стане по-сух проблемът изчезва като с вълшебна пръчица. Освин това смених инжекторите и проблемът си остана.

Така, че най-големия проблем на тази система е заледяването в смукателя на водни пари + газ, което после дави колата.

 

 

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега chovek69, филтърът, който си цитирал не го слагат и казват, че нямало смисъл от него, но мисля, че го казват защото по спомен е скъп ... около 100 лв, но аз си купих външен и ползвам него. Не можах да ги накарам да ми сложат такъв филтър.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 25.01.2018 г. at 10:35, qnkomu написа:

С този проблем се боря от известно време. Монтажниците (без да ми се обижда никой) не влагат капка разум за да се опитат да разберат какъв е проблема. В действителност и  аз си мисле първоначално, че инжекторите изпускат и пълнят всмукателя и затова се дави колата, но като се стопли времето и въздуха стане по-сух проблемът изчезва като с вълшебна пръчица. Освин това смених инжекторите и проблемът си остана.

Така, че най-големия проблем на тази система е заледяването в смукателя на водни пари + газ, което после дави колата.

 

 

Проблема според мен не е в материала на колекторите и не е в монтажниците!

Отварял съм бутилка пълна с газ при температура 30+ градуса целзии на въздуха и тя се обледенява!

Когато течна газ в обем под налягане излезе в по-голям обем,тя се разширява и изпарява.При това изпаряване,температурата и пада и замръзва!

Това може да се разбере с обикновен дезодорант.Ако флакона е топъл и си пръснеш на ръката,усещаш студ!

А въздуха колкото е по-студен е толкова по-сух!Когато температурата е под 0 градуса,водата не се изпарява и въздуха е сух!

Чиста физика!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ivan_pop тук много грешиш. При разширяването на течната газ се поглъща топлина (пропан-бутана поглъща топлина) от околната среда, за да може пропан-бутана да премине от течна в газообразна фаза. При поглъщане на топлина от околната среда замръзват водните пари, а не пропан-бутана, който поглъща топлината, за да продължи да се разширява. За въздухът обаче си напълно прав - в по-студения въздух влагата е по-малко. Аз не се изказах правилно, в това, което си цитирал. През зимата сиснтетичния всмукателен колектор е много по-студен отколкото лятото. За да се разшири течната фаза при впръскване трябва да по-гълне топлина, а реално няма откъде да я вземе.    

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги мислите ли че си заслужава да се слага такава уредба или газ като цяло на к24 мотор при годишен пробег 10-12хил. км (40/60 градско/извънградско) ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 1 час, isullivan написа:

 при годишен пробег 10-12хил. км (40/60 градско/извънградско) ?

Аз бих карал на бензин при такъв пробег, независимо от марка, модел и т. н.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Зависи, колко време е плана да се кара Акорда.

Конвенционален ГИ, би си върнал парите за около 1 година, а течна фаза за 2 години. 

Дори да няма голяма икономическа логика, поне още един човек, ще изхвърля по-малко гадости в атмосферата.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При 10 - 12 хил. км не бих сложил газ. K2x моторите като цяло са доста по-капризни и не толкова устойчиви на влиянието на газта - особено ако горивно-въздушната смес не е настроена добре. Можеш се вкараш във филм, в който не искаш да участваш. Споделям това, защото преди карах K20A и този мотор си има проблем с разпределителните валове ... на газ нещата се влошават още повече. До колкото знам K24 има по-голям ресурс в сравнение с К20, но аз за 10 - 12хил. км на година не бих си правил експеримент. Аз минавам по около 25 хил.км на година, като 80% ми е градско и газта е наложителна при мен.   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...според мен, на много хора във форума ще им е интересно да разкажеш за случките си с К20, до тук имаме 2 регистрирани случая на валове с износване, но без регистриран ремонт - хората продължават да си карат така без проблеми с износените валове.

В друга тема разбира се, за да не разводняваме тази.

Аз лично предварително благодаря :)

Редактирано от Чавдар K

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите, ще я покарам до септември и тогава ще реша дали да я газифицирам.

