Jump to content
booba

Rover D16B2E - Въпрос ?

Recommended Posts

Здравейте,Имам Rover 400 1999 D16B2E автоматик и искам да ви задам няколко въпроса.- съмнявах се ,че колата губи антифриз и затова отидох на газ анализатор и ми казаха, че всичко е наред и колата работи много добре.Причината за моето съмнение бе ,че в разширителното казанче нямаше никакъв антифриз. Четох във вашия форум да долея до минимум и да следя.Така и направих: сипах на минимум, запалих за 10 мин...загасих и на следващата сутрин тя си бе прибрала минимума и бе оставила 1 cm антифриз в казанчето. Отварям радиатора и бе пълен до горе.

Карах колата по-този начин (без да доливам-само следях) и като загреее тя си качваше нивото под или над максимума с 1 cm според карането ми. След като я загася и на следващата сутрин я проверя тя си бе прибрала антифриза : един път на минимума, друг път под минимума, между минимум и максимум или направо 1 cm антифриз в казанчето.

Днес се затопли времето антифриза беше на минимум и я карах 30 км - ръчках я за да видя какво ще бъде нивото. Паркирах и гледам нивото на антифриза беше над максимума на 2 cm от капачката на разширителното казанче и като съм завивал и преминавал през неравности, леко бе преляло през капачката.Освен, че ходих на газ анализатор, проверих маркучите и си бяха меки, работи двигателя равномерно и не си мени оборотите.Според вас така описано от мен, колата наред ли е ? Възможно ли е да има повече антифриз ? Аз си обяснявам следното: При ръчкане-топло време, антифриза се разширява и това което не е нужно го изхвърля в разширителното казанче и като вдигне нивото над максимума на 2 cm от капачката на разширителното казанче и като карам в завои, неравности, спиране на светофари и се разклатушква антифриза, преминава през гърлото на казанчето и прави нещо като теч. Днес специално бе много малко, но всичко това нормално ли е ?Сега се сетих още нещо : След като паркирах, развинтих капачката на разширителното казанче и се чуваше как засмуква антифриза на загасен двигател. Щом прави вакум значи не би трябвало да имам проблем с гарнитура ?

 

Преди имах Rover 416 1997 с К-Серия. 5 години бе каран и антифриза не се менеше- зимно стои на едно ниво, а лятно време на друго. Знам, че при хондите е друго и за това ви моля да ми обясните така описано от мен , дали всичко е наред.БЛАГОДАРЯ ВИ. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-вероятно е от капачката на радиатора.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смених капачката и пак си е същата работа. Ако си я карам така, ще направя ли някакъв проблем ?Много бих искал да се срещна с някои от форума, човек с хонда и да я погледне.Благодаря ви.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом на празен разширителен съд като загрее ти го пълни догоре не е нормална работата.Вероятно имаш пропуск в гарнитурата ама е малък още.Пробвай да налееш силен парфюм в антифриза и като покараш стой на аспуха ще усетиш ли миризма.Това с меренето на газовете е пунта мара.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На празен разширителен съд долях до минимум.Запалих я за 10 мин и я изгасих. На сутринта този минимум го нямаше и бе останало 1 см антифриз в казанчето. Отворих капакчката на радиатора и видях, че е до горе антифриза.Карах я така през студените дни и антифриза се вдигаше на максимум или между максимум и минимум. А когато я проверявах на студена кола, антифриза беше на минимум, м/у мин и макс или под минимум . Т.е  не губи антифриз :)Отделно като развинтих капачката на разширителя чух звука как си прибира антифриза в радиатора след като я загася. Има вакум :)Само днес се случи това : На студена кола антифриза беше на минимум и в топлото време и повечето ръчкане антифриза се качи на 2 см от гърлото на капачката на разширителя и леко бе оляло, защото в завои се клатушкаше, спиране на светофари и т.н. Явно си бе загряла както трябва, заради топлото време и т.н.

