Jump to content
fashion_m

При смяна на скорости забива муцуна

Recommended Posts

Здравейте, колеги, не знам аз ли нещо бъркам или има някакъв проблем. Работата е следната: на Сивика като сменям от първа на втора предавка, и от втора на трета, като пускам съединителя колата забива муцуна. Не знам, може би прекалено бързо отпускам съединителя, но дори и бавно да го отпускам пак не е много плавно сменянето на скорости. Примерно ако има чаша с вода в колата, със сигурност ще се излее. Донякъде успявам да компенсирам това приблъскване като подавам междинна газ преди да отпусна съединителя и горе-долу изравня оборотите. Но определено сменянето на предавки на тази кола не е плавно. Сменям на по-горна предавка при 3000 об/мин.

Друга кола, с която имам опит е Опел Астра, и там сменянето на предавките е доста по-плавно и без приблъскване.

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Без изобщо да съм запознат с конкретния Сивик, да те питам от скоро ли имаш колата? Когато купих едно време Акорда имах същия проблем, сменяйки от стар VW Passat 94. Оказа се, че пасата е износен съединител, който меко се притиска. Баща ми продължи да кара пасата, докато съединителя не почна да приплъзва и го смени. След това карах колата и смяната на предавки изобщо не бе така "мека" като с износен съединител, макар и доста по-мека от на Акорда. Но Акорда е доста по-мощна, дизелова кола и на това дължа и по-масивния съединител. В последствие смених съединителя и на Акорда, отново в началото имаше това "забиване", докато свикна да оцелвам точното захапване на съединителя. 

 

Та накратко, ако още се опознавате с колата, мисля, че е нормално. С времето се свиква и като превключваш бързо от долна на горна скорост ще започнеш да уцелваш оборотите перфектно. При обратното (от горна на долна скорост) мисля, че е нормално без междинна газ да става точно каквото описваш, но като цяло не е добра идея да отпускаш рязко съединителя. Така го щадиш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами от година и половина я имам колата и мисля, че сме се опознали вече, но все още сменянето на скоростите е с приблъскване. Аз се притеснявам нещо дали не е прецакана скоростната кутия или съединителя?

Редактирано от fashion_m

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам същия седан с друг двигател и нямам такъв проблем,а го имам от няма и месец.На какво положение ти отделя съединителя?Когато съм свободен може да съберем седанчетата :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам същия седан с друг двигател и нямам такъв проблем,а го имам от няма и месец.На какво положение ти отделя съединителя?Когато съм свободен може да съберем седанчетата :)

Съединителя отделя малко над средата. Може да ги стберем, да :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет, 

Повдигам темата, за да не пускам нова. 

 

Сивик 6-та японка икономик (ЕК3 1.5 D15Z6). Карам я вече над 80хил.км.

 

Напоследък при прави впечатление следното: при подаване и отнемане на газта има едно прилашкване или лагване на откъм задвижването/мотора. Наблюдава се и при смяна на скорост. Не мога да разбера категорично дали е само от мотора или има и увеличен луфт в диференциала/кутията, който допринася за това забиване/лашкане. Много рядко на празен ход може да се случи единично пропадане на оборотите, без да изгасне, но осезаемо да се разтресе мотора, без очевидна причина (например включване на консуматор, зацепване на компресора на климатика и пр.). 

 

При обучение на компа сякаш се позаглажда синхрона и превключване на скорости става по-плавно и мазно, но последното обучение го правих скоро и в момента отново е налице въпросното забиване. 

 

Наскоро смених въздушен и горивен филтър. Нов съединител Екседи. Свещите са иридиеви, но не съм ги сменял аз (80+ пробег), т.е. съвсем скоро ще сменя и тях с нови. 

 

Днес налях една добавка на Бардал за прочистване на инжектори и горивна система, но честно казано не очаквам някаква промяна от нея. 

 

За момента мисля да почистя дросела със спрей (intake valve cleaner), да огледам дали оста на клапата не задържа от мръсотия. Ще огледам пружината на клапата и дали жилото задържа някъде в бронята. Ако няма промяна ще изчистя и IACV-то, макар че не виждам каква роля ще има при това лашкане в движение. 

 

Ако имате други идеи за проверка, споделете. :honda: 

 

   

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните кога са регулирани.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Клапаните ми ги регулираха в HPP garage при Боби преди няколко месеца, паралелно със смяната на съединителя. 

 

В една друга тема споменах, че лявата полуоска има доста осезаем радиален луфт между вала и кутията, поне 1см, ако не и повече. Наблюдава се и едно метално почукване при маневри напред-назад, а понякога и лангъркане на колата при движение напред или назад с ниска скорост.

Когато повдигнах въпроса в сервиза, Боби каза че било нормално да има такъв луфт на кола с пробег и той не пречел на експлоатацията на автомобила. Заводския луфт на системата кутия-диференциал-карета-полуоска бил 1мм и впоследствие с износването на възлите се увеличава. Поне такава е неговата философия.