Някой има ли подробна информация за дюзите които слагат на Виалето ? Видях че най-мощната "тъмно кафява" по  тяхната си таблица я дават до 47 коня на цилиндър което е точно на ръба при 190 коня и 4 цилиндъра. Това означава ли че няма да могат да смогват дюзите при пълна газ ?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 3 часа, qnkomu написа:

При 10 - 12 хил. км не бих сложил газ. K2x моторите като цяло са доста по-капризни и не толкова устойчиви на влиянието на газта - особено ако горивно-въздушната смес не е настроена добре. Можеш се вкараш във филм, в който не искаш да участваш. Споделям това, защото преди карах K20A и този мотор си има проблем с разпределителните валове ... на газ нещата се влошават още повече. До колкото знам K24 има по-голям ресурс в сравнение с К20, но аз за 10 - 12хил. км на година не бих си правил експеримент. Аз минавам по около 25 хил.км на година, като 80% ми е градско и газта е наложителна при мен.   

Моля да даваш съвети след като придобиеш личен опит,а не да повтаряш прочетеното тук-там .

К20 няма никакъв проблем с газта,К24 още повече. При правилно написване на горивната карта и редовно 20-30к проверяване на клапаните и използване на правилното двигателно масло двигателя не мърда.

Моторът страдащ от бедна горивна смес е склонен към натягане на клапаните.

Натегнати клапани са склонни към изгаряне.Валовете нямат нищо общо с тази работа.

Валовете на на К20 правят язви заради дебели масла и увеличен пробег на маслото.

Валовете управляват кобилиците чрез лагери.Чистотата на мотора,правилен вискозитет и правилен маслен филтър са цената ,която трябва да се плати за добрия живот на мотора.

 

За поглъщането на топлина си много прав-това е втория основен недостатък на системите за течно впръскване,само че основния проблем не в замръзването ,а преохлаждането на смукателните клапани.В двигател,който ползва екзотермика това е загуба на КПД.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Случките бяха 2. Ще карам по хронологичен ред:

1. Купих Хонда C-RV Ii 2003, K20Ax (вече не помня последния символ). Покарах го около 500 км (естествено направих пълно обслужване, което не включваше реглаж на клапаните) и в един момент реших да слагам газ. Накарахаме да ида да направя реглаж при официалния представител на Хонда за БГ - за протокола, кракът ви да не стъпва при тези некадърници. След като си взех колата минах 500 м, engine check, колата умря ... съд, дела разправи ... 1.5 години. междувременно си взех нов двигател. Каква беше причината да потънат валовете не мога да кажа ... но видях нечовешко отношение към автомобила ми в онзи сервиз. След това аз се научих да си регулирам клапаните и всичко останало по моя автомобил. Валове никъде не можах да си взема втора употреба, защото бяха изкормени и продадени. 

2. Новия (двигател втора употреба) двигател изкара 2 години на газ с газов инжекцион Fobos, и при 3-ти реглаж на клапаните се появи шупла на вала отговорен да отваря изпускателни клапани. С маслата компромис никога не съм правил, карал съм само с пълна синтетика - OpalJet 0W40 и маслото не го е горяло. Продадох колата и си взех C-RV III R20A3.

Не твърдя, че само газта е отговорна за появата на шуплата, защото валовете при К20 си имат хронични проблеми по рождение. До колкото знам новия собственик продължава да кара колата на газ и само прави реглаж на клапаните.

Ремонт не бих правил поради следните причини:

1.  2 нови вала.

2. Обикновено се вкопават в леглата -> ремонта се усложнява допълнително.

3. Веригата обикновено се разтяга  и трябва да се сменя.

4. Сменят се и всички обтегачи.

Поради всичко изброено, аз си взех двигател на старо.

Проблемът на K20 мотора, е че има фабричен дефект с циментацията на валовете - поне първите ревизии. Може да погледнете в руските сайтове, там има много изписано по темата.