 

А преди в студа не го вдигаше толкова много. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени капачката пак или с колега за проба!

Това за вакуумите дето обясняваш не го разбрах - в казанчето няма такъв.

Меки маркучи - скапана капачка...

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди малко проверих колата.Все още не бе изстинала / 2 часа на паркинг/ и гледам антифриза в казанчето бе на максимума или малко над него, а в радиатора няколко милиметра от питата не бяха покрити с антифриз.Запалих я и карах 10 км. Паркирам и нивото на антифриза беше над максимума 3/4 см под гърлото на капачката на разширителя. Нямаше оливания и т.н. Реших да отворя капачката на радиатора докато колата е гореща, притеснявах се да не ме олеее, но нямаше такова нещо.Така сега вече разбирам, че когато е под минимума- радиатора е пълен до горе, а когато е на масимума не е пълен.За вакума исках да кажа,че като загасиш и отвориш разширителя чуваш как маркучето засмуква антифриза за да го сложи в радиатора. Иначе маркучите не са чак толкова меки, но не са твърди като камък.Аз съм от София. Имали колега ,които има желание да я провери. Ще почерпя.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радиатора винаги трябва да е пълен!

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е трябва, но при мене когато казанчето е на минимум или под минимума си е пълен до горе радиатора. А когато е на маскимум или над маскимум не е пълен. Обяснете ми какво да направя, къде и е проблема ?След каране вечерта и на следващия ден когато колата е студена гледам антифриза е на минимум или под минимум, радиатора е пълен, но не до капачката, а малко под страничната дупка на маркучето.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми колко пъти, клапаните на капачката следят налягането в системата и тяхна грижа е радиатора да е винаги пълен, винаги.

Редактирано от s.s.d.d.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре.Ако има някои колега със свободно време да се видим през събота или неделя и да пробваме с друга капачка ?Иначе сега като я оставих да изстине 3 часа. Антифриза от най-горно положение слезна на максимума. Радиатора бе се напълнил с толкова за колкото е изстинала-върнала. Т.е питата беше залята. Запалих колата за към вкъщи и карах 10 км и я поръчках, но не успях да я загрея колата толкова, че да се отвори втория кръг, защото като спрях пипах маркучите и долния си бе леко топъл за разлика от горния. Гледах нивото на антифриза и си бе заковал пак на максимума без да мръдне.Ако е от капачката, защо не го направи отново проблема с повишаване на нивото в казанчето над максимума ?Благодаря за вниманието !

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен ако ти беше духнала гарнитурата щеше по бързо да ти свърши антифриза,да пуши отзад бяло като мъгла и да загрее колата!Носи в теб винаги шише за доливане ако загрее да имаш да долееш и да се прибереш.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,Карам я от 3 месеца и ако имаше някакъв проблем с гарнитурата щеше да прави така както ти описваш.Изминал съм около 2/3000 км и колата си върви. Не пуши, държи обороти, маркучите са добри - нито меки, нито твърди, като камък.Когато я взех забелязах, че ми пръскаше антифриз на въздушния филтър - кутията. Оказа се ,че маркучето се е отхлабило.Стегнах го и спря да пръска, но остана този проблем:Когато отваря втория кръг и загреее колата, вдига антифриза над максимума близо 2 см от гърлото на капачката на разширителя.Така все си я проверявах и един ден забравих да сложа правилно капачката на радиатора. Карал съм я така 2 км и видях, че е избивало през отвора, но добре, че бе студено за да видя парите и да не прецакам нещо. Сипах на максимум и си я карах така, пак си вдигаше нивото в казанчето, пак преливаше из светофари и т.н.