Да дълбая ли в тази посока?

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@boiskii имаше една тема преди много много време която описваше точно този проблем в скоростната кутия,за който ме питаш и в моята тема.Ставаше въпрос за абсолютно същия проблем който имаме,а именно въпросния луфт и тракането.За жалост обаче не можах да я открия след няколко часово ровене,имах я запазена в отметките но не мога да я намеря.А темата беше много кадърно написана и описна и с богат снимков материал по отстраняването на този проблем. По смътен спомен май я беше пускал колегата @Takumi Fujiwara или @Japanese/Power но не съм на 100% сигурен дали са те.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@zlobar4e, имаш ли спомен в кой възел беше проблема от въпросната тема и като цяло в каква посока са били размишленията, за да се опитам и аз да търся с повече конкретика? Подозирам, че ако не е от карета и полуоски, значи отиваме на проблем в кутията? 

 

Впрочем, преди години Фена ми смени лагер на първичния вал на кутията. Виеше повечко на 1ва и 2ра скорост, а на празен ход шума намаляваше като натисна педала на съединителя. Не знам дали може да има някакво отношение с настоящия проблем ако този лагер отново е "тръгнал". При всички положения нещо се е разлуфтило. 

Редактирано от boiskii

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

@boiskiiотваряш се цялата кутия, и ако не се лъжа беше нещо по дифернциала, или по целия механизъм сателити и планети и там се подменяха едни пластини, или се правеха подложки за някой от лагерите. 

Редактирано от zlobar4e

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
На 3.06.2022 г. at 7:49, zlobar4e написа:

@boiskiiотваряш се цялата кутия, и ако не се лъжа беше нещо по дифернциала, или по целия механизъм сателити и планети и там се подменяха едни пластини, или се правеха подложки за някой от лагерите. 

Разрових се вчера в сервизното относно проверките по кутията и разпознах въпросните "пластини", за които споменаваш. Предполагам това са т.нар. "thrust shim", които идват в различни дебелини, за да компенсират износването на компонентите по двата вала. 

Замислям да взема кутия втора ръка и да я разкостя с обучителна цел, да измеря нещата описани в сервизното. Съвет какво да гледам на свалена кутия, така че да минимизирам риска да е пълен скрап и всичко да е гръмнало вътре? Дет се вика поне да има някоя здрава част ако реша от две кутии да правя една. 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Донора е наличен. Ще пиша като имам напредък с измерванията.

IMG_20230427_123527.jpg

  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

Кутията е обезмаслена и пръсната на съставни части. 
1754439417_MicrosoftTeams-image(9).thumb.png.f973da95f9b57b5780dc96748fb6b4b1.png450454172_MicrosoftTeams-image(11).thumb.png.2eb43a5cacc88578c1f603de3c697e0d.png1497676822_MicrosoftTeams-image(10).thumb.png.b608f8e24a05f31434ed04fca6a3ae25.png

Долния лагер на първичния вал има голям аксиален луфт, външната гривна се клати на ръка. Да не се окаже, че е нормално за този тип лагери с пластмасов сепаратор (малко вероятно)? Също така вилката на 3-4та скорост е износена, има дълбок канал. Още не съм мерил луфта със синфхонизатора, но ми се струва, че тая вилка е за кофата. Другите две вилки са като нови. 

 

Така де...преди да поръчам кит с лагери и семеринги за ребилд на кутията реших да изчакам да сваля моята кутия и да сравня състоянието на всички части, да не се окаже че и още нещо ще поръчвам. Още не съм мерил луфта на диференциала на донорната кутия, но на ръка не е голям. Подозирам, че в моята кутия луфта ще е по-голям, но да видим. Ще пиша пак като успея да вкарам колата в гаража, че съм го блокирал с другата по която още работя.  

 

Редактирано от boiskii
  • Харесвам 1

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Отговорено (Редактирано)

За съжаление и аз се присъединявам към проблемите  с  кутията.шум и като натисна съединителя изчезва.най вероятно  лагер първичен вал.ще ми се да дойда до теб да видя отворената кутия  и лагера. 

Редактирано от dragob
Правопис

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове
Преди 20 часа, dragob написа:

За съжаление и аз се присъединявам към проблемите  с  кутията.шум и като натисна съединителя изчезва.най вероятно  лагер първичен вал.ще ми се да дойда до теб да видя отворената кутия  и лагера. 

Тук можеш да видиш нагледно процедурата от сервизното ръководство:

Няма нищо сложно, като изключим факта, че колата ще е на трупчета и няма да я ползваш докато си играеш с кутията. Като сложим и 10-20дни доставка за нови части, предвиждаш 1 месец да не я ползваш. Ако нямаш друга кола е неприятно. 

  • Благодаря 3

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...