Jump to content
илия

K20A4 проблем с обороти на празен ход в движение

Recommended Posts

Колата е Honda CRV 2ра генерация с ръчна скоростна кутия .Когато освободя от скорост в движение, оборотите на двигателя варират около 1500.След като спра те се нормализират .Направих диагностика на двигателя,но нямаше грешки.Почистих дросела,стъпковото моторче,регулирах хлабините на клапаните и вече не се сещам какво друго  да направя.

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моята понякога прави така,но не винаги.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята също, и мисля че е нормално.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако двигателя е загрял няма как да е нормално :o

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е нормално. Ако обърнете внимание ще видите, че на определена скорост съответстват определени обороти, при по-висока скорост оборотите са по-високи и обратно... Може би еку-то се опитва да оптимизира съотношението гориво/въздух при движението на свободна предавка.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нормално е, но все пак при мен за скорост от порядъка на 70-80 държат около 1200 и съответно падат със скоростта.

Ако твоите са 1500 за такава скорост вече не знам дали не са пък много. Може сместа да е бедна, ама да не гадая.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оборотите са високи, при загрял двигател със скорост 30-40км.Все още не мога да намеря логика дори да е нормално това, за какво ще допринесе като цяло.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оф, кво съм писал баси ... имах предвид да е богата сместа :D Ами не, 30-40 км/ч и да ти държи такива обороти не е нормално за мене тва. Абе да не ти запича жилото на газта, или да имаш луфт? :)

MAF (mass airflow sensor) чистил ли си? А като е студено дига ли ли 1500-1600 и после да сваля постепенно или?

Има едно нещо FITV (fast idle thermal valve), главен заподозрян, ама не знам има ли го на Crv-та 2-ра генерация.

 

Имам и още едно предположение - ел.веригата между алтернатора и компа (поне в ръководството така пише - да се тества) :

 

After warming up idle speed is
above specifications with no
load* 1
(MIL works OK, no DTCs set)
Troubleshoot the ALT FR signal circuit (see page 11-143).
Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Втора генерация май нямат MAF, извинявам се :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

......... Абе да не ти запича жилото на газта, или да имаш луфт? :).......

При бензиновия двигател, на 2-ра генерация с жило ли е газта, или електронно , както при дизеловия двигател?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами с жило е, old school.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То имаше преди време подобна тема дето бая хонди държаха 1500 об и видиш ли едва ли не го изкараха нормално с идеята че тва е измислено така за да поддържа вакума в сервото на спирачните и налягането в хидравликата на колата :) Да ама не, има си нещо дето не е у ред, я датчик на скоростта я друго, знам ли, но кола по инерция с 1500об празен ход определено не я слуша главата :) 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След фейслифта 2005 е с електронна газ.

  При мен това това да държи обороти при изключена скорост беше изчезнало , но пък колата започна да гасне при изключване от скорост.Оказа се , че дросела и моторчето за празния ход са за чистене.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Слави, добре че не си с ІІ генерация, че косата ти щеше да побелее докато търсиш къде е "проблема"  :rolleyes:  Сега и аз няма да мога да спа спокойно, като знам, че нещо не ми наред по колата :dunno:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм, викам да я прескоча :) не за друго ами не съм очарован от нея с нищо, много е по напред от първа но е много по на зад от трета :) Инак са ме возили 3-4 пъти в такава, лично съм карал само две такива за по 10 тина километра но на ни една от двете не държеше високи обороти по инерция, а го знам защото много си уважавам инерцията и си я ползвам когато може :) На моята забелязвам че като е по инерция стоят около 1000 или малко по малко и като намали много вече почти да спре падат на 750 но 1500 е адски много. Ако твоята наистина държи толкова то наистина някъде имаш проблем. Чистил ли си и някога дросела, виж Кринг казва че това при него помогнало. Може  да пробваш нещо елементарно, откачи въздуховода преди колектора или от кутията на филтъра ако е възможно и където е по удобно, засили я и я пусни по инерция почти съм сигурен че няма да държи високи обороти.

Аиде и други колеги с 2-ра да кажат как е, тука за 3-4 месеца се накупиха 20 броики и никои не обажда :)

Редактирано от Слави CR-V

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам как да пусна автоматика по инерция... пък и защо ми е като без газ на Д харчи по-малко :)

И държи 750

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее айде бе, то и моите 1200 при 80км/ч начи са проблем тогава.