Започна да спира с това преливане и си казах, явно е имала антифриз в излишък. Карах известно време, после времето се застуди -10/ - 15 и я зарязах за няколко дни. Проверих антифриза и го нямаше в казанчето.Четох във вашия форум да долея до минимум и да следя. Така и направих: на студен двигател долях в казанчето до минимум. Запалих за 10 мин и я изгасих. На сутринта бе оставила 1 см антифриз, а в радиатора бе пълен до горе. Продължих да си я следя:Един ден на студено е на минимум, друг път е м/у мин и макс, случвало се е и да бъде под мин с 1см антифриз, а в радиатора е добре.Един ден на загрял двигател-ръчкане,градско каране антифриза е м/у мин и макс, над максимума с малко или чак до гърлото...но не преливаше в завои и светофари.Днес преля с малко, но времето бе меко и антифриза бе 2 см от гърлото на разширителя.Избърсах,изстина и пак я карах, изстина пак проверявам, няма преливания, а антифриза малко под гърлото с една идея по-добре. На загряла кола отворих капачката на радиатора и си мислих ,че ще ме пръсне еми нееее, но виждах питата. Оставих я 3 часа и нивото спадна на максимум, а в радиатора питата вече беше залята.Запалих я за към нас и колата пак си бе на макс, но отвън е яко студ, не се бе отворил достатъчно втория кръг.Имам една молба към вас. Човек, които кара хонда и разбира да я погледне и да си каже мнението.Благодаря. 

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така както описваш, на мен ми изглежда като недобре обезвъздушена система или като неработеща капачка на радиатора.

Определено нещо не ти е наред по колата, но такъв точно случай дето ту има ту няма, не съм чувал. Аз имах до скоро много голям проблем с антифриза, но при мен капеше от водната помпа, и след смяната й, и напълване с антифриз, всичко се нормализира. Но докато разбера какво става, колко допълвах и се чудех къде изчезва. Първите съвети, които получих бяха за капачката на радиатора естествено.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз си мисля същото като колегата Мишо.Става някаква игра между радиатора и казанчето.Няма резервни места в системата,че да ти пълнят казанчето.Само оригинална капачка слагай,иначе е тото.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,Днес на студен двигател я паля с отвинтена капачка на радиатора. Изчаках я да влезне в обороти и тогава да поддържам 2000 оборота. Та антифриза още студена, влизаща в обороти се надигна и започна да прелива, като направи едно балонче и се върна (спря да прави балончета) и  когато започна да загрява пак се надигна и направи още едно балонче.Така докато загряваше станаха 4 и започнах да я ФОРСИРАМ 2000/2200 появи се едно балонче и чак след 30 секунди второ, веднага трето и спря. Форсирах повече и се появи още едно.Само да допълня, че когато влизаше в обороти балончетата бяха по на често( все едно изкарва въздух), а като загря и я форсирах намаляха и както казах на 30 секунди, като само веднъж ми изкара 2/3 едно след друго и чак след 30 секунди още едно докато я форсирах повече.Това което забелязах, е че балончетата нямаха никаква миризма... Антифриза не вреше, кипеше и т.н ..Да не би случайно да имам въздух в системата. Иначе днес проверих антифриза и си беше на минимум, а радиатора почти пълен :)След този експеримент нз колко антифриз е преляло и сипах до максимум.Ако има свободен колега от София да я погледне ще съм мн благодарен . Благодаря !

Редактирано от booba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом се повдига антифриза и прелива значи, че помпата си върши работата. А щом ти излизат и балончета е ясно, че имаш въздух в системата. Според мен проблема е започнал точно тогава, когато си забелязал, че ти избива антифриз от маркуча и си затегнал скобата, което ще рече, че се е нарушила херметичността на системата и това води до непълна система и наличие на въздух. Аз си мисля, че с едно хубаво обезвъздушаване на отворен радиатор всичко ще си дойде на мястото. Махаш капачката на радиатора, палиш и чакаш да загрее и да пусне перка няколко пъти докато излезе въздуха от системата. Това е, което аз мисля по въпроса. Но нека и други колеги се изкажат. :)

