Jump to content
pamo

Ядове с моторче L13A

Recommended Posts

Малкото бусче при загрят мотор придърпва при подаване на газ от ниски обороти. Ако прекалиш с газта по време на придърпването се случва и гаснене в движение. Закачам го с диагностичният уред - само и единствено грешка за датчик колянов вал, записана толкова пъти, колкото се е случвало колата да изгасне. Дотук добре, но откривам един голям пропуск при джаз - кабелите на датчика не са екранирани спрямо маса и на всичкото отгоре вървят в снопа на кабелите на осемте бобини, което за мен поне си е предпоставка за смущение, ако някоя бобина прави номера, въпреки, че диагностиката не казва друго. Не съм закачал осцилоскопа, за да видя какво се случва със сигнала по времето, когато го прави. Шанс за проблем с верига? :)

 

п.п-с. Не съм правил и процедурите в сервизното свързани с проблема (от мързел), направо изтръсках темата :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей, колега! Достигна ли до някакъв конкретен извод осносно придърпването? Не съм достатъчно компетентен, за да изкажа конкретно мнение, но и при мен започна да се появява това придърпване. Изчетох всичко по темата, консултирах се с двама майстори и засега не мога да дам конкретна диагноза...Факт е, че като смених бензина и бензиностанцията, придърпването изчезна, но на баир, при ниски обороти ми се появи пак един път. Засега се спирам на вариант проблема да е в бобина, или евентуално горивен филтър, всичко друго е проверено или сменено, до месец ще знам със сигурност, че сега нямам време за сервиз...

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кой питаш? :) Ако питаш vanax - да каже конкретно какво.

 

Иначе изключени на 100% при мен възможности (повтарям при мен!) :

 

-горивен филтър и пътища

-датчик колянов вал (нека си го изписва, въобще не ми дреме, обяснил съм по-горе защо)

-свещи

 

Ще се пробва с бобина, която евентуално да прави някакъв пробив, като загрее.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги, възможно е проблемът да е в EGR клапана, ако не затваря. Мисля че джазките имат проблем с него.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е възможно, а е най-вероятно проблема да е в прословутия ЕГР клапан на Джазките. При мен проблема беше идентичен, докато е студена всичко е ок, но щом позагрее и се почваше с прекъсването в ниските обороти. След много четене в английския форум, (там има доста дълга тема със заглавие "печално известния ЕГР клапан на Джазз"), реших да го сваля и да го поистя обстойно и О чудо! мотора ускорява изключително плавно без никакви замисляния нито на топло нито на студено, стана и една идея по пъргав, като цяло проблемите изчезнаха напълно. И след 25хил. км, добър ден, същите симптоми и пак сваляне чистене и пак О чудо!!! Явно наистина ЕГР клапан е доста чувствителен и при предимно градско шофиране има нужда от профилактика.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Градското каране по принцип пребива всички егр клапани и пътищата им и на дизелови и на бензинови мотори. Дадох му тест изпълнение "на сухо" и уж всичко е окей :) Колата се разтрива здраво, поне от време на време (докато е в мен) Ако е скапания егр ще му набия някаква софт версия, да не го търси! Скапани комерс колички :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност ако спре да го търси дали ще оправи проблема ако не го затапиш? То би трябвало да записва грешка ако решението би било софтуеърно. В случая вероятно набива отработени газове в режим на високо натоварване, когато не трябва да ги набива. Откакто на производителите беше наложено да гонят някакви еконорми, колите вече не са това което бяха.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами... да не говорим, че има доста стари коли (особено японски), които ако са изправни бият по норми на отработени газове доста нови коли, но това е друга тема и няма смисъл да става предмет в дискусията.

Естествено, че ако направиш софтуерна промяна ще трябва и механична. Едното с другото вървят ръка за ръка.  Често хора изпълняват само механичната част и си мислят че са хванали онзи за шлифера.  :) За по-стари коли - може, но сега нещата стоят другояче.

 

Егр иначе беше първото нещо, за което се вързах. Обикновено като им се износят втулките на стержените започват да позадържат и да не работят както трябва, но при тази кола засега незнам какво се случва и какви са слабите места на нейният клапан. На пръв поглед клапана е много чист, с минимален и съвсем нормален слой нагар. Механично също изглежда добре. Изобщо не изключвам проблема да е там, но не желая да ставам част от световната политика при по-новите коли (безхаберно сменяне на части, които диагностиката изпише за решаване на само един проблем). За това съм пуснал темата (една от идеите на форумите, освен комерсиалната)

 

Бързо ще го реша проблема. Не съм много от чакащите на инфо "наготово" Но нека има и триене на копчетата на клавиатутата :)

Редактирано от pamo

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега имаше тема  пусната подобно на твоята, та тогава колегата се е справил като е почистил пътищата на газове  към ЕГР клапана и хондата се е оправила, така поне споделя той в Ст.Загора са я правили , до колкото си спомням.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Засега съм намислил един индивидуален тест в симулирани работни условия извън мотора на всички задни бобини. Това за запушването на пътищата съм го срещал, и как доста хора са си решили проблема с това, но пък тая колица яде бой от време на време... Разбирам само градско да се кара :) Егати тъпата организация на цялата егр система, ако и даваш шанс да се чисти с каране на дълги разстояния и пак да създава проблеми..

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

бобините не се се ли мерят просто?

На сивика поне си имаше какво съпротивление е ок, при какво е "тръгнала" бобината

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми не, тъпото е, че студени или топли бобините дали ще са индивидуални за всеки цилиндър или една обща могат да се държат различно.. Не може да се разчита само на мерене на съпротивления. Бобината има склонност да си прави пробив при някакви си температури и иди я хвани на съпротивление :) А и сега много от тях се произвеждат с вграден комутиращ елемент, което допълнително затруднява измерването. Трябва си тест някакъв

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, след смяна на масло и всички филтри, вкл. горивният, и пълна диагностика, проблемът е във задна бобина на втори цилиндър, като не дава грешки, просто леки детонации от време на време. По съвет на майстора няма да бързам да я сменям, докато не даде по-сериозен проблем, но все пак започвам да се оглеждам за една нова бобина...Ясно е, че рано или късно ще се сменя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема pamo ти е в бобина(и),ако намериш някой с HIM там има меню за да гледаш коя бобина как работи,разбирай прекъсва.Много добре си се ориентирал,че проблема далеч не е в датчика на коляновия вал.Имай в предвид обаче,че като го вдига като грешка най-вероятно си за повече от една бобина.Успех

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ти за включването!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...