 

Редактирано от qnkomu
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Markoni, не цитирам нищо, а споделям личен опит с K20. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега isullivan, аз сега карам CR-V III R20A2 150 hp и първоначално ми бяха сложили светлокафяви инжектори, което по спецификация на Vialle е до 27 - 33.5 hp на цилиндър. Това не покрива пълния работен диапазон на колата от 150 hp. Обясниха ми, че от Vialle препоръчват да се използват по- малки инжектори и кривата да бъде около и над 1.0 (коефициента на кривата), за да се постига оптимална работа на двигателя. След доста спорове ми смениха инжекторите с бели E20, но не мога да кажа, че това е подобрило кой знае колко работата на двигателя, след поредната настройка. Като обобщение от моя опит мога да ти кажа (това е лично мнение), че няма да имаш никакви проблеми и и с белите инжектори E20, просто трябва да се увеличат времената на газовите инжектори. Ако можеш да сложиш тъмнокафевите E28, ще е оптимално за твоя автомобил, но не забравяй, че едва ли много често ще използваш пълната мощност, с която разполага твоя автомобил.

Редактирано от qnkomu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 35 минути, qnkomu написа:

...

Благодаря за споделеното инфо.

Само не схващам, защо реши, че газта е проблемът на валовете, след като моторът първия път ти е умрял след само 1000км в твое владение.

След това за износването на вала, пак виниш газта, след като ти сам знаеш, че има много мотори с шупли на вала, които не са помирисвали газ.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така, но до тази мисъл ме е довело единствено, по-високата работна температура при каране на газ, което допълнително утежнява положението на така проблемните разпределителни валове при К20. Между другото тове беше и причината да се презастраховам със слагането на Vialle LiquidSi на следващия ми автомобил. Може би беше само презастраховка, но пък вървенето на колата на течна фаза е несравнимо с обикновен газов инжекцион.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Да, въпреки че надхвърля бюджета ми, ще бъде полезно и за други колеги да знаем . Благодаря.
Помпата, която ползват ICOM е американска Walbro, дюзите са както при Виале- Сименс, но не са нискоомни, а нормални 14-15 ома. a93deb0371e083a6cc997158d94eedaf.jpg

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувам един документ, който нагледно обяснява проблемите при впръскване на LPG в течна фаза:

https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/mecdc.2016.14.issue-1/mecdc-2016-0004/mecdc-2016-0004.pdf

 

Основният проблем е обледяването във всмукателни колектор и натрупване на замръзнала газ + водни пари, и в последствие труден старт.

Редактирано от qnkomu

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 5.02.2018 г. at 13:52, qnkomu написа:

Колега Markoni, не цитирам нищо, а споделям личен опит с K20. 

И аз цитирам личен опит върху твоя и още 100 мотора.Кой  избра масло за Волксваген и то 0В-40 и го сипа на К20? Къде на тубата видя сертификат ILSAC?

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 1/25/2018 at 10:35, qnkomu написа:

При LiquidSi и при платстмасов всмукателен колектор при падане на температурите когато въздуха е по-влажен се получава замръзване при впръскване на течната газ в смукателния колектор - замръзват водните пари заедно с газта.

 

При liquidSi се впръсква в смукателния колектор.

Някой използва ли  директно впръскване през фабричните бензинови инжектори?

Въпреки че сме с MPI впръскване.

Например Direct LiquiMax-2.0!

Редактирано от darius

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
преди 13 минути, darius написа:

Някой използва ли  директно впръскване през фабричните газови инжектори?

 

Може би невеж въпрос, но да не би да имаш предвид през бензиновите инжектори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да се ползват бензиновите инжектори само ако двигателя е с директно впръскване.

Изпратено от моят Redmi Note 3 с помощта на Tapatalk

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като при двигателя GDI  на мицубиши с директено впръсвапе

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)
На 2/15/2018 at 16:42, qnkomu написа:

Публикувам един документ, който нагледно обяснява проблемите при впръскване на LPG в течна фаза:

https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/mecdc.2016.14.issue-1/mecdc-2016-0004/mecdc-2016-0004.pdf

 

Основният проблем е обледяването във всмукателни колектор и натрупване на замръзнала газ + водни пари, и в последствие труден старт.

Колега, описания проблем си има лесно решение и то е описано в книжката за ползване .........цитирам по спомени.... при по-голяма надморска височина, за да се улесни паленето натиснете педала на газта докрай , завъртете ключа и при първите симтоми за запалване пуснете газта :).