Restless, N не ти ли дава да включваш в движение? :)

Слави и аз си уважавам инерцията, още повече че виждам на светофара колко секунди остават от 1 км :) Ама рацерите не ми уважават инерцията, се някой ти е залепен за бронята, да настъпи газта и след секунда да набие спирачка :)

Редактирано от dindin

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тои да включи ама незнам колко е полезно, скоро така за протокола питах проблем ли е да се дърпа кола на N  те едва ли не изкараха че ще се прецака кутията, трябвало наи малкото двигателя да работи. Четох в книжката условия за дърпане ама нищо не пише, пише да си викна репатрак хаха :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ми е да чистя дросела, когато на място оборотите ми не мърдат и са колкото трябва?! Колегата, започнал темата спомена, че е чистил дросела и промяна няма. Освен това, както писах по-горе на определена скорост, съответстват определени обороти, които двигателя държи, без да мърда стрелката. По-спомен при 100 км/ч стрелката показва около 1200-1300 об/м. и с намаляване на скоростта, оборотите постепенно падат. За мен това е нормално, ако се появи поне един колега, който е с ръчна скоростна кутия и не е на газ, при който оборотите са 750 при спускане на свободна, може и да се съглася, че не е нормално. Засега обаче никой не се обадил. С газта и автоматиците не се броят ;)

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, 1200 на 100 е едно а 1500 на 70-80 си е много, и аз чакам да се появи някои ама е на няма :) Аз не съм казал че ти имаш проблем, ама ти каза че тои няма проблем и за туи :) 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ехеее айде бе, то и моите 1200 при 80км/ч начи са проблем тогава.

Restless, N не ти ли дава да включваш в движение? :)

Слави и аз си уважавам инерцията, още повече че виждам на светофара колко секунди остават от 1 км :) Ама рацерите не ми уважават инерцията, се някой ти е залепен за бронята, да настъпи газта и след секунда да набие спирачка :)

Ами на N ще хаби газ, пък на Д - не :). В градски условия не си струва ръгането N-D, да не говорим че не е трудно да се прескочи от N на 2.

За тегленето на Автомата:

 

 

N — «нейтраль». Отсутствует передача момента двигателя к ведущим колесам, которые при этом не заблокированы. Согласно заводским инструкциям по эксплуатации положение N рекомендуется использовать только для буксировки автомобиля.Клуб Хонда СРВ, Honda CR V, ЦРВ, CRV форум, ремонт, тюнинг. - http://cr-v.su/forums/index.php?showtopic=380

 

Буксировка с работающим двигателем и исправной коробкой осуществляется в положении селектора ”N”. При этом следует руководствоваться инструкцией по эксплуатации автомобиля или правилом ”50х50” (буксировка со скоростью не более 50 км/час на расстояние до 50 км).Иногда в безвыходной ситуации при неработающем двигателе в коробку заливают максимально возможное количество масла, что обеспечивает хоть какую-то смазку всех ее деталей. При отсутствии эвакуатора и необходимости буксировки на большое расстояние лучше всего разъединить трансмиссию.

Проблемът бил че ако не работи двигателя, не работи помпата и няма циркулация на маслото в кутията - няма охлаждане, може да прегрее... 

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още

 

Кроме того, не рекомендуется во время движения переводить РВД в положение «N», поскольку в этом случае теряется связь колес с двигателем и резкое торможение может вызвать занос автомобиляКлуб Хонда СРВ, Honda CR V, ЦРВ, CRV форум, ремонт, тюнинг. - http://cr-v.su/forums/index.php?showtopic=380

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако двигателя е загрял няма как да е нормално :o

 

Съгласен съм, също така, ако колата е нова /на малко километри/, надали ще го има този проблем.

То този проблем се среща, не е само при Хонда, а и при много други марки.

Спомням си ,че преди време съм коментирал това с доста монтьори и твърденията им бяха, че това се получава в следствие, на не добро уплътняване и допълнително постъпване на въздух в системата.

С две думи - не добре действащ дросел, проблем с така нареченото стъпково моторче, дори в някои случаи от не добре лягащи /затварящи/ клапани.Според тях, този въздух в повече, лъже електрониката и компа, който пък от своя страна лъже ижекцията и затова се получавало така.

Споделям това което съм чул, пък може да ви е от полза, за разрешаване на проблема.

  • Нагоре 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата Emich1 е написал решението на проблема.Стъпковия мотор не затваряше добре.След регулиране, оборотите по енерция при 120 км са  + - 1100.

Благдаря на всички.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер че си решил проблема, а как се регулира стъпковото моторче за да уплътнява добре?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не че нещо, но... 1100 об/мин, не са 750 об/мин, дефакто  пак има увеличение на оборотите, което така или иначе не беше обяснено нормално ли е или не!? А на място колко са оборотите?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

 

 

Не че нещо, но... 1100 об/мин, не са 750 об/мин, дефакто  пак има увеличение на оборотите, което така или иначе не беше обяснено нормално ли е или не!? А на място колко са оборотите?