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маркучето което оправих е маркучето което влиза в разширителя. Не беше сложено добре и горната част на капачката мърдаше нагоре - надолу и когато радиатора върне антифриз в разширителя от луфта м/у пластмасата на капачката и маркучето пръскаше антифриз по кутията на филтъра. Тогава незнаех за маркучето и реших да си сменя капачката и забелязах, че старата е 0.9, а новата е 1,1.Днес,ви споделих, че на студена кола отворих капачката на радиатора и държах 2 000 оборота. Освен да прелива антифриза и да покаже балончета в началото бе едно, после още едно, но през период от време докато стигна 4, а когато загря и виждах парите на антифриза се показа едно, след 30 секунди второ, после трето и четвърто наведнъж, а петото пак след 30 секунди и така.Разбрах от форума, че ако отворя капачката и оставя да загреее и антифриза започне да кипи, да ври, да има мирис на бензин значи е гарнитура. При мен антифриза си бе нормален и имаше балонче на определени периоди. Държах я така 2 мин загряла.Отделно преди един месец бях направил грешката да не сложа правилно капачката на радиатора. Карах я 2 км и добре, че бе студеното време за да видя парите. Това което забелязах, че бе опръскала, но нямаше никакво свистене, бълбукане, кипене и т.н. Долях си антифриз и я карах до сегаСпоред вас ако имам някакъв проблем с гарнитура щеше за три месеца да си го покаже ?- първото ми съмнение бе когато видях разширителя празен. Да, но 4 дена не бях я карал, а и отвън бе - 10.... Антифриза се е свил и направо в радиатора. Реално до тогава незнаех колко антифриз има в колата.- регистрирах се в форума и прочетох. Сипи на минимум и следи. Така и направих, сипах и забелязах, че това което съм сипал на следващата сутрин е отишло в радиатора т.е пълен е, а в казанчето бе оставила 1 см.Днес преди да отвия капачката на радиатора, проверих в радиатора колко е . Беше пълен, но не до горе.Взех казанчето на разширителя и изсипах в радиатора и се напълни до горе, а в разширителя остана малко под минимума.Така описано излиза, че не губи антифриз.Иначе след отвинтването на капачката на радиатора я оставих да изстине и това което е загубила от разливането си го прибра. Взех разширителното казанче, сипах в радиатора и се напълни до горе. Остатъка го върнах в бутилката и я оставих минимум.Моля, някои колега да я погледне, да сменим капачки, да си каже мнението и т.н. 

Редактирано от booba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тогава незнаех за маркучето и реших да си сменя капачката и забелязах, че старата е 0.9, а новата е 1,1.

----

Еми ето ти го проблема - трябва да сложиш капачка 0.9 щом оригиналната ти е такава.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, така ли трябва да е.

В разширителния съд, се потапя края на маркучето във водата. Трябва ли да долея и къде.

post-20207-0-30668900-1421684278_thumb.jpg

post-20207-0-30146100-1421684287_thumb.jpg

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В радиатора нивото изглежда добре, но виждам някакъв О-пръстен скъсан, или поне така изглежда. Не знам каква е конструкцията при теб, при мен няма такъв О-пръстен, всичко е на капачката.

В разширителния съд трябва маркучето да стига до дъното при затворена капачка. Нивото трябва да е между минимума и максимума, като не трябва да пада под минимума, нито да е над максимума при никое положение.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз си поиграх с охладителната система.Една вечер я оставих да поработи 10 мин, покарах я 3 км и после проверих на сутринта дали при отвиване капачката на радиатора ще излезне въздух. Нямаше такова нещо :)Сега оставих колата когато е студена да е на минимум. Иначе Когато я запалих и тя започна да загрява нормално, погледнах в разширителя как си вдигна нивото м/у мин и макс, а когато я паркирах след 3 км каране, нивото беше на максимум. Оставих я да изстине и след 2 часа видях, че нивото спада, а на сутринта беше малко под м/у мин и макс.Днес я запалих да поработи и вдигна нивото м/у мин и макс и я оставих да изстине. Сега нивото е малко над мин и утре ще проверя как е.Иначе колата не пуши, сутрин си пали от раз, маркучите са нормални (нито меки, нито твърди)...Дори като хвана единия маркуч мога да го стисна и да си допрат вътрешните стени( с известна сила :) ).