Редактирано от ЧОЧО

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Да изтупам малко темата. Оказа се, че двигателят R20A2, който е с един разпределителен вал (SOHC) когато работи iVTEC системата (поне при документацията, която гледах се включва и работи при 1000 - 3500 оборота и скорост над 10km/h) и двигателят не е натоварен, iVTEC системат променя времето на затваряне на всмукателните клапани и те се затварят много по-бавно, което позволява част от горивновъздушната смес да се върне обратно в смукателния колектор. Цялата тази гимнастика е направена да се използва само толкова гориво, колкото е необходимо, т.е икономия а и освен това да не се затваря дроселната клапа, с което се повишава ефективноста на работа на двигателя при малки натоварвания. Освен това в смукателния колектор има резонатори, които доставят постоянно количество въздух при различно натоварване на двигателя.

 

И тук идва въпросът ... възможно ли е заради тази система на връщане на въздушногоривната смес обратно в смукателняи колектор, при загасяне на двигателя след по-дълго каране и по-дълга работа на iVTEC системата да остава повече газ (ако евентуално е малко по-богата сместа) и това да води до последващо по-трудно палене.  

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я дай някакъв линк,да прочета как така гориво/въздушната смес се връща в смукателния колектор?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дай и на мен ,че ми стана интересно..

R 20 не се газифицира много лесно ,заради спецификата на пълнителния колектор и работата на пеперудите в пълнителния колектор.

Предполагам,че си чел за ЕГР системата и си объркал превода...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://asia.vtec.net/Engines/R20A/index.html

Колеги това е информацията. Започва от секция iVTEC. Иначе мисля, че не съм сбъркал с превода. Ще очаквам мнения.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм статията поне 2 пъти и съм пропуснал тая глупост.Поздрави за вниманието! Превода е верен!

Бях бесен заради катализатора и съм пропуснал тези детайли.

На въпроса...нямам опит с течната фаза ,тъй като съм стар противник,но когато си газифицирах жипката свалих колекторите и я надупчих като швейцарско сирене ,докато успея да направя адекватно захранване с газ .Това се оказа доста трудна задача именно заради шибаните пеперуди,които правят едно странно завихряне в горната част на колектора.По принцип със всеки нов колектор правя тези експерименти и за пръв път се озорих с монтажа.Пробата се прави с диференциален манометър . Газта се подава там където има постоянно засмукване винаги.В колектора на R2o има пулсации ,които са смърт за газаджията и реших проблема с много дълги разпръсквачи влизащи директно в ножа на смукателните клапани.Това беше единствения начин да не пълня колектора с газ и да запазя динамиката. Имам и снимки естествено ,но те са фирмена тайна....

Ако допуснем ,че технологията заложена в текста работи,трябва да отпусна газовите времена в ниските натоварвания над нормата,но този експеримент ще го направя през отпуската ,че сега ми пуши главата...

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря колега Markony за информацията. Аз също съм решил да се заиграя с настройките, за да проверя дали мога да постигна нещо, променяйки газовите времена - при мен коефициента, който трябва да манипилирам е 1 и експеримента, поне на прима виста изглежда, че ще по-опростен. Ако съм те разбрал правилно, при по-високи обороти и едновременно по-къси времена на петролните инжектори трябва да намаля малко времената на газовите инжектори?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ооо не, системите са коренно различни. Мога да ти пратя 10-на карти на Р20,правени адски прецизно включително и на дино,но всеки мотор е сам за себе си ,като износване и ефективност .Отделно съм взел под внимание стила на каране. Отделно ск,кутия на Акорд и ЦРВ променя коренно нещата. Но това важи за само за изпарена фаза при константен диаметър на разпръсквача.Какво има в твоя колектор един господ знае.Данните трябва да се интерпретират на база налягане,диаметър и коефициент. Ако мислиш ,че можеш да се справиш с тая сложна задача ще ти пратя необходимата информация.

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за информацията колега Markony, но явно няма да е сега. Затънал съм в работа и няма да мога да отделя толкова време, а и намирането на инструментите няма да е лесна задача. Отново благодаря за предоставената информация!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...