 

Да пак има увеличение на оборотите, но е по-добре от предишното положение 1500об.+++

Отворите за захващане на стъпковото моторче към дросела са елипсовидни.Това позволява да се завърта по оста си,за да се направи настройка.

Редактирано от илия
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

И аз вече съм в клуба на променливите обороти :). След обслужване филтри, масла и при мен започна да се появява проблема с малко по високи обороти на празен ход, странно преди го нямаше.На топъл двигател като изключа от скорост държи за 2 3 секунди 1200 оборота после падат на 750, а като не е на опитимална температура и изключа от скорост държи и 1500 по някой път. Променят се оборотите не всеки път, а когато и скимне. Аз мисля че може и въздушния филтър да играе някаква роля или от някъде да тегли повече въздух, ако съм  взел някакво менте филтър. 

Редактирано от bezupre4niq

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така 1200 - 1500 оборота на празен ход (по инерция) и като спра на червен светофар примерно, 2 секунди и падат на нормалните. Мен също ме убеждаваха "че софтуера е така програмиран". Сега ще регулирам клапаните, ще направя една промивка стъпковото моторче и ще разбера има ли промяна или напротив!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги.От месец съм с црв-2 и още от купуването има същия проблем.В градски условия оборотите падат бързо и са стабилни,но  извънградско по инерция играят от800-до1800,после 1200 до1500 задържат се около 1500 и постепенно (20-30 секунди е целия цирк...или няколко подавания на газ) падат до 800-900.Проблема го има както на газ,така и на бензин. Купил съм си спрей за дросели,но нещо не събирам смелост да го използвам,пък и не знам къде  :tooth:

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, като няма проблеми и това може да мине за проблем! Решението е да попрочетете малко из другите форуми: БМВ, Ауди или недай си боже Алфа Ромео примерно да видите там с какви проблеми се занимават и гаранция давам, че ще се успокоите :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе хора, а как достигате дросела и стъпковото моторче - отгоре, отдолу? Какво махате и в какъв ред? Няма място да си навра показалеца ебаси :D Почва аха аха да ми дава симптоми и кой го знае кви мизерии са, като гледам около капака кво беше.

Погледах малко клипчета ма не ми стана ясно, а сервизното нищо не казва по въпроса :)

 

Гледах на този, има и още един клип. Другите в YouTube не са за K20 двигатели...

 

Предполагам трябва да махна тръбата на дросела да стане една идея по-широко.

 

Редактирано от dindin
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,онзи ден откачихме буксата на IMRC соленоида и за 15-20 минути тестове при загрял двигател имаше рязка положителна промяна в поведението на оборотите.Въпроса ми е-това може ли да е причината за това ужасно лагване на оборотите,има ли как да се хване на диагностика(при положение че чека не свети) че този соленоид евентуално не работи коректно,или пък той си бачка но IMRC клапана е заминал...или съм в грешка

http://www.crvclub.ru/manuals/CR-V-2_manual_eng/manual_uk_shop/images/group26b.jpg

номер 6 в схемата е соленоида,

Ето и една снимка на местоположението

http://ww2.justanswer.com/uploads/JU/justinsbg/2014-08-15_151803_109009427.jpg

  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не отварям нова тема, при мен също се появи проблема - като изключа от скорост в движение оборотите са към 1500, като спра на място падат до нормалните около 750. Забелязах, че по-късно започна да обръща на газ, настроена е да обръща при 30 градуса, но напоследък обръща чак когато стрелката се качи над първите деления на скалата. Вчера след каране в задръствания я закачих с ELM и ми показа температура на охладителната течност 72 градуса, а стрелката на таблото си стоеше на средата и не мърдаше. Предполагам, че датчика за температура на охлаждащата течност прави проблем, но къде да го търся?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо ми е да чистя дросела, когато на място оборотите ми не мърдат и са колкото трябва?! Колегата, започнал темата спомена, че е чистил дросела и промяна няма. Освен това, както писах по-горе на определена скорост, съответстват определени обороти, които двигателя държи, без да мърда стрелката. По-спомен при 100 км/ч стрелката показва около 1200-1300 об/м. и с намаляване на скоростта, оборотите постепенно падат. За мен това е нормално, ако се появи поне един колега, който е с ръчна скоростна кутия и не е на газ, при който оборотите са 750 при спускане на свободна, може и да се съглася, че не е нормално. Засега обаче никой не се обадил. С газта и автоматиците не се броят ;)

Имах високи обороти на свободна, които достигаха 1500 при скорост 90 - 100 км. Почистих дросела и стъпковия мотор и резултата е: 950-1000 оборота в движение, без значение от скоростта, като стрелката пада послушно до тези обороти и не мърда и 700-800 оборота на място. Нямам газова.

Редактирано от Flyer
  • Нагоре 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...