Така описано значи, че не губи антифриз. Интересното е, че това което вкара в разширителя не го връща изцяло, а част от него. Т.е ако на студена е била на мин, то на загрята ще е на максимум, докато изстине на сутринта ще е м/у мин и макс. ( утре ще видя как ще е ).Друго което ми правеше впечетление за отминали дни е, че когато я загрея повече, повече я карам и завърти втория кръг, нивото е 2 см от гърлото на разширителя и се заковава ( явно е имала повече антифриз ли, незнам ).Сега мерих уж всичко да тръгва от минимум.Преди явно е карана с 0.9 капачка, но видях че АЕРОДЕК 1.6 116 коня е със същия двигател и те са с капачки 1.1.

Редактирано от booba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Днес погледнах колата и си бе заковала минимума ,а радиатора е пълен. Проверих маслото няма пяна или да се е покачило, махнах и капачката за наливане на масло да видя дали има налепи, както и проверих маркучите и всичко е точно.Ще изпълня всеки ваш съвет от по горните постове.Благодаря ви колеги.

Редактирано от booba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,Преди 2 дена пътувах за В. Търново и карах сравнително бързо 100/120/140 км/час. През целия път стрелката не мърдаше, но когато си пристигнах и я държах запалена на място, забелязах, че започна да минава средата. Пуснах парното на максимум, отворих капака и изненада - антифриза е преливал през разширителното казанче.Вече съм 90 % сигурен, че съм за гарнитура.Само да поясна ,че маслото си е в норма, маркучите не са като камък, но горния ми се струва малко по твърд - нз може да си внушавам. Колата не изкарва бял пушек, даже си е много пъргава и си държи обороти.След тази случка, колата я обезвъздуших на отворена капачка и имаше антифриз колкото да покрие питата с 2 см. Колата загря и пусна перките 2 пъти, форсирах и не ме пръскаше, единствено виждах нещо като малки балончета как си циркулират в радиатора ( питата-отворите) и после изчезват.Видях нещо като пяна(газирано). А нивото в разширителя не помръдваше.Мисля да сменя и сегментите, и да се опитам да направя основен ремонт на двигателя. Поне да знам, че съм си го направил :)Какво бихте ме съветвали и бихте ли ми препоръчали хубави сегменти, гарнитура и т.н ?Благодаря !

Редактирано от booba

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземи си обезвъздуши колата като хората. 

Пълниш радиатора, затваряш капачката и повече не я отваряш. Доливаш разширителния съд м/у мин. и макс. и палиш. Колата работи на място, парното на макс. без вентилатор, докато загрее. Трябва маркучите на радиатора да станат топли (горещи) до към след 10-15 мин., в противен случай не е отворил термостата.

1. Ако са топли чакаш да се пусне перката и да изключи, после гасиш колата и чакаш да изстине 2-3 и повече часа. след това доливаш разширителния съд, защото течността се е засмукала към радиатора и повтаряш операцията. КАПАЧКАТА НЕ СЕ ОТВАРЯ. Повтаряш докато след изстиване на двигателя течността в разширителния съд е на нивото където си долял преди да загряваш.

2. Ако не са топли (термостата е останал на сухо и не отваря), просто остави колата да изстине, за да си всмуче течност от разширителния съд и започни точка 1.

  • Нагоре 2

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,От гарнитурата е. Купих частите, както и сегменти.Дано всичко е наред :) . Поздрави на всички и отново благодаря за вниманието.

Сподели публикацията


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    No registered users viewing this page.

  • Предстоящи събития

    No upcoming events found
×
×
  • Създай нов...